2020-05-02, 13:46
Medlem
xrlpyts avatar
Jäklar vad de är på Frida om att hon inte får kramas, borderline mobbning nu.
2020-05-02, 13:48
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
liftkortet är enligt bb redan förbrukat nåt om att han satt säkert pga av liftkortet men alla som såg liven vet att vinnaren skulle bli immun + ett liftkort för framtiden så bb snackar bara skit om att det är förbrukat
Minns det som så också faktiskt! Att de lade upp guldliftkortet som ett pris utöver en immunitet. Riktigt undermåligt av BB att bara skriva av det sådär. Man undrar vad anledningen var.
2020-05-02, 13:51
Medlem
Citat:
inte kvar bb svarade i en kommentar på insta för typ 2 veckor sen att liftortet är förbrukat
Oki, det var ju synd. Dåligt att Sami inte verkar veta det då han frågade om kortet för några dagar sen. En kallelse till bikten och säga det till han vore väl schysst?!
2020-05-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amantes
Nej, det är väl just det jag försöker säga att Big Brother som koncept fungerar inte längre när sociala medier har blivit så stort. Sen spelar det väl ingen roll hur man tänker när det i en final uppmanas av någon med över en miljon fans att rösta på en viss deltagare, då har det blivit att den personens fans bestämmer vem som vinner snarare än de som tittat för att de är såpass många. Fattar att det går hem nu för att det råkar vara favoriten här men nästa gång kanske det inte är det och för oss som håller på någon annan blir det inte varken spännande eller kul. Nu kanske inte Jullan vunnit ändå men teoretiskt.

Vad gäller Frida vs Mergim orkar jag nog inte tjata mer. Det kommer bli delade röster för att ni inte bestämmer er för Mergim som är den som man vill ha ut enligt alla grupper och som har framställts mycket mindre bra än Frida i de senaste avsnitten. Förstår inte varför ni pratar om fans när att rösta ut handlar om vem som är mest ogillad, något Frida inte är i särskilt stor utsträckning.
Mycket prat om finalen men i slutändan har ni inte en aning om hur den kommer genomföras, jag är övertygad om att det kommer vara två finalister i slutet. Kan man gå ihop och rösta kvar innan kan Jullan vara den ena. Att tänka taktiskt så här långt innan finalen och skicka ut den personen som hade backat ens favorit i alla situationer oavsett vad som läggs på bordet känns väldigt ointelligent.

Mycket bra formulerat! Önskar man kunde få ringa och rösta eller på internet utan appar, abonnemang och skit i telefoner, för min mor kan inte rösta därav.. och det finns säkert fler som skulle rösta om det fanns fler sätt och då kan utfallet bli helt annat än sociala medier ger sken av.. För så länge man fortfarande visar avsnitten i Tv och man betalar Tv avgift borde man få ta del av omröstning också annars kan de sluta sända på Tv och bara sända i appar och skit också..
2020-05-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Minns det som så också faktiskt! Att de lade upp guldliftkortet som ett pris utöver en immunitet. Riktigt undermåligt av BB att bara skriva av det sådär. Man undrar vad anledningen var.

ja det luktar skit om det bb har helt fuckat upp det malin sa ju dessutom i liven i början av säsongen när sami frågade att kortet skulle komma längre fram
2020-05-02, 13:54
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ser på dagens avsnitt.
Kul att ingen fattar vad Svengelska är för något.
Man lägger in lite engelska ord då och då när man pratar Svenska.

Inte ändrar om dialekten så att det ska låta som att en Engelsman/Amerikan pratar Svenska.
Till deltagarnas försvar så skrev faktiskt BB i brevet att de skulle tala svengelska med amerikansk accent så det var väl tanken. Men inte helt genomtänkt då det var extremt jobbigt att lyssna på efter 20 min.
2020-05-02, 13:55
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
ja det luktar skit om det bb har helt fuckat upp det malin sa ju dessutom i liven i början av säsongen när sami frågade att kortet skulle komma längre fram
Juste det gjorde hon! Fan vad dåligt.
2020-05-02, 13:56
Medlem
HUR kan de vara så trötta hela tiden? sover ju exakt jämt. kul tv
2020-05-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Hur i helvete skall nån annan än Sami kunna vinna bb2020 .hoppas Sami får Olga med sig hela vägen!
Det får han inte, hon ryker på måndag eller nästnästa måndag
2020-05-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Mycket bra formulerat! Önskar man kunde få ringa och rösta eller på internet utan appar, abonnemang och skit i telefoner, för min mor kan inte rösta därav.. och det finns säkert fler som skulle rösta om det fanns fler sätt och då kan utfallet bli helt annat än sociala medier ger sken av.. För så länge man fortfarande visar avsnitten i Tv och man betalar Tv avgift borde man få ta del av omröstning också annars kan de sluta sända på Tv och bara sända i appar och skit också..

Håller helt med, det borde vara mer lättillgängligt så att fler kan och tar sig tiden att rösta, hålla på med appar är för många för omständligt och svårt. Vet många äldre som tittar på avsnitten som inte har en aning om hur man röstar.
2020-05-02, 14:01
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Jag har för mig att det var senast 1-2 veckor sen som Sami satt i soffan och pratade om liftkortet som han inte fått använda än och mer info skulle komma om vad det innebar...
Jag har inte sett varje minut, men har inte sett att det blivit använt på något sätt iallafall!
2020-05-02, 14:03
Medlem
Dags för Mergim att lämna på måndag. Igår kastade han sin "Fina Frida" under bussen och sa att de som varit där sedan dag 1 förtjänar att vara kvar mer. Antar att han tycker att Lennie kom dag 1 med

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in