2019-11-23, 14:50
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta borde rimligtvis spränga Internet i Sverige. Mark My Words. Jag kollade första halvan, Hoa Hoa med sitt som vanligt otroligt folkliga sätt och mysiga framtoning säger:

- Min pappa och mamma fick bo på äldreboendet i 5 lyckliga veckor
- Sen dog pappan, mamman var trots det glad att få bo på det bra äldreboendet
- Sen kom kommunpampar in och sa att det måste renoveras på grund av fuktskada
- Alla åldringar vräktes ut, men i samma veva flyttades invandrare/flyktingar in
- Inga renoveringsbehov förelåg tydligen

Om detta är sant (vilket jag inte har något som helst anledning att betvivla) och med Hoha Hoa som talesperson, så blir detta en vattendelare. Vi talar före och efter. Detta spränger Internet.
Hade nästan glömt bort Hoa-Hoa men han skulle verkligen kunna göra succé om han engagerade sig politiskt för rätt parti.

Rätt mycket GW över honom och han har nog mod att säga som det är även i större sammanhang.
Citera
2019-11-23, 15:32
Medlem
FedupFlorences avatar
Bra avsnitt med Hoa Hoa. En god dialog, trevlig att lyssna på trots ämnet. Blev imponerad av Lennart som sakligt berättade om sina föräldrar utan att förlora sina uttryck och klädd som en trasa. All heder.

De äldre är en hjärtefråga. Välfärden säljs ut framför ögonen på äldre och anhöriga. Precis framför ögonen ljuger tjänstemän för att finansiera kommunens ekonomi i kortsiktiga perspektiv. Våra äldre får flytta ut från bostadskomplex, byggda för att vara äldreboenden, med lägenheter och sällskapsytor - för att ge plats åt invandrare. Platserna är för dyra för att drivas som äldreboenden, trots att de boende betalar många tusen själva i hyra och omsorg. Flyktingar är billigare eftersom de finansieras av en annan kassa.

Jag kan på inget sätt beskriva det förakt jag känner för Sveriges politiker idag.
Citera
2019-11-23, 15:56
Avslutad
Hoa Hoa: "Det enda jag kräver är att de är ärliga."

Tölpen brydde sig inte ett dugg om folkutbytet innan han själv drabbades. Förmodligen röstat (S) hela livet. Och det går tydligen utmärkt att fortsätta köra över de gamla bara man är ärlig med det. Ja jävlar vad han kommer att kunna bidra.
Senast redigerad av Sinestro 2019-11-23 kl. 15:59.
Citera
2019-11-23, 16:22
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det här hade Wilgert & co kunnat gjort bättre. Ta dit en så intressant gäst som Hoa Hoa - då vill vi faktiskt se och höra mer än ynka 21:53 minuter. Sen borde hela samtalet fokuserat på Vintertullen. Vad som hänt på de andra boendena är redan känt.

Dahlgren kanske inte ville göra ett längre program. Tycker också avsnittet kunnat göras mycket bättre.

Här skriver ljugmedia om saken 2017.

Citat:
Från Syrien till Söder – Här börjar det nya livet i Vintertullen

På några månader har Vintertullen blivit stans största boende för nyanlända. Ett boende som staden tycker fungerar "otroligt bra". Största utmaningen har varit att så många barnfamiljer flyttat hit. Vi har besökt familjen Alnahhal.

I oktober kom de första nya Södermalmsborna till Vintertullen, ett förre detta äldreboende som tillfälligt används som bostäder åt nyanlända.

Då fanns mycket rykten och känslor runt det nya boendet.

Att det kom så många barnfamiljer till Vintertullen överraskade staden. Alla skolor med lediga platser har fått öppna sina dörrar. Framför allt har Katarina Södra, Sofia skolan, Lugnets skola och Tullgårdsskolan tagit emot nya elever.

– Det har fungerat väldigt väl. De här barnen vill inget annat än att börja skolan och lär sig snabbt svenska. För lärarna blir det en nytändning med en ny utmaning och de har varit fantastiska, säger Adelinde Schmidhuber, grundskolechef på Södermalm.

Citat:
Vintertullen är ett förre detta äldreboende. Det stängdes förra året.

I väntan på beslut om vad som ska hända med fastigheten i framtiden hyrs lägenheterna ut till nyanlända som fått uppehållstillstånd i Sverige.

I Vintertullen hyrs 193 lägenheter ut. Här bor cirka 300 vuxna och 200 barn.

Lägenheterna är 1-2 rum och kök på mellan 40-60 kvm. Hyrorna ligger på 5700 – cirka 8000 kronor per månad.

