2020-04-29, 20:12
Medlem
När jag tänker på Swebb-TV så slår det mig hur mycket bättre saker som skulle kunna göras. Betänk att SwebbTV hade sponsring av någon miljardär från Djursholm, och han är säkerligen inte ensam om att vilja sponsra något -- dock den ende som kunde tänka sig att sponsra något så farsartat som Swebb-TV.

Hur är det ens möjligt att sådana som Mattikainen, Erik Berglund och Jeff Ahl ges utrymme? Man lär sig inte allt här i världen om man läser teknisk fysik vilket Wilgert är ett exempel på.
Citera
2020-04-29, 20:24
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
När jag tänker på Swebb-TV så slår det mig hur mycket bättre saker som skulle kunna göras. Betänk att SwebbTV hade sponsring av någon miljardär från Djursholm, och han är säkerligen inte ensam om att vilja sponsra något -- dock den ende som kunde tänka sig att sponsra något så farsartat som Swebb-TV.

Hur är det ens möjligt att sådana som Mattikainen, Erik Berglund och Jeff Ahl ges utrymme? Man lär sig inte allt här i världen om man läser teknisk fysik vilket Wilgert är ett exempel på.

Det fetade - Vad är din kritik när det gäller dessa individer och vad bygger den på?
Citera
2020-04-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Det fetade - Vad är din kritik när det gäller dessa individer och vad bygger den på?

Kritik? Det handlar inte om det.

Låt oss säga att Swebb-TV i stället för dessa två plockade in två slumpvalt utvalda från gatan och lät dem hålla på och prata. Frågan är inte vad för "kritik" som är aktuell utan frågan är vad Swebb-TV håller på med som har dessa som medverkande. Varför? Hur har man tänkt?

Eller för all del, låt säga att att motarbetar från flashback plötsligt medverkar i Swebb-TV. Vad jag tänker på då är inte "kritik" utan vad jag tänker är: vad i hela helsike håller Swebb-TV på med?
Citera
2020-04-30, 01:43
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar

Den kroknäbbade experten är ju vida känd som en kontraindikator. Om han kvider och gnyr över något så vilar vi tryggt i vetskapen om att det som smärtar vår skruvlocksprydde vän är av godo och positivt för den vanlige svensken.

Tycker det är spännande följa Swebbtv och deras stadigt ökande genomslag, och tittar vi på deras publiks reaktioner så är Mattikainen, Berglund och de övriga mycket populära och omtyckta. Jag antar att experten får fortsätta läsa DN, dyrka sin husgud Wolodarski och lämna resten åt svenskar som gillar rotmos och fläsklägg.
Citera
2020-04-30, 05:51
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Kritik? Det handlar inte om det.

Låt oss säga att Swebb-TV i stället för dessa två plockade in två slumpvalt utvalda från gatan och lät dem hålla på och prata. Frågan är inte vad för "kritik" som är aktuell utan frågan är vad Swebb-TV håller på med som har dessa som medverkande. Varför? Hur har man tänkt?

Eller för all del, låt säga att att motarbetar från flashback plötsligt medverkar i Swebb-TV. Vad jag tänker på då är inte "kritik" utan vad jag tänker är: vad i hela helsike håller Swebb-TV på med?

Kanske för att de är duktiga på det dom gör? Funderat på det? Det kryllar inte av dissidenter som har tiden och pengarna att kritisera etablissemanget utan kompensation. För alla vet att det kostar vid det här laget. Swebb-TVs koncept verkar inte heller vara att ta människor från "gatan", utan kända och erfarna människor som med hjälp utav sin breda kunskap och erfarenhet kan genom sin flexibilitet hoppa in och hjälpa till både här och där. Och det gör dom med bravur enligt mig.

Hur är det ens möjligt att sådana som Mattikainen, Erik Berglund och Jeff Ahl ges utrymme?

