2020-04-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du verkar väldigt säker på hur detta mål kommer att sluta. Eller räknar du inte in hur HR kommer att döma?
Nej, absolut inte säker. Hur skulle jag kunna vara det? Det är bara ignoranter som anser sig ha full kunskap. Se bara i denna tråd: En mängd skribenter "vet" att SD dödade LW.
Överfört: En stor mängd människor "vet" att Jorden är platt.

Nej, jag räknar inte in HovR i min ekvation.
Orsaken är att jag tror att TR kommer att fatta ett enigt beslut och då hoppas jag att åkl ÅH har så mycket förstånd att hon inte överklagar.

Ett PS: Du svarade mig inte på min fråga om du anser att vi här i tråden bedriver en "mordutredning". Du skrev ju så i ett inlägg.
Citera
2020-04-26, 13:50
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
MEN, han gjorde vidare analys som han presenterade i TR. Där vittnade han om att en dator som han satte på observation gjorde exakt samma uppdateringar på natten - utan mänsklig inblandning.
Ja mot Drive men den lokala cachen används endast vid "mänsklig" aktivitet, det är det som är grejen.
Under förutsättning att man lämnade öppna Chromeflikar när man senast lämnade datorn.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-04-26 kl. 13:54.
Citera
2020-04-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det har sagts att Björn Lindén tog stor hänsyn till Härads-Psykopaten SD's Mållgan-historia, detta med anledning av att Härads-Psykopaten SD själv kontaktade Polisen vid det då aktuella tillfället och för dom klargjorde detta.

Detta visade också enligt Härads-Psykopaten SD att det fanns alternativa Gärningspersoner, vilket Björn Lindén tog hänsyn till.

Kan man verkligen utgå ifrån att Mållgorna mördade L*na Wesstr*m och att sålunda SD varit helt oskyldigt utpekad ?

Någon som tror på dessa Mållgor som mördare ?

Beträffande mig, jag gör det definitivt inte.

Mvh/ @JokerMannen

Då skulle ju alla brottslingar kunna använda sig av Mållgans! Låter för ovärdigt för en domare i det här landet. Jag tror fan varken på Mållgans eller SD. Vete fanken om jag tror på BL om det här skulle vara sant.
Citera
2020-04-26, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, det är mycket störande att höra. Och att de inte stenhårt ifrågasätter det han har sagt i förhör. Typ som hans blodiga sex över hela huset med LW, som sen till slut han modellerade om till att LW har snickrat i hans tvättstuga. Många gånger. Till och med när han inte var där. Tror folk på Tomten med?

Och varför har ingen frågat honom rätt ut: Kan du säga att du är oskyldig? För det har han aldrig sagt, såvida vi har kunnat läsa och lyssna oss till.

Hans dramastil när han säger att han sagt åt HD att "hon borde skilja sig från honom för han har varit otrogen", det är ett exakt detsamma som han sa till dottern när hon klagade på att han tagit henne i armarna:

"Har jag skadat dig så illa, så stänger vi av inspelningen och ringer 112, om du är svårt skadad". Det är psykisk terror och inget annat.

#TeamÅsaHiding

Han hånar henne där - jag reagerade starkt på det. Och han höll på ett tag. En pappa som förminskar sin dotter... vad är han ute efter? Vill han knäcka hennes självkänsla och självförtroende? Till vilken nytta? Han sänker sig ner till en nivå som är ovärdig. Det visar enbart att han inte rår på en intelligent dotter. Han blir tvungen att håna henne för att få tyst på henne. Vilket jävla as!
Citera
2020-04-26, 13:55
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Man har antagit (även i TR) att han hade för avsikt att mörda henne den 11 maj redan och stämt träff. Han väntade i skogen. LW talade emellertid i telefonen ända fram till mötesplatsen
och därför visade sig SD inte - om hypotesen stämmer så ville han inte ha telefonvittnen.
Vem pratade hon med? - För samtalet med J avslutades kl 23.54 (för att återupptas senare under natten). Klockan hade passerat midnatt när hon gick ut och mot F*gelbärsgatan.
Citat:
Sedan kom han på att ringa polisen angående "skumma typer som var ute och drev på stan och hade omringat honom". Så att misstankar skulle falla på dessa typer framöver, då han lyckats med sitt uppsåt.
Det kunde också förklara för LW varför han inte infunnit sig till mötet med henne, som jag förstått. Han gick ut igen för att söka efter typerna ...
och om jag minns rätt så ville LW följa med men han avrådde henne då det kunde vara farligt(? Rätta mig angående det sista om jag läst fel?).
Ett påstående från hans sida, det stämmer. - Är det sant så borde den hittepåhistorien ha använts i syfte att lura ut henne några dagar senare. Någon baktanke lär ha funnits med att öht berätta.
Citera
2020-04-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Nej, tjugo år med sociopaten säger nej. Se förhören, ingen ånger bara krångel. SD säger och gör hon lyder. Sann kärlek till husse.