Lösningen är tillfällig och ansvaret för att hitta en egen bostad ligger på de nyanlända.Tanken är att man under etableringstiden på två år ska hitta ett annat boende på den ordinarie bostadsmarknaden.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/fran-syrien-till-soder-har-borjar-det-nya-livet-i-vintertullen/repqdc!m6iOgkZ0@9njZ8OGbqCnKA/

Inte ett ord om vad som föregick stängningen.
Citera
2019-11-23, 17:07
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Hoa Hoa: "Det enda jag kräver är att de är ärliga."

Tölpen brydde sig inte ett dugg om folkutbytet innan han själv drabbades. Förmodligen röstat (S) hela livet. Och det går tydligen utmärkt att fortsätta köra över de gamla bara man är ärlig med det. Ja jävlar vad han kommer att kunna bidra.

Vad skönt att det inte var bara jag som störde mig på hans uttalande! Landsförrädarna kör över svenska folket, är det inget fel på, "dem ska vara ärliga när dem gör det"!!

Hoppas verkligen folket vaknar och röstar på AfS om dem vill slippa att deras små barn ska bli våldtagna av Muhammedaner och Epsteins pedofiler på daglig basis inom närstående framtid!
Citera
2019-11-23, 17:51
Medlem
Lördagsintervju 67 med Christer Bigander om TV4 fake och asylbedrägerier.

https://www.youtube.com/watch?v=DX0sEuCC9IY

Nytt avsnitt. Visas hur jävla ineffektivt dessa enorma bidragssystem är.
Senast redigerad av prz11 2019-11-23 kl. 17:55.
Citera
2019-11-23, 20:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Lördagsintervju 67 med Christer Bigander om TV4 fake och asylbedrägerier.

https://www.youtube.com/watch?v=DX0sEuCC9IY

Nytt avsnitt. Visas hur jävla ineffektivt dessa enorma bidragssystem är.

Intressant program.

TV4 skapar tydligen helt fejkade program med artister som deltar i charaden.

-----

52.30

Willgert nämner att Swebbtv gjorde ett program med en man från Libanon, som kom till Sverige som flykting på 70-talet. Tyvärr blev Swebbtv enl. Willgert "tvungna att ta bort det programmet".

Ngn som vet ngt om detta? Varför blev Swebbtv "tvungna att ta bort det programmet"?

------

TILLÄGG

Hittade en anteckning på Swebbtv:s facebook daterad November 26, 2016. Mannen heter tydligen Paul Geara

Citat:
Paul berättar öppet om hur situationen i Sverige påminner honom om situationen i Libanon med en ökande islamisering och den oro han känner för svenskarnas naivitet i denna fråga. Se programmet på WWW.SWEBBTV.SE

Paul kom till Sverige som flykting från inbördeskrigets Libanon under 80-talet. Han kom till ett fredligt och tryggt land och har sett hur situationen förändrats särskilt de senaste åren med en ökande invandring från muslimska länder.

Missa inte detta viktiga program!

https://www.facebook.com/swebbtv/posts/377662565902086?__tn__=-R
Senast redigerad av Meiji 2019-11-23 kl. 20:19.
Citera
2019-11-23, 20:10
Medlem
Senaste lördagsintervjun var intressant, visst, det mesta som tas upp är ju ingen nyhet alls, men ändå en bra intervju.

TV4 med sin/sitt propaganda/bedrägeri gällande SOS Barnbyar är ju ganska osmakligt minst sagt. Haha när dom jämförde TV4s bedrägeri/propaganda-video med Christers egna flinade jag rejält.
Citera
2019-11-23, 21:35
Medlem
Zneds avatar
Intervjun med Lennart Hoa Hoa är ju verkligen en ögonöppnare för hur lågt landet har sjunkit. Som en bananrepublik eller diktaturstat. Alltså att myndigheter och politiker levererar rena lögner. För att inhysa " flyktingar " som inte har ett dugg i vårat land att göra.

Detta är ett oerhört övergrepp på våra gamla och oss medborgare. Att tvinga de äldre att förlora sin gemenskap för att sitta ensamma, det kommer att kosta människoliv.

Tack Hoa Hoa för din medverkan i Swebbtv.
Citera
2019-11-23, 21:46
Bannlyst
Underbar kanal. Visar också hur fullständigt irrelevant MSM är. Har rekommenderat den till äldre människor i min bekantskapskrets.
Citera
2019-11-23, 23:54
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det intressanta är att Hoa Hoa väljer att ställa upp.
Var det inte han som var sossarnas omslagspojke för föräldraledighet på slutet av 70-talet?
(Har något minne av honom med en baby i famnen o blå gul tröja).
Japp. Stämmer. Konservativa fullkomligt hatade honom.
Citera
2019-11-24, 00:02
Medlem
Jag fattar verkligen inte hur det kommer sig att politiker och tjänstemän klarat sig från att drabbas av våld och attentat från allmänheten. Hur vågar de fortsätta, allt dokumenteras ju. Det kommer inte kunna slingra sig undan om 10-15 år när det är öppen konflikt mellan regimen och medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in