2020-05-05, 09:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Hon är inte lika rädd för honom som hon är för att åka dit själv, hon ljuger för att hon är minst lika skyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag tror tvärt om = att hon är livrädd för honom och hans vrede som hon ju har sett själv. Hon vet nog vad han är kapabel till. Tror inte alls att hon är så virrig irl som hon ger sken av. Dessa kompakta minnesluckor är inte trovärdiga.

Hon tackar nog sin lyckliga stjärna att hon inte berättade i rätten hur det hela har gått till, särskilt nu när det visade sig att SD blev utsläppt. Just det jag tror hon var så himla rädd för. Vad han skulle säga och göra. Hota med.

Sen är hon själv uppenbart med i brottet på ett eller annat sätt. Pga detta har mgm också hållhakar på henne.

Samma gäller nog för JH

Jag är högst förvirrad gällande vem som är "hönan" och vem som är "ägget" i denna i historia. Det kan nästan vara hur som helst. Och om det SD´s familj säger om SD och HD, "Att de är en och samma person", så kan skuldfördelningen vara hur som helst, dessvärre.

Och sen SD släpptes ut, så har HD tagit ungefär 50 (FEMTIO!!!) cachar.

SD 0 (NOLL!). (Tre registrerade dock, men de verkar verkar vara gamla?)

Försöker få kläm på hur detta GeoCachande funkar, då jag kommer att testa detta med bekanta under försommaren.

Förhoppningsvis slutar inte min egen GeoCache-"praktik" med att man får kalla in Missing People och att jag får en egen tråd på FB! Håll tummarna för mig!)

Jag tror att denna tråd istället har blivit hans nya specialintresse. Sekten har väntat på sin flockledare. The Following 2.0.

Och JG och SOA har också en roll. Sannolikt ingen aktiv roll, men de har själva valt att slingra sig och ljuga inför poliser och Tingsrätt i förhör och i efterhand.

Det kan inte vara så att alla har ett kronisk Teflon-minne. Folk i denna fruktansvärda historia väljer aktiv att ljuga och ignorera polis, åklagare och därmed även den brutalt mördade LW och hennes familj!

#TeamÅsaHiding

En dag kvar... ...sen går vi vidare till nästa steg med oförminskad kraft. Mördaren/mördarna kommer inte att komma undan hur länge som helst.
Citera
2020-05-05, 09:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Håller absolut med dig i sak vad gäller skammen!
HD har inget skäl att skämmas för SD:s gärningar, vilka de än må vara!
Varje individ har ett eget ansvar punkt

Att jag öht kommenterade ditt inlägg var för att jag blev lite undrande över hur du skrev.
Det läste jag som att du utpekade SD som mördare.
Och det kommer Örebro TR i morgon att meddela att det har de inte ha landat i.

#TeamÖrebroTingsrätt

Jag förstår. Uttryckte mig otydligt i hasten. Självklart är det om SD mördat Lena som han ska hållas ansvarig och skämmas. Men skämmas lär han nog inte göra. I nuläget ser det ut som att han kommer frikännas och då måste man se honom som oskyldig.
Citera
2020-05-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Kanske av dig och TR men många av oss härinne ser klara samband med att HD sitter med "fingrarna djupt i syltburken" och hur illa hon betedde sig i rätten, det är skamligt

Nej, inte av mig och inte av TR.

Men av åklagare Hiding.
Citera
2020-05-05, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag förstår. Uttryckte mig otydligt i hasten. Självklart är det om SD mördat Lena som han ska hållas ansvarig och skämmas. Men skämmas lär han nog inte göra. I nuläget ser det ut som att han kommer frikännas och då måste man se honom som oskyldig.
Varför måste man se honom som oskyldig? Att man inte kan bevisa det juridiskt är en sak. Men han är fortf en mördare.
Citera
2020-05-05, 10:03
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag har ändrat mig och resonerat som dej vid eftertanke ;
Om man vill gifta sig och också gör det så är det otroligt annorlunda att ligga med prästen som vigt en - vid ett senare tillfälle .
Att ligga med prästen är ju att skymfa sitt eget äktenskap .

Så jag håller med dej , jag har tänkt om .

Ja, det finns ju bara en som begått äktenskapsbrott (som INTE är ett brott i sig) här, och det är SD. Det var givetvis inget moraliskt eller bra över det LW gjorde i detta fall från början, heller. Det tror jag nog alla vet. Den som visste det mest av alla var LW, som verkligen led av det hon gjorde. I alla fall fram tills hon totalt förlorade sin kontroll. Men den som varit otrogen i sex år, är SD och ingen annan!

Ju mer man lär sig om SD, så inser man dessutom att han kan manipulera svaga människor. LW var stark och energisk, när hon först enbart var vän med SD. Sen gjorde han henne till en skugga av sig själv. Formade henne efter sina egna behov.

#TeamÅsaHiding - Sommaren är på intågande. Idag firar SD sin födelsedag. Levande och i frihet. LW kommer aldrig mer att fira något. Alls.
Citera
2020-05-05, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag är högst förvirrad gällande vem som är "hönan" och vem som är "ägget" i denna i historia. Det kan nästan vara hur som helst. Och om det SD´s familj säger om SD och HD, "Att de är en och samma person", så kan skuldfördelningen vara hur som helst, dessvärre.

