2020-05-08, 19:06
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han behövde inte förklara det.
Teknikern sa på rättegången att det inte gick att avgöra om DNA på
skon kom från blod, sekret eller saliv.

Det är en trådsanning att det skulle vara blod.

Okej, tack.
Citera
2020-05-08, 19:33
Medlem
Det var synd att Springare sjabblade bort det i början för jag tror han hade haft lättare att sätta dit SD och se till att han trillade i fällan. Visst att han avbröt i förhör men det var ändå bättre än resten blev enligt min mening. SD bad tom om ursäkt en gång när Springare tryckte till honom.
Fallet var väl dömt att misslyckas från start med alla misstag som begicks.
Citera
2020-05-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen som funderat på om HDs pappa är involverad? Med tanke på hans försvar av SDs 6 år långa otrohet, hans beskydd av SD?

SD utnyttjade L*na Wesstr*m under drygt 6 års tid som sin egen lilla sexdocka,

vederbörande kunde också vid ett dåvarande tillfälle slå sin egen näve rakt in i en gipsvägg och med en sådan okontrollerad ilska och kraft att det slutligen resulterade i en fraktur vilket också talar sitt klarspråk om vad denne vederbörande är kapabel till när något inte passar in i dennes tankebanor.

SD var gift och hade ingått i äktenskapet med HD och tillika hade SD två döttrar tillsammans med sin maka.

HD's fader SOA som är fullständigt medveten om att SD ingått äktenskapet med vederbörande's dotter ... och trots❗att det var fadern till fullständig kännedom om den långa otroheten som vederbörande's egen dotter fått genomlida kunde HD's egen fader trots detta ställa sig helt och hållet på den otrogne maken's sida ... detta genom att tidigare ha uttryckt sig enligt följande citat:

- "Alla kan ju begå ett misstag" ... slut citat /

För min egen del och som den idiot jag är, anser jag att fler ord till ovan skrivet inte behöver tilläggas beträffande HD's så kallade fader.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD utnyttjade L*na Wesstr*m under drygt 6 års tid som sin egen lilla sexdocka,

vederbörande kunde också vid ett dåvarande tillfälle slå sin egen näve rakt in i en gipsvägg och med en sådan okontrollerade ilska och kraft att det slutligen resulterade i en fraktur vilket också talar sitt klarspråk om vad denne vederbörande är kapabel till när något inte passar in i dennes tankebanor.

SD var gift och hade ingått i äktenskapet med HD och tillika hade SD två döttrar tillsammans med sin maka.

HD's fader SOA som är fullständigt medveten om att SD ingått äktenskapet med vederbörande's dotter ... och trots❗att det var fadern till fullständig kännedom om den långa otroheten som vederbörande's egen dotter fått genomlida kunde HD's egen fader trots detta ställa sig helt och hållet på den otrogne maken's sida ... detta genom att tidigare ha uttryckt sig enligt följande citat:

- "Alla kan ju begå ett misstag" ... slut citat /

För min egen del och som den idiot jag är, anser jag att fler ord till ovan skrivet inte behöver tilläggas beträffande HD's så kallade fader.

Mvh/ @JokerMannen
Håller med dig fullt ut i allt du skriver ovan. Ett märkligt persongalleri. Dessa personer har inte granskats på något vis. SD har man låst sig vid, och han är skyldig till mord eller medhjälp. Resten av det lilla gänget har inte synats alls. Nånstans borde utredningen vända och rikta sina lampor på fler.
Citera
2020-05-08, 20:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är väl självklart att hon tog av sig kragen när hon hade sex. Eller hur tänker du? Att hon var naken, förutom prästkragen? Det var väl många år sen hon jobbade som aktiv pastor vad jag vet. Kanske hade hon nån vigsel då och då, eller kanske hoppade hon in som vikarierande pastor när någon var sjuk? För att församlingen gillade henne.

Tycker det är för jävligt att SD utnyttjade den kvinna som vigde honom och HD för att enbart ha sex med henne, hon som tydligt ville ha mer än så. SD som vill framställa sig som så rekorderlig borde ha undvikit detta, men han fortsatte träffa Lena ända fram till hennes död med falska löften om en gemensam framtid. I 6 år höll han på. Sen när han skilde sig trodde väl Lena att NU ÄNTLIGEN blir det av.

Men allt var en stor bluff. Han hade aldrig tänkt bli ihop med, ännu mindre gifta sig med Lena. Eller att åka till Kilimanjaro med henne.

