2020-05-05, 13:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Yes förstod det, och bra info även om det inte besvarade frågan om Stefan konfronterades med det 😋 Men tänkte själva utskriften också, är det du som gjort den eller var hittar man dem?

Han hade såklart stenkoll på både Lena och Hanna den sjuka fan.

Om man vill veta vad SD sa i rätten, får man gå igenom hans förhör. Jag vet inte om jag ännu lyssnat till alla hans förhör. Jag lyssnar på "gratisversionen och är på 23:e avsnittet.

Det jag minns från ett annat förhör, det med HÅ, var att hon sa något om att SD gärna hade velat vara reviewer om han hade fått välja. Något sådant. Hur hon nu kunde veta det.

Ja, jag lyssnade och skrev ut KNs sista viktiga vittnesdel.
Ett vittne som känns som att han vill bidra med sanningen, även om det är hans vän.

Borde vara ganska jobbigt. Men han fick magkänsla ganska tidigt och ringde även polisen.
Citera
2020-05-05, 13:41
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man vill veta vad SD sa i rätten, får man gå igenom hans förhör. Jag vet inte om jag ännu lyssnat till alla hans förhör. Jag lyssnar på "gratisversionen och är på 23:e avsnittet.

Det jag minns från ett annat förhör, det med HÅ, var att hon sa något om att SD gärna hade velat vara reviewer om han hade fått välja. Något sådant. Hur hon nu kunde veta det.

Ja, jag lyssnade och skrev ut KNs sista viktiga vittnesdel.
Ett vittne som känns som att han vill bidra med sanningen, även om det är hans vän.

Borde vara ganska jobbigt. Men han fick magkänsla ganska tidigt och ringde även polisen.
Jag betalade och har lyssnat på alla förhör med honom men kan fasen inte minnas att de pratades om just den där grejen. Det bör det väl såklart ha gjorts! Om det inte sparades till slutpläderingen då men det känns ju lite skumt kanske

Jag får väl ta och lyssna igen.. Ska bara vaddera öronen invändigt först
Citera
2020-05-05, 13:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag får inte heller ihop det.
Som du säger så har ju inte UW kontaktat SD förrän vid 10:57 och det var väl först efter det som det började skickas ut info till några andra.

Jag kan inte se någonstans i förhören att L*ena föräldrar nämner detta ens.

Har MT vittnat i rätten?

Har inte följt diskussionen från början men är ni säkra på att MT ens minns korrekt exakt vilka ord HD använde? Hon kanske sa "Lenas barns pappa" eller bara "pappan" ringde runt och refererade till UW. Nu minns MT det som att HD sa/menade Lenas pappa.

Ni utgår per automatik att HD verkligen sagt det som MT tror sig minnas. Minnet sviker ofta. Det är därför varken åklagare och utredare lägger den vikt vid MT:s utsago som ni gör. Sådant räcker inte i en rättegång såvida inte fler personer hörde exakt samma sak från HD.
Citera
2020-05-05, 13:59
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har inte följt diskussionen från början men är ni säkra på att MT ens minns korrekt exakt vilka ord HD använde? Hon kanske sa "Lenas barns pappa" eller bara "pappan" ringde runt och refererade till UW. Nu minns MT det som att HD sa/menade Lenas pappa.

Ni utgår per automatik att HD verkligen sagt det som MT tror sig minnas. Minnet sviker ofta. Det är därför varken åklagare och utredare lägger den vikt vid MT:s utsago som ni gör. Sådant räcker inte i en rättegång såvida inte fler personer hörde exakt samma sak från HD.
Hon ska ju dock inte veta något då..
Citera
2020-05-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ja uppenbarligen blir kvinnor i SD:s liv djupt störda. Stackars Lena blev ju likadan innan hon till slut blev dödad. Ingen av er pratar om att Lena ska skämmas för sitt störda beteende innan mordet märker jag. Men HD är okej att skuldbelägga och hon ska skämmas till max.

Du skriver att Lena ska skämmas. Men hon är ju död! Men innan hon mördades delgav hon sin väninna att hon skämdes djupt.

Att HD ska skämmas gäller väl bara om hon sitter inne med graverade upplysningar eller själv är inblandad. Kan jag tycka.

Men varken du, jag eller nån annan kan bestämma vad andra ska känna.
Citera
2020-05-05, 14:02
Medlem
Citat:
Varför är det så uppenbart att HD är med i brottet på ett eller annat sätt? Jag kan hålla med om att hon sannolikt fick reda på det efteråt och skyddade honom men jag kan inte alls hävda lika säkert som du att hon skulle varit inblandad i själva mordet i sig. I synnerhet när hon inte ens blivit åtalad för något. Det är SD som är åtalad för mord ingen annan.

"Är delaktig i brottet på ett eller annat sätt", skrev jag.
Citera
2020-05-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ja men vad bra. SD kan alltså inte räkna med att slappna av även när han frias i TR och HR. Med tanke på att mord inte har preskriptionstid så lär han gå till graven med oro varje dag över att bli häktad en morgon igen.

