Citat:
Ursprungligen postat av
Vanligdame
Jeg har fulgt med på denne saken siden saken kom ut i fjor, og jeg har lest mye i denne tråden.
Det som er ubegripelig er hvordan GM har ankommet/parkert/kommet seg ut igjen usett. Huset er utrolig tilgjengelig. Man ser også at det er utrolig mange boliger rundt. Dette må da virkelig ha vært et sjangsespill hvis man ankommer med bil.
Hvis man ser på adressen til Hagen på google maps ser man at det går en gangvei gjennom et skogholt før man kommer ut på en tilsynelatende trafikkert vei.
Hvis man ser på husets innkjørsel ser det jo ut som det er svært vanskelig å parkere en bil der uten å bli sett. Med mindre man parkerer den i garasjen. Kan GM ha kjørt inn sin bil i garasjen til Hagen, for å flytte kvinnen ut i bilen gjennom garasjen? (Det er Garasjeadgang gjennom huset). Ser også i dag at VG skriver at politiet har brukt mye tid på å sikre spor i garasjen..
Eller kan det være mulig å gjemme en bil i skogholtet, hvor GM har tatt seg til fots til huset for og så tilbake til bilen med kvinnen?
Eller kan det ha vært at GM har blitt kjørt og hentet?
Når dette er så profesjonelt gjort, ville det skurre for meg om GM hadde satt en fremmed bil midt i tunet til Hagen. Når man har vært nabo med noen i 20 år er jo dette noe man legger merke til, spesielt hvis de ikke pleier kanskje å ha mye besøk. Men så er det jo dette med at politiet ikke gikk ut med at fru hagen var forsvunnet før mange måneder senere, som kan gjøre at folk glemmer.
Noen av mine andre spekulasjoner:
- Dagen før pågripelsen gikk VG ut og skrev noe om at politiet visste hvem som hadde befunnet seg i Sloraveien 31.10.18. Et av flere drypp som har kommet frem ila vinteren. Tenker at dette kunne få Hagen til å bli nervøs, og at han kanskje har snakket med noen som kan ha noe med forsvinningen å gjøre (som ble overhørt av politiet pga avlyttingsutstyr) og Hagen har sagt noe som gjorde at politiet har trodd det fantes noen spor/dokumenter/kvitteringer o.l som gjorde at de trengte å ransake.
- Dette skjedde på Halloween. Er dette tilfeldig? Kan det vært enklere for GM å forflytte seg senere på dagen, med utkledningsutstyr o.l
- Denne såkalte gjerningsbilen som har fjernet AEH, den må antageligvis blitt byttet ut, hvis GM ikke tilholder seg i Lørenskog område. Hvor er den blitt av?
Under overskriften «Det perfekte offer» skrev Magne Storedal, ansvarlig redaktør i Romerikes Blad, 9. jan. 2019 dette om boligen:
Huset har bare gjenboere mot vest og nord. Det mot vest, som ligger kloss inntil, har imidlertid innkjørsel avsondret fra Hagens. Bare fra terrassen kan naboen mot vest se mot Hagens. Nabohuset er dessuten kjemisk fri for vinduer mot øst. Selv om husene ligger nærmest vegg i vegg, er det derfor ikke lett å følge med på hva som skjer i nabohuset.
Huset på andre siden av Sloraveien, mot nord, er det eneste med direkte innsyn mot Hagens inngangsparti. Mot øst er det ingen gjenboere til Hagens, bare et skogholt. Det samme gjelder ned mot Langvannet. Fra andre siden av Langvannet, er huset nærmest usynlig.
I det hele tatt et nesten perfekt hus å gjøre tilslag mot.