Det framgick rätt tydligt i chattarna att Lena visste åtminstone efter affärens avslöjande att SD ville vara tillsammans med HD. Vad pratar du om? Det var snarare Lena som med hot och manipulationer försökte hålla kvar SD vilket torde vara en del av motivet till mordet.
Citera
2020-05-08, 20:30
Medlem
Citat:
Håller med dig fullt ut i allt du skriver ovan. Ett märkligt persongalleri. Dessa personer har inte granskats på något vis. SD har man låst sig vid, och han är skyldig till mord eller medhjälp. Resten av det lilla gänget har inte synats alls. Nånstans borde utredningen vända och rikta sina lampor på fler.

Vad som är mycket intressant beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m är följande sagt,

Några få dagar före❗ det att L*na Wesstr*m blev brutalt och hänsynslöst döds-misshandlad bakom ett bullerplank inom området Nya Hj*rsta så besökte L*na Wesstr*m sin mest förtrogna vän, vid detta då aktuella tillfället bar L*na Wesstr*m med sig sina så av henne kallade för privata dagboks-anteckningar, vilka var skrivna med små text-stycken på A4-papper och som i sin tur förvarades inom en hålpärm.

Det första som L*na Wesstr*m då hade uttryckt till sin förtrogne vän var enligt följande citat: ⬇

-"NU HAR DET SKURIT SIG RIKTIGT REJÄLT MELLAN MIG OCH ST*FAN" ... slut citat /

Enligt ovan skrivet, tycker åtminstone jag min dumma idiot att de tidigare orden från L*na Wesstr*m då uttryckta ändå talar en hel del.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Enda indikationer är väl att den varit uppkopplad mot hans hemmanätverk (comhem), dvs motindikation. Och att första användarinitierade aktiviteteten överhuvudtaget den kvällen är kl. 00:00:00. Övriga aktiviteter sker via mobilen (mejl, messenger, telegram, surf), eller anses vara systeminitierade, dvs de sker på en passiv dator. Känns lite konstigt om SD använder mobilen hela kvällen men då och då går och öppnar/stänger datorn utan att göra något mer

(om man nu ska tro mrB:s teori, vilket jag inte gör. MrB hade noll koll på att man kan synka webbhistoriken mellan två enheter och bara det utesluter honom som expert ur mina ögon. Att sitta och göra experiment på sin dator utan att veta vilka appar och inställningar som fanns i aktuell dator, och utfrån dessa hemmaexperiment vara tvärsäker på att it-fornsikern inte vet vad han gör lämnar en hel del att önska i beviskedjan)? Sen finns det faktiskt en hel del info att hämta ur de konstiga textfilerna, men de kräver större kunskaper än vad jag har för att dra några säkra slutsater, men det jag har sett stärker mig i min uppfattning om att MrB:s teori inte håller för fem öre).

Enig.
Synkning mellan olika enheter är en sak Google pratar varmt om i sina produktfördelar. Det sker inte onoterat i deras AI-generator; det är en viktig del i deras informationsinsamling att se dessa användarmönster. De är dessutom väldigt restriktiva med sin delning av den informationen till sina användare och det har varit på tapeten i nyhetsmedier hur de mörkar innehåll i sin informationsinsamling.
Att påstå att man får samma resultat när man försöker att återupprepa ett mönster utan att antingen göra det på datorn ifråga eller ha installerat en kopia av datorn på en annan är intetsägande.
Citera
2020-05-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad som är mycket intressant beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m är följande sagt,

Några få dagar före❗ det att L*na Wesstr*m blev brutalt och hänsynslöst döds-misshandlad bakom ett bullerplank inom området Nya Hj*rsta så besökte L*na Wesstr*m sin mest förtrogna vän, vid detta då aktuella tillfället bar L*na Wesstr*m med sig sina så av henne kallade för privata dagboks-anteckningar, vilka var skrivna med små text-stycken på A4-papper och som i sin tur förvarades inom en hålpärm.

Det första som L*na Wesstr*m då hade uttryckt till sin förtrogne vän var enligt följande citat: ⬇

-"NU HAR DET SKURIT SIG RIKTIGT REJÄLT MELLAN MIG OCH ST*FAN" ... slut citat /

Enligt ovan skrivet, tycker åtminstone jag min dumma idiot att de tidigare orden från L*na Wesstr*m då uttryckta ändå talar en hel del.

