2020-04-26, 20:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glas.nyckel
Verkligen jättestort tack för att du tar dig tid att skriva! En sista fråga bara, går det att hitta bild på KL? Försökt googla och kolla i tråden men osäker på om jag hittat rätt person.
Det finns nästan bara gamla bilder på Karin. Förutom en bild från sep 2018 när hon har en blåtira som hon påstår att hon fick av någon när hon inte var i Sthlm.
Men den blåtiran har Karin inte beskyllt HOL för.
Blåtiran är troligen sminkad dit för det finns ingen svullnad och den har diskuterats livligt i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den senaste har du kanske sett? En bild på något som är bedömt som en fejkad blåtira av flera... men det råder delade meningar om det. Någon smink expert bedömde den som fejkad, dåligt gjord.
https://minfil.com/YdUbu77fn1/FCF51723-813F-4F2F-93D9-69ABD24078BA_png
I inlägget nedan bilder från bröllopet.
Bröllopsfoto på Karin & HOL finns i Dagens Nyheter, 20030913, för den som vill se på Kungliga Biblioteket.
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Detta är Karin Lilja !!

https://minfil.com/1cQ039g8o5/989C77BC-59C8-4047-8E76-EEE334064713_jpeg

Likheten är extrem och det finns ingen chans att en annan brud skulle ha samma håruppsättning och tiara som Karin hade på sitt bröllop.
Citera
2020-04-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
Sluta tjata nu, har ingen ngt om KL exil, eller den unge torpeden mer än hans FB?
Vår kille blev rekryterad av en fritidsledare i orten.
Citera
2020-04-26, 21:11
Medlem
tack, intressant! Vet du om ”vår kille” faktiskt har planerat att döda HOL?
Citera
2020-04-26, 21:21
Medlem
Citat:
Som jag skrivit tidigare, det jag hört
Fått 50 lax för inköp av skyddsväst och vapen.
Ska visst inte lyckats komma över något vapen och därefter backat ur.
Citera
2020-04-26, 21:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Japp alltihop har jag läst och har liggandes i en mapp. Så att jag begriper inte att ni överdriver så förbannat och litar blint på en postares tjok av text och ingenting från motparten eller att barnen faktiskt träffade sin mor. Nej, jag märker inte ord jag korrigerar dig.
Du är inte trovärdig för fem öre med den skit du har spritt i tråden
Du reggar ett nytt nick 2019-12-16 och kommer in här i tråden 2020-01-16.
Du snackar en massa skit
Du har inte en massa filer men det har däremot jag och dom flesta ligger länkade i tråden också.
Räknade min pdf filer med allt från skilsmässan, vårdnaden, alla domar mot Karin, bouppteckningen osv och det är 49 st.

Nej barnen träffar inte sin mor och har inte gjort på länge. PUNKT!!!
Senast redigerad av Timeout 2020-04-26 kl. 22:16.
Citera
2020-04-26, 22:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9
Ni kan sluta spekulera, han är Tenstakille.
Inlurad i det här ? Ja troligen, naiv och lättledd ? Absolut
Småkriminell? Ja
Mördartyp ?
Hell No
Narkotikabrott och olovlig körning skrev någon i tråden. Finns det mer?
Citat:
Vår kille blev rekryterad av en fritidsledare i orten.
Har denna fritidsledare någon koppling till Karin?
Citat:
Citat:
Som jag skrivit tidigare, det jag hört
Fått 50 lax för inköp av skyddsväst och vapen.
Ska visst inte lyckats komma över något vapen och därefter backat ur.
Tackar för infon
Hoppas verkligen att det går att bevisa att Karin har anlitat honom.
En så ung kille borde ju inte vara så härdad så han kanske spricker och berättar vid förhören.

