2020-05-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
"Kan inte utesluta att några av skadorna har orsakats av sparkar" säger rättsläkaren.

"Näe .. och om du frågar i stället om jag har sparkat ihjäl henne och sen stått som en nekrofil och .. och .. haft sex med .. en söndersparkad Lena så är svaret nej det har jag inte haft. Det vet jag. hur sperman kom dit vet j ...." säger SD.

Lite senare i samma förhör...
FL2: Du återkommer vid flera tillfällen bland annat idag till att säga ihjälsparkad.
MT: Ah jag . .ja .. det låter det ju inte som när du har läst upp nu hörde inte jag allt du läste eller det..ah ... men det lät ju som att det var. ..
FL2: Du använde det uttrycket idag.
MT: Jag har nog hela tiden sett framför mig hur. .. ah .. min bild har varit att hon har blivit
ihjälsparkad .. eh . . .

FL2: Varför har du .. varför har du den bilden framför dig?
MT: Ja det var nog nånting att . .ja .. man sa ju grovt trubb . . . grovt upprepat våld mot kroppen
tror jag man sa från början. Jag vet inte jag . .jag har tänkt mig det hela tiden.
FL2: Hur har du tänkt dig?
MT: Ja jag vet inte nånting har ju .. hänt så nån har avreagerat sig eller haft ihjäl henne
och .. eftersom hon är ganska liten och späd så har jag sett framför mig att nån har fått omkull
henne och så sparkat.nej jag vet int.. .jag har inte ..
FL2: Nej men berätta hur du tänker.
MT: Ja . . . eh ... jag har tänkt mig så bara att ... jag har sett framför mig stora grova kängor
tränga in i hennes bröstkorg .. och det i och för sig du har inte läst upp allting så det kanske är
helt sant det också men ..
FL 1: Vi har aldrig sagt ordet ihjälsparkat.
MT: Näe jag . .jag har haft den bilden framför mig.
FL2: Du säger i ett samtal med Kenneth Nilsson 19 november 2018 så säger du såhär .. eh .. "
det är verkligen grovt upprepat våld" ni pratar om Lena .. "mot kroppen, jag gissar på att
hon kommit ner på marken och blivit ihjälsparkad eftersom det är just kroppen man säger''.
MT: Ja det..är väl så .. jag tror det var nått som åklagaren gick ut med och sa att det var..
FL2: Vadå ..
FL 1: Skulle åklagaren ha gått ut med och säga det menar du? men nu förstår inte jag.
MT: Ah inte sparkat nej grovt upprepat våld mot kroppen eller nått sånt där .. eller om det är
ni som har sagt det i förhör jag vet inte men .. näe .. ah .. och för mig så är det.jag fastna vid
den bilden.

Har du möjligen aktbilaga (gärna sida också) till det förhöret? Ser ut som något jag missat och vill gärna läsa hela förhöret. Har han sparkat ihjäl henne så är det nog dom skorna/kängorna som han bränt upp i pelletspannan. Där var det urrakat från aska om jag minns rätt.
Citera
2020-05-05, 19:03
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det har ju varit min förslag också.

Hade ju varit, rent hypotetiskt, lite intressant om mördaren Stefan t.o.m skulle ge sig i kast att kommentera här i tråden.

Han kanske har nån uppfattning utifrån den där FUPen som han baserar minnesbilderna på, som han inte själv har.

Nån som har koll på hur hans relation till arbetsplatsen ser ut just nu?

Intressant att han inte verkar aktiv i geolekarna medan hans fd hustru ger intryck av att vara manisk...
Citera
2020-05-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
HD kan alla gånger käka en tårtbit på den adressen men jag tror inte att hon kommer att flytta tillbaka till stället hur mycket farsan än pushar henne. Hon är väl inte dum?

SD's lilla älskade Hådda kan säkert få i sig både en och två stora tårtbitar på Härads-Psykopaten SD's natt-kalas, Håddan har ju vanan inne att proppa i sig gofika.

