2020-05-05, 11:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Har du skrivit ut det här? :O Gött, tack!

Att Stefan visste om Lenas kommande cache känns härmed klarlagt. Undra hur många han höll/håller stenkoll på

För han frågade om vi skulle åka iväg till Strömstad för han såg att det skulle släppas ett stort antal cacher den helgen, eh, och lite sådana där saker. Så han visa bilder på sin telefon på cacher som inte har blivit publicerade. Jag tror inte att det var ett reviewerkonto, utan det var nån annan typ av konto

Det där är så jävla sjukt det..

Så skulle det faktiskt kunnat gått till ja. Det känns ju långsökt men han är ju trots allt en manipulatör av raaaang. Ganska svårt att avgöra vad som är ”rimligt” för dessa personer hehe

FÖRLÅT!!!!

Detta var utskrift från KN vittnesmål i rättegången!!!
Borde naturligtvis ha skrivit det.

Jag var så inne i detta vittnesmål eftersom jag just hade lyssnat på det och tänkte mest att det som KN berättade om detta var ett väldigt viktigt vittnesmål.

Ojoj.

Tillägg:
Med detta vittnesmål ville jag bara visa att det inte alls är osannolikt att SD har haft vetskap om vilka cacher som L*ena planerade. Det måste kännas surt för försvaret när de tog över förhöret och det visade sig vara till nackdel för dom.

Men, men. Det verkar ju inte ha någon betydelse hur mycket SD har snokat i andras mail, konversationer eller annat. Han verkar alltid klara sig med sig genom att manipulera, snoka och ljuga. Framgångsrikt recept.
Senast redigerad av notknapparen 2020-05-05 kl. 11:58.
Citera
2020-05-05, 11:47
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Då blir det med all säkerhet ett stort kalas på Bet*svägen under kvällen, Nya Hj*rsta's stora hjälte skall ju firas, "Håddan" och fadern så som dödspolaren JG kommer absolut, även SD's egna vänner, tårta, alla möjliga sorters gofika tillkommer med inslagna paketet.

Det är faktiskt inte dåligt att ena dagen ha sin stora bemärkelsedag och bli firad, och den efterkommande blir en ren Jul-Afton för SD.

Mvh/ @JokerMannen

Vad jag kunnat läsa mig till i tråden så har inte SD ngr vänner längre enligt *expertisen *, hur vet du att JG absolut kommer?

Att SD och HD:s barn kommer att fira sin pappa, är nog ganska säkert.
Senast redigerad av Smhf 2020-05-05 kl. 11:51.
Citera
2020-05-05, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Detta stör mej faktiskt väldigt mycket, jag kan inte riktigt få ihop det.
Hur kom "pappan" in bilden överhuvudtaget, oavsett vilken pappa det handlar om?

Detta skulle ju faktiskt ändå kunna tyda på att MT pratat med HD efter att HD haft kommunikation med SD strax efter 11 den 15/5. Då nämner SD att UW skrivit till honom.

Kan det finnas ett scenario som rymmer både medicinvagnen och pappan?

MT är i förhör tvärsäker på att HD pratade med henne i samband med att medicinvagnen användes på morgonen vid runt 7:30, skälet till det är att vagnen används bara på morgonen då många patienter får medicin. Resten av dagen hämtas medicin i medicinskåpet, per patient när patienten ska ha, och då behövs inte vagnen. MT har därefter inte pratat med HD under dagen.
MT har en daglig återkommande rutin att koppla samtalet till. Därför är det märkligt att HD vet att det ringts runt i sökandet efter Lena, eftersom HD ännu inte vet att hon är försvunnen.

Tillägg: Det är ju fullt möjligt att HD sagt att det är Lenas pappa som ringt. Hon ljuger om annat, så detta kan vara ytterligare en lögn som hon konstruerade i stunden.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-05-05 kl. 11:54.
Citera
2020-05-05, 12:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
MT är i förhör tvärsäker på att HD pratade med henne i samband med att medicinvagnen användes på morgonen vid runt 7:30, skälet till det är att vagnen används bara på morgonen då många patienter får medicin. Resten av dagen hämtas medicin i medicinskåpet, per patient när patienten ska ha, och då behövs inte vagnen. MT har därefter inte pratat med HD under dagen.
MT har en daglig återkommande rutin att koppla samtalet till. Därför är det märkligt att HD vet att det ringts runt i sökandet efter Lena, eftersom HD ännu inte vet att hon är försvunnen.

