2020-05-03, 15:10
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJVvqk/se-bildene-politiet-paa-sporjakt-i-tom-hagens-garasje
Citera
2020-05-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
To menn ved Futurum, antageligvis en ekstern med datakunnskap og kanskje en mann som tok henne i Sloraveien. Minimum tre menn. Standard ranslag.

Det blir til sammen fire menn. Bra du ikke jobber i politiet

Du snakker som om det gjaldt en fotballkamp. Finnes det noe som heter « standard ranslag» ?

Spør for en venn...
Citera
2020-05-03, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligdame
Jeg har fulgt med på denne saken siden saken kom ut i fjor, og jeg har lest mye i denne tråden.

Det som er ubegripelig er hvordan GM har ankommet/parkert/kommet seg ut igjen usett. Huset er utrolig tilgjengelig. Man ser også at det er utrolig mange boliger rundt. Dette må da virkelig ha vært et sjangsespill hvis man ankommer med bil.
Hvis man ser på adressen til Hagen på google maps ser man at det går en gangvei gjennom et skogholt før man kommer ut på en tilsynelatende trafikkert vei.

Hvis man ser på husets innkjørsel ser det jo ut som det er svært vanskelig å parkere en bil der uten å bli sett. Med mindre man parkerer den i garasjen. Kan GM ha kjørt inn sin bil i garasjen til Hagen, for å flytte kvinnen ut i bilen gjennom garasjen? (Det er Garasjeadgang gjennom huset). Ser også i dag at VG skriver at politiet har brukt mye tid på å sikre spor i garasjen..

Eller kan det være mulig å gjemme en bil i skogholtet, hvor GM har tatt seg til fots til huset for og så tilbake til bilen med kvinnen?

Eller kan det ha vært at GM har blitt kjørt og hentet?

Når dette er så profesjonelt gjort, ville det skurre for meg om GM hadde satt en fremmed bil midt i tunet til Hagen. Når man har vært nabo med noen i 20 år er jo dette noe man legger merke til, spesielt hvis de ikke pleier kanskje å ha mye besøk. Men så er det jo dette med at politiet ikke gikk ut med at fru hagen var forsvunnet før mange måneder senere, som kan gjøre at folk glemmer.

Noen av mine andre spekulasjoner:
- Dagen før pågripelsen gikk VG ut og skrev noe om at politiet visste hvem som hadde befunnet seg i Sloraveien 31.10.18. Et av flere drypp som har kommet frem ila vinteren. Tenker at dette kunne få Hagen til å bli nervøs, og at han kanskje har snakket med noen som kan ha noe med forsvinningen å gjøre (som ble overhørt av politiet pga avlyttingsutstyr) og Hagen har sagt noe som gjorde at politiet har trodd det fantes noen spor/dokumenter/kvitteringer o.l som gjorde at de trengte å ransake.

- Dette skjedde på Halloween. Er dette tilfeldig? Kan det vært enklere for GM å forflytte seg senere på dagen, med utkledningsutstyr o.l

- Denne såkalte gjerningsbilen som har fjernet AEH, den må antageligvis blitt byttet ut, hvis GM ikke tilholder seg i Lørenskog område. Hvor er den blitt av?
Under overskriften «Det perfekte offer» skrev Magne Storedal, ansvarlig redaktør i Romerikes Blad, 9. jan. 2019 dette om boligen:
Huset har bare gjenboere mot vest og nord. Det mot vest, som ligger kloss inntil, har imidlertid innkjørsel avsondret fra Hagens. Bare fra terrassen kan naboen mot vest se mot Hagens. Nabohuset er dessuten kjemisk fri for vinduer mot øst. Selv om husene ligger nærmest vegg i vegg, er det derfor ikke lett å følge med på hva som skjer i nabohuset.
Huset på andre siden av Sloraveien, mot nord, er det eneste med direkte innsyn mot Hagens inngangsparti. Mot øst er det ingen gjenboere til Hagens, bare et skogholt. Det samme gjelder ned mot Langvannet. Fra andre siden av Langvannet, er huset nærmest usynlig.
I det hele tatt et nesten perfekt hus å gjøre tilslag mot.
Citera
2020-05-03, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det blir til sammen fire menn. Bra du ikke jobber i politiet

Du snakker som om det gjaldt en fotballkamp. Finnes det noe som heter « standard ranslag» ?

