2020-05-03, 07:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
En möjlighet att tjäna ännu mer pengar för mindre arbete. Släpp ett grundspel för 349kr som man sen spelar färdigt på 40 timmar + och sen kommer det massa små dcc som tillför en ny stadsdel, nya vapen och nya bilar för 149kr. Sen kan man köra på med minst fem mindre dcc:n så istället för att sälja ett stort spel för 599kr så har de sålt ett grundspel och fem delar för nästan 1100kr för liknande storlek som GTA VI.
Kan man på det också tvinga folk att betala en månadsavgift för att få spela så är det drömmen.

Tyvärr förstör detta så mycket men de flesta företagen kör den typen av upplägg.

Gissar att det släpps tidigast 2023 till konsol och PC får som vanligt vänta ett år till. 😖
Citera
2020-05-03, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Går rykten att det kommer utspela sig i vice city har jag hört

Vice City utan 80-talsvibbar hade varit tråkigt.

Jag är nog den enda här som tycker att det låter lovande med uppdateringar och att världen gradvis expanderar. Det innebär nog en ännu större värld, fler releaser och att det kommer finns mycket av nåt för alla, oavsett vilken stad, period eller kultur man föredrar.

Av vad jag hört, och även hoppas, så tror jag att det även blir hopp mellan olika decennier. Vice City och San Andreas var extra intressanta pga 80- och 90-talsnostalgin som de framkallade.

Om jag får gissa så börjar spelet i Vice City, nån gång på 2000-talet, för att sedan ta oss tillbaka flera decennier, möjligtvis i nån annan stad.
Därefter blir det hopp till London, Liberty City igen, San Andreas och kanske även nya städer som GTA aldrig utspelats i, som exempelvis Chicago, eller Rio De Janeiro eller Tokyo.
Till slut kommer vi ha en gigantisk värld.
Citera
2020-05-03, 08:27
Medlem
Facebacks avatar
Det som jag hört är att det ska utspela sig i Malmö nutid, medäven städer som Helsingborg, Landskrona och Kristianstad, hört att i ett av uppdragen ska man smuggla knark över bron så jag antar Köpenhamn också är med i spelet vilket är logiskt om man tänker efter.
Citera
2020-05-03, 11:58
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
GTA VI under utveckling? Ungefär lika oväntat som ett mord i Järva-området.

Inte helt oväntat om det hade tagit slut med GTA V ändå nu när Dan Hauser lämnat Rockstar

"Dan Houser, född 1974, är en engelsk spelförfattare och producent. Dan tillsammans med sin äldre bror Sam Houser, Terry Donovan, Gary Foreman & Jamie King startade Spelföretaget Rockstar Games. Dan Houser har skrivt alla Grand Theft Auto-spel sedan Grand Theft Auto: London 1969. Han har även varit huvudförfattare till alla Rockstars-spel, som inkluderar Red Dead Redemption, Bully, Max Payne 3."

Men som sagt, det är klart att en sådan framgångssaga inte bara ska ta slut för att han slutar, men jag tror absolut att GTA kommer att bli annorlunda nu när inte Dan Hauser längre jobbar på Rockstar Games.

https://www.youtube.com/watch?v=xZw77q2LehM
Citera
2020-05-03, 12:01
Bannlyst
GTA är ett misslyckat spel för psykopater som gillar att döda barn och våldta negrer. Jag förstår ärligt inte varför ni hyllar detta spel när det inte finns någon handling utan man bara ska skjuta människor. Hoppas det aldrig släpps!
Citera
2020-05-03, 12:10
Avslutad
Blir gta som dom säger så lägger jag ner spelandet efter jag började 97 med ettan... Tillräckligt illa med hur gta online utvecklade sig..
Citera
2020-05-03, 12:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Inte helt oväntat om det hade tagit slut med GTA V ändå nu när Dan Hauser lämnat Rockstar

"Dan Houser, född 1974, är en engelsk spelförfattare och producent. Dan tillsammans med sin äldre bror Sam Houser, Terry Donovan, Gary Foreman & Jamie King startade Spelföretaget Rockstar Games. Dan Houser har skrivt alla Grand Theft Auto-spel sedan Grand Theft Auto: London 1969. Han har även varit huvudförfattare till alla Rockstars-spel, som inkluderar Red Dead Redemption, Bully, Max Payne 3."

