2020-04-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenthkaos
Nu börjar det bli dags att rösta taktiskt för att den man hoppas ska vinna BB ska ha chans att göra det. Det kan bara vara så att Sami bara är totalt överlägsen i en final. Som jag ser det är det bara Lennie som kan utmana om vinsten, men då måste han synas mer och fortsätta att vara på sitt eget underbara sätt. Om Lennie ska ha någon chans att vinna så måste Mergim ut, Mergim håller tillbaka Lennie i det mesta. Får inte Mergim som han vill blir Lennie osäker och backar och blir tyst och försvinner mycket ur allt. Hans konflikträdsla kommer då fram. Om lemmie ska kunna vinna så måste Mergim ut ur huset, även om dom är bästa vänner. Så rösta ut Mergim om ni vill Lennie ska vinna. Kort tid kvar så dom ses snart ändå.
Om Lennie är i finalen med exempelvis Sami och Julia/Jasmine så ökar hans chans för att vinna. Om man vill Sami ska vinna borde man ha kvar Mergim till finalen för då blir rösterna mellan Mergim och Lennie splittrade. Medan om Lennie står själv i finalen blir han sjukt stark då alla Mergims fjortisfans kommer kämpa för Lennie när Mergim inte är kvar. Att folk inte kan förstå denna enkla matten är sjukt. Ja, Sami har stor chans att vinna. Men varför vill så många av er riskera ge vinsten till Lennie? Tänk nu för fan steget före
2020-04-30, 19:52
Medlem
Har Julia helt slutat äta vegetariskt??
2020-04-30, 19:52
Medlem
Eagle35s avatar
Jasmine borde hängt löst hon klarade sig undan denna veckan också. Förra veckan klarade hon sig genom BB hjälp.

Hon lyckades skådespela sig till säkerhet genom att påverka tre deltagare annars tror jag dom hade kunnat rösta på henne. Varför hängde hon mer med dom efter Martin åkte jo för att hon inte ville att dom skulle nominera henne.
2020-04-30, 19:53
Medlem
Imperiatrixias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle35
Ja men någon sa att Mergims systers man såg svensk ut, och det var så vi kom in på detta.
NEJ, han var typisk alban. Blond och blåögd.
2020-04-30, 19:53
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -platinium

Hon äter ju fisk också så kalkon kanske också går in under "vegetarisk" kost enligt Julia.
2020-04-30, 19:54
Medlem
Simsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
Det har påpekats ett par ggr men jag tror att Lennies "fans" förtränger den obehagliga sidan av honom .
Själv har jag redan för över 1000 sidor påpekat att det är något obehagligt med hans person .

Att Martin som också uppfattades som en förvisso tråkig men normal person visade sig vara en djurplågare blev också en överraskning . Även han hade dåliga vibbar tyckte jag , dock tog det någon vecka att känna dem . Att han hade dåligt omdöme visade sig direkt då han fastnade för Jasmine .

Djurplågare? Va fan har jag nu missat... När var detta? I vilket sammanhang? Vad gjorde han?
2020-04-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Om Lennie är i finalen med exempelvis Sami och Julia/Jasmine så ökar hans chans för att vinna. Om man vill Sami ska vinna borde man ha kvar Mergim till finalen för då blir rösterna mellan Mergim och Lennie splittrade. Medan om Lennie står själv i finalen blir han sjukt stark då alla Mergims fjortisfans kommer kämpa för Lennie när Mergim inte är kvar. Att folk inte kan förstå denna enkla matten är sjukt. Ja, Sami har stor chans att vinna. Men varför vill så många av er riskera ge vinsten till Lennie? Tänk nu för fan steget före

Tror att du tänker helt rätt här!
2020-04-30, 19:55
Medlem
Citat:

Hon sa innan idag att hon skulle göra ett undantag idag..
2020-04-30, 19:57
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:

Nej? hon sa att det har varit en dröm att fira Thanksgiving...
ville väl testa fira "på riktigt".
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblover
Kan vi enas om att försöka få ut Mergim på måndag. Frida kommer ändå inte vinna.

Vinsten står mellan den tråkiga bisexulla sk. mästerkocken Lennie och
Sami som har erkänt varit med i dåligt umgänge och supit för mycket( vet inte om han var alkoholist), men han drack konstant varannan vecka när han inte jobbade har han sagt.

Jag ser Sami som en värdig vinnare då han har enorma skulder och verkar vilja vända sitt liv till det bättre.

Varför förtjänar Lennie vinsten?

Jag tycker inte Lennie förtjänar att vinna 1mille för det vi ser när han springer runt och fjäskar, krusar och ber om ursäkt till Mergim t.ex är en grov konflikträdsla. Han slätar hellre över allt, hur illa det än är för att slippa obehagliga konfrontationer. Även när det gäller att stå upp för andra är han vek och jag skulle ju inte känna mig trygg med honom om jag blev överfallen eller illa behandlad. Man kan likna Lennies inre som en deg som ligger och små pyser hela tiden tilll en dag han bara exploderar. Han bär på en passiv ilska som förr eller senare kommer att brisera. Man kan inte vara så där lugn och sansad utan att det leder till negativa konsekvenser för en själv eller andra. Antingen har han fått lära sig som barn att sopa konflikter under mattan och hoppas på att de försvinner mirakulöst eller så har han blivit mobbad eller illa behandlad, till en början har han försökt försvara sig och stå upp för sig själv men klarade inte det och har skapat en sårbarhet som gör att han är livrädd för konflikter då allt kommer tillbaka. Så han bara finner sig i allt och gör allt för att behaga andra och för att bli omtyckt.

Sami är en fighter och att han klarat den här tiden i huset utan alkohol är hedervärt i mina ögon. Han har pondus och låter inte folk trampa på honom,biter ifrån om nån går över gränsen. Han är intellektuell och underhållande med en uns av härlig självironi. Hans historia av tidigare åsikter är för att påminna alla, är i det förgångna och ska inte ältas om och om igen. Jag hoppas verkligen att Sami vinner skiten nu så han kan pröjsa sina skulder och köpa nåt riktigt fint till sin Mamma som verkar vara en underbar person.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn

Tack för den analysen Då blir det Frida som får min röst...
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle35
Vad menar du hans bajs? Pratar du om mig?
Vi två diskuterade bara för att någon skrev om hans svåger såg svensk ut sen kom vi in på annat också skitsamma inte så farligt.

Nej jag menade att vi hade en kort och intressant diskussion på typ tre fyra inlägg om Mergim. Och frågade om det var intressantare att snacka om hans bajs hela tiden eller sjuhundra inlägg om att han säger "jag dööööör". Vad finns det för mening med att lägga in sådana kommentarer. Det kan väl vara okej om vi kan diskutera kort om om hans härkomst eftersom han nämner den ofta i programmet. Jag tycker vi bytte åsikt lite kort med hänvisning till honom. Men tydligen är det intressantare med inlägg som "jag döööör" eller "jag är bajsnödig" i var och vartannat inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in