Det är ju ovanligt att resning beviljas. Och att resning beviljas på åklagarsidans begäran är än mer ovanligt.
Men det kan ju hända.
Ett krav är nog då i praktiken att något synnerligen graverande gentemot den friade har inkommit.
Att mordvapnet med spår av GM som ej går att förklara bort påträffas, eller nåt ditåt.
Citera
2020-05-05, 15:00
Medlem
Citat:

Om du läser i fupen så märker du att man lagt en stor vikt vid vad HDs chef säger. Det är bara det att det inte räcker. HD påstår i förhör att hon inte vet hur hon fick reda på det. Och kan man inte få henne att tala sanning så innebär det att det inte är något bevis. Inte ens tillsammans med alla andra indicier räcker det tyvärr.

MTs rutiner var det som hon hängde upp sig på - och hon mindes vad HD sa och att hon själv reagerade på det.

Edit: Eg spelar det ingen roll om HD menade Lenas pappa eller UW. Ingen av dom verkar ha ringt HD på morgonen och berättat. Då hade hon sagt det i sina förhör. Eller hur?
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-05 kl. 15:21. Anledning: Edit
Citera
2020-05-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vad jag kunnat läsa mig till i tråden så har inte SD ngr vänner längre enligt *expertisen *, hur vet du att JG absolut kommer?

Att SD och HD:s barn kommer att fira sin pappa, är nog ganska säkert.

Det kan du hoppa upp och sätta dig i backen på, att JG kommer, JG sviker aldrig sin dödspolare SD, finns ingen möjlighet över huvud taget i denna världen. Jag undrar vad JG kommer att ge sin dödspolare SD i födelsedags-present ? Kanske en ny ficklampa för att kunna lysa in genom fönstren med när SD skall patrullera i sitt område under vederbörande's nattliga bevakningar ?

Gällande Härads-Psykopaten SD, så har vederbörande speciella vänner så kallade för "Lika barn leka bäst-vänner" och självklart kommer dom att uppvakta sin GeoCaching-Kung på vederbörande's bemärkelsedag, konstigt vore väl annars.

Jag tror att det blir ett sent kvälls-kalas för Härads-Psykopaten SD där bara vuxna finns med, barnen får nog gå och lägga sig tidigt, eller att "Håddan" skaffar en bekant som håller koll på barnen och hjälper dom under tiden som "Håddan" intar födelsedags-kalaset på Bet*svägen. Sedan under natten tror jag att SD skall ut och patrullera i området Nya Hj*rsta, vederbörande vill ju vara mån om de boende och skydda dem ifrån ondo.

Rätt som det är, så kan det ju poppa upp lite hotfulla Mållgor både här och där i området och då måste ju "Natten's Riddare" finnas till hands och vara beredd, och på det viset hjälper ju SD Polisen att slippa ifrån en massa extra arbeten som att behöva åka ut för att ta hand om buset, det fixar ju Härads-Psykopaten SD helt galant precis som vederbörande alltid har gjort och högst troligen alltid kommer att göra.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Stefaan Davisson är en mördare och kommer jagas tills han blir inlåst, tror du polis och åklagare nöjer sig om TR har en friande dom, då är du nog lite,,,

Han kan aldrig känna sig säker hur det än går i HR senare. Tror verkligen att en inlåsning skulle vara bättre för honom själv än att han går lös i samhället som en provocerande måltavla.
Citera
2020-05-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Då blir det med all säkerhet ett stort kalas på Bet*svägen under kvällen, Nya Hj*rsta's stora hjälte skall ju firas, "Håddan" och fadern så som dödspolaren JG kommer absolut, även SD's egna vänner, tårta, alla möjliga sorters gofika tillkommer med inslagna paketet.

Det är faktiskt inte dåligt att ena dagen ha sin stora bemärkelsedag och bli firad, och den efterkommande blir en ren Jul-Afton för SD.

Mvh/ @JokerMannen

HD kan alla gånger käka en tårtbit på den adressen men jag tror inte att hon kommer att flytta tillbaka till stället hur mycket farsan än pushar henne. Hon är väl inte dum?
Citera
2020-05-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
HD kan alla gånger käka en tårtbit på den adressen men jag tror inte att hon kommer att flytta tillbaka till stället hur mycket farsan än pushar henne. Hon är väl inte dum?
Jag undrar om hon inte är det faktiskt. Skyddar hon SD istället för att tala sanning så är hon nog dum. Det handlar inte om att skydda en skyldig eller oskyldig människa, utan enbart att tala sanning. Sen är det upp till rätten att avgöra om hennes utsaga är så väsentlig att den skall tas på allvar och läggas till bevisningen.

Jo, jag tror faktiskt hon är dum (inte i meningen ointelligent utan korkad).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in