Men❗det kan också bli ett kalas utan någon tårta, det vill säga, om SD skulle bli på dåligt humör och slå näven i sin födelsedags-tårta så att tårtbitarna splittras och flyger rakt in i gips-väggen, med eller utan fraktur skall jag låta vara osagt i detta fallet.

Jag tror att SD gifter om sig med sin stora kärlek HD och att dom sedan kommer att bo tillsammans på Bet*svägen och leva lyckliga i alla sina dagar om nu inte SD råkar ut för den så kallade "Gubbsjukan" vill säga ?

Gällande det nya giftemålet mellan SD och HD, så tror jag att det är SD som bestämmer detta tillsammans med HD's fader.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har du möjligen aktbilaga (gärna sida också) till det förhöret? Ser ut som något jag missat och vill gärna läsa hela förhöret. Har han sparkat ihjäl henne så är det nog dom skorna/kängorna som han bränt upp i pelletspannan. Där var det urrakat från aska om jag minns rätt.

Det är förhör 16 som startar på sid 716 i AB 147 (sidnumreringen är dokumentets sidor, inte pdf:ens)
Den här delen av förhöret börjar på sid 726 och framåt, strax efter hans omskrivna "blodsmak i munnen...".
Citera
2020-05-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tycker det ser ut som att det finns ett djupare spår i båda fallen, som från en spets. Och som hugg med ett spjut ungefär. Uppifrån eller nerifrån. Hoppas det där klarnar.

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ni glömde kofot!

Det stämmer! Har inte lusläst alla 100 000 inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Kommer nog inte hittas. Det är slängt och bortglömt!

Spjut var en fascinerande kandidat.

Tror ej heller, tyvärr, att mordvapnet kommer att hittas. Ang spjut: se inlägg ovan (varf kommer inte inläggen i den ordning man citerar
Där anges inte direkt att spjut skulle vara själva vapnet, men det nämns i sammanhanget.

Citat:
"Kan inte utesluta att några av skadorna har orsakats av sparkar" säger rättsläkaren.

"Näe .. och om du frågar i stället om jag har sparkat ihjäl henne och sen stått som en nekrofil och .. och .. haft sex med .. en söndersparkad Lena så är svaret nej det har jag inte haft. Det vet jag. hur sperman kom dit vet j ...." säger SD.

FL2: Du återkommer vid flera tillfällen bland annat idag till att säga ihjälsparkad.
MT: Ah jag . .ja .. det låter det ju inte som när du har läst upp nu hörde inte jag allt du läste eller det..ah ... men det lät ju som att det var. ..
MT: Jag har nog hela tiden sett framför mig hur. .. ah .. min bild har varit att hon har blivit
ihjälsparkad .. eh . . .

MT: Ja det var nog nånting att . .ja .. man sa ju grovt trubb . . . grovt upprepat våld mot kroppen
tror jag man sa från början. Jag vet inte jag . .jag har tänkt mig det hela tiden.
MT: Ja jag vet inte nånting har ju .. hänt så nån har avreagerat sig eller haft ihjäl henne
och .. eftersom hon är ganska liten och späd så har jag sett framför mig att nån har fått omkull
MT: Ja . . . eh ... jag har tänkt mig så bara att ... jag har sett framför mig stora grova kängor
tränga in i hennes bröstkorg .. och det i och för sig du har inte läst upp allting så det kanske är
FL2: Du säger i ett samtal med Kenneth Nilsson 19 november 2018 så säger du såhär .. eh .. "
det är verkligen grovt upprepat våld" ni pratar om Lena .. "mot kroppen, jag gissar på att
hon kommit ner på marken och blivit ihjälsparkad eftersom det är just kroppen man säger''.
MT: Ja det..är väl så .. jag tror det var nått som åklagaren gick ut med och sa att det var..
FL 1: Skulle åklagaren ha gått ut med och säga det menar du? men nu förstår inte jag.
MT: Ah inte sparkat nej grovt upprepat våld mot kroppen eller nått sånt där .. eller om det är
ni som har sagt det i förhör jag vet inte men .. näe .. ah .. och för mig så är det.jag fastna vid
den bilden.

