2020-05-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av william86x
jag är rätt säker på att du var en av dom som såg mitt bevis i den där tjatgruppen. om du vill ha bättre bevis får du verifiera dig så jag vet att jag kan lita på dig eller har något om dig annars kan du glömma det. Jag litar inte på vem som helst tyvärr.
Såg inte jack shit, du snackar skit ba du skriver som en brud. Skicka screenshot på dina meddelanden
Senast redigerad av OrtenGrabb163 2020-05-08 kl. 11:36.
2020-05-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Herregud va är del på JH? I flera veckor i sträck har jag kunnat rada upp 500 meddelanden per dag med enkelhet, nya meddelanden HELA TIDEN och i princip samma grupp av män varje gång.

Nu helt plötsligt är det stendött, den står och laddar i flera flera minuter och när nån kommer upp är det en karl jag aldrig pratat med förut.

Vad fan är deras problem? Det verkar som att jag "blivit av med min grupp" och nu får några nya jönsar som aldrig skriver.

Är du seriös? Du har ju inte en speciell utvald grupp med targets som skriver till dig. Du hamnar ju i kön och får ett meddelande till dig slumpmässigt.. Sitter du inloggad och skriver så får du ju targets svar tillbaka till dig. JH bestämmer inte vilka mess som du ska få och inte.

Jobba nattetid som oss Thaiare. Bäst meddelanden då och oftast väldigt enkla mess att svara på.
2020-05-08, 11:59
Medlem
Någon som skrev att han tjänar 200 kr/h på det ta. Jo tjena, av att snacka snusk med gubbar? Låter ju troligt
2020-05-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av william86x
90 000 mensajes.

3000 mess per dag.
2020-05-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Någon som skrev att han tjänar 200 kr/h på det ta. Jo tjena, av att snacka snusk med gubbar? Låter ju troligt

Det kan man göra under vissa timmar, men det är inte tillräckligt många meddelanden under större delen av dagarna att svara på för att kunna ha det i snitt. Skulle säga att för de flesta blir det nog ca 120-140kr i snitt per timme. Detta under förutsättning att man tar sig upp till högsta steget i ersättningstrappan och jobbar på kvällar och helger, då det är lite extra betalt.

Edit: Detta är utan eventuella bonusar.
Senast redigerad av NyttKontoLL 2020-05-08 kl. 12:14.
2020-05-08, 12:15
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shroomhead2k
En lätt uträkning: 250x7 = 1750x 0.17 = 297,5 så 3000kr blir det i runda drag.
0.17 får man om man skriver 1750
Ja precis, på en vecka jag. Jag utgick per månad. Men trodde ju att han menade 9000kr och inte €9000 haha.
2020-05-08, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Det kan man göra under vissa timmar, men det är inte tillräckligt många meddelanden under större delen av dagarna att svara på för att kunna ha det i snitt. Skulle säga att för de flesta blir det nog ca 120-140kr i snitt per timme. Detta under förutsättning att man tar sig upp till högsta steget i ersättningstrappan och jobbar på kvällar och helger, då det är lite extra betalt.

Edit: Detta är utan eventuella bonusar.

Låter ju riktigt schysst ändå. Kan man kolla serier samtidigt?
2020-05-08, 12:30
Medlem
Citat:
Låter ju riktigt schysst ändå. Kan man kolla serier samtidigt?

Du kan kolla på vad du vill antar jag.
2020-05-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Du kan kolla på vad du vill antar jag.

Vet inte om du har koll på detta men om man exempelvis har bostadsbidrag, (student) och med tanke på att denna specifika inkomstkälla är anslutet till Bitsafe med sitt eget debitkort, kan man då fortsätta att lyfta bidraget och inte meddela försäkringskassan? Jag tänker eftersom att det är en "osynlig" inkomst så att säga så borde det ju rent praktiskt fungera.

