Citat:
Ursprungligen postat av
Emmvalentine
Nä jag tycker inte alls det är okej... Som han förklarade är det en jargong dom har där han bor tyvärr... Försvarar det inte men han behöver nog få en lektion på mycket som han kanske inte fått lära sig. Därför Lennie känns bra för han. Tror han kommer våga säga mer på utsidan
Jag tycker inte att det bör vara normaliserat att säga "jag hatar judar" lika lite som att kalla någon, i detta fall av en deltagare som upprepade gånger, för "fitta, smuts, råtta, hund och spotta på någon" inte heller skall vara en jargong i nationell TV-kanal. Jag stödjer det inte. Då skall heller inte Kim eller Isabel då lämna för de "menar ju inte det". De har ju bett om ursäkt
Sedan är det en helt annan sak att göra det i ett privat forum där taket på förhand är högt. Vi kan lämna det frivilligt vilken sekund som helst, vilket också i och för sig deltagarna också göra, men de skall inte behöva utstå det. Det är rent ut sagt förvånansvärt av produktionen att tillåta det från första början och det skulle innebära att vi inte hade behövt ha denna diskussion. Att TV4 tillåter en sak men inte en annan som är kränkande är inte okej på några plan.