2020-05-03, 02:28
Medlem
Lurer på hva det SMS-beviset som politiet sitter på er jeg. Har TH hatt en hemmelig telefon som han har sendt meldinger til den "angivelige motparten" med ?
Citera
2020-05-03, 02:51
Medlem
Magictrixs avatar
Jag tänker så här, varför mörda sin fru? Han hade äktenskapsförord och hon skulle ändå inte få mycket. Varför inte bara skilja sig?
Citera
2020-05-03, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Man kan jo da lure på hvordan de har klart å både motta og sende krypterte eposter, og utføre betalinger i kryptovaluta...

Hvem hjalp han med dette, da? Og hvis han visstnok ikke engang skulle være i stand til å "innhente bistand til det", hvordan har da dette foregått?

Dessuten så ville de fleste noe yngre personer kjapt kunne finne ut av hvordan man gjør dette, uten å være noe spesialist på hverken det ene eller det andre, bare litt gjennomsnittlig google-fu kommer man langt med.

Jeg syns bare det høres så dumt ut å påstå at han ikke engang liksom skulle være i stand til å "innhente bistand til det"...

Faller jo på sin egen urimelighet, all den tid det ble utført en kryptobetaling på 10 mill. i fjor sommer, slik det hevdes.
Kommer ikke langt med dét forsvaret!
Citera
2020-05-03, 03:28
Medlem
"Forsvarergruppen i Advokatforeningen misliker måten drapssiktede Tom Hagen blir omtalt på i norske medier, og advarer mot forhåndsdømming."

"– Man vet ikke hvem som har tatt livet av vedkommende, man vet ikke hvor eller når det har skjedd. Man vet ikke engang om det har vært en eller flere gjerningspersoner. Alt står åpent, sier Forsvarergruppen-leder Marius Dietrichson til TV 2.

Han mener mediene trekker fram alminnelige trekk hos et menneske og bruker særpregene til å forklare en påstått straffbar handling, som for eksempel at Hagen kjører en rimelig bil.

– Og da spekuleres det i om han er gjerrig og om han har drept kona fordi hun kan ha vært grådig etter penger, sier advokaten."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/03/195675054/forsvarergruppen-advarer-mot-forhandsdomming-av-hagen

"Hun reagerer kraftig på de mange nyhetssakene som har blitt publisert etter pågripelsen.
– Nå har det vært fryktelig mange medieoppslag som går på å analysere hans personlighet. Flere uttaler seg om hva som kan være et mulig motiv. Jeg synes det er veldig skummelt, fortsetter Orderud."

"Billigbil og spekulasjoner
Veronica Orderud får støtte fra lederen av Forsvarergruppen, Marius Dietrichson. Han misliker måten Hagen blir omtalt på og ønsker å minne om at Anne Elisabeth Hagen fremdeles ikke er funnet."
https://www.tv2.no/nyheter/11419441/
Senast redigerad av POlROT 2020-05-03 kl. 03:35.
Citera
2020-05-03, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Forsvarergruppen i Advokatforeningen misliker måten drapssiktede Tom Hagen blir omtalt på i norske medier, og advarer mot forhåndsdømming."

"– Man vet ikke hvem som har tatt livet av vedkommende, man vet ikke hvor eller når det har skjedd. Man vet ikke engang om det har vært en eller flere gjerningspersoner. Alt står åpent, sier Forsvarergruppen-leder Marius Dietrichson til TV 2.

Han mener mediene trekker fram alminnelige trekk hos et menneske og bruker særpregene til å forklare en påstått straffbar handling, som for eksempel at Hagen kjører en rimelig bil.

– Og da spekuleres det i om han er gjerrig og om han har drept kona fordi hun kan ha vært grådig etter penger, sier advokaten."

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/03/195675054/forsvarergruppen-advarer-mot-forhandsdomming-av-hagen

"Billigbil og spekulasjoner
Veronica Orderud får støtte fra lederen av Forsvarergruppen, Marius Dietrichson. Han misliker måten Hagen blir omtalt på og ønsker å minne om at Anne Elisabeth Hagen fremdeles ikke er funnet."
https://www.tv2.no/nyheter/11419441/

Den var ny for meg, det er vel omvendt

– Og da spekuleres det i om han er gjerrig og om han har drept kona fordi hun kan ha vært grådig etter penger
Citera
2020-05-03, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Den var ny for meg, det er vel omvendt

– Og da spekuleres det i om han er gjerrig og om han har drept kona fordi hun kan ha vært grådig etter penger
Jeg har heller ikke hørt den spekulasjonen før. Det er jo også en særdeles stygg spekulasjon som på en måte deler ut skyld til offeret.
Citera
2020-05-03, 03:44
Medlem
Citat:
Jeg har heller ikke hørt den spekulasjonen før. Det er jo også en særdeles stygg spekulasjon som på en måte deler ut skyld til offeret.

Ja jeg reagerte på det samme.
Citera
2020-05-03, 03:46
Medlem
"Pågripelsen var et resultat av det som skal ha vært en svært omfattende hemmelig etterforskning. Ifølge VG har politiet tatt seg inn i boligen til Tom Hagen og installert avlyttingsutstyr.

Samlet bevisbilde.
Helt siden i fjor sommer skal de ha hørt alle samtaler, og hatt full kontroll på 70-åringens bevegelser."

"Selv om politiet ved avlytting har muligheten til å høre alle samtalene til vedkommende de etterforsker, finnes det klare begrensninger på hva de faktisk kan bruke som eventuelle bevis.