Spør for en venn...

Takk det samme, jeg skrev minimum tre menn.

Standard ranslag ja, de fleste opererer i grupper av tre. Sjeldent med fire menn i en fluktbil. Sjokkbrekk og innbrudd, tre stykker. To tilhører de proffe, tre de rutinerte, og fire for amatørene.
Citera
2020-05-03, 15:23
Medlem
Citat:
Jeg har fulgt med på denne saken siden saken kom ut i fjor, og jeg har lest mye i denne tråden.

Det som er ubegripelig er hvordan GM har ankommet/parkert/kommet seg ut igjen usett. Huset er utrolig tilgjengelig. Man ser også at det er utrolig mange boliger rundt. Dette må da virkelig ha vært et sjangsespill hvis man ankommer med bil.
Hvis man ser på adressen til Hagen på google maps ser man at det går en gangvei gjennom et skogholt før man kommer ut på en tilsynelatende trafikkert vei.

Hvis man ser på husets innkjørsel ser det jo ut som det er svært vanskelig å parkere en bil der uten å bli sett. Med mindre man parkerer den i garasjen. Kan GM ha kjørt inn sin bil i garasjen til Hagen, for å flytte kvinnen ut i bilen gjennom garasjen? (Det er Garasjeadgang gjennom huset). Ser også i dag at VG skriver at politiet har brukt mye tid på å sikre spor i garasjen..

Eller kan det være mulig å gjemme en bil i skogholtet, hvor GM har tatt seg til fots til huset for og så tilbake til bilen med kvinnen?

Eller kan det ha vært at GM har blitt kjørt og hentet?

Når dette er så profesjonelt gjort, ville det skurre for meg om GM hadde satt en fremmed bil midt i tunet til Hagen. Når man har vært nabo med noen i 20 år er jo dette noe man legger merke til, spesielt hvis de ikke pleier kanskje å ha mye besøk. Men så er det jo dette med at politiet ikke gikk ut med at fru hagen var forsvunnet før mange måneder senere, som kan gjøre at folk glemmer.

Noen av mine andre spekulasjoner:
- Dagen før pågripelsen gikk VG ut og skrev noe om at politiet visste hvem som hadde befunnet seg i Sloraveien 31.10.18. Et av flere drypp som har kommet frem ila vinteren. Tenker at dette kunne få Hagen til å bli nervøs, og at han kanskje har snakket med noen som kan ha noe med forsvinningen å gjøre (som ble overhørt av politiet pga avlyttingsutstyr) og Hagen har sagt noe som gjorde at politiet har trodd det fantes noen spor/dokumenter/kvitteringer o.l som gjorde at de trengte å ransake.

- Dette skjedde på Halloween. Er dette tilfeldig? Kan det vært enklere for GM å forflytte seg senere på dagen, med utkledningsutstyr o.l

- Denne såkalte gjerningsbilen som har fjernet AEH, den må antageligvis blitt byttet ut, hvis GM ikke tilholder seg i Lørenskog område. Hvor er den blitt av?

Gode spørsmål. Her inne tror folk at hagen har gravd og støpt henne inn i en mur i huset, eller i gårdsrommet, så innlegget ditt vil nok ikke bli populært
Citera
2020-05-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Gode spørsmål. Her inne tror folk at hagen har gravd og støpt henne inn i en mur i huset, eller i gårdsrommet, så innlegget ditt vil nok ikke bli populært

Hei Vanligdame. Dette skjedde på en onsdag, og hadde du flydd rundt i Halloween-drakt på den dagen hadde du vekket meget stor interesse. Da måtte du nok ventet til helgen når folk tok på seg de morsomme draktene, men da var huset allerede fullt av Kriposfolk i arbeid.

Jeg beklager, gode spørsmål får du fra en. Fra meg får du at dette er langt under pari. Dette er for dumt, du må vennligst lese deg opp i saklig media og ikke sitte her inne og lese alt hva fjottene fantaserer. Det er bare sladder og fantasier de gjentar så mye at de selv tror det kan ha skjedd slikt.
Senast redigerad av VG 2020-05-03 kl. 15:34.
Citera
2020-05-03, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes at om det er smålighet, grådighet, kontrollbehov som ligger bak Tom Hagens særeie på boligen i Sloraveien, ja så er det skandaløst, han skader sitt eget omdømme ved å behandle AEH så dårlig.