Skuldkänslor är kanske fel uttryckt, men jag tänker att om SD har mördat LW, som på en indirekt uppmaning att att lösa problemet, så är HDs reaktion precis som man kan förvänta sig efter 20 års manipulation. Jag vill tror att vem som helst annars hade brutit ihop och i ren förtvivlan över en sådan utgång, men HD verkar bara bli mer och mer avstängd, allteftersom tiden går och skyddar SD. Kanske just för att han får henne att tro att det är hennes fel - dvs ytterligare manipulation. Hon befinner sig dessutom ganska lång tid därefter i en miljö där man ser SD som oskyldig och där man inte vill prata om saken. Svärfars kommentarer är märkliga (som tidigare sagts). Hon har inget stöd av sin omgivning i ett sådant scenario - varken tidigare eller nu.

Svärfar i förhör:
På frågan när han pratade med SD och HS om det svarar SOD att de inte dryftat det som hänt eller spekulerat kring det alls utöver att det som hänt är tråkigt. Han vet inte varför de skulle prata om det. Han ser ingen orsak att älta det igen.

Då det hände, att SD blev misstänkt och intagen, var det som den värsta mardröm som kunde hända.SOD sa på en gång att SD är oskyldig tills dess att det är bevisat, med
bra bevisning
, att han är något annat, och så tycker han fortfarande.
Citera
2020-04-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vem pratade hon med? - För samtalet med J avslutades kl 23.54 (för att återupptas senare under natten). Klockan hade passerat midnatt när hon gick ut och mot F*gelbärsgatan.

Ett påstående från hans sida, det stämmer. - Är det sant så borde den hittepåhistorien ha använts i syfte att lura ut henne några dagar senare. Någon baktanke lär ha funnits med att öht berätta.
”Mållgans har slagit sönder din cache!!!”
Citat:
Skuldkänslor är kanske fel uttryckt, men jag tänker att om SD har mördat LW, som på en indirekt uppmaning att att lösa problemet, så är HDs reaktion precis som man kan förvänta sig efter 20 års manipulation. Jag vill tror att vem som helst annars hade brutit ihop och i ren förtvivlan över en sådan utgång, men HD verkar bara bli mer och mer avstängd, allteftersom tiden går och skyddar SD. Kanske just för att han får henne att tro att det är hennes fel - dvs ytterligare manipulation. Hon befinner sig dessutom ganska lång tid därefter i en miljö där man ser SD som oskyldig och där man inte vill prata om saken. Svärfars kommentarer är märkliga (som tidigare sagts). Hon har inget stöd av sin omgivning i ett sådant scenario - varken tidigare eller nu.

Svärfar i förhör:
På frågan när han pratade med SD och HS om det svarar SOD att de inte dryftat det som hänt eller spekulerat kring det alls utöver att det som hänt är tråkigt. Han vet inte varför de skulle prata om det. Han ser ingen orsak att älta det igen.

Då det hände, att SD blev misstänkt och intagen, var det som den värsta mardröm som kunde hända.SOD sa på en gång att SD är oskyldig tills dess att det är bevisat, med
bra bevisning
, att han är något annat, och så tycker han fortfarande.
Mm det här spåret känns rätt tycker jag!
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-26 kl. 14:07.
Citera
2020-04-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang min fetning:
Om vi för ett ögonblick gör tankeexperimentet att det är SD som skulle ha dödat LW, så är det ju inte han som "sett till att spår och bevis saknas".
Det är Örebropolisen.
Eller hur?

