Citat:
Ursprungligen postat av
rezpekt1057
Knappt träffat någon sen 9 mars. Snart 2 månader.
Och dom säger att detta kan pågå i TVÅ ÅR!!!!!!
Så antingen leva som vanligt och träffa folk och blir man sjuk är det endå oundvikligt.
Eller börja begå ekonomiska brott. Klarar man det utan att åka fast grattis du är mycket rikare. Åker du fast grattis du får sitta fängelse i 2 år som du får göra i vilket fall som helst...
Ärligt talat, 7 veckor börjar ta på krafterna på riktigt. Har en son på 1.5 år som jag inte träffat på 7 veckor pga detta skitet.. Jag är i riskgrupp det är därför jag är försiktig. Men att inte träffa honom på 2 år kommer aldrig hända.
Vad hade ni gjort i min situation? Han bor i Göteborg och jag långt därifrån. Hans mamma är för tillfället sjuk. Hon misstänker corona då hon har många symtom men man vet inte.
Om du är i riskgrupp så låter det lite riskabelt dels med resa men också att träffa barnet, där mamman är sjuk. Kanske vänta ett par veckor efter att hon är frisk iaf... kanske att ni kan skypa så att du åtminstone ser barnet, tills dess...
Tänk också på att resor avråds just nu. Om du måste resa, res ej helst tåg utan bil, och stanna inte länge, så att du slipper söka vård i annan region (belastar den regionen). Bara mina funderingar, är ej ngn expert. Hoppas det går bra och att du kan träffa barnet snart..