2020-05-05, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför skulle HD inte haft motiv att undanröja LW som JG eventuellt misstänkte? Enligt hennes terapeut betedde sig Lena sjukt och vidrigt mot HD i princip ändra fram till mordet.

Ja, det har du rätt i! På vilka grunder tror du att JG misstänkte att HD är inblandad?

Var det en "riktig" terapeut som uttalat sig eller är det någon av HD:s kamrater? Var har du läst detta?
Citera
2020-05-05, 08:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nej, om SD valt att mörda någon förstås. Du förstår väl min poäng. Det är bara han som ska hållas ansvarig och skämmas för om han mördat. Bara för att HD råkar vara ex-hustrun förstår jag inte varför hon skulle behöva skämmas inför folk om hon inte har något med mordet att göra. Vad tycker du?
Du verkar inte ha en aning om hur misstänkt hon har uppträtt under hela den här tiden.
Har du ens läst förhören med henne?
Har du lyssnat på ljudfilerna?
Om du inte har gjort det så kan du inte veta mycket om hennes roll.
Citera
2020-05-05, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du verkar inte ha en aning om hur misstänkt hon har uppträtt under hela den här tiden.
Har du ens läst förhören med henne?
Har du lyssnat på ljudfilerna?

Men samtidigt avskriven från alla misstankar.
Citera
2020-05-05, 08:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
HD är avskriven från misstankar därför att det inte finns några bevis.
Vi får se vad som händer i framtiden.
Citera
2020-05-05, 09:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Kan vara en missuppfattning ang Lenas pappa av MT, eller polisen som skrivit ner konceptförhöret. Fast UW hade å andra sidan vid den tiden på morgonen inte "ringt runt" till någon än. Noa hade ringt SD, UW polisen. Minns jag fel om jag påstår detta?
Oavsett vem HD sade hade ringt runt, så borde hon i vilket fall inte veta något om det runt 7:30, eftersom hon säger sig inte veta något om att LW var försvunnen förrän smset från SD kom strax efter kl 11.
Ytterligare en försägning? Det osar katt om hela alltet.
Detta stör mej faktiskt väldigt mycket, jag kan inte riktigt få ihop det.
Hur kom "pappan" in bilden överhuvudtaget, oavsett vilken pappa det handlar om?

Detta skulle ju faktiskt ändå kunna tyda på att MT pratat med HD efter att HD haft kommunikation med SD strax efter 11 den 15/5. Då nämner SD att UW skrivit till honom.

Kan det finnas ett scenario som rymmer både medicinvagnen och pappan?
Citera
2020-05-05, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det finns ju risker med en lejd GM som att han kanske klantar till en fullfjädrad plan, har en hållhake på anstiftaren och kan bli utpressare osv. Har nu SD planerat allt så perfekt (enl honom själv) så vore det väl säkrast att vara ensam om brottet? Frugan vet ju en del också såklart.
Om du tänker på SOA så, ja man kan alltid spekulera men risk finns då att han bryter ihop förr eller senare. En ensam psykopat lär inte göra det.

Förmodligen har du rätt i det (han är en "enmans - allt - i -allo") och stämmer inte med den allmänna struktur vi känner till här heller.
Tänkte, med tanke på att man inte kan se ett glasklart motiv för SD, skulle det kvitta
för honom om någon annan utför gärningen.
Citera
2020-05-05, 09:11
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Avsnitt 22, i slutet vid ca 34:40 min frågar advokaten:

- Du sa att, eller du nämnde att L*ena eventuellt hade nån cache som skulle publiceras. Var det nåt du visste eller var det en spekulation eller...
- Nej, jag fick reda på det av Stefan.
- Efteråt eller..
- Mm
-Ja, vilken cache pratar ni om?
- Ingen aning om vad den heter, det var en gömma.
- Ok. Men du sa att du kontaktade nån, en administratör kallade du honom för.
- Mm.
- För att höra om hon anmält nån.
- Ja.
- Hade hon gjort det?
- Det kunde inte han svara på.
- Det kunde han inte svara på..
- Misstanken hade lite grann väckts av andra och att det gått ut i (ohörbart möjligen USA (?)
- Jag tyckte att du sa att den inte var publicerad eller att den skulle publiceras eller du nämnde ordet publicera...
- Den var ju inte publicerad för det finns inte där på kartan.
- Nej. Ok, och då kan man inte veta att den är på gång?
- Nä
- Utan då får administratören se om det är anmält någon cache för att granskas...
- Men innebär det att den som inte håller på med det där att, då kan man inte veta att den är på gång så att säga?
- Nä. Stefan kan veta eftersom han har ett sånt konto.
- Nä...men hur kan han veta det?
- För att han har ett sånt konto tror jag. Han har fått information om cachen ska släppas innan den släpps.
- Av vem då då?
- Av GroundsPeak
- Ok, så det är också något du spekulerar över eller? (ohörbart)
- Ehhh, jag förstår inte frågan...
- Jamen, du säger att han har något konto någonstans..
- Mm
- Säger... är det något du vet?
- Jag har inte sett det själv,
- Nej,
- men det är det han har berättat för mig, att han har.
- Sen, jag måste fråga, ditt första förhör som hördes i juni- 18.

//

Den andra försvararen ( 37:49):

- Ja. Vad är chansen egentligen, vi vet här idag är att Stefan har inget något sådant särskilt konto. Tänker om det ger dig, upplyser dig att tänka efter, minns du verkligen att Stefan verkligen har sagt att han har ett sånt här, som kallas reviewerkonto. Om du tänker efter, har han verkligen sagt det till dig..
- Nä. Inget reviewerkonto.
- Det har han inte sagt att han har?
- Nä.

Här kommer en längre förklaring av KN hur det funkar när man lägger ut nya gömmor.

//
39:20
- Stefan har, jag tror att det är i samband med det här med Örebro- touringen har ett konto där han ser cacher som inte har blivit publicerade.För han frågade om vi skulle åka iväg till Strömstad för han såg att det skulle släppas ett stort antal cacher den helgen, eh, och lite sådana där saker. Så han visa bilder på sin telefon på cacher som inte har blivit publicerade. Jag tror inte att det var ett reviewerkonto, utan det var nån annan typ av konto (ohörbart).
- Det är så långt vi kommer. Inga fler frågor.
Har du skrivit ut det här? :O Gött, tack!

Att Stefan visste om Lenas kommande cache känns härmed klarlagt. Undra hur många han höll/håller stenkoll på

För han frågade om vi skulle åka iväg till Strömstad för han såg att det skulle släppas ett stort antal cacher den helgen, eh, och lite sådana där saker. Så han visa bilder på sin telefon på cacher som inte har blivit publicerade. Jag tror inte att det var ett reviewerkonto, utan det var nån annan typ av konto
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är tydligen få som sett SD arg. Han är mellanmjölk. Men NÄR han blir arg - då blir han rasande. Han misshandlade brorsan svårt när de var unga. När JG kopplar loss sin lilla hund på SDs tomt så får han en utskällning.

Han kör näven i en gipsvägg så hårt att han får fraktur/spricka i handen. Och om Englandsresan skulle bli inställd pga det så skulle det vara The*s fel. Th*a var 8 år (!) gammal. Och det var inte hon som bröt handen på honom. Han förminskar, förtrycker. Om HD ville diskutera och ställde en fråga, så ställde han i sin tur en motfråga istället för att svara henne. Han sätter sig över andra, han manipulerar. Och honom vill HD vara tillsammans med? Inte konstigt hon blev deprimerad under många år.

Den här snubben, om man börjar komprimera hans märkligheter, blir konstigare och konstigare.
Det där är så jävla sjukt det..
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Yes, HD är inte involverad i mordet, dvs den aktiva handlingen. Men håller en dörr på glänt åt att hon hjälpt till att röja bevis.

