2020-05-09, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
Karius och Baktius är okända för mig men de andra två var det första barnprogrammet i tv som jag såg som liten , så du menar att även du är "lite äldre" än övriga här ?

Ja, det måste jag säga.
Många här kan var mina barn. Men det hindrar inte mig för att kliva in här på ålderns höst i corona tider och säga vad jag tycker och tänker.

Jag visste inte vem Sami var när han klev in.
MEN det finns ingen annan vinnare.

Tönten Lennie borde åkt ut lika fort som han sökte.
2020-05-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Han kommer att få russinhud deluxe!

Man kan ju lätt tro att det är så, men det är faktiskt inte så.
Har själv suttit i bad i 9 timmar och min hud var inte mer russin då än efter en-två timmar i badet.
Prova själv så får du se 🙂
2020-05-09, 00:12
Medlem
Tror inte Jasmine och Martin kommer funka ihop socialt i längden utanför huset. Har nog aldrig hört henne ha en seriös konversation. Det är oftast flams och oseriösa grejer som kommer från hennes mun. Det är nog därför Martin och Victoria kommer bra överens, för dom kan kommunicera på ett vuxet sätt. Kanske är dom två som blir ett par i slutändan. Dom hänger ju rätt mycket nu också!
Vad tror ni?
Senast redigerad av robcore 2020-05-09 kl. 00:16.
2020-05-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svepet
Tyvärr har ju den enda som varit i närheten av att vara en värdig vinnare röstats ut. Jag tänker då självklart på Julia. Visst kunde hon vara ett irriterande psyko ibland, men jag anser att Big Brother handlar om att göra TV, inte att sitta som runt lägerelden på något jävla sommarkollo och kramas hela dagarna.

Håller med fullständigt!
2020-05-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblover
Ja, det måste jag säga.
Många här kan var mina barn. Men det hindrar inte mig för att kliva in här på ålderns höst i corona tider och säga vad jag tycker och tänker.

Jag visste inte vem Sami var när han klev in.
MEN det finns ingen annan vinnare.

Tönten Lennie borde åkt ut lika fort som han sökte.

Skulle vara lite intressant att veta medelåldern i den här gruppen
2020-05-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Man kan ju lätt tro att det är så, men det är faktiskt inte så.
Har själv suttit i bad i 9 timmar och min hud var inte mer russin då än efter en-två timmar i badet.
Prova själv så får du se 🙂
Jag har nog badat i över tio timmar. Jag blir torr och jävlig redan efter 20 minuter. Hoppas att Sami kör tjugo timmar i poolen.
2020-05-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Detta är något som jag faktiskt noterat lite innan, och ännu mer sista två veckorna att just Lennie kan vara lite tvär och kort mot Sami, men sällan gränsöverskridande utan precis så att man knappt märker. Samtidigt verkar de ha trevligt i varandras sällskap ibland med lite deep talks osv (som han aldrig kan ha med Mergim tex för hans hjärna är en plastpåse), men en stund senare kan han titta bekymrat på Sami och inte dra en min om han skämtar eller gör något som de andra skrattar åt. Det är lite märkligt. Det är som om han gillar honom men ändå inte.

Mergim och Sami har ju alltid varit motpoler men haft sina goda stunder med givetvis, men jag stör mig på att han än sällan ger honom någon respons. Han är så gapig och skrattar lätt åt allt möjligt men sällan när Sami säger eller gör något. Antingen är det så simpelt som att han inte förstår eller så vill han inte ge Sami den bekräftelsen bara.

Jag är rätt övertygad om att det handlar om att inte ge honom bekräftelsen. Mergim har talat väldigt gott om Sami samt sökt hans bekräftelse länge. Det beteende som varit senaste tiden är strategi. Helt övertygad.

