Citat:
Ursprungligen postat av
glas.nyckel
Alla som mordhotas kan inte fly, gömma, sig, få skyddad boende etc. Ska man sluta sitt jobb, ta barnen ur deras skola, klippa alla kontakter och flytta ut i skogen tycker du? Vad är det med HOL som provocerar dig så att du måste gå på som att han gjort något fel som blivit utsatt för mordförsök
Gällande den sista meningen så var det du som tidigare sa att hans barn borde placeras på hem.
På din första något patetiska fråga svarar jag med en motfråga.
Varför kan inte HOL "sluta sitt jobb, ta barnen ut ur deras skola, klippa alla kontakter och flytta....." (ut i skogen är väl för mycket?) Som hundratals hotade kvinnor (äve män) gjort? Han har ju mordhotats! Han har ju blivit nästan mördad!
Andra frågan, alltid minst 2 som trätar. HOL provoserar nog inte mig men troligen många tunga skribenter på tråden 😉
Och, just det du säger själv också, vem fan blir åratal mordhotad som inget ont gör mot nån???
Det sista då, jag ser en väsentlig skillnad på att "lämna bort barnen" och att "soc. beslutar och placerar barnen" . Det första är av ens egen vilja, det andra inte.
Du hävdar att jag själv sagt det första, men det stämmer inte! Det andra har jag sagt, ja.