Citat:
Haha, kanske jag överreagerar lite nu. Viss irritation.
Men, nagelfilen tänker jag inte ta fram. Det ska vara typ röjsåg här.
Jag skriver ju egentligen det du skriver, eller hur?
Och citerade ju rättens bedömning av indiciet, dvs att det inte går att dra några slutsatser om det som hon såg. Man kan alltså inte ta hänsyn till vad hon observerade.
Och det tycker jag visst att man kan.
Det var avvikande att SD inte hade släckt lampan, att rullgardinen var halvt nerdragen och att fasadbelysningen var nedsläckt. Det hela natten.
Tyvärr saknas det andra led att hänga upp observationen på, eftersom rätten sågar de andra indicierna också.
Men, nagelfilen tänker jag inte ta fram. Det ska vara typ röjsåg här.
Jag skriver ju egentligen det du skriver, eller hur?
Och citerade ju rättens bedömning av indiciet, dvs att det inte går att dra några slutsatser om det som hon såg. Man kan alltså inte ta hänsyn till vad hon observerade.
Och det tycker jag visst att man kan.
Det var avvikande att SD inte hade släckt lampan, att rullgardinen var halvt nerdragen och att fasadbelysningen var nedsläckt. Det hela natten.
Tyvärr saknas det andra led att hänga upp observationen på, eftersom rätten sågar de andra indicierna också.
Ja det är nog mer som förenar än förgrenar i det vi påtalar, egentligen. I vart fall delar vi irritationen, eller rättare sorgen, om att fallet nog nu kanske/troligen aldrig kommer att klaras ut.
Men till differenserna: låt röjsågen stå kvar i förrådet, Lindén gjorde så iaf. Det räckte att plocka fram nagelknipsaren.
Hiding hade helt enkelt för svaga och vaga indicier att komma med och var helt i avsaknad av det där klockrent konklusiva beviset som bara inte går att undkomma.
Har tidigare tagit skjutningen av advokat Lilja som ex: där fanns skyttens dna under Liljas naglar. Att snacka bort det hade inte ens den sk ”mästermanipulatören” SD gått iland med.
Och hur starkt var egentligen grannens vittnesmål; anledningen till att hon var uppe den natten var ju pga oro efter ett besök hos sin VC.
Och den besökte hon väl inte varje dag?
Hade hon då total koll på vad som var vanligt hos SD avs tex rullgardinen?
Dessutom förelåg det väl tolkbehov?, någon annan förmedlade/återgav hennes ordval etc. Kan också spela in i bedömningen?
Men nu stod det klart för TR att vittnesmålet inte gjorde till el från i sak så de hade ingen anledning att behöva ifrågasätta något.