Men som sagt, det är klart att en sådan framgångssaga inte bara ska ta slut för att han slutar, men jag tror absolut att GTA kommer att bli annorlunda nu när inte Dan Hauser längre jobbar på Rockstar Games.

https://www.youtube.com/watch?v=xZw77q2LehM

Money talks. Det fanns inte en chans att det inte skulle komma en till. Snart köper EA skiten och mjölkar sönder den.
Citera
2020-05-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så basically ett singelplayerspel "as a service"? Det är faktiskt helt jävla värdelöst. Jag betalar med glädje en engångssumma för mitt spel och sen för dom DLC:er jag vill ha, jag vill inte prenumerera på ett enda spel på det sättet. Dra åt fucking helvete.
Hoppas det inte är så. Riktigt girigt om man väljer den vägen med prem, däremot kan man underhålla spelet på en helt ny nivå. Kolla WoW t.ex. som kostar per månad att spela.

Rockstar drog in enorma summor av det nya GTA. Helt otroligt hur mycket dom drog in inte bara via sales men GTA Online drog in en massa pengar.
Citera
2020-05-03, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
En möjlighet att tjäna ännu mer pengar för mindre arbete. Släpp ett grundspel för 349kr som man sen spelar färdigt på 40 timmar + och sen kommer det massa små dcc som tillför en ny stadsdel, nya vapen och nya bilar för 149kr. Sen kan man köra på med minst fem mindre dcc:n så istället för att sälja ett stort spel för 599kr så har de sålt ett grundspel och fem delar för nästan 1100kr för liknande storlek som GTA VI.
Kan man på det också tvinga folk att betala en månadsavgift för att få spela så är det drömmen.

Tyvärr förstör detta så mycket men de flesta företagen kör den typen av upplägg.

Gissar att det släpps tidigast 2023 till konsol och PC får som vanligt vänta ett år till. 😖
Ja, den där girigheten är inte hälsosam för någon ;x
Citera
2020-05-03, 13:10
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men det är ju en meningslös frihet om inte tillför något annat än just att man kan gå in i hus. Tro det eller ej men för mycket frihet gör inte nödvändigtvis ett bättre spel. Särskilt inte om spelet har ett narrativ. Det är dessutom en dopaminfälla som får dig att göra samma sak gång på annan trots att du inte utför något av värde.

Jag skulle hellre se att dom hus man kan gå in i erbjuder fler möjligheter till interaktivitet. Ja, och givetvis även fler hus att gå in i. Men inte alla. För det kommer inte gå att fylla dom med saker av värde. Det är dessutom ett actionspel, inte ett RPG.

Med allt detta sagt så vet jag att jag börjar bli gammal och att väldigt många hellre är "fria" i ett spel istället för att se den frihet man faktiskt har i verkliga livet.

Kul om de tog tillbaks möjligheterna att göra inbrott, med risk för att de som ligger och sover kan vakna och attackera en.

Det har ju byggt upp en stor värld som man nästan inte kan interagera alls med. Vore kul om det blev lite liv i alla betongklumpar också.
Citera
2020-05-03, 13:18
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
GTA är ett misslyckat spel för psykopater som gillar att döda barn och våldta negrer. Jag förstår ärligt inte varför ni hyllar detta spel när det inte finns någon handling utan man bara ska skjuta människor. Hoppas det aldrig släpps!
Fel på alla punkter. Jag har nog aldrig sett ett barn i nåt GTA-spel. Har aldrig kunnat våldta någon heller.
Citera
2020-05-03, 13:19
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Haha vad snackar du om? Har du provat spelet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in