2020-05-03, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
En nabo reagerte på at det stod en varebil m hvite skilter hos Hagen, dvs TH har flere naboer som kjenner hverandre godt, noen er nære venner og de vet hva slags bil de har. En fremmed bil utenfor kunne godt bli lagt merke til. Bilfører som kjørte over plenen ved rekkehusblokkene har ikke meldt seg, ikke de to mennene utenfor Futurum bygget heller. Mye tyder da på at det har vært fremmede i nærheten av bolig og jobb. Hadde det ikke vært for tlf samtalen AEH ville jeg tenkt TH tok hun m i bilen selv og lempet hun over til noe medhjelpere. Han har ikke alibi for hvor han har vært hele tiden den dagen, og kunne på et tidspkt flyttet henne fra boligrn selv eller gitt signal til andre for når de var trygt å reise dit. Han visste nok hvor kameraer var plassert i Futurum bygget og kan ha unngått disse. Noen kan ha tatt henne m fra baksiden av huset og videre, TH selv slept henne til garasje el ut avhuset slik at andres DNA ikke er å finne i huset, men sko avtrykk av etterlyst sko er intr. i denne forbindelse.

Hva vet du om det? Har du sjekket datatrafikk fra hans kontor, eller samtaler han har hatt med kollegaer? Det er vel i hvert fall klart at han ikke har forlatt arbeidsplassen, med mindre han har klatret over det høye gjerdet.
Citera
2020-05-03, 14:35
Medlem
Angående spørsmålet om hvor bilen som har bortført henne kan ha stått; synske Michael Winger som har funnet flere savnede personer i Norge, mener at bilen ble parkert her: https://www.facebook.com/michael.winger.982/videos/254711679027995/
Det er Winger som står i et skogholt og ser over til det andre skogholtet ved siden av Sloraveien 4. Han sier at grusveien mellom de to skogholtene kan ha blitt brukt. Han har også sagt at det var en sølvgrå/grå kassebil.
Senast redigerad av Ariel70 2020-05-03 kl. 14:55.
Citera
2020-05-03, 14:36
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Chokladkaka?! Og du skal ha greie på Norge eller? Tror du vi har med oss chockladkaka på tur?!
https://www.freia.no/produkter/sjokolade/kvikk-lunsj-(47-g)?c1=920&c2=9146&p=1885

Ja, där satte du mig på pottan. Trodde verkligen det var en chokoladkaka. Vad är det då?
Men till topic. Jag tror just såna resonemang som du har gjort att man dragit sig från att se Hagen som GM.
Och statistiken är bara statistik. Fru Palme dödade inte sin make, ex v.
Citera
2020-05-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
TH selv slept henne til garasje el ut avhuset slik at andres DNA ikke er å finne i huset, men sko avtrykk av etterlyst sko er intr. i denne forbindelse. Passet de TH. Ville ev vært "typisk han" å kjøpe billige sko.

bare spekulasjoner igjen men: Når man betaler sikkert en høy sum for et drap, vil man da være delaktig i drapet? tenker at han vet så lite som mulig, antageligvis ikke hvor hun er engang. Hvis jeg hadde leid noen til å drepe noen for meg ville jeg jo ikke gjort noe selv.

Men også, jeg mener å ha lest at politiet kan bevise at SPROX skoene er avsatt ETTER at AEH er flyttet ut av boligen. Så event. kan TH ha brukt de 45 min fra han kom hjem til å plante disse sporene og kvitte seg med bla. skoene. Kanskje hevet dem i en søppelkasse på et offentlig sted, på vei for å møte politiet. De vil jo aldri bli funnet.

Det virker usannsynlig at det har vært mange menn i sloraveien 4 for å ta med seg en 70 år gammel dame. Kanskje de ikke ville ta sjansen på både å "slåss" og så plante disse sporene. Så kanskje strips, sprox sko og brevet var TH sin jobb. + litt vasking for å være sikker.
Senast redigerad av Vanligdame 2020-05-03 kl. 14:41.
Citera
2020-05-03, 14:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Politiet mener drapet er planlagt månedsvis i forveien. Jeg påpeker bare at konedrap som dere henviser til oftest skjer i affekt.

Då förstår jag vad du menar. Nej, det var inget infall Det var planerat.

Men även om det var planlagt, så kan det ju ha skett i affekt.

Affekt = stark sinnes*rörelse med in*slag av upp*hetsning, vrede e.d., men inte en*bart sorg

Dvs det kan ha varit ett aggressivt mord med mycket känslor bakom trots att det var planerat.
Citera
2020-05-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligdame
bare spekulasjoner igjen men: Når man betaler sikkert en høy sum for et drap, vil man da være delaktig i drapet? tenker at han vet så lite som mulig, antageligvis ikke hvor hun er engang. Hvis jeg hadde leid noen til å drepe noen for meg ville jeg jo ikke gjort noe selv.

