Citat:
Ursprungligen postat av
iLivid
Självklart har tanken slagit mig, därför frågar jag öppet i tråden om han t ex kan engelska. Du behöver inte svara på allt, kanske finns andra i tråden som känner till personen i fråga.
Du kan inte skicka hem honom, han har uppgett att han har okänt hemland. Och för tredje gången, han bor inte i Sverige. Han har ett samordningsnummer vilket syns tydligt i framställan.
Hans c/o adress kan mycket väl bara vara en adress han uppger sig bo på för det är nämligen normalt att man fyller i en c/o adress till pappers bara. På sådana här adresser kan minst 50-100 personer vara skrivna mot en summa pengar som lägenhetsinnehavaren får.
Det tog tre dagar att få anhållandet verkställt. 15:de anhölls han. 18:de verkställdes anhållan. Har svårt att tro att han uppehållit sig på sin c/o adress.
Chansen att någon i tråden känner till den här killen och hans engelskakunskaper ser jag som obefintlig.
Det pågår väl en utredning av var han hör hemma. Just nu bor han i Sverige. Eller menar du att han veckopendlar till Damaskus?
Han dömdes i februari 2019 i Sthlms tingsrätt. För försök till stöld och för ringa narkotikabrott. Detta hände på Intersport på Drottninggatan. Han hade en narkotikadom sedan tidigare.
Så inte omöjligt att han uppehåller sig i Sthlmstrakten. Likt många andra i hans situation som är skrivna runt om i landet.
Han driver väl runt. Knarkar och stjäl för att ha råd med cannabis och Tramadol. Tror inte han är någon partyknarkare...
Menar du att han inte borde vara misstänkt för att han inte kan språket eller för att han driver runt i Sthlmstrakten?
Ditt inlägg om hans språk och sex häktade var lite luddigt och jag förstod inte poängen så där för undrar jag lite vad du far efter.
Att han har samordningsnummer kan man väl strunta rätt hårt i. Det intressanta i detta är vem som förmedlat kontakten med de övriga inblandade?
Att han inte var sammansvärjningens kommunikatör utåt kan vi väl vara ense om iaf. Han hade en praktisk roll. Andra skötte snacket osv.