Anledningen till att jag frågar är för att självklart inte vill bli återbetalningsskyldig för bidraget i och med denna inkomst, så då får jag avsluta bidraget om så krävs.
2020-05-08, 15:09
Medlem
Hej. Har skrivit i tråden tidigare men kände att jag inte fick några bra svar. Gör ett nytt försök nu och ska då försöka formulera mig bättre. Jag skulle eventuellt kunna tänka mig göra detta 2 timmar per dag mellan 22:00 - 24:00. Jag skriver ungefär 250 - 300 tecken per minut. Som jag förstår måste man ''logga'' det viktigaste i konversationerna och då kanske detta tar 1/3 av tiden och den faktiska tiden blir då kanske 150 - 200 tecken i snitt per minut jag kan göra. Vad kan detta tänkas rendera i för summa?

Är utbildningen endast text eller ingår videosamtal? Bor nämligen tillsammans med någon och det känns inte så roligt om min kompis skulle få reda på detta. Måste man lämna ut id till cw eller är det bara Jobba hemifrån som begär det?
2020-05-08, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Hej. Har skrivit i tråden tidigare men kände att jag inte fick några bra svar. Gör ett nytt försök nu och ska då försöka formulera mig bättre. Jag skulle eventuellt kunna tänka mig göra detta 2 timmar per dag mellan 22:00 - 24:00. Jag skriver ungefär 250 - 300 tecken per minut. Som jag förstår måste man ''logga'' det viktigaste i konversationerna och då kanske detta tar 1/3 av tiden och den faktiska tiden blir då kanske 150 - 200 tecken i snitt per minut jag kan göra. Vad kan detta tänkas rendera i för summa?

Är utbildningen endast text eller ingår videosamtal? Bor nämligen tillsammans med någon och det känns inte så roligt om min kompis skulle få reda på detta. Måste man lämna ut id till cw eller är det bara Jobba hemifrån som begär det?

Svårt att svara på då det är olika mycket meddelande från dag till dag och olika tider på månaden.
Men vid den tidpunkten på dygnet borde du väl kunna ligga på åtminstone 60 i snitt (ca 50-70) meddelanden per timme på JH om du följer reglerna och gör jobbet rätt.

Det skulle ge dig:
840 meddelanden per vecka (120 x 7)
= 126 euro per vecka (840 x 0,13 + kväll-/helgbonus 840 x 0,02)
+ eventuell extrabonus från JH
- 5 euro (kostnad för utbetalning av lönen via Bitsafe/europeiskt bankkonto)
= 121 euro per vecka = ca 1300 kr per vecka.

Sen olika kostnader så klart beroende på hur du tar ut lönen från Bitsafe om du använder deras bankkort, tar ut pengarna till bankkonto i Europa eller något annat land i världen (men det får du kolla upp själv).

På CW vet jag inte, men då de har lägre krav så kan du säkert skriva lite fler meddelanden per minut men de har också en lägre lön (0,12 euro per meddelande om jag inte minns fel), så blir nog samma i slutändan.
2020-05-08, 16:15
Medlem
Citat:
Vet inte om du har koll på detta men om man exempelvis har bostadsbidrag, (student) och med tanke på att denna specifika inkomstkälla är anslutet till Bitsafe med sitt eget debitkort, kan man då fortsätta att lyfta bidraget och inte meddela försäkringskassan? Jag tänker eftersom att det är en "osynlig" inkomst så att säga så borde det ju rent praktiskt fungera.

Anledningen till att jag frågar är för att självklart inte vill bli återbetalningsskyldig för bidraget i och med denna inkomst, så då får jag avsluta bidraget om så krävs.

Som det ser ut just nu så har inte Bitsafe eller andra EMI:s (e-wallets/e-money "banker") någon skyldighet att rapportera ditt konto till Skatteverket (säger de själva i alla fall).

Men räkna med att detta kommer ändras inom ett år. Senaste igår rapporterade EU om en handlingsplan som sträcker sig över ett år där de ska arbeta med att stänga till olika kryphål som kan användas för penningtvätt osv (https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_20_800). Vilket lär innebära skärpta krav om rapportering från alla typer av företag som har hand om pengar inom EU eller är med i deras CRS-samarbete.

Även om de ändrar detta om ett år kommer det med största sannolikhet även innebära att historiska uppgifter behöver rapporteras (för att man inte ska komma undan). Så även om det är safe just nu så kommer de då få reda på konton du har idag. Så det finns alltid en risk med detta att du kommer åka på en skattesmäll eller i ditt fall få betala tillbaka bidrag som du fått.
Senast redigerad av Ictura 2020-05-08 kl. 16:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in