Så kanske skor med stålhätta kan vara vapnet? Borde inte SD, med tanke på jobbet, ha såna?

Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Rätt diger lista, men jag saknar alternativet som jag själv tror alltmer på...

Hantelstång.

°Lagom längd för att dölja.
°Gedigen hårdhet.
°Ordentlig tyngd.
°Stämmer bra med märkena i trädstammen.
°Lätt att gömma, kasta etc...

Något Kräket Davidsson utan tvekan kunnat haft tillgång till.

Ja, det var en klar miss på listan! Har ju tagits upp flera gånger om. Och som sagt; inte alldeles osannolikt som tillhygge.
Iaf inte i jämf med annat som tagits upp.
Citera
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med en hantelstång skulle det troligtvis vara stötvåld.

Nja, den är väl inte mer än knappt en halvmeter, så den funkar ypperligt att slå med.
Har själv nyttjat en dylik som slagverktyg, dock inte mot något levande väsen.
Citera
Medlem
Citat:
Det är förhör 16 som startar på sid 716 i AB 147 (sidnumreringen är dokumentets sidor, inte pdf:ens)
Den här delen av förhöret börjar på sid 726 och framåt, strax efter hans omskrivna "blodsmak i munnen...".
Stort tack för det!
Citera
2020-05-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Då blir det med all säkerhet ett stort kalas på Bet*svägen under kvällen, Nya Hj*rsta's stora hjälte skall ju firas, "Håddan" och fadern så som dödspolaren JG kommer absolut, även SD's egna vänner, tårta, alla möjliga sorters gofika tillkommer med inslagna paketet.

Det är faktiskt inte dåligt att ena dagen ha sin stora bemärkelsedag och bli firad, och den efterkommande blir en ren Jul-Afton för SD.

Mvh/ @JokerMannen

Någon som har info om att han flyttat hem nu? Och att han umgås med JG? Vad tycker grannarna?
Citera
2020-05-05, 19:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

ihjälsparkad .. eh . . .

den bilden.

Det är underligt att SD ofta tangerar det som har hänt i verkligheten på det här viset. Eftersom jag uppfattar honom som gm, tänker jag att han njuter av att vara så nära sanningen, men ändå ha en känsla av att ha allt under kontroll.

Visserligen har väl även sådana tankar om sparkar kommit upp i tråden när det blev känt att L*ena utsatts för grov våld mot kroppen. Men här blir det ganska specifikt. Inte en undran.

Under rättegångens första dagar (sakframställan) tog åklagaren upp detta också som en teori de har.

Från NAs direktrapportering:
"26 feb 2020 11:14
– Lena har knuffats eller sparkats ned. Hon har sedan legat ned i buskaget där hon utsatts för kraftigt trubbigt våld mot huvudet, Åsa Hiding.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-finns-ingen-grund-misstanka-nagra-andra-personer-for-brott-folj-rapporteringen-fran-rattegan gen-om-hjarstamordet

Det finns ju också avtryck på L*enas kläder; kjol och även hennes gröna fleece, vilket blir rätt obehagligt nära sanningen. Särskilt obehagligt när han säger "grova kängor tränga in i hennes bröstkorg".

Jag förundras alltid över han konstiga repliker:
(från din citering ovan)

Det vet jag, säger han. Att han inte haft sex med L*ena när hon var död. Men det andra?
Varför säger han inte bara att han inte har dödat henne och att han aldrig i livet skulle kunna göra något sådant som de anklagar honom för nu?
Citera
2020-05-05, 19:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Hade ju varit, rent hypotetiskt, lite intressant om mördaren Stefan t.o.m skulle ge sig i kast att kommentera här i tråden.

