2020-05-02, 16:51
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukazsynd
Klok tjej Zara!

Ja hellre Julia alla dagar i veckan än Mergim! Självklart ska hon stanna
2020-05-02, 16:51
Medlem
Globalisten55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Samis fans är korkade som vill ha ut Mergim, gynnar bara Lennie.
Jag vill ha ut Frida
Lenny hade tjänat på att ha kvar Julia
Det gäller att tänka framåt 🤔 Nu begår dem harakiri😂
Lycka till den 18 när Sami vinner👍
2020-05-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Zara Larsson har lagt ut på sin Instagram om att rösta på Julia

gött den pushen behöver nog julia

zara har ju tveklöst mest följare av alla som har känningar i bb
2020-05-02, 16:58
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globalisten55
Jag vill ha ut Frida
Lenny hade tjänat på att ha kvar Julia
Det gäller att tänka framåt 🤔 Nu begår dem harakiri😂
Lycka till den 18 när Sami vinner👍

Att Sami vinner är ju klart sedan länge men jag hade önskat honom en behagligare resa.
Men han vet att det är inte så långt kvar och han klarar uppgiften väl. Stort cred till honom för att orka 100 dagar med bölande vuxna människor. Jag tror inte jag hade klarat det så väl. I gamla BB hade de redan fått ut bölarna genom ärligt säga vad de tycker och inte curlat med varken albanen eller jättebäbisen.
2020-05-02, 16:59
Medlem
Ca 20.00 Brev om terapeuten Kunskapsfågeln
3 timmar för tidigt lol
2020-05-02, 16:59
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Zara Larsson har lagt ut på sin Instagram om att rösta på Julia
Ja det tror jag gynnar Julia på måndag.
2020-05-02, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
Bild på Glasman insta med han, Samis mor, Alex, Martin, Vickan, Maggan och Tommy.

Härligt gäng, Corona verkar inte existera i Stockholm längre 😷😷😷
2020-05-02, 17:04
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ja det tror jag gynnar Julia på måndag.
Zara är ju själv en stark kvinna så ingen är väl direkt förvånad. Frågan är bara vem man röstar ut. Hade bara Jullan suttit mot en person hade hon tagit det enkelt, nu är det tyvärr två lipande deltagare man har att välja på och det blir en split vote mellan oss. Hade varit enklare för en månad sedan då vi stod helt eniga.
2020-05-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Sami får besök:

https://tv4play.se/program/big-brother-sverige/12585406

Tack för att du spelade in det för oss som inte ser live
2020-05-02, 17:07
Medlem
xrlpyts avatar
Men palla lyssna på Julia älta hela säsongen.
2020-05-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
NEJ, Julia, hon är jobbig och elak, aldrig gillat henne, förstår inte varför folk gillar henne, hård ton i rösten och snäsig.
Hon är underbar
2020-05-02, 17:12
Medlem
Mouchinos avatar
När andra just nu sitter och smutskastar Sami i en moraliserande saga så vill jag bara säga att vi har en till berättelse om Mergim men skillnaden är att detta är nutid och var ganska nyligen. Visste ni att det fanns en Munk vid namn Martin Luther på 1500-talet som även han använde ordet "Smuts" och avhumaniserande ord som "maskar"? Han hatade dock Judarna för att de inte lät sig omvändas, så han kallade dem för just det ordet som Mergim hävde ur sig mot Jass, (smuts) även det avhumaniserande orden "råtta" och "hund" Likheten mella dessa är slående och diskriminering så det skriker om det!

Kvinnor är ju en grupp som sedan länge blivit utsatta för nedsättande behandling och förtryck och enligt DO (Diskrimineringsombudsmannen) är det sju diskrimineringsgrunder som omfattas av diskrimineringslagen och dessa är kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Så här finns Kvinnan med som någon som förtjänar respekt och fördomsfrihet. Mergim borde ha blivit diskad för längsen men har bara mottagit varningar så här långt. De andra två fick omedelbart lämna huset då de använde ordet "Jude" , då var det inga frågetecken men egentligen vad är skillnaden mellan dessa , är Jude värre att säga än "Smuts" och de avhumaniserande arter av skadedjuren han kallar en kvinna?
Det är diskriminering mot en grupp människor och i detta fallet är det just kvinnan som blir attackerad. Man undrar vad BB sänder ut för signaler kring detta och om de inte förstår innebörden av dessa kränkande ord som spelas upp i live Tv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in