Det vi har sett av ektepaktene så langt, rammer også omdømmet til advokat BB. Hardt.

Men om det er noe enda verre som ligger bak, at det kan finnes konkrete og ødeleggende hemmeligheter i Sloraveien, ja da vet jeg nesten ikke hvordan jeg skal uttrykke meg, det må være uhyggelige hemmeligheter, i så fall.

Nå er det mange i tråden her som tidligere har lurt på hvorfor en milliardær ikke har bygget eller kjøpt en mer standsmessig bolig, han er jo eventyrlig rik nå i forhold til da huset i Sloraveien ble bygget, og solgt huset i Sloraveien.

Kanskje det finnes helt uventede forklaringer på denne beskjedenheten.

Ja, det kan bli spennende å se hva de evt finner der i Sloraveien. At de har satt opp telt, kan tyde på at de kanskje bærer ut materialer som gulvplanker evt veggplater. For ellers har de brukt disse pappeskene. Det virker som at det er mye mystisk.
Citera
2020-05-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Under overskriften «Det perfekte offer» skrev Magne Storedal, ansvarlig redaktør i Romerikes Blad, 9. jan. 2019 dette om boligen:
Huset har bare gjenboere mot vest og nord. Det mot vest, som ligger kloss inntil, har imidlertid innkjørsel avsondret fra Hagens. Bare fra terrassen kan naboen mot vest se mot Hagens. Nabohuset er dessuten kjemisk fri for vinduer mot øst. Selv om husene ligger nærmest vegg i vegg, er det derfor ikke lett å følge med på hva som skjer i nabohuset.
Huset på andre siden av Sloraveien, mot nord, er det eneste med direkte innsyn mot Hagens inngangsparti. Mot øst er det ingen gjenboere til Hagens, bare et skogholt. Det samme gjelder ned mot Langvannet. Fra andre siden av Langvannet, er huset nærmest usynlig.
I det hele tatt et nesten perfekt hus å gjøre tilslag mot.

Med tilgjengelighet snakker jeg også om veier. Det er kun en vei inn og ut av huset til hagen. Masse boligblokker, mao mange mennesker. Man kan jo være garantert at det er folk ute å går tur osv. + GM må antageligvis kjøre tilbake samme vei som de kom, med mindre det var GM som kjørte over plenen som virker usannsynlig når dette er så godt planlagt. En annen mulighet er at de kjørte inn halvveis i skogholtet og lot bilen stå der.
Citera
2020-05-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, det kan bli spennende å se hva de evt finner der i Sloraveien. At de har satt opp telt, kan tyde på at de kanskje bærer ut materialer som gulvplanker evt veggplater. For ellers har de brukt disse pappeskene. Det virker som at det er mye mystisk.

Hvis du ikke fikk det med deg så tok de ned teltet noen timer senere. Det står vel ikke der i dag eller hva?
Citera
2020-05-03, 15:39
Medlem
Citat:
Det kan også være en mulighet, men det går vel ikke ann å "time" forgiftningen på klokkeslettet? Vi vet jo at en nær venn og ansatt i futurum har ringt henne 09:14, og vi vet at hun levde da. når elektriker ringte 09:38 er hun ikke tilgjengelig. Virker liksom litt for nøyaktig til at giften kan ha kicket inn da. Men jeg har tenkt på om GM kan ha sprøytet noe inn i henne når de hentet henne som gjorde at hun døde momentant. Kan ikke se for meg de ønsker masse blod og søl.

En hypotes är att hon tar en viss medicin vid ett specifikt tid varje dag. Tar en kaffe vid samma tid varje dag. Är man gift i 50 år så vet man vardagliga mönster man inte ändrar på.
Det har haft hantverkare och dylikt hemma tidigare som lätt kan ha satt provisoriska kameror som sedan tagits ned igen. För att följa med på när det kan hämta kroppen.

Samtalen är inget hokuspokus, ibland sker saker man inte kan förutse. Händer oplanerade händelser i alla brott.
Citera
2020-05-03, 15:40
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du har rett! Ingen er dømt ennå!

