Citat:
Ursprungligen postat av
stacanovist
Sverige har förlorat. De som förlorat är befolkningen. Dock bara en del av befolkningen.
Vinnarna är också befolkningen. Den andra delen av befolkningen.
Idag 19 april 2020 har det för första gången definitivt klarnat för min del. Sverige kommer aldrig byta strategi.
Sverige kommer köra oavbrutet oavsett vad som händer runtomkring.
Om man läser mellan raderna har Sverige lyckats att göra vad dem ville. Övertala folk att man gör det bästa för landet och att man kommer klara sig hyfsat bra. För att lyckas med detta har Sverige agerat hårt med en kampanj av hjärntvätt. Alla styrande har enats för att nå samma mål. Se till att så mycket som möjligt ska se bra ut.
Och hela gruppen som är involverad har hela tiden jobbat mot samma mål. Dessa är:
Regeringen
Myndigheterna
Media
En del av befolkningen.
Deras mål har alltså alltid varit det samma. Satsa på:
"Ja, vi som klarar oss, vi klarar oss. De andra får tyvärr dö".
Detta är något som Sverige är ensam om i hela världen. Det är förstås ett oetiskt, men mer korrekt kriminellt, beteende. Å andra sidan, majoriteten vinner. Majoriteten stödjer ju staten. De tycker alltså det är ok att köra the swedish way, dvs:
"Ja, vi som klarar oss, vi klarar oss. De andra får tyvärr dö".
Den delen av befolkningen som istället är emot detta hemska beslut lider. De tycker det är fruktansvärt att detta land är så jävla hjärtlöst. De känner sig svaga. Men tyvärr är det inte mycket dem kan göra.
Det enda är nog att lämna detta land så fort möjligheten ges, ifall man har grundläggande värderingar som människa.
Jag har ingen aning vad konsekvenserna blir. Har svårt att se att Trump attackerar Sverige för att de brutit mot grundläggande mänskliga rättigheter. Eller att Putin gör det.
Men visst, skulle det om nån månad redovisas 500 döda per dag, blir det svårt för resten av världen att bara titta på. Så kanske där går smärtgränsen. Annars tror jag att allting kommer att flyta på som vanligt.
Ett hemskt folkmord som kommer att gå till historien.
Det jag hoppas på är att hela världen bannlyser Sverige. Det är det minsta man kan göra mot ett land som på ett så hemskt sätt brutit mot mänskliga rättigheter. Ett land som svikit en stor del av befolkningen. Ännu hemskare att dem man svikit var just de svagaste.
Det som dock Sverige (där man syftar på huvudroller i folkmordet inklusive den delen av befolkningen som varit medhjälpare) förtjänar är att bli invaderad av ett annat land. Och där alla skyldiga får livstidsfängelse eller ännu bättre avrättas.
+1 i allt. Så är det.
Sverige kommer definitivt att kritiseras, år framöver.
Och i samband med att länder öppnar upp för inresande kommer Sverige vara exkluderat, vilket är fullkomligt logiskt.
Det är inte bara de svaga som sätter sig emot. Det är de rationella och smarta.
Varenda en som jag känner som är för att vi har ett öppet samhälle är impulsiva adhd barn som måste springa ute på stan.