2023-12-13, 10:39
Medlem
Gubbelisas avatar
Saker som jag så himla gärna vill se i GTA6:

• Bilar
Hur fungerar skador på bilar?
Om man frontalkrockar med ett objekt, kan man fortsätta köra vidare?
Vill att skadorna ska vara så verkliga som möjligt, jag skiter i om spelet blir svårare.
Även skador på objekt som man eventuellt kolliderar med ska vara realistiskt.
Kör man in i en stolpe så ska stolpen inte flyga iväg som ett jävla plockepinn som i GTA5.
Kan man modifiera bilar? Vill att det ska vara en mängd nya saker man kan göra med bilar i en verkstad.
Man ska kunna byta och förbättra i princip allt på ett fordon om det så är en taxi eller en golfbil.

• Hur beter sig NPC:s?
Om jag kör mot rött ljus, vinglar i trafiken, smiter från en "olycka", går omkring med ett vapen synligt etc,
då borde polisen agera realistiskt därefter.
Om jag börjar skjuta i en folkmassa så borde inte folk börja skrika och springa åt alla håll på en sekund, för så blir det inte i verkligheten.
I verkligheten så inser inte alla att det är ett skjutvapen som låter, iallafall inte på nån sekund. Detta är nåt som jag vill ska bli mer realistiskt. Det tar faktiskt några sekunder innan folk inser vad som sker.
Om jag siktar en pistol mot en person(när denne ser det) så borde han/hon reagera med att vädja om till sitt liv.
Kan man t.ex föra dialoger med människor i spelet? Man borde kunna välja alternativ typ som i The Sims, t.ex om man ska hota eller bara förolämpa någon.

• Hur spawnar NPC:s?
Hur dyker människor upp rent fysiskt? Kan jag förfölja en person dit den ska, t.ex hem. Och sen råna denne i sitt hem?
Kommer bilar ploppa upp slumpmässigt som i GTA5? Alltså att det bara spawnar fram nån slumpmässig bil när man går runt ett hörn?
Om man har 6 stjärnor ute i vildmarken, då ska väl inte 20 polisbilar ploppa upp från ingenstans.
Dödar man en polis och ingen ser det, hur kan man då bli efterlyst? Om ingen ser det så borde man inte bli efterlyst direkt.
Om man är efterlyst så borde det gå efter signalement på utseende, kläder osv.
Även på vad man kör för bil. Byter jag bil så borde jag inte bli upptäckt.

1. Vad kan man göra/eller inte göra?
Kan man gå in i hus, göra inbrott? Kan man hålla gisslan?
Kan man vandalisera? Sätta eld på ett hus?
Kan man skjuta bort skallen på en person med hagelbössa eller blir det bara som i GTA5, inget visuellt?
Kan man göra sidouppdrag, typ "mörda/misshandla denna specifika person"?
Kan man på på gymmet, träna upp muskler som i San Andreas?

Har inte så höga förhoppningar om att mycket av det jag skrivit ovan kommer bli verklighet.
Jag märker att de flesta bara pratar om grafiken för det mesta. Visst, det är kul om spelet ser snyggt ut, men det jag nämde ovan är minst lika viktigt. Även ljudkvalitén är viktig. Att vapen ska låta realistiskt. Har aldrig tyckt att såna här saker har fått särskilt mycket fokus. Det hade kunnat vara så jävla mycket roligare om det satsades mer på realismen.
Citera
2023-12-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndroidMannen
Det hade ju varit kul om den manliga karaktären hade skägg som växer ut likt i Red Dead Redemption 2. Att man kan välja att raka sig på morgonen och att man får lite skägg ifall man vill ha det.

RDR2 var så realistiskt att det påverkade den roliga aspekten av själva spelandet. Så det hoppas jag inte att vi får till GTA VI.
Citera
2023-12-13, 14:04
Medlem
MortalDiseases avatar
A new detail of GTA 6 has been revealed.

"With the update of the GTA 6 game, new cities are added to the GTA map. Vice City is the main city among them."

According to this leak, we can expect many playable areas. Fans think that this map leak is a lie spreading the current hype. What do you think about this?
Citera
2023-12-13, 18:46
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
A new detail of GTA 6 has been revealed.

"With the update of the GTA 6 game, new cities are added to the GTA map. Vice City is the main city among them."

According to this leak, we can expect many playable areas. Fans think that this map leak is a lie spreading the current hype. What do you think about this?

Ingen nyhet. Precis som det var i femman.
Citera
2023-12-14, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
RDR2 var så realistiskt att det påverkade den roliga aspekten av själva spelandet. Så det hoppas jag inte att vi får till GTA VI.

Har du lust att utveckla? lol

På vilket sätt påverkade realism det roliga i RDR2?
Var det jobbigt att Arthurs skägg växte eller vadå?
Citera
2023-12-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
Har du lust att utveckla? lol

På vilket sätt påverkade realism det roliga i RDR2?
Var det jobbigt att Arthurs skägg växte eller vadå?