Han kanske har nån uppfattning utifrån den där FUPen som han baserar minnesbilderna på, som han inte själv har.

Nån som har koll på hur hans relation till arbetsplatsen ser ut just nu?

Intressant att han inte verkar aktiv i geolekarna medan hans fd hustru ger intryck av att vara manisk...

Tittade på Tyréns hemsida och där finns hans namn inte längre med som en av deras medarbetare.

Vad gäller geocachingen, så kanske han inte loggar längre för att vi inte ska kunna se? Jag har svårt att tro att han inte är ute och geocachar.

Och om han gifter sig med H*anna igen så kan de ju på nytt dela konto och då får han väl tillgodogöra sig hennes alla "poäng".
Citera
2020-05-05, 19:38
Medlem
Citat:
Det är underligt att SD ofta tangerar det som har hänt i verkligheten på det här viset. Eftersom jag uppfattar honom som gm, tänker jag att han njuter av att vara så nära sanningen, men ändå ha en känsla av att ha allt under kontroll.

Visserligen har väl även sådana tankar om sparkar kommit upp i tråden när det blev känt att L*ena utsatts för grov våld mot kroppen. Men här blir det ganska specifikt. Inte en undran.

Under rättegångens första dagar (sakframställan) tog åklagaren upp detta också som en teori de har.

Från NAs direktrapportering:
"26 feb 2020 11:14
– Lena har knuffats eller sparkats ned. Hon har sedan legat ned i buskaget där hon utsatts för kraftigt trubbigt våld mot huvudet, Åsa Hiding.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-finns-ingen-grund-misstanka-nagra-andra-personer-for-brott-folj-rapporteringen-fran-rattegan gen-om-hjarstamordet

Det finns ju också avtryck på L*enas kläder; kjol och även hennes gröna fleece, vilket blir rätt obehagligt nära sanningen. Särskilt obehagligt när han säger "grova kängor tränga in i hennes bröstkorg".

Jag förundras alltid över han konstiga repliker:
(från din citering ovan)

Det vet jag, säger han. Att han inte haft sex med L*ena när hon var död. Men det andra?
Varför säger han inte bara att han inte har dödat henne och att han aldrig i livet skulle kunna göra något sådant som de anklagar honom för nu
?
Det är väldigt väldigt märkligt av honom. Det känns som om han njuter av att leka katt och råtta med förhörsledare och bisittare.. Lite typiskt honom - "jag vet att ni vet, men jag tänker inte gå i fällan. Ni kommer aldrig hitta något på mig".

Det är ju också vad han sagt: "De har inget på mig". "Det här mordet kommer aldrig lösas". Han är så jävla arrogant.
Citera
2020-05-05, 19:47
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Tittade på Tyréns hemsida och där finns hans namn inte längre med som en av deras medarbetare.

Vad gäller geocachingen, så kanske han inte loggar längre för att vi inte ska kunna se? Jag har svårt att tro att han inte är ute och geocachar.

Och om han gifter sig med H*anna igen så kan de ju på nytt dela konto och då får han väl tillgodogöra sig hennes alla "poäng".

Se där ja... Även om han nu går fri, kommer han att få leva med att den absoluta majoriteten ser honom som Lenas baneman.
Att ha kvar honom på jobbet, med en position som innebär kundkontakt, lär ju inte vara realistiskt.

Du har nog rätt i att Stefan geoleker vidare men mer diskret.
Hört ett rykte om att Stefan och Jerry varit ute o lekt. Det kanske stämmer då.

Vad gäller gemensamt geokonto, så kanske Stefan styr Hannas letande.
Han har ju inte skuggan av förmåga att ändra sin strategi att hantera livet och människorna som finns omkring honom.
En narcissist är för alltid kvar i formen som stöpte honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in