2020-05-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Om jag var multisjuk 85-åring, kan väl inte mina månader kvar få stå i vägen för mina barn och barn barn?
Jag läste att någon i Sverige kräver ett överhopp,
att bara för att Italien (som haft nedstängning) vill införa krama en pensionär, så tror den humanitära stormakten Sverige att man kan haka på trots att det blir förödande på äldreboenden.

Det här innebär ju att jag får komma in på boendet eller?, eller ska vi ha kram-pantomim teater bakom en glasdörr?.
Fy tusan jag ser inte fram emot återföreningen med min morsa, för då kommer personal-kärringarna vilja vara med och stå och onanera till det, varav jag kommer bli gravt känslor-motvalls-hämmad

Nu får man inte krama liken längre
https://www.svd.se/pa-begravningen-nekar-jag-kramar--kanner-mig-dum
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater

Vi har har ju fler dödsfall/dag i Sverige än USA räknat till antal invånare :/
Deras medellivslängd är 4 år lägre än Sveriges vilket betyder att många av deras äldre redan är döda.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Fy fan vad arg jag blir när jag läser detta. Hela världen använder munskydd för skydda varandra. I Sverige straffar man folk som har munskydd. Det är ett sjukt jävla land vi lever i!

Om detta stämmer vilket jag har svårt att tro men OM det stämmer så är vi illa ute. Att man lägger munkavle inom vården när det gäller äldre är redan känt och är detta den nya ättestupan vi har framför oss, hysch de ska ändå dö ändå, hysch och andas i ditt rum ensam, andas.
Citera
2020-05-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Och? De andra länder visar exakt hur många som dog under senaste 24 timmar?

Jag antar det, eftersom Tegnell får stenhård kritik här att han mörkar när han pratar eftersläpningar.
Citera
2020-05-07, 22:10
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det finns ju alltid människor till allt. Själv tycker jag att alla som skrattar åt detta virus och tycker det är larvigt samt förnekar problemet med alla döda ska få sig en släng av Covid-19. Då skulle det kanske bli ett annat tonläge i tråden.
Sveriges sätt att ta oss i denna kris är något vi kommer få lida av i generationer.

Ja, men det är virusets fel och inte Sveriges. Själv tror jag att man genom bor strategi kommer att få lida mindre framöver.

Förresten har jag haft corona och för mig blev det inte värre än en mildare flunsa. Jag fick dock stanna hemma symtomfri en hel vecka.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Om detta stämmer vilket jag har svårt att tro men OM det stämmer så är vi illa ute. Att man lägger munkavle inom vården när det gäller äldre är redan känt och är detta den nya ättestupan vi har framför oss, hysch de ska ändå dö ändå, hysch och andas i ditt rum ensam, andas.

Dom har ju redan flaggat för det i tidningar samt i TV idag man inte får använda munskydd på några ställen. Muppen Tegnell stod ju i TV idag och sa att de munskydd var typ skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Vet vi den etniska fördelningen av döda? Mycket tidigt var det en kraftig överrepresentation av bl.a. Somalier, hur ser det ut idag, någon som jobbar i intensivvården vet säkert?

Jag menar, England och Belgien har ju också stora invandrargrupper från Mena......finns det ett samband?

Om det nu är så, så ger det en hint om vilken enorma mörkertal det är i de länder de kommer ifrån.
Citera
2020-05-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nej jag tänker inte köpa något.
Ok, varför bryr du dig då?
Citera
2020-05-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag undrar också, men den lilla marginal det är att ha på sig och eventuellt hindra smittan gör jag gärna. Och många gör samma har jag hört, finns väl också en FB grupp om det också. Facebook alltså.

På flutracker.com delar forskare och läkare med sig om vad som funkar som munskydd om man inte har något. 100% bomull. Dammsugarpåsar funkar också.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Verkligen hemskt och detta var alltså filmat en månad efter att han blev frisk från Covid-19.
Riktigt skrämmande och han är inte heller gammal.

Visa sånt här på presskonferenserna så folk fattar!
Frågan är hur stor risken är. Kanske bara är 1/10.000 vem vet.

Blir lungorna så för man inte använder dom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men jesuskristus. Stora EU-länder som Italien och Spanien vill tvärtom ha hjälp av oss! Frankrike konfiskerade ansiktsskydd som Sverige redan hade betalat så att vår egen sjukvård skulle kunna skydda sjuksköterskor och läkare i sitt arbete. Det är modern sjöröveri på land som gäller..

Och Sverige blev precis KRITISERAD för att svetsaren INTE skickade våra ansiktsskydd och handsprit till Italien då när smittan var som värst. Trots att det rådde brist på just dessa här i Sverige och Stockholm!

Är du så naiv att du tror att någon skulle hjälpa oss när alla tvärtom tjuvar så mycket de bara kan?

Hjälpte de andra EU-länderna Sverige under flyktingkrisen?

Sverige blev da hjulpet under flygtningekrisen.

Sverige er de åbne hjerters land, Sverige bygger ikke mure og Sverige er den humanitære stormagt.

Skulle andre lande forhindre Sverige i at udleve sine stormagtsdrømme?

Nej Sverige blev godt og grundigt hjulpet med at udleve sine stormagtsdrømme af de fleste lande i EU.

Nu skal Sverige åbenbart igen hjælpes med at bekæmpe sine egne ambitioner - det holder jo ikke en meter.

Sveriges regering har helt bevidst valgt og fastholdt en flokimunitetsstrategi som ingen kan være i tvivl om er ønskemålet.

Man sender helt bevidst børn i skole så de selvfølgeligt kan virke som effektive smittespredere uden selv at blive alvorligt syge.

Nu viser undersøgelser selvfølgeligt at børn som alle andre mennesker bliver smittede og dermed smittebærere.

Sverige skal selvfølgeligt ikke hjælpes imod sit eget vanvid af andre lande - det kan ingen lande hjælpe Sverige med, for Sverige er ikke drevet af fornuft men af vanvid.

Ingen lande kunne tale Nazi Tyskland til fornuft - ingen lande kan tale Sverige til fornuft.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tycker att den jämförelsen var klyftig i sammanhanget. Kan tänka mig att Tegnell tänker så själv på presskonf.

Det tror jag faktiskt inte. Däremot tror jag att det finns ganska många som ser på honom på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in