Tillägg: Det är ju fullt möjligt att HD sagt att det är Lenas pappa som ringt. Hon ljuger om annat, så detta kan vara ytterligare en lögn som hon konstruerade i stunden.
Detta skulle onekligen kunna vara en förklaring.
Citera
2020-05-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det blir nog överklagan till HR och förhoppningsvis finns nytt material annars tror jag inte HR ändrar TR:s dom.
Nej polisen ger väl inte upp. Tillkommer något nytt kan man alltid gå till sista instans HD väl? Vet inte hur det funkar med det riktigt.

Resningsansökan i HD beviljas som bekant inte särskilt ofta.

"När det gäller en dom som har meddelats av en hovrätt är det Högsta domstolen som beslutar om resning. Om det är klart att det inte finns skäl för att bevilja resning kan Högsta domstolen direkt avslå ansökan. I andra fall ska riksåklagaren yttra sig över ansökan.
(…)
Ansökan om resning till nackdel för den tilltalade sker inte ofta i Sverige. Det har hänt ett fåtal gånger de senaste decennierna."

Men om ny bevisning som uppenbart kan fälla den tidigare friade är det en dock möjlighet

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/resning/
Citera
2020-05-05, 12:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Det finns såklart utrymme för fler teorier och jag respekterar ditt resonemang och har gjort så under lång tid jag följt tråden i bakgrunden.

Jag tycker dock att HD har betydligt mer att berätta (och det tror ju du med). Och jag menar att hon på något sätt varit behjälplig i planeringen som minst.
Min utgångspunkt är vissa gemensamma yrkesmässiga beröringspunkter flera år tillbaka i tiden.
Det absolut mest graverade som presenterats är förhören som inte lämnar någon oberörd då det så klart framgår att hon undanhåller flera saker. Tyvärr

Ja, jag håller med att hon undanhåller mycket, plus att hon faktiskt måste ljuga om det blodiga sexet. Om man kan ljuga både till sina bästa vänner och i förhör/rättegång om detta, då funderar iaf jag över vad mer ljuger hon om.

Att sedan vägra att svara på frågor, dvs inte samarbeta känns också mycket störande.

Och jag har sedan jag läst om det, alltid kvar i minnet när HD svarade SD om L*ena redan 2016 ungefär " Nej, hon får leva".

Samtidigt har jag i minnet att SD är mycket manipulativ, och har visat otäcka sidor som för mig tyder på känslokyla och en njutning av spänningen att närapå avslöja sig, men ändå hålla alla på halster. Det känns att det för honom är som ett spännande parti där han är överlägsen och njuter av att retas (bara jag vet om jag är mördaren, ni andra får sväva i ovisshet). Lite "ta mig om du kan".

Från förhäör med S*illen:
Aktbil 150/553

"Innan Stefan och Hanna separerat då Hanna och Jonas umgicks kunde Stefan höra av sig och
påtala att "loggningstaken" sjunkit, som om Stefan hade koll på vad hon gjorde. Jonas vet
också att Stefan läst bötjan på ett mail som han skrivit till Hanna. Hanna har konfronterat
Stefan om det då Jonas och Hanna reagerade på att Stefan hade tillgång till det. Stefan och
Hanna delar datorer och Stefan ska då ha sagt att han slagit upp datorn och då sett mailen av
en slump.
"

Det här beteendet är sjukt kontrollerande. Och att han är på H*anna om loggningsstatistiken, det reser varningsflaggor i mig, med tankke på hennes återloggande av L*enas avloggningar. På det viset kan hon ha varit ett perfekt "vapen" för SD i hans kamp mot L*ena.

Att leva med en sådan person, och samtidigt ha psykiska problem gör dig otroligt utsatt. Tänker återigen på Knutbypastorn som manipulerade Knutbytjejen att utföra mordet.

Så visst, H*anna kan absolut ha större del i det här än vad jag vill ta in. Jag hoppas att det handlar om skyddande av brottsling och att hon inte medverkat i något mer.

Men jag tror att SD är något utöver det vanliga.