Tråden har blitt bombardert med sladder, og jeg må innrømme at jeg også ble påvirket av dette i starten.
Men så begynte jeg å sjekke hvor sladderen/rykten kom fra, og det viste seg at det kom hovedsaklig fra en bruker.
Når brukeren samtidig påsto at hen var nærstående til familien, så syntes jeg det virkelig var lavmål. Hvis ryktene var troverdig, burde vedkommende heller dele dette med politiet. Brukeren har tross alt selv påstått at hen har blitt kalt inn til avhør, så det å spre opplysninger her i tråden kan vel bare ødelegge for etterforskningen.

I denne tråden blir man kalt et troll, hvis man ikke tror TH er GM - eller utsatt for personangrep generelt.

Citat:
Dette skjedde på en onsdag, og hadde du flydd rundt i Halloween-drakt på den dagen hadde du vekket meget stor interesse. Da måtte du nok ventet til helgen når folk tok på seg de morsomme draktene, men da var huset allerede fullt av Kriposfolk i arbeid.

Jeg beklager, gode spørsmål får du fra en. Fra meg får du at dette er langt under pari. Dette er for dumt, du må vennligst lese deg opp i saklig media og ikke sitte her inne og lese alt hva fjottene fantaserer. Det er bare sladder og fantasier de gjentar så mye at de selv tror det kan ha skjedd slikt.

Huff, dette er kjempevanskelig, synes jeg. Jeg forstår veldig godt VGs "utbrudd", som sikkert kjenner både TH og AE. Det er så klart vondt at TH får stygg omtale og at folk spekulerer dersom VG selv har et kjempegodt forhold til ham. Så når jeg leser dette, kjenner jeg også på dårlig samvittighet for teorier som vi har tatt opp her inne. Men, samtidig er saken svært spesiell og den fått enormt med omtale i media. AE, barna og barnebarna er offer i saken. Avisen VG spør om TH har en skjult side. Det har vi alle, men av forskjellig alvorlighetsgrad. Sinnet rettes mot den publikum ser at politiet har pekt ut og som de har brukt lang tid på å etterforske. De har gått grundig til verks for å være så sikre som mulig. Til og med hemmelig overvåkning som har gjort at de har tatt TH i løgn, blant annet. Jeg synes ikke det er rart at folk lar seg engasjere når en 70 år gammel dame, som blir omtalt som en snill og omsorgsfull person, plutselig forsvinner og påstås kidnappet. Og videre, når kidnapperne ikke går etter løsepengene, blir man jo skeptisk. For hva kan dette handle om da? Etter at politiet gikk offentlig ut med endret hovedhypotese, forsto de fleste at løsningen på gåten finnes i offerets nære krets. Staging av åsted vet politiet at særlig gjøres i saker hvor offer og gjerningsmann kjenner hverandre. Fremmede gjerningspersoner stager ikke åsted. Dette er forskningsbasert kunnskap som politiet er godt kjent med. Det er derfor ikke rart at ikke bare politiet, men også publikum etter hvert begynte å granske TH og stille spørsmål. At offeret er en 70 år gammel mor og bestemor, tror jeg berører folk ekstra. Mitt inntrykk er at det er en håndfull medlemmer her inne som har hatt kjennskap til elementer i saken lenge før det har blitt offentlig. Noe av det disse medlemmene har fortalt her inne, helt siden saken ble offentlig kjent for et drøyt år siden, ser ut til å stemme med det bildet politiet nå presenterer.
Citera
2020-05-03, 15:40
Medlem
Citat:
Hei Vanligdame. Dette skjedde på en onsdag, og hadde du flydd rundt i Halloween-drakt på den dagen hadde du vekket meget stor interesse. Da måtte du nok ventet til helgen når folk tok på seg de morsomme draktene, men da var huset allerede fullt av Kriposfolk i arbeid.

Jeg har ikke kids, trodde at mennesker kledde seg ut enten det var søndag eller mandag så lenge det var 31.10. Det kan jo være at GM kledde seg ut på kvelden når de byttet bil event. Er det en dag det er vanlig å kle seg ut er det på Halloween. Men hvis det ikke ble feiret før søndagen så er det jo en annen ting. Anyways sa jeg dette var spekulasjoner. Til sist: Tror du må pelle deg ned fra din høye hest, du sitter ikke på fasiten. Du er underholdende da!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in