Så kan man kanske också se det ...
Har läst att örebropolisen inte alltid är så effektiva ...vet inget om dem för övrigt.
Citera
2020-04-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det har sagts att Björn Lindén tog stor hänsyn till Härads-Psykopaten SD's Mållgan-historia, detta med anledning av att Härads-Psykopaten SD själv kontaktade Polisen vid det då aktuella tillfället och för dom klargjorde detta.

Detta visade också enligt Härads-Psykopaten SD att det fanns alternativa Gärningspersoner, vilket Björn Lindén tog hänsyn till.

Kan man verkligen utgå ifrån att Mållgorna mördade L*na Wesstr*m och att sålunda SD varit helt oskyldigt utpekad ?

Någon som tror på dessa Mållgor som mördare ?

Beträffande mig, jag gör det definitivt inte.

Mvh/ @JokerMannen

Någon har kanske redan svarat på detta (läser i kapp), men SD tog INTE SJÄLV kontakt med polisen. Trådsanning som harbemöts flera gånger. De sökte honom först i hans hem och ringde honom därefter. Han befann sig på sitt arbete och det bestämdes att han skulle komma till polisen efter ett möte som han skulle ha efter lunch.
Citera
2020-04-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Hur tänker du om att Stefan fotade Lena när hon satt i soffan med den där snubben? Att han stalkade henne sex gånger på en kväll? ”Jag kommer nog tillbaka senare.. Det blir en sjätte gång. Vi ses. Eller... jag ser...”

Det låter som att han hade släppt henne och ville att hon skulle träffa andra?

När han tejpade fast en lykta på hennes dörr när hon var på dejt var det såklart bara lite på skoj?

Kan inte längre ta det där på allvar.
De brukade ju hålla på sådär, att han fotade, skickade bild och hon öppnade.
Jo han uppmuntrade henne att träffa andra, men så råkade någon vara där när han fotade.
Hur nådde kameraögat upp till fönstret och in till soffan?
Han hade sannolikt bara långtråkigt. Båda var ju rätt så udda.
Hade bara den gången varit, hade jag funnit det anmärkningsvärt.
Citera
2020-04-26, 14:08
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Men det konstiga i sammanhanget är ju att hon VET att LW är försvunnen - innan hon har fått reda på det. Det är just det som är det konstiga. HD var redan på jobbet då NW ringde SD. Sen är hennes första kontakt med SD strax innan lunch.

11:06 skriver SD till HD
Noa ringde i morse ......., undrade om jag visste var Lena var. De skulle uppvakta Aron, men hon var ej hemma. ....

Nu skrev Uffe. Hon är fortfarande borta. Ville ha kontaktuppgifter till de hon brukar cacha med.

11:44 svarar HD
Oj...

Och då har HD klockan 07:40 sagt följande till sin chef M*aria: "Vår granne är försvunnen." "Hoppas hon är död".

11:06 "informerar" en skådespelande SD henne om detta. Och innan lunch säger SD till sin chef att "Jag tror vi kommer att få otäcka löpsedlar snart".

Det är ett skådespel utan dess like. Men om man inte kan känna empati på riktigt, utan bara härmar empatiska känslor, så blir det så här om man har otur när man tänker: https://forumbilder.com/i/ro6E

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
1. Har du hört det i Örebro? För det har väl inte skrivits någonstans i media?

2. Hur svårt ska det vara att kolla om det funnits 3-4 telefoner, till 3-4 män som sen förvandlades till kvinnor i området just då? För INGEN i världen tror väl ändå att 3-4 Mållgans från Vivalla skulle vara ute i buskarna UTAN mobil? Många Mållgans har både 2 och 3 mobiler på sig - hela tiden.

Och i den ekvationen får vi också lägga till att 2 poliser skulle ljugit om SD`s udda uppförande i så fall.

Nej, det går inte ihop alls. Jag tror inte att de som utrett detta i snart två år kommer att ge sig nu när han blir friad i TR. De vill få ett avslut och de vet vem/vilka som är skyldiga och inblandade.

Mvh
/FS

#TeamÅsaHiding

Det går inte ihop. Det var dessutom inte på mordkvällen så varför skulle BL bry sig om det? Har gubben totalt blandat ihop infon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in