Men også, jeg mener å ha lest at politiet kan bevise at SPROX skoene er avsatt ETTER at AEH er flyttet ut av boligen. Så event. kan TH ha brukt de 45 min fra han kom hjem til å plante disse sporene og kvitte seg med bla. skoene. Kanskje hevet dem i en søppelkasse på et offentlig sted, på vei for å møte politiet. De vil jo aldri bli funnet.

Det virker usannsynlig at det har vært mange menn i sloraveien 4 for å ta med seg en 70 år gammel dame. Kanskje de ikke ville ta sjansen på både å "slåss" og så plante disse sporene. Så kanskje strips, sprox sko og brevet var TH sin jobb. + litt vasking for å være sikker.

Låter rimligt. TH kan också ha förgiftat henne innan han drog på jobb. Sedan har hans medhjälpare kommit och hämtat henne. Möjligt där också att hunden haft spår av offret (när hon legat livlös) på sig och blivit låst in när det skulle hämta kroppen.
Citera
2020-05-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Låter rimligt. TH kan också ha förgiftat henne innan han drog på jobb. Sedan har hans medhjälpare kommit och hämtat henne. Möjligt där också att hunden haft spår av offret (när hon legat livlös) på sig och blivit låst in när det skulle hämta kroppen.

Det kan også være en mulighet, men det går vel ikke ann å "time" forgiftningen på klokkeslettet? Vi vet jo at en nær venn og ansatt i futurum har ringt henne 09:14, og vi vet at hun levde da. når elektriker ringte 09:38 er hun ikke tilgjengelig. Virker liksom litt for nøyaktig til at giften kan ha kicket inn da. Men jeg har tenkt på om GM kan ha sprøytet noe inn i henne når de hentet henne som gjorde at hun døde momentant. Kan ikke se for meg de ønsker masse blod og søl.
Citera
2020-05-03, 14:58
Medlem
Citat:
Altså, la det være klart. Det er sånne som oss, vanlige mennesker, som oftest dreper sine koner. Menn som har venner, kollegaer og en normal fasade. Men som jeg påpeker, det skjer oftest i affekt - og med én gjerningsperson! Det skjer sjeldent med to-tre innleide leiemordere, en halvårs lang planlegging og en utsikt til at man selv blir etterforskningens og medias søkelys resten av livet. Vi snakker her om faktisk resten av livet, saken vil ikke være foreldet før Tom Hagen er 95(!) år.

Hvis man planlegger å drepe noen, og har slike ressurser med tre leiemordere, så sender du henne på tur til Praha og får henne skutt under ett ran, får en til å kjøre over henne tre ganger med en Suburban på fjellet når hun lufter bikkja eller slenger noen giftige bær i salaten hennes. Hva som helst, man planlegger for at livet skal bli bedre uten kjerringa - ikke at man skal leve i et helvete resten av livet selv.

Det er ingen som har påstått at drapet er utført av tre leiemordere. Hvor har du det fra, du som er så opptatt av å ha grunnleggende dokumentasjon?

Det er ikke umulig at gjerningsmannen har gjort dette helt alene. Planlagt og drømt om over lang tid, men ventet på den riktige anledningen.

Du er i hvert fall kreativ når det gjelder drapsmetoder, det skal du ha!
Citera
2020-05-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda

Så han forgiftet henne og gikk på jobb, og håpet virkningen skulle slå henne ut plutselig. Han var nemlig på jobb når hun satt i telefonen med noen andre, hva om hun da sa at hun begynte å bli dårlig og trengte hjelp? Eller at hun selv ringte ambulanse? Eller at hun var ved bevissthet når elektrikeren ringte og sa at han kunne komme med en gang klokken 10?

Tullprat!
Citera
2020-05-03, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det er ingen som har påstått at drapet er utført av tre leiemordere. Hvor har du det fra, du som er så opptatt av å ha grunnleggende dokumentasjon?

Det er ikke umulig at gjerningsmannen har gjort dette helt alene. Planlagt og drømt om over lang tid, men ventet på den riktige anledningen.

Du er i hvert fall kreativ når det gjelder drapsmetoder, det skal du ha!

To menn ved Futurum, antageligvis en ekstern med datakunnskap og kanskje en mann som tok henne i Sloraveien. Minimum tre menn. Standard ranslag.
Citera
2020-05-03, 15:04
Medlem
Citat:
Det kan også være en mulighet, men det går vel ikke ann å "time" forgiftningen på klokkeslettet? Vi vet jo at en nær venn og ansatt i futurum har ringt henne 09:14, og vi vet at hun levde da. når elektriker ringte 09:38 er hun ikke tilgjengelig. Virker liksom litt for nøyaktig til at giften kan ha kicket inn da. Men jeg har tenkt på om GM kan ha sprøytet noe inn i henne når de hentet henne som gjorde at hun døde momentant. Kan ikke se for meg de ønsker masse blod og søl.

Sorry, men nær venn og kollega ringte før det. Et familiemedlem ringte 09:14 og snakket med henne da.
Citera
2020-05-03, 15:05
Medlem
Citat:

Mye kan ha skjedd, de kan også enkelt ha gitt henne et støt med strømpistol. Rullet henne inn i teppet og slett det i bilen. Inn og ut på tre minutter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in