Personligen så vill jag inte behöva raka min gubbe och inte heller smörja vapendelar eller mata min häst. Det här var avgörande faktorer som fick mig att tröttna på RDR2.
Citera
2023-12-14, 17:14
Medlem
MortalDiseases avatar
Jag hittade en häftig video där en kille boende i miami visar med hjälp av drönare och vanlig kamera vart trailer scenerna är IRL, ganska kul att se, man får sig även lite mer hum och hur kartan kommer att se ut.

https://youtu.be/dQPdtqA4PK8?t=661
Citera
2023-12-14, 21:19
Medlem
Hoppas det har mer avancerad uppdragsdesign. Spelen är för småbarn, jag har spelade trean när jag var 8 år och de är lika enkla och hjärndöda fortfarande
Citera
2023-12-14, 21:57
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Personligen så vill jag inte behöva raka min gubbe och inte heller smörja vapendelar eller mata min häst. Det här var avgörande faktorer som fick mig att tröttna på RDR2.
Killgissar på att det inte kommer vara så, stilen i GTA är mer arkad än vad den är i RDR.
Citera
2023-12-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Hoppas det har mer avancerad uppdragsdesign. Spelen är för småbarn, jag har spelade trean när jag var 8 år och de är lika enkla och hjärndöda fortfarande

Jag hoppas på sätt och vis att konsekvenserna av ett misslyckat uppdrag är större än vad dom är idag. Det hade gjort storyn mindre linjär.

Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Killgissar på att det inte kommer vara så, stilen i GTA är mer arkad än vad den är i RDR.

Hoppas verkligen att du har rätt men det lär väl visa sig så småningom.
Citera
2023-12-15, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
När jag såg trailern så blev man jag lite full i skratt när folk jublade över att få se tex

• Gäng på fyrhjulingar som terroriserade polisen på gatorna
• En tjej som satt och twerkade på ett tak
• Folk som stod och dansade på bilar
• "Make it rain Mondays" på strippklubben
• Lowridermöte mitt i gatan

etc etc
Borde folk inte inse att det förmodligen är som det brukar vara, dessa events är något som enbart sker under någon typ av uppdrag, det här är inget vi kommer att få se helt random på gatan medan man freeroamar...det är ju bara saker som kommer vara kopplade till main/side missions.

RDR2 var ju ett spel som vände lite på den trenden, fans hittar fortfarande saker som ingen sett förut pga alla NPCs som bokstavligt talat utför hela scheman under dagarna i spelet även om vi som spelare inte ens är där för att se det

Tror ni att Rockstar vänder på den trenden i Gta VI och försöker efterlikna RDR2 på det sättet att dessa random scener faktiskt är något vi kommer att få se i freeroam utanför uppdrag, kommer man helt random kunna stöta på ett lowrider meetup i de mer ghetto områdena när man bara kutar runt i spelet?

Jag vågar inte hoppas på för mycket men som sagt, med tanke på RDR2 så är det ju möjligt

Ja, jag tror det mesta som visades i trailern var cutscenes. Hur gameplay ser ut har vi definitivt inte än sett. Sedan ska man komma ihåg att trailers, även om det är in game, är väldigt anpassade för trailers. Det vill säga, i scenen i Everglades lade de in 40 flamingos, när det egentligen endast hade varit ett par stycken. Samma sak på stranden och inne i staden. Aldrig att det kommer se så intensivt ut med människor/npc's.

Men som du säger kommer det förmodligen finnas liknande AI som RDR2. Med npc's som har scriptade dagar och går runt på olika ärenden. Men jag tror inte det kommer vara så hemskt mycket, spelet ser redan ut att maximera vad PS5/Series X överhuvudtaget klarar av. Jag hoppas verkligen vi får performence mode 1440p/60fps men bara det känns som att hoppas på för mycket.
Senast redigerad av Skogsvandring 2023-12-15 kl. 05:14.
Citera
2023-12-15, 08:00
Medlem
Både GTA V och RDR2 var flera år före vad konsoler klarade av vid realese. Deras RAGE Engine är alltid för avancerad för konsol och och allt annat än high end PC efter släpp. GTA V såg bra ut först på PC/PS5/Series X om man ska vara helt ärlig. Samt att RDR2 först vid One X nådde sin fulla potential någorlunda. Förväntar mig att GTA VI ligger före sin tid på liknande sätt. Som vanligt får PC vänta längst men får även spelets fulla potential. Själv kommer jag köra på Series X och om det "bara" blir 30 fps är jag rätt säker på att det är tillräckligt optimerat för att ge en episk upplevelse visuellt utan att kännas allt för osmidigt.

Men för tidigt att spekulera i nu kanske. Min enda jämförelse är RDR2 som såg bra ut på Xbox One men skillnaden var stor mot Xbox One X i 4K där även RAGE 8 fick ut ett fetare visuellt resultat. RDR2 på One X såg faktiskt ut flera år före sin tid, och även om dess 30 fps var synligt var det ej lika illa som exempelvis Starfield. Annars tar jag hellre låt säg 1080p med 60 fps men Rockstar tenderar att fokusera allt på det visuella och låsa fps vid 30 optimerat till yttersta möjlighet.

Någåt som är annorlunda nu är hur 4K inte känns lika viktigt. Jag tror ärligt talat RAGE 9 i sig själv är mer imponerande än skillnaden på 1080/1440/4K ger. Förhoppningsvis har jag inte för stora förväntningar.
Senast redigerad av Skogsvandring 2023-12-15 kl. 08:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in