2020-05-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Har du skrivit ut det här? :O Gött, tack!

Att Stefan visste om Lenas kommande cache känns härmed klarlagt. Undra hur många han höll/håller stenkoll på

För han frågade om vi skulle åka iväg till Strömstad för han såg att det skulle släppas ett stort antal cacher den helgen, eh, och lite sådana där saker. Så han visa bilder på sin telefon på cacher som inte har blivit publicerade. Jag tror inte att det var ett reviewerkonto, utan det var nån annan typ av konto

Det där är så jävla sjukt det..

Så skulle det faktiskt kunnat gått till ja. Det känns ju långsökt men han är ju trots allt en manipulatör av raaaang. Ganska svårt att avgöra vad som är ”rimligt” för dessa personer hehe

Men är man en framgångsrik manipulatör om man låter närstående beroende säga "SD har sagt att det ofta var blod överallt, så det ..."? Bara ordet blod gör att poliser och FL spetsar öronen.
Så genomskinligt och inget vidare smart. "Kan ha hänt någon gång och då skyndar man sig att tvätta" låter 10 ggr bättre.
Har aldrig tyckt att SD är så väldigt smart. Vill vara en snäll och rättskaffens gosse som, om man trampar på hans akilleshäl, kan explodera.
Liksom när han sa till nära kompisen JG "Bara jag vet. Ni andra får gissa" angående om han utfört mordet. Inte smart.
Om han sagt "Nej JG, jag har inte gjort det" hade han därmed, med kännedom om JG:s engagemang, minst sagt riskerat att JG igångsatt privat detektivarbete och velat dra med sig SD. Det är väl inte något som SD har lust med, ett bedriva långtgående dubbelspel med just sin närmaste vän. Att låtsas leta efter mördaren i månader framåt.
För att slippa delta i alla frågor svarar han "Bara jag vet, ni andra får gissa".
Så hoppas han bli av med den saken.
Som sagt, inte smart att inte ens försöka kontakta LW som spel för gallerierna.
Att han inte bryter ihop är ju ofattbart.
Senast redigerad av Moschata 2020-05-05 kl. 10:39.
Citera
2020-05-05, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det blir nog överklagan till HR och förhoppningsvis finns nytt material annars tror jag inte HR ändrar TR:s dom.
Nej polisen ger väl inte upp. Tillkommer något nytt kan man alltid gå till sista instans HD väl? Vet inte hur det funkar med det riktigt.
Då begär åklagare resning.
Citera
2020-05-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det blir nog överklagan till HR och förhoppningsvis finns nytt material annars tror jag inte HR ändrar TR:s dom.
Nej polisen ger väl inte upp. Tillkommer något nytt kan man alltid gå till sista instans HD väl? Vet inte hur det funkar med det riktigt.

Nog kan man räkna med en överklagan till HR av Hiding. Om det blir en friande dom. Och det kan man räkna med.
Sedan kan domen från HR överklagas, dvs klagande part kan ansöka om prövningstillstånd hos HD. Om HD ej beviljar prövning så vinner domen laga kraft. Det går ej längre att överklaga.

Sedan, i ett senare skede om något nytt framkommit, kan man till HD ansöka om resning.

Som jag fattat.
Citera
2020-05-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men är man en framgångsrik manipulatör om man låter närstående beroende säga "SD har sagt att det var blod överallt, så det ..."? Bara ordet blod gör att poliser och FL spetsar öronen.
Så genomskinligt och inget vidare smart. "Kan ha hänt någon gång och då skyndar man sig att tvätta" låter 10 ggr bättre.
Har aldrig tyckt att SD är så väldigt smart. Vill vara en snäll och rättskaffens gosse som, om man trampar på hans akilleshäl, kan explodera.
Liksom när han sa till nära kompisen JG "Bara jag vet. Ni andra får gissa" angående om han utfört mordet. Inte smart.
Om han sagt "Nej JG, jag har inte gjort det" hade han därmed, med kännedom om JG:s engagemang, minst sagt riskerat att JG igångsatt privat detektivarbete och velat dra med sig SD. Det är väl inte något som SD har lust med, ett bedriva långtgående dubbelspel med just sin närmaste vän. Att låtsas leta efter mördaren i månader framåt.
För att slippa delta i alla frågor svarar han "Bara jag vet, ni andra får gissa".
Han verkar ha en sadistisk sida. Otäck kille Stefan D.
Citera
2020-05-05, 10:32
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men är man en framgångsrik manipulatör om man låter närstående beroende säga "SD har sagt att det var blod överallt, så det ..."? Bara ordet blod gör att poliser och FL spetsar öronen.
Han har ju manipulerat skiten ur åtminstone tre personer iaf. Mycket möjligt att han valde ut sina offer med stor omsorg.

