Citat:
Ursprungligen postat av
Im1taTion
Jag blir då less på att läsa inlägg som dessa.
Nej, jag kan säga dej det är inte kul med lockdown.
Och givetvis omöjligt i långa perioder.
En lockdown är till för att sjukvården ska hinna med, så det inte blir till ett sweden scenario med 100 döda per dag.
Då sjukvården igen kommit "ikapp", så öppnar man kontra stänger vartefter.
Grekland stände i tid. Kommer öppna nu på måndag.
Kommer att fortsätta med detta en bra tid nu framöver med stänga, öppna nu har jag läst.
Edit. stypa/öppna
Vilken bullshit du sprider.
De länder som haft Lockdowns är också de länder där sjukvården kollapsat fullständigt. Vilket den inte varit i närheten av i Sverige.
Spanien, Frankrike, England, Italien har alla en mer eller mindre kollapsad sjukvård med hemska dödsiffror bland både patienter och bland den egna personalen.
Redan i slutet av Mars var 3500 läkare i Spanien smittade... hur det ser ut nu vågar man inte ens sia om.
Där pratar vi kollapsad sjukvård.
Sverige har klarat detta galant vare sig du vill et eller inte. Fortfarande gott om IVA platser kvar. 30%.
Inlagda på sjukhus för Covid-19 har minskat hela denna veckan det bör vi se på IVA inom kort med under 500 per snart.
Att Grekland ska öppna och stänga och öppna och stänga låter som fullständigt vansinne! Det tror jag inte på. Du kommer aldrig kunna stänga och gå tillbaka när du väl öppnad. Då kommer det bli anarki bland befolkningen. Glöm det.
Dessutom pratar ju Grekland om att ta emot turister redan i Sommar så nej... de öppnar och stänger inte. De öppnar och går Sveriges väg som övriga europa-