– Politiet skal i utgangspunktet ikke lytte på nærtstående samtaler. Dette kan være samtaler med nær familie, men det gjelder også forbud mot å lytte til advokatsamtaler, sier Eidet."
https://www.tv2.no/nyheter/11413865/

"Alle samtaler" - menes det absolutt alle samtaler eller kun de samtalene han hadde hjemme i sitt eget hus?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-03 kl. 03:48.
Citera
2020-05-03, 04:13
Medlem
Citat:

Jepp - og ikke det spor bedre enn det de mente å kritisere... smakløst
Citera
2020-05-03, 04:14
Medlem
"Lørenskog-ordfører om Hagen-pågripelsen: – Kommer som et sjokk"

"Hun forteller at historien om Anne-Elisabeth Hagen, som forsvant fra sin bopel på Lørenskog i 2018, har preget lokalsamfunnet sterkt."

"– Det er viktig for Lørenskog at saken skal bli oppklart. Hagen-familien er en kjent familie i Lørenskog. Og mange lurer på hva som har foregått her. Det er ubegripelig, sier ordføreren, som forteller at kommunen har beredskap for dem som eventuelt måtte trenge hjelp i forbindelse med det som har kommet fram tirsdag."

https://www.dagsavisen.no/oslo/lorenskog-ordforer-om-hagen-pagripelsen-kommer-som-et-sjokk-1.1706673
Citera
2020-05-03, 04:49
Medlem
"Politiet har tidligere opplyst at siste livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale med et ikke navngitt familiemedlem klokken 09.14. 34 minutter senere mottok hun en telefonsamtale fra en elektriker, som hun ikke besvarte.

Politiet har en teori om at det var tidsrommet mellom de to samtalene at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for noe kriminelt, ifølge VG."
https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagens-ektemann-tom-hagen-siktet_-_-han-synes-det-er-svaert-vanskelig-a-bli-anklaget- 1.14998021

Ville det ikke kalles et anrop eller en oppringning og ikke en samtale, dersom elektrikeren kun ringte uten å få svar og ikke snakket inn noe på hennes svarer?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-03 kl. 04:52.
Citera
2020-05-03, 05:58
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Fp

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hva da debunked?
Hvorfor skulle jeg bløffe ang en politiradio? Det spiller jo ingen rolle om journalistene som var i Sloraveien hadde fått infoen gjennom en politiradio eller gjennom en politikontakt, så jeg ser ikke hvilket motiv jeg skulle ha for å bløffe om det.
Det var ikke deg jeg ba om å sjekke youtube, det var en annen, men har du sjekket youtube du da?
Det er iallfall en youtubevideo der man kan se hvordan det gjøres å programmere en slik Trunktracker til å avlytte f.eks. en Motorola P25 kryptert digital politiradio. https://www.youtube.com/watch?v=cv49WRbvEgg
Jeg har jo ikke spurt deg om hvor mange bits kryptering, eller andre finesser disse apparatene har, så jeg ser ikke at du har besvart min hanske.

Hva er det med dette forsøket på å fremstille meg som en bløffmaker? Har du fått om bakfotene at jeg avslørte deg som en bløffmaker, og så vil du ta hevn? Ja, du påsto at sønnen til TH hadde solgt tre leiligheter for å kunne finansiere 10 millioner som skulle betales til kidnapperne, men ved nærmere ettersyn, så viste det seg at de tre leilighetene aldri hadde tilhørt sønnen i det hele tatt. Prisen, datoene, og navnene på kjøperne stemte, men selgeren var en helt annen enn den du påsto, og når du ble konfrontert med denne bløffen, så ble du borte fra forumet i lange tider. Og så har du gått rundt å båret på dette helt til nå. Jeg antar at din påstand om at THs hjemmeside ble lagt ned 31.10.2018, er rein bløff den også. Og i mitt svar til Gassa nå sist, så kan man se gjennom linjene at jeg mener det, og det var da begeret rant over for deg Du kommer med noen sannheter som du har gravd fram slik at du skal ses på som troverdig, bl.a om datteren til TH, hvor hun har hytte og til og med fødselsnummer til barna hennes(!) og så kommer du med konspirasjonsteorier som er basert på, ingenting annet enn svada, for å lage Fjellhamar-saken mere spennende enn det den egentlig er.

Okei, da sier vi det slik at det krypterte Tetra-nettet (aka nødnett) i Norge er lett å avlytte.

Dessuten maktet jeg aldri å utferdige deg et tilsvar angående 1881.no adresse-opplistingene tilsynelatende knyttet til Trym som du selv var først til å publiserte i tråden.

Skammen tvang meg til å være taus og førte til at jeg har gjemt meg helt til nå, når det dukket opp en anledning for HEVN!

Jeg hoppet dumdristig og uvitende på.

Og siden nødnettet ER kompromittert slik du hevder er det ikke annet å gjøre enn å gjemme meg igjen....

Eller kanskje du burde forholde deg til noe annet enn fri fantasi når historikken tegner et helt annet bilde.

Men hvem bryr seg om hva du sier og skriver? Det er sikkert noen og det er bra du ikke et helt alene.

Sluttstrek er satt fra min side, men om noen andre enn undertegnende og Orderud har interesse av å sjekke opp hva som er hva, så er det fritt frem.

Logger, innlegg og historikk generelt er et herlig konsept!
Senast redigerad av drsniffer 2020-05-03 kl. 06:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in