2020-05-03, 06:40
Medlem
Ny artikkel i VG + i dag for dere som har abonnement (og i papirutgaven?). "Her tømmes Hagens garasje"
Citera
2020-05-03, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, pussig det der. At det ble brukt en Ford Focus. Kan ikke se noe annet enn at hvis det er politiets sivilbil, så skulle den simulere sønnens bil, Ford Focus.

Hvor bor sønnen ? Vet vi at han kjører en FF ?
Citera
2020-05-03, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Skal jeg være ærlig ville jeg ikke finne et mer upassende tidspungt å lansere en ny låt. Det er vel så respektløst både overfor mor og far. Det er nok noen gener enten man mener utseende eller personlighet som er til de grader respektløst. Så er man tilbake til hva faens barn har dette ekteparet laget. Jeg vet det er stygt sagt, men kunne man finne en mer upassende dato og lansere en låt, neppe.

Hvorfor står det også at han har startet i ny jobb som konsulent for Kvitfjell. Hvordan er det i det hele tatt mulig og ha å dårlige sosiale antenner som denne sønnen har uten at de stammer fra TH selv. Er rasende over det jeg leser fordi det er så avslørende hvilken ufølsom type dette er.
Dette er en fyr som i likhet med faren driter i alt rundt seg.
I flg følge venner var han en attpåklatt, egentlig en mammagutt, og også kunstnerisk type som gjerne vil være litt "bad-boy"
Citera
2020-05-03, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ny artikkel i VG + i dag for dere som har abonnement (og i papirutgaven?). "Her tømmes Hagens garasje"

Finner den ikke - har du link?
Citera
2020-05-03, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djeveldottir
Finner den ikke - har du link?
Hvis du scroller litt ned på førstesiden https://www.vg.no/
så finner du den på høyre side "Les dagens VG her" står det med store svarte bokstaver under bilde av dagens utgave.

De kaller den VG e-avis. Mulig at den blir gratis å lese senere i dag?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-03 kl. 07:51.
Citera
2020-05-03, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
I flg følge venner var han en attpåklatt, egentlig en mammagutt, og også kunstnerisk type som gjerne vil være litt "bad-boy"

Jeg har hørt kun bra omtaler av sønnen. Godt likt blant venner, flink musiker, ikke opptatt av status eller penger, knyttet til sin mor, lever et stille og rolig liv. Jobben på Kvitfjell har han hatt siden 2014, og uansett helt vanlig at barn jobber i bedriften til sine foreldre. At han er aktiv på sosiale medier med bildebytte har kanskje noe med at det forrige bilde skapte mye spekulasjoner? Eller at han finner støtte i å konsentrere seg om musikken. Ikke mye barna kan gjøre nå, de må vente til politiet kommer på banen med det de har av bevis.
Videre tror jeg at lydtesten med hans type bil gikk ut på å se om TH snakket sant. At han har forklart at han ringte sønnen før han ringte politiet. Sønnen bodde et stenkast unna, og kom umiddelbart. Han dro da TH ringte politiet, og man hører det på 112-samtalen, bilen som drar. Men jeg tror han er helt utelukket som medhjelper, og at han ikke vet noe som helst. Hvis TH står bak dette, så tror jeg det var viktig for ham at familien er overbevist om hans uskyld. Han ville aldri involvert dem i dette.
Senast redigerad av agvvv 2020-05-03 kl. 08:07.
Citera
2020-05-03, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Att Tom Hagen påstår en sak, betyder inte att det är sant.

Det TH vet, är att han måste styrka den absurda historien med kidnappare. Han påstår att han fått kontakt, och att han betalat dem pengar efter det. Det minsta man kan begära är att han styrker det med att visa att han hade dessa pengar och hur det gick till när han överförde pengarna till okända brottslingar med ett Monerokonto.

Tom Han har ingen giltig anledning att vara hemlig längre eftersom EH inte blev fri, efter den påstådda betalningen, och det har inte varit mer kontakt med kidnapparna. Till och med Tom Hagen kan utgå ifrån, att i det fall det finns kidnappare så har de dödat henne.

Tom Hagen har grävt en grop åt sig själv. Han kan inte neka till mord, om han inte styrker kidnappningsstoryn.
Polisen har ju sett transaktionen. Enligt media tror man att pengarna är betalning till medhjälpare. Men pengarna har inte gått att spåra.
Citera
2020-05-03, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Hvor bor sønnen ? Vet vi at han kjører en FF ?

Han bor ikke så langt unna Futurumbygget der han jobber.
Ja, vi vet at han kjører en FF. Dette fordi det var en person fra forumet her som gikk forbi eiendommen og tok et bilde av denne bilen med sitt mobilkamera, og la ut på imgur for et par mnd siden. Mulig profilen het Pincher, ikke 100% sikker. Reg.nr. på denne ble sjekket opp mot vegvesenets register, og hans navn kom frem. I media har det vært bilde av Sloraveien 4, og der kan man se bilde av en FF som er nedsnødd. Disse bildene er tatt etter at TH hadde solgt sin Citroen C4 Picasso, noe som tyder på at TH en periode antakeligvis har lånt sønnens bil fram til at han fikk sin nye sølvgrå Ford.
Citera
2020-05-03, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg har hørt kun bra omtaler av sønnen. Godt likt blant venner, flink musiker, ikke opptatt av status eller penger, knyttet til sin mor, lever et stille og rolig liv. Jobben på Kvitfjell har han hatt siden 2014, og uansett helt vanlig at barn jobber i bedriften til sine foreldre. At han er aktiv på sosiale medier med bildebytte har kanskje noe med at det forrige bilde skapte mye spekulasjoner? Eller at han finner støtte i å konsentrere seg om musikken. Ikke mye barna kan gjøre nå, de må vente til politiet kommer på banen med det de har av bevis.
Videre tror jeg at lydtesten med hans type bil gikk ut på å se om TH snakket sant. At han har forklart at han ringte sønnen før han ringte politiet. Sønnen bodde et stenkast unna, og kom umiddelbart. Han dro da TH ringte politiet, og man hører det på 112-samtalen, bilen som drar. Men jeg tror han er helt utelukket som medhjelper, og at han ikke vet noe som helst. Hvis TH står bak dette, så tror jeg det var viktig for ham at familien er overbevist om hans uskyld. Han ville aldri involvert dem i dette.
høres riktig ut
Citera
2020-05-03, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Okei, da sier vi det slik at det krypterte Tetra-nettet (aka nødnett) i Norge er lett å avlytte.