Och sen SD släpptes ut, så har HD tagit ungefär 50 (FEMTIO!!!) cachar.

SD 0 (NOLL!). (Tre registrerade dock, men de verkar verkar vara gamla?)

Försöker få kläm på hur detta GeoCachande funkar, då jag kommer att testa detta med bekanta under försommaren.

Förhoppningsvis slutar inte min egen GeoCache-"praktik" med att man får kalla in Missing People och att jag får en egen tråd på FB! Håll tummarna för mig!)

Jag tror att denna tråd istället har blivit hans nya specialintresse. Sekten har väntat på sin flockledare. The Following 2.0.

Och JG och SOA har också en roll. Sannolikt ingen aktiv roll, men de har själva valt att slingra sig och ljuga inför poliser och Tingsrätt i förhör och i efterhand.

Det kan inte vara så att alla har ett kronisk Teflon-minne. Folk i denna fruktansvärda historia väljer aktiv att ljuga och ignorera polis, åklagare och därmed även den brutalt mördade LW och hennes familj!

#TeamÅsaHiding

En dag kvar... ...sen går vi vidare till nästa steg med oförminskad kraft. Mördaren/mördarna kommer inte att komma undan hur länge som helst.
Håller med i allt du skriver i detta inlägg
Citera
2020-05-05, 10:05
Medlem
Citat:
Vi är helt överens.
Är man odömd skall man givetvis betraktas som oskyldig. Det gäller i Sverige.
Men inte i hela riket. Inte på individnivå hos alla.
Citera
2020-05-05, 10:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför måste man se honom som oskyldig? Att man inte kan bevisa det juridiskt är en sak. Men han är fortf en mördare.

Ja man kan fortfarande tro att han är mördare men inte veta säkert. Det är inte bevisat om han inte ens blir fälld. Finns t o m oskyldiga som sitter i fängelse så allt är möjligt.
Citera
Medlem
Citat:

Stefaan Davisson är en mördare och kommer jagas tills han blir inlåst, tror du polis och åklagare nöjer sig om TR har en friande dom, då är du nog lite,,,
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Idag fyller SD år.

Tror ni någon tar på sig ansvaret att se över hans cacher, förstärka och laga utan att han ber om det? Liknande den "födelsedagspresent" han gav till stackars Ar*n som aldrig mer kommer kunna fira en födelsedag utan att påminnas om försvinnandet och mordet på mamma.

Jag tror inte grannarna är så sugna på att gratulera honom. Särskilt inte de som bor precis om hörnet på samma gata.
Citera
2020-05-05, 10:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Stefaan Davisson är en mördare och kommer jagas tills han blir inlåst, tror du polis och åklagare nöjer sig om TR har en friande dom, då är du nog lite,,,

Det blir nog överklagan till HR och förhoppningsvis finns nytt material annars tror jag inte HR ändrar TR:s dom.
Nej polisen ger väl inte upp. Tillkommer något nytt kan man alltid gå till sista instans HD väl? Vet inte hur det funkar med det riktigt.
Citera
2020-05-05, 10:23
Medlem
I morgon Onsdagen den 6:e Maj 2020 sker den stora dagen för Härads-Psykopaten SD.

I morgon blir det rena rama Julafton för den stora hjälten.

Det finns till ovan skrivet en del frågor som man gärna skulle vilja ha svar på.

1: / Kommer Härads-Psykopaten SD att frias och sålunda friskrivas helt och hållet från alla misstankar till att tidigare ha bragt livet om L*na Wesstr*m ?

2: / Kommer SD i sådant fall att gifta om sig med den kvinnan som vederbörande älskar mest av allt i hela världen, sin egen lilla underbara Hådda ?

3: / Kommer Härads-Psykopaten SD och Håddan att ligga och mysa i den juvliga sänghalmen och tillsammans hånflina åt Poliserna och KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega "Tessan" ?

4: / Kommer SD att fortsätta med att natt-patrullera inom området Nya Hj*rsta för att sålunda skydda de boende från ondo, kommer vederbörande att förbli folkets hjälte och deras nattlige riddare ?

5: / Kommer Härads-Psykopaten SD's suveräne försvarsadvokat Ing*ar Backm*n att hjälpa SD med att kunna få ut ett skadestånd på minst 500.000 kronor för den tiden som hans klient har suttit oskyldigt utpekad och häktad ?

6: / Kommer då SD att bjuda sin älskade Hådda och hennes fader på en firar-resa till USA för att bo på ett härligt lyxhotell under en eller två dagar och njuta av härlig årgångs-whisky och lyxmat samt bad i bubbelpol ?

7: / Blir SD på nytt markerna's och skogarna's stora och mäktiga GeoCaching-Kung ?

8: / Kommer JG och dödspolaren SD att fira den stora segern vid en bensinmack med varmt kaffe i plastmuggar med gofika i form av härliga ostfrallor ?

9: / Kommer SD's Mållgor att förbli i folkets tankar och deras fullständiga accepteranden de Mållgor som bringade livet om L*na Wesstr*m ?

Tänk på det gott folk och som tidigare sagts, - "Alla kan ju begå ett misstag"

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in