2020-04-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Gamla (sedan i höstas) uppgifter gav vid handen att de undvek att träffa henne. Men de träffades nån timme här och nån timme där. Jag menar ett normalt umgänge föräldrar-barn emellan. Med övernattningar, resor, och annat som normala föräldrar gör med sina barn.

Men det är vad jag har i minnet. @Timeout har hur mycket uppgifter som helst hur umgänget ser ut. Jag läste en del av dessa uppgifter.

Timeout och du behöver en källa på det skulle jag vilja säga. Så då har du alltså ett inlägg från en postare att hänvisa till och som bara lägger ut det som är fördel för HOL. Så nej, jag har samtliga handlingar också och jag kan inte se att det framgår något om umgängen eftersom barnen väljer själva när dom vill träffa sin mor vilket domstolen beslutade. Alltså inget reglerat umgänge.

Citat:
Även om K blir nykter och barnen börjar träffa henne så kommer de aldrig lita på henne.
Någon timma här och där är inte att börja umgås utan då umgås man ju. Så hur skall du ha det?
Citera
2020-04-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glas.nyckel
Alla som mordhotas kan inte fly, gömma, sig, få skyddad boende etc. Ska man sluta sitt jobb, ta barnen ur deras skola, klippa alla kontakter och flytta ut i skogen tycker du? Vad är det med HOL som provocerar dig så att du måste gå på som att han gjort något fel som blivit utsatt för mordförsök

Gällande den sista meningen så var det du som tidigare sa att hans barn borde placeras på hem.

På din första något patetiska fråga svarar jag med en motfråga.
Varför kan inte HOL "sluta sitt jobb, ta barnen ut ur deras skola, klippa alla kontakter och flytta....." (ut i skogen är väl för mycket?) Som hundratals hotade kvinnor (äve män) gjort? Han har ju mordhotats! Han har ju blivit nästan mördad!

Andra frågan, alltid minst 2 som trätar. HOL provoserar nog inte mig men troligen många tunga skribenter på tråden 😉
Och, just det du säger själv också, vem fan blir åratal mordhotad som inget ont gör mot nån???

Det sista då, jag ser en väsentlig skillnad på att "lämna bort barnen" och att "soc. beslutar och placerar barnen" . Det första är av ens egen vilja, det andra inte.
Du hävdar att jag själv sagt det första, men det stämmer inte! Det andra har jag sagt, ja.
Citera
2020-04-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Timeout och du behöver en källa på det skulle jag vilja säga. Så då har du alltså ett inlägg från en postare att hänvisa till och som bara lägger ut det som är fördel för HOL. Så nej, jag har samtliga handlingar också och jag kan inte se att det framgår något om umgängen eftersom barnen väljer själva när dom vill träffa sin mor vilket domstolen beslutade. Alltså inget reglerat umgänge.

Någon timma här och där är inte att börja umgås utan då umgås man ju. Så hur skall du ha det?
Har du läst vårdnadsutredningarna också? Domarna på KL?

Ja, vill du märka ord så får du göra det. Jag är inte intresserad.
Citera
2020-04-26, 16:54
Medlem
Citat:
Har du läst vårdnadsutredningarna också? Domarna på KL?

Ja, vill du märka ord så får du göra det. Jag är inte intresserad.

Japp alltihop har jag läst och har liggandes i en mapp. Så att jag begriper inte att ni överdriver så förbannat och litar blint på en postares tjok av text och ingenting från motparten eller att barnen faktiskt träffade sin mor. Nej, jag märker inte ord jag korrigerar dig.
Citera
2020-04-26, 16:55
Medlem
Nej,jag har inte läst hela tråden.Men ni verkar så insatta i ämnet allihopa.
Eftersom ni babblar om ungarna hela tiden.Hur gamla är dom..?
Umgås dom med hennes nuvarande pojkvän..?
Citera
2020-04-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Nej,jag har inte läst hela tråden.Men ni verkar så insatta i ämnet allihopa.
Eftersom ni babblar om ungarna hela tiden.Hur gamla är dom..?
Umgås dom med hennes nuvarande pojkvän..?
Haha har hon en pojkvän?! Vad är det för psykfall då?
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Vad jag kan se i dagboksbladet har denna åklagare påbörjat detta stämplingsfall parallellt med mordförsöket i trapphuset redan den 23/9 i hemlighet. Självklart har han avlyssnat pojken sen dess. Skulle inte förvåna mig om åklagaren stökar runt i hemligt i ännu flera brott utfört av KL då han verkar vilja pracka på KL allt som går att finna i brottsbalken.