Dessuten maktet jeg aldri å utferdige deg et tilsvar angående 1881.no adresse-opplistingene tilsynelatende knyttet til Trym som du selv var først til å publiserte i tråden.

Skammen tvang meg til å være taus og førte til at jeg har gjemt meg helt til nå, når det dukket opp en anledning for HEVN!

Jeg hoppet dumdristig og uvitende på.

Og siden nødnettet ER kompromittert slik du hevder er det ikke annet å gjøre enn å gjemme meg igjen....

Eller kanskje du burde forholde deg til noe annet enn fri fantasi når historikken tegner et helt annet bilde.

Men hvem bryr seg om hva du sier og skriver? Det er sikkert noen og det er bra du ikke et helt alene.

Sluttstrek er satt fra min side, men om noen andre enn undertegnende og Orderud har interesse av å sjekke opp hva som er hva, så er det fritt frem.

Logger, innlegg og historikk generelt er et herlig konsept!

Mange ord, liten substans.
Citera
2020-05-03, 09:17
Medlem
Bara spekulationer,

Jag tror politi funnit ovanliga transaktioner som eventuellt kan knytas till DW. Spekulerar i att det inte kan vara speciellt svårt att köpa diverse tjänster i öst Europa och prebetala i krypto? Man må också tänka på fattigdomen i öst Europa är så katastrofal på många platser. Så att finna en som tackar ja till jobben finns absolut. Med briljanta Schengen avtalen så är de också ”no problem”. Uansett om det var av sjalusi eller ekonomisk orsak, så har politi mest sannsynlig följt köp och transaktioner gjort på diverse av TH företag. Kan inte vara några problem att fiffla och omplacera pengar till diverse kumpaner när man är i branschen. I flesta fall är det att alltid ”Follow the money”. Problemställningen med monero pengarna är väll att ingen gör en jobb såsom detta som utomstående om man inte får ett/en del forskudd på pengarna? (Där kan de eventuellt funnit något).
Kanske det går utan om man har en likasinnad och nära vän eller släkting?

En tanke är att en nära vän/släkt till honom med ekonomiska problem hjälpt honom i bytte mot ekonomisk hjälp genom åren. Så politi har säkert kollat på ekonomin till personerna nära TH.

Ett annat bevis är säkerligen att i blodet till offret som var funnet finns också en annan persons DNA. (TH)

Får intryck av att TH är väldigt paranoid vid att han fortsatt bruker gammal telefon og bil utan platstjänst. Vilket passar helt ypperligt i denna situationen.
Möjligt att han har ett arsenal av gamla telefoner med utländska anonyma kontantkort han använder till att prata med sina kumpaner. Därför tror jag politi fått höra TH prata om det han gjort på telefon antingen hemma eller i bilen.

Tror TH är mer vaken på teknik än det han ger uttryck för. Får intryck av att han har hög intelligens med ett osunt stort kontroll och manipulationsbehov.
Många personer med psykopatiska trekk använder sig av att ”spela dum” på vissa områden för att kunna ha kontroll på sin omgivning i skjul. Möjligt mycket bottnar i ett liv med rus eller alkoholmissbruk, som många andra klassiska fall.
Samma det om du är rik eller fattig, har du enorma narcissistiska personlighetsstörningar, så slutar ofta med samma mynt.

Han kan ha haft denna planen i åtanke i flera år, och förberett ett lurt sted att gömma liket på. Säkert på en av hans egendomar. Han äger säkerligen också massa mark. (Kanske hytta till frun). Ganska så solklart att han/gärningsmannen kört bilen in i garagen och sedan kört bort kroppen till en förberedd plats. Tror inte det finner kroppen då han säkert har planerat och ordnat detta i minsta detalj på förhand.

Bäst att krisa i livet vid fyllda 30, annars blir det en helvetes pannkaka om du väntar till 70 må jag säga!
Citera
2020-05-03, 09:41
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag måste inflika att det förvånar mig att polisen har dröjt med detta spår om att maken är inblandad i mordet på sin fru. Att norsk polis har följt ett iskallt spår trots parets historik i äktenskapet där hon velat lämna men inte tomhänt är häpnadsväckande. Att man nu först misstänker maken är ju för fan snudd på tjänstefel. Jag känner inte till norsk polis utredningsmetodik eller ens vilket straff dom får vid tex mord, men jag tycker inte deras arbete imponerar.

Du har misforstått fordi du ikke har fulgt tråden. Politiet har mistenkt maken siden januar / februar 2019. De har brukt halvannet år på å analyse spor og bygge saken så solid den kan bli. Dessuten har de hatt hemmelig overvåkning av ham siden juni 2019. Utad har de måttet late som TH ikke har vært mistenkt for da ville bistandsadvokat Holden krevd formell status og måttet få innsyn i saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in