Det kan omöjligt vara någon annan än EXPERTEN10 som kan få ihop att meningen ovanför inte låter som kritik. Kritik som han har svårt att förklara med ord.
Citera
2020-04-30, 05:58
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Den kroknäbbade experten är ju vida känd som en kontraindikator. Om han kvider och gnyr över något så vilar vi tryggt i vetskapen om att det som smärtar vår skruvlocksprydde vän är av godo och positivt för den vanlige svensken.

Tycker det är spännande följa Swebbtv och deras stadigt ökande genomslag, och tittar vi på deras publiks reaktioner så är Mattikainen, Berglund och de övriga mycket populära och omtyckta. Jag antar att experten får fortsätta läsa DN, dyrka sin husgud Wolodarski och lämna resten åt svenskar som gillar rotmos och fläsklägg.

Kontraindikator är han utav rang.

Har tvingats läsa hans totalt meningslösa dravel i diverse trådar i många år nu. Har även nämnt det för honom men att lajva intellektuell är inte lätt när man verkligen inte är det. Då blir det som för EXPERTEN10, ingen tar honom på allvar när han ordbajsar. Som du skriver så är det väldigt lätt att se när dissidenter lider och istället försöker attackera utan någon direkt kritik. Det är så lätt att genomskåda. Är övertygad om att Swebbtv kommer växa sig till en så pass stor mediekanal som kommer utmana hydran utav regimtrogna medier.
Citera
2020-05-01, 15:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Jan Tullberg är tillbaka och pratar med Willgert, efer han haft en släng av Coronan...

https://www.youtube.com/watch?v=ng-Y6RCtOAk
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-05-01 kl. 16:05.
Citera
2020-05-01, 21:05
Medlem
Dorniers avatar
Märklig outfit på kvinnan som läser nyheter i senaste "Swebb tv nyheter", en räv runt halsen.

Herregud, det ser illa ut när överklasskärringar har det på stan, men sittande i en nyhetsstudio är ännu värre, helt sinnessjukt.
Citera
2020-05-01, 23:00
Medlem
Faktenchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jan Tullberg är tillbaka och pratar med Willgert, efer han haft en släng av Coronan...

https://www.youtube.com/watch?v=ng-Y6RCtOAk
Intressant.
Citat:
Jan Tullberg berättar att han har opererats på Nya Karolinska Sjukhuset och att han blev smittad med Corona. Idag är han på Stockholms sjukhem och räknar med att bli utskriven inom kort.
Han kan inte peka på några speciella symptom av Coronan i och med att han hade andra besvär kopplat till operationen och har svårt att säga vad som kommer av Corona och vad som kommer från operationen.

Han är imponerad av sjukvården och de insatser som görs av personalen men är inte lika imponerad av folkhälsomyndigheten och regeringens hantering av krisen. Framförallt tycker han att man inte diskuterar de frågetecken som finns kring strategin att uppnå flockimmunitet. Vet vi att det uppstår immunitet? Vad händer om viruset muterar? Om naturen får ha sin gång blir det väldigt kostsamt avseende antal döda.

Mikael refererar till uppgifter från Lars Bern och Ralf Sundberg om att ca en promille av de som smittas avlider. Om vi uppnår flockimmunitet vid 60% av befolkningen blir det ändå 6.000 avlidna även om dödligheten är 1 promille. Jan säger att det också finns forskare som talar om mer än en promille.

Jan är kritisk till att myndigheterna inte stängde inflödet av personer från Italien och Iran från start. Hade man bevakat gränsen från början hade det kanske gått att stoppa spridningen.
Mikael nämner uppgifter från Spanien att virusets smittsamhet är så stor att smittspridningen där kan vara lika stor där som i Sverige trots de hårda åtgärderna.

Vi diskuterar exemplen från Sydkorea och Nya Zeeland som har fått ner smittan och som isolerar sig. Frågan blir hur de ska kunna öppna sig mot omvärlden. Nya Zeeland vill ju ha turism och en lösning kan vara att man bara släpper in personer som kan visa immunitet. Detta passar in på Bill Gates planer kring pandemipass och globala personnummer. I en situation med smitta kan många acceptera att kontrollen från makthavare ökas.

