Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Källa på att sjukdomen inte brutit ut i Australien? Det är inte det jag läser. Den har verkligen brutit ut, däremot har de lyckats stoppa den med hjälp av kloka åtgärder:
As of April 17, the country has 6,522 confirmed cases of the coronavirus and recorded 66 deaths. For a country of 25 million people, with a globally connected economy, a predominantly urban population, and a large tourist industry, these figures can be considered positive in the larger scheme of the pandemic. While every death is a tragedy, Australia has been able to limit the virus’ impact.
https://thediplomat.com/2020/04/how-well-has-australia-managed-covid-19/
Suck. Kan det någon gång sluta att rackas ner på länder som gör bra ifrån sig med Corona. Det är fan sorgligt. Att man inte kan vara glad för att andra länder gör bra och får färre antal döda människor än här.
De har ju förtryckt den innan någon bredare spridning skedde, en situation som inte kan upprätthållas på sikt. Det är likadant med Norge, vars folkhälsomyndighet uppskattade att bara en procent av befolkningen hade smittats den 23 april. Det är oklart hur det kommer gå i sådana länder. Jag skrev för övrigt att länder i Asien har gått igenom sjukdomen med få dödsfall, det vill säga lyckats väl. Spridningen verkar ha skett där, men få har dött. Det är den situationen man vill ha. Tyskland lyckas väl med västeuropeisk standard, men är ändå långt sämre än länderna i Asien. Jag vet inte riktigt hur långt länder som Polen och Tjeckien har kommit.