2020-05-01, 23:16
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ok, då är det inga 80% immuna iaf.
Tycker det är sjukt konstigt att inlagda minska ändå. Oavsett om vi nått 30% i Stockholm nu, så är siffrorna för inlagda lägre än för tre veckor sedan ändå..
Hon, kärringen med profetian kanske hade rätt ändå. Skiten kanske plötsligt bara upphör. Man börja undra..
Det är ingen risk. 0,25% av New York city har redan dött vid cirka 25% smittade och då har självklart inte alla hunnit dö än. Vi är långt ifrån klara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Sverigebilden får sig ytterligare en törn i utländsk media:

https://www.medpagetoday.com/infectiousdisease/covid19/86256

De hänvisar till https://covid19.healthdata.org/sweden .

Går det att skärmdumpar från te.x 1:a april på hur många dödsfall totalt vi skulle ha just nu? Vore intressant att veta om sidan i fråga är vatten värd ens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Tror du verkligen allt du säger ?
Är du ironisk?

Absolut. Jag pratar fakta. Du pratar känslor och påhitt. Där skiljer vi oss.
Citera
2020-05-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Helt otroligt, du får en länk som visar att ingen med sinna sinnen i bruk kan se nån minskning, ändå försöker hävda det.... Lägg ner innan du st'ämplar dig själv som pajas!

PS

Jag hoppas du får rätt snart, men du har INTE rätt idag.

Följer du kurvorna för inlagda i Sverige? På ex. Platz eller c19?
Tycker du dom pekar uppåt eller nedåt?
Återkom gärna när du polerat upp dina glasögon
Citera
2020-05-01, 23:17
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeRhinehart
Om Sverige nu har ett spridningstal på under 1, så lär Norge, även med minskade restriktioner, kunna hålla viruset i schack. Och det innebär att Norge aldrig kommer nå upp till Sveriges dödstal.

Helt korrekt, de länder som idag har relativt låga dödstal kommer aldrig "ifatt" de länder, bland annat Sverige, som har höga dödstal, så är det, så funkar pandemier.
Citera
2020-05-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det är ingen risk. 0,25% av New York city har redan dött vid cirka 25% smittade och då har självklart inte alla hunnit dö än. Vi är långt ifrån klara.

Vadå ingen risk. Siffrorna går ju ner oavsett hur man ser på det..
Säger inte att folk slutat dö, men faktum kvarstår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vilken bullshit du sprider.

De länder som haft Lockdowns är också de länder där sjukvården kollapsat fullständigt. Vilket den inte varit i närheten av i Sverige.

Spanien, Frankrike, England, Italien har alla en mer eller mindre kollapsad sjukvård med hemska dödsiffror bland både patienter och bland den egna personalen.
Redan i slutet av Mars var 3500 läkare i Spanien smittade... hur det ser ut nu vågar man inte ens sia om.

Där pratar vi kollapsad sjukvård.

Sverige har klarat detta galant vare sig du vill et eller inte. Fortfarande gott om IVA platser kvar. 30%.
Inlagda på sjukhus för Covid-19 har minskat hela denna veckan det bör vi se på IVA inom kort med under 500 per snart.

Att Grekland ska öppna och stänga och öppna och stänga låter som fullständigt vansinne! Det tror jag inte på. Du kommer aldrig kunna stänga och gå tillbaka när du väl öppnad. Då kommer det bli anarki bland befolkningen. Glöm det.

Dessutom pratar ju Grekland om att ta emot turister redan i Sommar så nej... de öppnar och stänger inte. De öppnar och går Sveriges väg som övriga europa-
Nej kommer inte att hända. De kommer som sagt att öppna och se utvecklingen, går det år pipan så stänger dom ner igen. Människoliv klassas högre där oavsett om man är 10år eller 100 år. Och folket är vana nu efter lockdown som pågått. Men det ska bli kul att följa pga samma invånare har följt Sverige vs Grekland sen början.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Fyfan för folk. Vad är det för jävla individer vi har i detta land.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VbvxG4/trangsel-pa-ullared--var-smockat

"– Jag kände mig inte alls trygg. Det var smockat, smockat, smockat, säger Maria från Göteborg"

Men ditt förbannade stolpskott, åk inte till Gekås under en global jävla pandemi

Herregud, vad är det för fel på folk??
Citera
2020-05-01, 23:19
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Tråden belamras av vettvilliga galningar som sitter hemma arbetslösa och önskar att alla andra också gjorde det. Dom tror dessutom att socialbidragen är en evig mekanism tillsatt av Jesus som aldrig någonsin kommer försvinna, även om hela landet hamnar i en djup ekonomisk depression. Det kommer bli en kalldusch utan dess like för dessa människor tids nog.
Du tänker för övrigt ungefär som de flesta svenskar, tråden är inte på något vis representativ för hur svenskar ser på den här saken ute i verkligheten.

Socialbidragen är faktiskt en evig försörjningsskälla i Sverige och speciellt om man kommer från andra länder och har massor av barn.
Vi ger ju till och med socialbidrag till papperslösa i Sverige som inte ens har någon anledning eller rätt att vara i Sverige.
Citera
2020-05-01, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Håller med, det här var bland det mest vrickade jag läst på FB, ever.

Det har vidtagits mängder med strategiska åtgärder:

- Byggs nya fältsjukhus
- Dubblat kapacitet i iva
- Besöksförbud i äldrevården
- Testcenter utanför sjukhus
- Kraftigt utbyggd 1177
- Max 500 personer i samling
- Kraftig folkbildning på ett flertal språk affischer i utsatta områden
- Dagliga presskonferenser
- Nya regler för bordserveringar och avstånd mellan bord för restauranger
- Öppna skolor så att personal i vården kan fokusera på att arbeta istället för att vara hemma med barn samt minska risk för att far/moföräldrar tar hand om barnbarn och blir smittade

Den svenska strategin är frihet under ansvar blandat med viss reglering. Massor har gjorts, (massor har medvetet valt att inte göras vilket också är del av en strategi). Läser ni inte nyheter?
Citera
2020-05-01, 23:20
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Följer du kurvorna för inlagda i Sverige? På ex. Platz eller c19?
Tycker du dom pekar uppåt eller nedåt?
Återkom gärna när du polerat upp dina glasögon

Worldometer är det enda jag följer, de redovisar de officeiella siffrorna, de enda som egentligen är värda att försöka jämföras.
Det är svårt nog att jämföra utan clowner som du som sitter och fantiserar om siffror.

Om man är riktigt riktigt optimistisk kan man möjligen säga att vi "planat ut".

Patetiska "optimister" som hejar på vår strategi vad som än verkligheten säger är lika intressant som att lyssna på en alkis som för 43e gången lovar attnu, nu ska jag sluta supa....

Jag är realist, siffrorna berättar sanningen.
AT sj'älv är närmare mig än ni, era löjliga fjantiga hyllare.
Senast redigerad av Draken55 2020-05-01 kl. 23:22.
Citera
2020-05-01, 23:20
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Nä det är precis det jag inte har, tror du måste missuppfattat lite.
Jag ifrågasätter att folk kom med påståenden om R0 skulle vara under 0. Som någon till och med hävdade att Spanien skulle ha just nu.

Under 0 är ju helt omöjligt när det handlar om smittspridning.
Okej, då missförstod jag. Sorry.

Du har självklart rätt i att det inte kan vara under 0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in