Mvh/ @JokerMannen
Både du och jag vet vem som är förövaren här. Det behövs inte mer än det du beskriver, och det som alla andra beskrivet - dvs seriösa användare. För min del är ärendet polisiärt uppklarat.
Citera
2020-05-08, 20:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han behövde inte förklara det.
Teknikern sa på rättegången att det inte gick att avgöra om DNA på
skon kom från blod, sekret eller saliv.

Det är en trådsanning att det skulle vara blod.

På sätt och vis är blodet på skons plös en trådsanning.
Men det har också testats positivt för blod på plösens insida med två olika reagens och även under yttertyget i det inre skumfodret. När det är DNA från två personer, vilket det är här; L*ena och SD, så går det inte att avgöra vilken typ av avsättning som hör till vilken person.

Från domen:

"Enligt NFC erhölls i del av område a(se bild) indikation på blodförekomst. Analysen visade en blandning av DNA från minst två personer. Enligt NFC talar resultaten extremt starkt för att huvuddelen av DNA:t kommer från Stefan Davidsson (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.Den mindre delen av DNA:t utvärderades enligt laboratorietsstandardmetodik för DNA-analys av ytterst små mängder DNA. Enligt NFC talar resultaten starkt för att den mindre delen av DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +3), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.I undersökt område b (se bild)erhölls indikation på blodförekomst.Enligt NFC talar resultaten extremt starkt för att DNA:t kommer från Stefan Davidsson (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting."
//

"Tingsrätten konstaterar att båda undersökningarna från NFC visat en blandning av DNA från två personer. Daniel Wiberg på NFC har under huvudförhandlingen berättat att NFC kan konstatera att en avsättning innehåller en viss persons DNA och att det rör sig om blod eller sperma. Övriga DNA-avsättningar kan NFC inte särskilja från varandra. För denna typ, exempelvis saliv, använder NFC en ”övrigt-kategori”. Daniel Wiberg har också varit tydlig med att i de fall då NFC får en bland-bild av DNA, dvs. DNA från flera personer, kan NFC inte reda ut vilken typ av av-sättning som hör till vilken person. På direkt fråga angående undersökningen av bit från skumfodret i Stefan Davidssons sko har Daniel Wiberg uppgett att blandbilden av DNA från Stefan Davidsson och Lena Wesström innebär att DNA:t skulle kunna komma från blod från båda eller annat sekret från båda."

https://www.docdroid.net/84kSbmc/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-497-dom-stefan-davidsson-expedie-pdf#page=31

Bild som vi inte tidigare sett i tråden innan domen. NÄR är fotot taget?:
https://www.docdroid.net/84kSbmc/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-497-dom-stefan-davidsson-expedie-pdf#page=33

Från NA direktrapportering och från FUP:

Citera
2020-05-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Skulle SD kunna hamna i HR?!
Eftersom SD friades av tingsrätten är det inte möjligt för honom att överklaga nånting.

För du tänker dig väl ändå inte att åkl Åsa Hiding kommer att överklaga?
Hon är ju antagligen, sagt med Leif GW:s språkbruk, rätt så inkapaciterad efter domen i förrgår..

En juridisk örfil, det får man kanske säga om misslyckandet.
Lite synd om henne.
Fast mer synd om skattebetalarna förstås.

Ja, det tror jag hon gör, men märk väl jag vet inte!

Du är väldigt tjatig om skattepengar. Hur mycket är ett människoliv värt? Ska det inte prövas ända in i kaklet för offrets och dennes familjs skull?
Citera
2020-05-08, 20:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja den blir inte uppkopplad mot mast i flygplansläge. Däremot fungerar googles platshistorik, men den kan ju den som har tillgång till mobil/dator å andra sidan radera.

Tack!
Jag fick det även förklarat av C-J tidigare idag.
Citera
2020-05-08, 20:57
Medlem
Citat:
Både du och jag vet vem som är förövaren här. Det behövs inte mer än det du beskriver, och det som alla andra beskrivet - dvs seriösa användare. För min del är ärendet polisiärt uppklarat.
Men snälla Pablito?!
Missade du helt diskussionen vi hade här i tråden för några veckor sen? Då redde vi ut vad begreppet "polisiärt uppklarat" betyder och/eller innebär.

Aldrig nånsin har ett brott beskrivits som "polisiärt uppklarat" så länge en juridisk process fortfarande pågår!

Domen (i första instans!) kom i förrgår!
En friande dom får ju åtminstone ha vunnit laga kraft innan ett fall kan beskrivas som "polisiärt uppklarat"..

Tack för fredagsmys!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in