Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Det är väl det dom är inne på - att det vare sig funnits kidnappare, nåt konto eller motpart.
Allt är en enda avancerad vilseledande manöver.
Mest troligt iscensatt av mästerstrategen och systematikern Tom Hagen himself.
Ett projekt: lösandet av ett PROBLEM.
Citat: ”Tom Hagen har gitt uttrykk for å være en systematiker og taktiker av rang. Han har jobbet etter systemer og har gjort det i 40 år. Alt han driver med går på å løse oppgaver etter et bestemt system. ”
'
Det är tiden som gått som arbetat för polisen.
En historia som blir mer och mer absurd ju längre tiden går.
Tom Hagen verkar vara en enstöring som är van med att bestämma. Jag börjar tro att han inte har medhjälpare. Han kan ha burit ut en kropp själv. Redan förra året tjatade jag i tråden om att jag tvivlar på tidslinjen. Det är märkligt med en företagsledare som kommer hem mitt på dagen, och kidnappare som stänger in en valp i ett rum.
Om de hade haft ett bra äktenskap, och vi fått upplysningen om att han kom hem för att äta lunch eftersom han arbetar i närheten av hemmet, hade hans närvaro hemmet på bästa arbetstid varit logiskt. Att vapen var inlåst betyder att någon var rädd om hemmet och inte ville ha en hundvalp som går runt och förorenar hemmet.
En annan sak som var underlig var att det direkt fanns ett brev från kidnappare. Min tanke är att folk blir bortrövade och sedan hör kidnappare av sig.
Sen så undrar jag vilken annan man skulle sakna sin fru mitt på dagen? En normal man skulle tro att hon gått till butiken, eller ut på ett ärende.