Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ja, sedan måste han rengöra laptopen för att utplåna alla eventuella spår från mordet. Fanns det indikationer på att hans laptop genomgått en sådan "behandling"?
Enda indikationer är väl att den varit uppkopplad mot hans hemmanätverk (comhem), dvs motindikation. Och att första användarinitierade aktiviteteten överhuvudtaget den kvällen är kl. 00:00:00. Övriga aktiviteter sker via mobilen (mejl, messenger, telegram, surf), eller anses vara systeminitierade, dvs de sker på en passiv dator. Känns lite konstigt om SD använder mobilen hela kvällen men då och då går och öppnar/stänger datorn utan att göra något mer
(om man nu ska tro mrB:s teori, vilket jag inte gör. MrB hade noll koll på att man kan synka webbhistoriken mellan två enheter och bara det utesluter honom som expert ur mina ögon. Att sitta och göra experiment på sin dator utan att veta vilka appar och inställningar som fanns i aktuell dator, och utfrån dessa hemmaexperiment vara tvärsäker på att it-fornsikern inte vet vad han gör lämnar en hel del att önska i beviskedjan)? Sen finns det faktiskt en hel del info att hämta ur de konstiga textfilerna, men de kräver större kunskaper än vad jag har för att dra några säkra slutsater, men det jag har sett stärker mig i min uppfattning om att MrB:s teori inte håller för fem öre).