Att han inte kunde planera för hur en känslomässigt normalt funtad människa fungerar är väl inte jätteoväntat. Och det ser just nu ut som att det inte spelar någon roll heller, så egentligen kan man inte kalla honom dum för det, han behöver ju främst bara klara sig undan morddom.

Det är hans hybris som kommer få honom på fall, tids nog.
Citera
2020-05-05, 10:34
Medlem
Hur dags meddelas domen i morgon, vid 11 el 14? (brukar väl vara dessa tider)
Citera
2020-05-05, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hur dags meddelas domen i morgon, vid 11 el 14? (brukar väl vara dessa tider)
Brukar vara kl 11.00.
Citera
2020-05-05, 10:45
Medlem
Citat:
Han har ju manipulerat skiten ur åtminstone tre personer iaf. Mycket möjligt att han valde ut sina offer med stor omsorg.

Att han inte kunde planera för hur en känslomässigt normalt funtad människa fungerar är väl inte jätteoväntat. Och det ser just nu ut som att det inte spelar någon roll heller, så egentligen kan man inte kalla honom dum för det, han behöver ju främst bara klara sig undan morddom.

Nej, det spelar ingen roll hur trovärdig han egentligen är, bara han svarar "rätt".
Det är det knepiga.
Att han inte inser att normalt fungerande människor inte är på samma våglängd som han själv
ingår nog i hans självuppskattning ja som sagt.
Han kör med en slags logik men är sällan trovärdig. Han chansar ofta! Säger fel ibland!
Citera
2020-05-05, 10:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Fyller han år samma dag som domen? Å herregud, det här blir ju bara bättre och bättre..

Han fyller år idag! Domen kommer imorgon kl 11, enligt besked från Åklagarmyndigheten

Dom i mordärende i Hjärsta, Örebro
5.5.2020 09:30:00 | Åklagarmyndigheten
På onsdag den 6 maj kl. 11 meddelar Örebro tingsrätt dom i ett mål där en man åtalats för mord på en kvinna i Hjärsta i maj 2018. Den åtalade mannen var tidigare häktad men försattes på fri fot av tingsrätten den 15 april 2020. Åklagarna är tillgängliga för media en kort stund på onsdag eftermiddag.

Målnummer i Örebro tingsrätt: B 2705–18.

Kontakt
Förundersökningsledare, kammaråklagare Åsa Hiding och kammaråklagare Therese Johansson, är tillgängliga per telefon kl. 15.30-16 på onsdag den 6 maj.

Åsa Hiding 010-562 66 35
Therese Johansson 010-562 54 08
Senast redigerad av Honan6 2020-05-05 kl. 11:00.
Citera
2020-05-05, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Han fyller år idag! Domen kommer imorgon kl 11, enligt tidigare besked.

Då blir det med all säkerhet ett stort kalas på Bet*svägen under kvällen, Nya Hj*rsta's stora hjälte skall ju firas, "Håddan" och fadern så som dödspolaren JG kommer absolut, även SD's egna vänner, tårta, alla möjliga sorters gofika tillkommer med inslagna paketet.

Det är faktiskt inte dåligt att ena dagen ha sin stora bemärkelsedag och bli firad, och den efterkommande blir en ren Jul-Afton för SD.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-05, 11:24
Medlem
Citat:

Psykopater har ju tyvärr den förmågan att kunga fånga in rätt personer som de kan manipulera och styra.... just så har käre SD gjort. Det är sen gammalt.....
Citera
2020-05-05, 11:46
Medlem
Ja denne Stefaaan Davisson som mördat en 3-barnsmor på ett vidrigt sätt
-som sitter i rätten och inget minns,
-som sitter i rätten och ljuger,
-som i rätten sitter och skrattar åt offer och de anhöriga (bara det skulle vara straffbart)
-som inte har något medlidande om offer och anhöriga
-Han har under många år knullat offret, våldfört sig på offret, fotat offret i smyg med andra män, ja utsatt offret för psykiskt lidande,,,,,listan kan göras lång, om någon tror att detta kräk är fri i denna skuldfråga så är man nog ganska mycket bakom flötet.
Att TR ev inte kan dömma pga "utom allt tvivel" så är det så sorgligt, men jag kan lova att detta as kommer får krypa in i fängelset till slut, det kommer fortsättas gräva o grävas till Stefaaan Davisson sitter inne o det känns ju SKÖNT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in