Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Gamla (sedan i höstas) uppgifter gav vid handen att de undvek att träffa henne. Men de träffades nån timme här och nån timme där. Jag menar ett normalt umgänge föräldrar-barn emellan. Med övernattningar, resor, och annat som normala föräldrar gör med sina barn.
Men det är vad jag har i minnet. @Timeout har hur mycket uppgifter som helst hur umgänget ser ut. Jag läste en del av dessa uppgifter.
Läser man fup och har i åtanke vad som har kommit fram tidigare så har Karin inte träffat barnen på länge och det tas upp i förhör i fupen vid förhör med HOL 2019-09-06.
"Mgd men om man ska göra en tidslinje från 2014 där jag fick vårdnaden, interimistiskt i februari, 10 februari och så fick jag slutlig vårdnad i december 2014 var det väl. Då har ju barnen bott hos mig. Under de här åren har det varit återkommande kontakt med barnen.
Så har det varit lite kontaktförbud och sånt. Jag får nog göra en tidslinje där.
Men om man tittar på den trenden att hon träffar ju barnen mindre och mindre. Hon har ju tagit större och större avstånd.
Om jag vore i hennes kläder den här sommaren skulle jag nog känna att jag har ingenting kvar längre alls. Sen fick hon en bodelning av mig. Hon har säkert förbrukat dom, pengarna. Kanske inte har så stor betydelse, men det finns ingenting kvar för henne.
Och hennes syster dog här i februari i fjol. Hennes föräldrar dog för ungefär sju år sedan båda två inom loppet av ett halvår. Det finns ingenting att leva för egentligen. Förutom barnen,
men dom har hon ingen kontakt med."
OBS att Karin själv har tagit större och större avstånd och har ingen kontakt med barnen.
Här skriver jag om hur umgänget har sett ut sedan 2013-2015
Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Kunde inte gå online och läsa ikapp förän nu.
Karin kommer aldrig att få vårdnaden om barnen för soc sätter stopp för det.
Miljonerna har hon inte med att göra även om soc skulle göra fel och ge henne vårdnaden, men ett problem kvarstår då. Barnen vill inte bo med henne och dom är stora nog att säga nej.
Pengarna tillhör barnen och så länge dom inte är myndiga så får dom en förmyndare som i sin tur står under en överförmyndare.
Ingen kan röra dom pengarna mer än till barnens utgifter som måste redovisas.
Problemen började långt innan Karins föräldrar dog.
Mamman dog 2012-01-12, pappan dog 2012-07-22.
Från protokollet 2014-01-28 så framgår det att Karins missbruk startade 2006-2007 på allvar.
Hon var alltid pigg på att dricka mycket redan innan dess men då började det gå överstyr.
Så skyll inte på föräldrarnas död. Det började långt innan och troligen har hon alkholistgenen då hennes syster söp ihjäl sig.
Karin är född 1968-11-30, systern född 1958-11-21.
Syster var 60 när hon dog 2019-01-08. Söp ihjäl sig enligt info i tråden.
Älskar man sina barn när man misshandlar dom?
"Våldet mot barnen
Karin Lilja är misstänkt för spark och slag mot ett barn och tag om hals på ett annat. Det pågår en förundersökning mot KL på grund av våld riktat mot barnen. Förhör har hållits med barnen och en särskild företrädare har utsetts för dem. HOL ville att barnen skulle få hjälp av psykolog men det kräver ett samtycke från KL. Parterna kan dock inte enas om detta. Barnen får gå på ett ställe där inte båda föräldrarna behöver samtycka. KL gick emellertid dit när barnen var där och störde dem."
"Den här biten är ju rätt talande...
"Karins bristande förmåga att sköta uppgjord planering för kontakter med socialtjänsten och sjukvården är omvittnad och väldokumenterad, även i fall kontakterna i slutänden haft betydelse för hennes egen hälsa och rehabilitering eller genomförande av planerat umgänge med barnen. Henrik har inte ifrågasatt barnens behov av och kärlek till Karin."
Och så detta angående umgänget med barnen.
Detta kan pågå under t.ex. fyra till fem dagar, för att sedan upphöra utan förklaring från Karins sida under en vecka.
Vid något tillfälle har det hänt att X kontaktat honom och bett om hjälp då Karin kommit alkoholpåverkad till en träning.
Den senaste perioden med förordnat umgänge med umgängesstöd med tänkt början i september 2015 sköttes inte av Karin och barnen träffade därför inte henne som det var tänkt."
"Båda barnen har vid samtal hos stadsdelsförvaltningen upprepat och konsekvent ställt upp flera villkor för ett eventuellt boende hos sin mamma i framtiden, men även för att alls träffa henne.
Villkoren har uppställt utifrån beskrivningar av händelser som de upplevt jobbiga och svåra att hantera och omständigheterna har genomgående handlat om att Karin dricker alkohol eller varit berusad.
Villkoren som båda barnen uppställt vid skilda tillfällen och senast under september 2015 kan sammanfattas med att de vill att Karin ska ha ett eget boende, men också att hon ska sluta dricka.
Från domen:
Hovrätten dömde att Karin fick rätt till umgänge med umgängesstöd under tre timmar varannan helg.
Den senaste perioden med förordnat umgänge med umgängesstöd med tänkt början i september 2015 sköttes inte av Karin och barnen träffade därför inte henne som det var tänkt.
Hon fick alltså inte träffa barnen ensam. Vad säger det om situationen?
Vi kanske ska komma ihåg att redan 2015 var hon omhändertagen för LOB vid fyra tillfällen.
Ska ett barn verkligen behöva ringa efter hjälp när mamman kommer till idrottsträningen berusad?
Självklart vill man tro att alla föräldrar innerst inne älskar sina barn men Karin har nog tyvärr inte dom känslorna. Hon har ingen kontakt med dom och dom vill inte ha någon kontakt med henne.
Barnen är bara ett vapen för Karin för att komma åt HOL nu.
Kan lägga till att Karin försökte muta barnen med en hundvalp i årsskiftet 2014-2015 men Karin klarade inte av valpen och lämnade ifrån sig den.
Början av 2016 var det lite umgänge med ett av barnen p.g.a hunden men inget efter det vad jag kan se.
Ett av barnen försökte Karin muta med inköp av dyra saker och det andra barnet fick ingenting.
Bra mamma det där... NOT!!!