Både HD och JG borde hålla sig långt ifrån honom!
Citera
2020-05-05, 12:53
Medlem
Dessa två veckor kommer vara svåra, främst för Lenas familj samt alla hennes vänner.
Denna vecka onsdag 6/5, domen i TR.
Nästa vecka torsdag 14/5, två år sedan Lena inte fick leva längre.
Citera
2020-05-05, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Dessa två veckor kommer vara svåra, främst för Lenas familj samt alla hennes vänner.
Denna vecka onsdag 6/5, domen i TR.
Nästa vecka torsdag 14/5, två år sedan Lena inte fick leva längre.
A*ons födelsedag kommer alltid skuggas av Lenas bortgång. Fy fan vad grymt.
Citera
2020-05-05, 13:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nog kan man räkna med en överklagan till HR av Hiding. Om det blir en friande dom. Och det kan man räkna med.
Sedan kan domen från HR överklagas, dvs klagande part kan ansöka om prövningstillstånd hos HD. Om HD ej beviljar prövning så vinner domen laga kraft. Det går ej längre att överklaga.

Sedan, i ett senare skede om något nytt framkommit, kan man till HD ansöka om resning.

Som jag fattat.

Ja men vad bra. SD kan alltså inte räkna med att slappna av även när han frias i TR och HR. Med tanke på att mord inte har preskriptionstid så lär han gå till graven med oro varje dag över att bli häktad en morgon igen.
Citera
2020-05-05, 13:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
A*ons födelsedag kommer alltid skuggas av Lenas bortgång. Fy fan vad grymt.

Ja man tänker ju att mördaren åtminstone kunde valt en annan dag. Men mordet skulle vara så grymt som möjligt för Lena och hennes familj.

Intressant att SD hotade Ar*n och det var på hans födelsedag som mordet skedde. Det verkar som att det är viktigt att just Ar*n ska lida extra mycket. Hade han hotat de andra barnen? Inte vad jag sett.
Citera
2020-05-05, 13:14
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
FÖRLÅT!!!!

Detta var utskrift från KN vittnesmål i rättegången!!!
Borde naturligtvis ha skrivit det.

Jag var så inne i detta vittnesmål eftersom jag just hade lyssnat på det och tänkte mest att det som KN berättade om detta var ett väldigt viktigt vittnesmål.

Ojoj.

Tillägg:
Med detta vittnesmål ville jag bara visa att det inte alls är osannolikt att SD har haft vetskap om vilka cacher som L*ena planerade. Det måste kännas surt för försvaret när de tog över förhöret och det visade sig vara till nackdel för dom.

Men, men. Det verkar ju inte ha någon betydelse hur mycket SD har snokat i andras mail, konversationer eller annat. Han verkar alltid klara sig med sig genom att manipulera, snoka och ljuga. Framgångsrikt recept.
Yes förstod det, och bra info även om det inte besvarade frågan om Stefan konfronterades med det 😋 Men tänkte själva utskriften också, är det du som gjort den eller var hittar man dem?
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från förhör med S*illen:
Aktbil 150/553

"Innan Stefan och Hanna separerat då Hanna och Jonas umgicks kunde Stefan höra av sig och
påtala att "loggningstaken" sjunkit, som om Stefan hade koll på vad hon gjorde. Jonas vet
också att Stefan läst bötjan på ett mail som han skrivit till Hanna. Hanna har konfronterat
Stefan om det då Jonas och Hanna reagerade på att Stefan hade tillgång till det. Stefan och
Hanna delar datorer och Stefan ska då ha sagt att han slagit upp datorn och då sett mailen av
en slump.
"
Han hade såklart stenkoll på både Lena och Hanna den sjuka fan.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-05-05 kl. 13:22.
Citera
2020-05-05, 13:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Detta stör mej faktiskt väldigt mycket, jag kan inte riktigt få ihop det.
Hur kom "pappan" in bilden överhuvudtaget, oavsett vilken pappa det handlar om?

Detta skulle ju faktiskt ändå kunna tyda på att MT pratat med HD efter att HD haft kommunikation med SD strax efter 11 den 15/5. Då nämner SD att UW skrivit till honom.

Kan det finnas ett scenario som rymmer både medicinvagnen och pappan?

Jag får inte heller ihop det.
Som du säger så har ju inte UW kontaktat SD förrän vid 10:57 och det var väl först efter det som det började skickas ut info till några andra.

Jag kan inte se någonstans i förhören att L*ena föräldrar nämner detta ens.

Har MT vittnat i rätten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in