Vi konstaterar att Hong-Kong-upproret och Gula Västarna har tystat i spåret av Corona. Alla frågor som inte gäller Corona har hamnat i skymundan. Alla regeringar med undantag för USA:s har blivit starkare och har fått en mer medgörlig opposition som inte vill kritisera.

Jan tror att mycket av invandringspolitiken kommer återuppstå när Coronafrågan har lagt sig. Kanske att asylinvandringen läggs om, de har ju ändå sagt att de har varit naiva. Då blir de nog tvungna att justera massinvandringen något. Klimathysterin kan däremot få medvind nu när de har varit så framgångsrika i pandemifrågan.

Jan tror att det blir svårare för (S) att bemöta (SD) varteftersom (SD) växer. Att (S) har blivit nationalister kommer inte hindra att brunsmetningen av motståndarna fortsätter. Det är ju en taktik som har fungerat.
Globalisterna kommer fortsätta driva på massmigrationen, tror Jan. Han är fundersam vad den ökade belåningen till följd krisen kan leda till. Länder som har tagit för stora lån tvingas sänka värdet på sin valuta och tvingas sälja nationella tillgångar. Jan menar att de länder som nappar på lån från ECB eller IMF gräver sig djupare ner i den grop de fallit i.

Mikael refererar till en tittare bosatt i Spanien som berättade om 6.000 kr i böter för den som gick ut utan giltiga skäl och som bevakades av polis, militär, drönare, helikoptrar mm. Spanien får ingen turism i år och han menade att många vill ha tillbaka pesetas för att hantera det kaos som kommer uppstå. Jan tror att detta inte är en orimlig utveckling. Många Euro-länder har sin gamla valutan tillgänglig som plan B. Genom att placera sina tillgångar i tyska banker kan man vid ett haveri få sin Euro växlad till tyska mark i händelse av Euron kraschar.

Avslutningsvis kommenterar Jan Tullberg den ökade kaxigheten som många regeringar och dess stödjare visar nu. Media har ingen distans till media vilket gör att debatten exempelvis om regeringens coronastrategi uteblir med några få undantag. Samhället upplevs labilt och staten har fått en auktoritet som kan missbrukas.
Citera
2020-05-02, 03:42
Medlem
svartriddares avatar
Willgert är medveten om le juif stäng ner! https://youtu.be/0Rrs4n-Xu_Y?t=2139
Citera
2020-05-02, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartriddare
Willgert är medveten om le juif stäng ner! https://youtu.be/0Rrs4n-Xu_Y?t=2139
Oavsett om det ligger någon sanning i påståendet att Löfven bestämde sig för att arbeta för att ett förintelsemuseum ska byggas i Sverige efter ett möte med den judiska världsorganisationens ledare så tror jag att ett sådant museum bara är kontraproduktivt. Jag förstår varför sådana museer byggs i länder som Tyskland och Polen vars historia är starkt präglad av förintelsen, men här i Sverige där det inte finns samma starka koppling så tror jag snarare att ett sådant museum bara göder antisemitism.
Citera
2020-05-02, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blazkowicz
Oavsett om det ligger någon sanning i påståendet att Löfven bestämde sig för att arbeta för att ett förintelsemuseum ska byggas i Sverige efter ett möte med den judiska världsorganisationens ledare så tror jag att ett sådant museum bara är kontraproduktivt. Jag förstår varför sådana museer byggs i länder som Tyskland och Polen vars historia är starkt präglad av förintelsen, men här i Sverige där det inte finns samma starka koppling så tror jag snarare att ett sådant museum bara göder antisemitism.
Ja, det ska väl byggas i Malmö, antisemitismens européiska huvudstad. Det när bombas och brännas snabbare än Zlatan-statyn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in