Givet att hon inte varit inblandad öht så är din teori intressant. Det vill säga, SD har förklarat att han varit med LW och att omständigheterna är sådana att han kan bli oskyldigt dömd om man inte hittar riktiga GM. Om HD inte hjälper till (sprida falska uppgifter om blod tex) så finns det stor risk för att SD åker dit. I hennes ögon är han ju oskyldig. Say and do whatever it takes!

Sanningen kan ju göra väldigt ont. En människa kan göra mycket för att undvika den.
Så skulle det faktiskt kunnat gått till ja. Det känns ju långsökt men han är ju trots allt en manipulatör av raaaang. Ganska svårt att avgöra vad som är ”rimligt” för dessa personer hehe
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-05-05 kl. 09:15.
Citera
2020-05-05, 09:13
Medlem
Citat:

Men vad vet vi egentligen om hennes roll?

Citat:
HD är avskriven från misstankar därför att det inte finns några bevis.
Vi får se vad som händer i framtiden.

Men SD lär knappast bli avskriven trots bevisavsaknad. Så varför HD?

Ja framtiden lär utvisa. Den tenderar att göra det.
Citera
2020-05-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag har ändrat mig och resonerat som dej vid eftertanke ;
Om man vill gifta sig och också gör det så är det otroligt annorlunda att ligga med prästen som vigt en - vid ett senare tillfälle .
Att ligga med prästen är ju att skymfa sitt eget äktenskap .

Så jag håller med dej , jag har tänkt om .
Du skulle möjligen inte kunna tänka dig att tänka om ytterligare en gång?

För i så fall tror jag att du skulle kunna landa i insikten att den ene av de två är en privatperson medan den andra är en person som haft ett tjänsteuppdrag.
Ett tjänsteuppdrag utformat från den församling hon var verksam i.

Även om jag så väl förstår att du saknar din geokompis, bör du inte låta sorgen förmörka din förmåga till etisk analys.
Sagt i all välmening.
Citera
2020-05-05, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Kanske av dig och TR men många av oss härinne ser klara samband med att HD sitter med "fingrarna djupt i syltburken" och hur illa hon betedde sig i rätten, det är skamligt
Citera
2020-05-05, 09:45
Medlem
Citat:
Nej, om SD valt att mörda någon förstås. Du förstår väl min poäng. Det är bara han som ska hållas ansvarig och skämmas för om han mördat. Bara för att HD råkar vara ex-hustrun förstår jag inte varför hon skulle behöva skämmas inför folk om hon inte har något med mordet att göra. Vad tycker du?
Håller absolut med dig i sak vad gäller skammen!
HD har inget skäl att skämmas för SD:s gärningar, vilka de än må vara!
Varje individ har ett eget ansvar punkt

Att jag öht kommenterade ditt inlägg var för att jag blev lite undrande över hur du skrev.
Det läste jag som att du utpekade SD som mördare.
Och det kommer Örebro TR i morgon att meddela att det har de inte ha landat i.

#TeamÖrebroTingsrätt
Senast redigerad av Carinah78 2020-05-05 kl. 10:00. Anledning: Fetade i min text. Alla här kan ju inte läsa svenska
Citera
2020-05-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Håller absolut med dig i sak vad gäller skammen!
HD har inget skäl att skämmas för SD:s gärningar, vilka de än må vara!
Varje individ har ett eget ansvar punkt

Att jag öht kommenterade ditt inlägg var för att jag blev lite undrande över hur du skrev.
Det läste jag som att du utpekade SD som mördare.
Och det kommer Örebro TR i morgon att meddela att det har de inte ha landat i.

#TeamÖrebroTingsrätt

HD ska skämmas,att hålla mördaren Stefaan Davisson om ryggen och ljuga/inte komma ihåg i rätten är vidrigt

Stefaan Davisson är mördaren och är det så att TR inte kommer fram till detta så kommer SD att fortsättas jagas vidare i HD, han kommer jagas tills han till slut får sova i sin egen skit i fängelset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in