Man kan ana att åklagaren mer än gärna vill inleda ett åtal vad gäller mannen som gick till polisen och tillbakaträdde frivilligt från stämpling till mord på HOL beställt av KL enligt den pratglada men ej betrodda tjallaren. Som vi vet lade dens stämplingen ner men de kan eller vill säkert inte åklagaren acceptera, högst troligt kräver ha en rain check på den då denna Karin stigit mannen åt huvudet totalt.
Det är väl ändå bra om hon låses in så att hon inte får någon annan 17-åring att faktiskt utföra det?
Citera
2020-04-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge

Det är väl ändå bra om hon låses in så att hon inte får någon annan 17-åring att faktiskt utföra det?

Pojkvasken utförde inte mordet utan det stannade vid förstadiet. Stor skillnad på att fullborda och avsluta ett mord än på att sitta i pojkrummet och planera ett mord. Åklagarens svåra uppgift nu är att påvisa att det skulle varit mer än ringa fara för att brottet skulle fullbordats.
Citera
2020-04-26, 17:53
Medlem
Citat:
Är du en skiva som hakat upp sig?

Det där svaret får jag ta som en bekräftelse på att du börjar förstå problematiken med att få någon dömd för stämpling. Hur många 17-åriga barn sitter inte på pojkrummet och "planerar det perfekta brottet med sin polare". "Polaren" i detta fall var KL men det gör knappast saken lättare fär åklagaren.

Face it, det blir svårt för den besatte åklagaren att få till en inlåsning på så väl KL som på pojkvasken vilket du med numera börjar förstå kan jag se.
Citera
2020-04-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det där svaret får jag ta som en bekräftelse på att du börjar förstå problematiken med att få någon dömd för stämpling. Hur många 17-åriga barn sitter inte på pojkrummet och "planerar det perfekta brottet med sin polare". "Polaren" i detta fall var KL men det gör knappast saken lättare fär åklagaren.

Face it, det blir svårt för den besatte åklagaren att få till en inlåsning på så väl KL som på pojkvasken vilket du med numera börjar förstå kan jag se.
Mja vi får väl se. Skulle ju inte bli sådär superförvånad om det utsupna åbäket gjort något misstag.
Citera
2020-04-26, 18:09
Medlem
Citat:
Mja vi får väl se. Skulle ju inte bli sådär superförvånad om det utsupna åbäket gjort något misstag.
Som jag förstod det så fick de ett genombrott när man äntligen lyckats knäcka hennes it-prylar. Så det kan ju finnas en hel massa bevis i form av chattande och sms:ande mellan pojkspolingen och henne. Kanske också sökningar på datorn och andra bevis som gjorde att KL sitter där hon sitter nu. Nå, blir intressant att följa. Det är på sannolika skäl denna gång. Och det höll tydligen i häktningsförhandlingen.
Citera
2020-04-26, 18:14
Medlem
Citat:
Som jag förstod det så fick de ett genombrott när man äntligen lyckats knäcka hennes it-prylar. Så det kan ju finnas en hel massa bevis i form av chattande och sms:ande mellan pojkspolingen och henne. Kanske också sökningar på datorn och andra bevis som gjorde att KL sitter där hon sitter nu. Nå, blir intressant att följa. Det är på sannolika skäl denna gång. Och det höll tydligen i häktningsförhandlingen.
Ja precis, de där beslagen hon har krigat riktigt jäkla ordentligt för. Men si den gubben gick inte, hon fick joina dem i polisens ägo istället hoho 🍿
Citera
2020-04-26, 18:19
Medlem
Citat:

Äntligen lyckades knäcka koden?

HOL sköts den 6/9 och då anhölls KL men ville inte uppge sin bostadsadress. Polisen hittade adressen och la då beslag på hennes mobiler. Lillpojken delgavs misstanke den 23/9 enligt dagboksbladet så att tro att det tog länge att "knäcka mobilkoden" är bara hittepå för att skapa drama runt fallet. Vad vet du, kanske hon uppgett koden för polisen till och med? För länge tog det inte att hitta lillpojken om han nu hittades via hennes mobiler(beslag) men högst troligt.
Senast redigerad av iLivid 2020-04-26 kl. 18:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in