Kan du dela med dig av något mer?
Citera
2020-04-26, 23:23
Medlem
Jofs avatar
Nu sitter Karin i häktet, om jag förstått det rätt. Måste vara rätt pinsamt för en f d domare att sitta där. Undrar hur snacket går där. Hur hon behandlas. Om hon bråkar. Vill ha extra förmåner. Hon blir nog lite störd av att inte ha tillgång till alkohol också. En sorts avgiftning.
Citera
2020-04-26, 23:31
Medlem
@AZ hur svårt kan det vara att lösa ett vapen i orten?
Låter som en dålig ursäkt va?
Citera
2020-04-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Läser man fup och har i åtanke vad som har kommit fram tidigare så har Karin inte träffat barnen på länge och det tas upp i förhör i fupen vid förhör med HOL 2019-09-06.

"!!

En ren partsinlaga om vad HOL säger i förhör vilket inte är riktigt pålitligt med tanke på vad han uttryckte i vårdnadstvisten i domstolen. Där framkom det att barnen träffade sin mor och ville själva avgöra när det skulle ske. Skall man dessutom tänka på vad HOL sagt om Flashback och att hans biträde fick forumet att radera inlägg som beskrev honom negativt, så tror jag inte en sekund på vad han säger. Så partsinlagorna i fallet är mer eller mindre en parts ord vilket man kan bortse ifrån med tanke på alla lögner han drog i domstolen i vårdnadstvisten. Han undanhöll barnens umgänge med deras mor och förminskade det.
Senast redigerad av Browser 2020-04-26 kl. 23:57.
Citera
2020-04-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nu sitter Karin i häktet, om jag förstått det rätt. Måste vara rätt pinsamt för en f d domare att sitta där. Undrar hur snacket går där. Hur hon behandlas. Om hon bråkar. Vill ha extra förmåner. Hon blir nog lite störd av att inte ha tillgång till alkohol också. En sorts avgiftning.

Ja, men det är inte världens lättaste case med förberedelsebrott. Här gäller det nog att åklagaren har rejält på fötterna, och straffen i sig är inget större med tanke på först pojken som var ett barn och sedan K då som inte har fängelsedomar på sig innan. Så att det här är inte hugget i sten utan långt därifrån. Stämpling och förberedelse handlar ju mycket om hur långt man kommit så att säga i brottet så det här kan bli vad som helst till slut. Ju längre ifrån brottet man hamnar ju mindre straff givetvis, och sedan uppsåt på det.

Oroa dig inte K har det bättre i häktet än ute och får mediciner för sin abstinens och om 3 mån är hon fit igen. Nej, jag tror inte hon bråkar men hon är väl medveten om sina rättigheter.
Senast redigerad av Browser 2020-04-27 kl. 00:03.
Citera
2020-04-27, 00:04
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja, men det är inte världens lättaste case med förberedelsebrott. Här gäller det nog att åklagaren har rejält på fötterna, och straffen i sig är inget större med tanke på först pojken som var ett barn och sedan K då som inte har fängelsedomar på sig innan. Så att det här är inte hugget i sten utan långt därifrån. Stämpling och förberedelse handlar ju mycket om hur långt man kommit så att säga i brottet så det här kan bli vad som helst till slut. Ju längre ifrån brottet man hamnar ju mindre straff givetvis, och sedan uppsåt på det.

Det jag pekade på är att straffet psykologiskt sätt redan har börjat och att det troligen är mycket plågsamt för henne att sitta häktad.
Citera
2020-04-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det jag pekade på är att straffet psykologiskt sätt redan har börjat och att det troligen är mycket plågsamt för henne att sitta häktad.

Ja inledningsvis är det ju så. Men hon har ju suttit några dagar innan, och nu måste hon fokusera på vad som händer och ta den hjälp som erbjuds. Oavsett vilket blir hon avgiftad mot eller med sin vilja.
Det som jag tänkte på är att det kan ju finnas någon som hon dömt innan då, men det är rätt länge sedan så den chansen är minimal. Det är tufft för alla att sitta häktade och speciellt isoleringen vilket medför att många är psykvrak när det är dags för domstolen och då är man inte riktigt i skick för att försvara sig. Det borde man ta bort det där med restriktioner vilket vi är ensamma om nästan i hela världen.

Jag ser det inte så där allvarligt som tråden med att hon är fd domare osv. Det kan hända den bäste med alkohol och krossade äktenskap osv.
Senast redigerad av Browser 2020-04-27 kl. 00:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in