Räcker egentligen att se hur han resonerade när han la sina 3p på Sami i nomineringen: ”jag är redo för det här nu”. Han vet att Sami är stark hos tittarna, både pga att Sami fått många räddningar av tittarna men även för att han ser att Sami är en skön snubbe. Omtyckt av alla i huset dessutom.

Sami är den ENDA personen i huset som aldrig gjort eller sagt något för att få en annan person att se dålig ut hos tittarna.

Han sa länge att han inte ville pakta, men vek sig tillslut av en endaste anledning: Han ville ha sina vänner kvar. Jag kan tänka mig att vara med och rösta taktiskt sa han, men bara för att jag vill ha er kvar i huset så länge jag är här. Själv bryr jag mig inte om om jag blir nominerad för om tittarna inte vill ha mig i programmet är det ju helt meningslöst att vara här. Jag stannar kvar så länge tittarna vill, allt annat är bara dumt.
Senast redigerad av TruthSeeker2 2020-05-09 kl. 00:22.
2020-05-09, 00:19
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Det dröjde en stund innan han sa det riktiga skälet till varför han ville sova ensam
men sen kom det fram att det var hennes onykterhet som han tyckte var drygt. Amilia ifrågasatte då varför Lennie kunde sova med Mergim (övriga) nätter och även när Mergim druckit men inte sova brevid Amilia I BARNRUMMET när hon har druckit? Han svarade då att han upplever ibland problem med Mergim också kring alkohol och närgångenhet men att han inte vet hur han ska hantera det! Ja Lennie gillar säkert Mergim men han sa så. Produktionen har klippt bort just den sekvensen tyvärr. Skyller inte på Mergim, återberättar bara om det jag hörde under det samtalet
Jo vet att han ogillar det hos alla. Så det har jag hört han ogillar enormt mycket. Jo det är bra han inte dricker nu! 👍
Ja jag fattar 😊
2020-05-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Jag har nog badat i över tio timmar. Jag blir torr och jävlig redan efter 20 minuter. Hoppas att Sami kör tjugo timmar i poolen.

Hur i helvete lyckas du bli torr när du sitter i vatten? 😆
Sami kommer inte kunna köra 20 timmar pga uppdrag osv.
2020-05-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Håller med fullständigt!

Jag älskade Julia för det mesta.
Men hon var inte lika kreativ som Sami.
Hon hängde med Sami på hans experiment, men hon kom inte på dom.
Julia var den som verkligen kunde fucka upp, skapa intriger och sen skylla på Olga.

Jag vill också ha ett alter ego.

Julia älskar Sami för den han är, han behöver inget alter ego. Sami är den han är och därför älskar vi honom!
2020-05-09, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svepet
Tyvärr har ju den enda som varit i närheten av att vara en värdig vinnare röstats ut. Jag tänker då självklart på Julia. Visst kunde hon vara ett irriterande psyko ibland, men jag anser att Big Brother handlar om att göra TV, inte att sitta som runt lägerelden på något jävla sommarkollo och kramas hela dagarna.

Även Patsy ha haft en värdig vinnare-potential men han fick ju tyvärr bryta.
Ja, på gamla goda tiden då BB bestod av fylla, kaos och intriger så hade Julia varit en stjärna. Älskar henne men vill ändå att Sami ska vinna. Årets produktion har varit ett skämt. Saknar folk som går bananazz, pissar i resväskor på fyllan och det knulkad hej vilt. Nu är det landet mellanmjölk och vi får se på när det möjligen är en konflikt där någon VÅGAR höja rösten, barn som skriker konstant, fylla efter två cider och sedan är det kallelser till bikten om att de är för fulla. Rösten som säger ”vänligen byt ämne så fort de pratar om en helt vanlig utekväll, vanillaknull eller att man handlat lite för starkt kaffe på Ica.
2020-05-09, 00:21
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Den diskussionen hörde jag också så kan skriva under på det!

Brev NU?
Japp... Det kan man förstå! Men som sagt han har nog inget emot att sova med han annars 😊

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in