2020-05-03, 00:03
Medlem
Jofs avatar
En återvändsgränd för polisen att reda ut om och hur Hagen har ljugit. Han står inte åtalad för mytomani. Det är hans rättighet att komma med alternativa förklaringar till att frun är borta. Inget att bråka om.

Han ska bindas till ett mord. Lik, spår, mordvapen som kan bindas till Hagen, ev. motiv (men det är sekundärt).
Ser mörkt ut med de resultat polisen presterat hittills.
Citera
2020-05-03, 00:06
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är väl det dom är inne på - att det vare sig funnits kidnappare, nåt konto eller motpart.
Allt är en enda avancerad vilseledande manöver.

Mest troligt iscensatt av mästerstrategen och systematikern Tom Hagen himself.
Ett projekt: lösandet av ett PROBLEM.

Citat: ”Tom Hagen har gitt uttrykk for å være en systematiker og taktiker av rang. Han har jobbet etter systemer og har gjort det i 40 år. Alt han driver med går på å løse oppgaver etter et bestemt system. ”

Jo, hvis problemet var å fjerne fruen uten å behøve å betale ut arv til barna, var kanskje en kidnapping eneste logiske løsning på problemet. Makes you wonder, ja. Det kan jo forklare at det hele var planlagt, noe jeg tidligere ikke har klart å motivere.
Ser ihvertfall tre mulige scenarioer nå:

1. Good ole « fyll,kill,coverup» - affektdrap

2. Operasjon « remove without payout» - avansert skatteplanlegging

3. «Complicated familydrama beyond any sense» - en god dose sinnsykdom i familien
Senast redigerad av kugutt 2020-05-03 kl. 00:13.
Citera
2020-05-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som jag förstått det så ska TH betalat ut en stor summa, men att polisen inte kunnat spåra mottagarkontot. Hur det gått till är ju svårt att veta när man inte får veta detaljer.

Att Tom Hagen påstår en sak, betyder inte att det är sant.

Det TH vet, är att han måste styrka den absurda historien med kidnappare. Han påstår att han fått kontakt, och att han betalat dem pengar efter det. Det minsta man kan begära är att han styrker det med att visa att han hade dessa pengar och hur det gick till när han överförde pengarna till okända brottslingar med ett Monerokonto.

Tom Han har ingen giltig anledning att vara hemlig längre eftersom EH inte blev fri, efter den påstådda betalningen, och det har inte varit mer kontakt med kidnapparna. Till och med Tom Hagen kan utgå ifrån, att i det fall det finns kidnappare så har de dödat henne.

Tom Hagen har grävt en grop åt sig själv. Han kan inte neka till mord, om han inte styrker kidnappningsstoryn.
Citera
2020-05-03, 00:15
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är det som är villospåret. Nu sitter Tom Hagen häktad. Han ska svara på frågan, om hur han betalat de påstådda kidnapparna och styrka att det skett. Det är i Tom Hagens intresse att visat det fanns kidbnappare.

Jag tror inte att det finns ett Monerokonto eller några kidnappare. Därför har ingen utbetalning skett.

Om Tom Hagen kan visa att han betalat ut pengar till kidnappare går han fri, med endast en skatteskuld för obeskattade pengar.

Varför tror du att Tom Hagen har konton i skatteparadis? Jag tror att alla hans pengar finns i företaget.
Om han fått hjälp med kidnappningen/mordet så måste han ha betalat på något sätt. Förslagsvis genom hemliga konton i skatteparadis som inte går att spåra. Frågan är kommer han att visa det? Knappast. Då får polisen reda på vem som fått pengarna.

Jag tror inte heller det finns något Monerokonto. Alldeles för spårbart.

Är säker på att Tom Hagen har många miljoner i skatteparadis. Ibland behövs det göras affärer som ingen ska få reda på. Exempel på det kan vara mutor och betalning av saker man inte vill ska komma allmänheten till känna. Anledningen kan vara att slippa betala skatt eller att undanröja bevis.

Den största parten av hans förmögenhet är självklart i företaget.
Citera
2020-05-03, 00:17
Medlem
Hvis det finnes en medhjelper, kanskje vedkommende kommer med en ny beskjed fra "motparten" (som skal "bevise" at det var en kidnapping) nå etter at TH ble pågrepet?
Citera
2020-05-03, 00:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvis det finnes en medhjelper, kanskje vedkommende kommer med en ny beskjed fra "motparten" (som skal "bevise" at det var en kidnapping) nå etter at TH ble pågrepet?

Tror ikke TH tar telefonen akkurat nå...
Citera
2020-05-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tror ikke TH tar telefonen akkurat nå...
Nei, men en slik beskjed kan jo sendes til politiet eller til Holden?
Citera
2020-05-03, 00:20
Medlem
Citat:

Skulle just skriva detsamma, så hann du före. Vi får välan se om det kommer!
Citera
2020-05-03, 00:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Jo, men vi får vel nesten gå ut ifra at en eventuell medhjelper ikke er tilbakestående.
Citera
2020-05-03, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är väl det dom är inne på - att det vare sig funnits kidnappare, nåt konto eller motpart.
Allt är en enda avancerad vilseledande manöver.

Mest troligt iscensatt av mästerstrategen och systematikern Tom Hagen himself.
Ett projekt: lösandet av ett PROBLEM.

Citat: ”Tom Hagen har gitt uttrykk for å være en systematiker og taktiker av rang. Han har jobbet etter systemer og har gjort det i 40 år. Alt han driver med går på å løse oppgaver etter et bestemt system. ”
'
Det är tiden som gått som arbetat för polisen.

En historia som blir mer och mer absurd ju längre tiden går.

Tom Hagen verkar vara en enstöring som är van med att bestämma. Jag börjar tro att han inte har medhjälpare. Han kan ha burit ut en kropp själv. Redan förra året tjatade jag i tråden om att jag tvivlar på tidslinjen. Det är märkligt med en företagsledare som kommer hem mitt på dagen, och kidnappare som stänger in en valp i ett rum.

Om de hade haft ett bra äktenskap, och vi fått upplysningen om att han kom hem för att äta lunch eftersom han arbetar i närheten av hemmet, hade hans närvaro hemmet på bästa arbetstid varit logiskt. Att vapen var inlåst betyder att någon var rädd om hemmet och inte ville ha en hundvalp som går runt och förorenar hemmet.

En annan sak som var underlig var att det direkt fanns ett brev från kidnappare. Min tanke är att folk blir bortrövade och sedan hör kidnappare av sig.

Sen så undrar jag vilken annan man skulle sakna sin fru mitt på dagen? En normal man skulle tro att hon gått till butiken, eller ut på ett ärende.
Citera
2020-05-03, 00:26
Medlem
Citat:

Hvorfor skal han det?

Det vil ikke frikjenne TH hvis det er det du mener.
Citera
2020-05-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Skulle just skriva detsamma, så hann du före. Vi får välan se om det kommer!
Ja

Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men vi får vel nesten gå ut ifra at en eventuell medhjelper ikke er tilbakestående.
Du har rett!
Tror du at TH og en/flere eventuelle medhjelpere planla hva de skulle si i avhør dersom de skulle bli arrestert for forbrytelsen og dersom det ble funnet bevis på at de er skyldige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in