2020-05-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vilka är ”dom”? Sjukhusen? Det är väl bra att staten skjuter till stålar. Hur många millar har inte staten gett sjukhusen här i Sverige de senaste tre månaderna?

Detta sjukhus var i en "hood" area och ssk var flyttad dit från annat sjukhus.
Citera
2020-05-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
THAILAND
Stränderna stängda i Pattaya och de som är på stranden får böter med högst 100,000 baht eller högst 1 år i fängelse enligt stora skyltar på alla språk. Avspärrning mer än 10 km.

Helt obegripligt då du kan trängas som vanligt på alla marknader och små mathak efter vägen.
Min fina stora hotel pool stängd. Vi var 2st som använde den dagligen.

Inte bara svenska myndigheter som kör sitt eget race.

Planera för en oviss framtid https://www.nationthailand.com/news/30387546

På stränderna är risken för smitta minimal. Förutsatt att man inte ligger som sillar. Och förutsatt att man är där för att sola sig och bada..

Att smittas i klorvatten är högst osannolikt. Därför är det i princip riskfritt att simma i en bassäng. Där tvistas inte ens de lärda.

Återigen ett exempel på hur ledningen i ett land vill visa att de har agerat kraftfullt så att folk ska kunna lita på dem när det är kris... gäsp..
Citera
2020-05-09, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Vad har du för säkra bevis att vi kommer "få leva med den här skiten i 1-2 år till"?
Har du pratat i telefon med Gud?
Vore schysst om du kan langa över hans telefonnummer, har några frågor till honom.

Ja, du vill nog veta om du har rätt att leva?

nej, jag har däremot lyssnat på experterna som alla säger just det.
Citera
2020-05-09, 10:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Detta sjukhus var i en "hood" area och ssk var flyttad dit från annat sjukhus.

Vad har det med saken att göra?
Citera
2020-05-09, 10:33
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Vem fan bryr sig om dessa "galenpannor"?
Det är ok att Tegnell säger fel eftersom folk på FB har sagt att det egentligen kommer dö 4 miljoner svenskar?

Hallå där. Jag vet att jag är statsepidemiolog. Jag vet att jag säger en massa fel saker.
Men tänka att det finns folk som har sagt att det skulle dött en miljon person i Sverige!!!!
Jag har bara trott att det skulle dör max 100 pers i Sverige.
Men jag får göra fel. Inte de på FB.

Skall man försöka uppskatta antalet coronarelaterade döda i Sverige fram till idag. Så är nog de oficiella siffrorna plus 20% ett vettigt antagande.

Så straxt under 4000 är nog ett relativt vettigt nummer. Och detta är horribla siffror som vi inte skulle haft om detta skötts på ett bra sätt och att man inte lagt pengarna på ANNAT som folk inte vill ha i landet.

Tyvärr så lär det inte stanna vid 4000 snarare 8-10 000 som det ser ut nu innan årets slut.
Citera
2020-05-09, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
På stränderna är risken för smitta minimal. Förutsatt att man inte ligger som sillar. Och förutsatt att man är där för att sola sig och bada..

Att smittas i klorvatten är högst osannolikt. Därför är det i princip riskfritt att simma i en bassäng. Där tvistas inte ens de lärda.

Återigen ett exempel på hur ledningen i ett land vill visa att de har agerat kraftfullt så att folk ska kunna lita på dem när det är kris... gäsp..

Källa på det?
Citera
2020-05-09, 10:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fast dom öppnar ju upp nu..
Eller menar du att dom kommer hålla stängt tills nästa år?
Nej, de kommer att tvätta händerna samt idka distansering osv.
Citera
2020-05-09, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Sen, kan någon förklara den gradvisa minskningen på IVA? Vi alla är ju överens om att vårdtiderna är långa - till och med FoHM anser det. Det tickar ändå på med 650+ ny smittade per dag. Borde inte den generella beläggningen på IVA gradvis gå upp? Kanske inte dramatiskt men inte som nu, tydligt gå ner.

Jag tror det har och göra med att hastigheten i smittspridningen har minskat.
Det kommer inte in lika många till IVA som tidigare.
Vi testar fler idag än tidigare så det ser ut som att det är fler som blir smittade per dag än för några veckor sedan.
Citera
2020-05-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
THAILAND
Stränderna stängda i Pattaya och de som är på stranden får böter med högst 100,000 baht eller högst 1 år i fängelse enligt stora skyltar på alla språk. Avspärrning mer än 10 km.

Helt obegripligt då du kan trängas som vanligt på alla marknader och små mathak efter vägen.
Min fina stora hotel pool stängd. Vi var 2st som använde den dagligen.

Inte bara svenska myndigheter som kör sitt eget race.

Planera för en oviss framtid https://www.nationthailand.com/news/30387546

Bra inlägg från Thai Visa forum.
Nobody knows for certain what will happen politically

Nobody knows for certain what will happen to the world's economy ...

Nobody knows for certain what will happen about the spread of the virus and it's mutations ...

Nobody knows for certain what will happen if a vaccine is never found ...

Nobody knows for certain what will happen if the virus is here to stay and will never disappear ...

Nobody knows for certain what will happen to human society in a world that has changed forever ...

Nobody knows for certain what will happen ... will there be a future for mankind that is worth living it ... ?

Nobody knows for certain what will happen ... but it is the best to prepare for the worst ...

Nobody knows for certain what will happen to me and you ... ?

Nobody knows ... all one can do is to hope for the best and to act in a way that there is a chance for it to happen ...

You are wrong, Mr Tegnell knows everything about those items !
Citera
2020-05-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men dina barn tycker väl att deras framtid är värd att offras för att rädda multisjuka 90-åringar? Annars har du uppfostrat dem till egoistiska människor utan empati.
Jo jag vet att en de som saknar logiskt tänkande och inte har nåt konsekvenstänk tycker så. Tur att såna känslostyrda människor inte har nåt att säga till om i verkligheten.
Citera
2020-05-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad har det med saken att göra?

Frågan var ju vilket/vilka sjukhus det var frågan om.
Citera
2020-05-09, 10:37
Medlem
Ett botemedel mot corona skulle kunna finnas i något så otippat som en specifik lama vid namn Winter. Det menar belgiska forskare i en ny hoppfull rapport som publicerats i tidsskriften Cell.

Laman Winters blod tycks nämligen innehålla en speciell typ av antikroppar som, enligt tidiga tester, blockerar coronaviruset från att smitta celler.

Antikropparna från lamans blod har använts för att skapa en ny slags antikropp som ser ut att kunna neutralisera viruset, enligt den internationella forskningsgruppen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in