Citat:
Ursprungligen postat av
thislookslike
Det finns såklart utrymme för fler teorier och jag respekterar ditt resonemang och har gjort så under lång tid jag följt tråden i bakgrunden.
Jag tycker dock att HD har betydligt mer att berätta (och det tror ju du med). Och jag menar att hon på något sätt varit behjälplig i planeringen som minst.
Min utgångspunkt är vissa gemensamma yrkesmässiga beröringspunkter flera år tillbaka i tiden.
Det absolut mest graverade som presenterats är förhören som inte lämnar någon oberörd då det så klart framgår att hon undanhåller flera saker. Tyvärr
Ja, jag håller med att hon undanhåller mycket, plus att hon faktiskt måste ljuga om det blodiga sexet. Om man kan ljuga både till sina bästa vänner och i förhör/rättegång om detta, då funderar iaf jag över vad mer ljuger hon om.
Att sedan vägra att svara på frågor, dvs inte samarbeta känns också mycket störande.
Och jag har sedan jag läst om det, alltid kvar i minnet när HD svarade SD om L*ena redan 2016 ungefär " Nej, hon får leva".
Samtidigt har jag i minnet att SD är mycket manipulativ, och har visat otäcka sidor som för mig tyder på känslokyla och en njutning av spänningen att närapå avslöja sig, men ändå hålla alla på halster. Det känns att det för honom är som ett spännande parti där han är överlägsen och njuter av att retas (bara jag vet om jag är mördaren, ni andra får sväva i ovisshet). Lite "ta mig om du kan".
Från förhäör med S*illen:
Aktbil 150/553
"
Innan Stefan och Hanna separerat då Hanna och Jonas umgicks kunde Stefan höra av sig och
påtala att "loggningstaken" sjunkit, som om Stefan hade koll på vad hon gjorde. Jonas vet
också att Stefan läst bötjan på ett mail som han skrivit till Hanna. Hanna har konfronterat
Stefan om det då Jonas och Hanna reagerade på att Stefan hade tillgång till det. Stefan och
Hanna delar datorer och Stefan ska då ha sagt att han slagit upp datorn och då sett mailen av
en slump. "
Det här beteendet är sjukt kontrollerande. Och att han är på H*anna om loggningsstatistiken, det reser varningsflaggor i mig, med tankke på hennes återloggande av L*enas avloggningar. På det viset kan hon ha varit ett perfekt "vapen" för SD i hans kamp mot L*ena.
Att leva med en sådan person, och samtidigt ha psykiska problem gör dig otroligt utsatt. Tänker återigen på Knutbypastorn som manipulerade Knutbytjejen att utföra mordet.
Så visst, H*anna kan absolut ha större del i det här än vad jag vill ta in. Jag hoppas att det handlar om skyddande av brottsling och att hon inte medverkat i något mer.
Men jag tror att SD är något utöver det vanliga.
Både HD och JG borde hålla sig långt ifrån honom!