2020-04-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
På mordkvällen/natten var SD/HD inte tillsammans enl FUP.

Båda jobbade dagen efter (tom SD som skulle ha semester den dagen).

Läser inte du heller inläggen i tråden eller FUP?

Det var bland det första jag läste, och som jag minns stod inte om det var 14 eller 15 maj,
kan varit förhör där jag fokuserade på den tvättade tröjan och vad just HD sagt om den,
nämligen att den var nytvättad och absolut skulle med på resan, viktig för SD.
Kan ha läst att de träffades den 14 så många gånger att jag tagit det för givet.
Eftesom han saknar vattentätt alibi så vet man ju inte om de träffades eller ej, så är min slutsats
efter allt jag läst i denna röra.
Kom ju sent in i tråden. Jo jag har läst delar av FUP.
Tror du själv på allt du läst så har du fler olika svar angående mordnatten.
Kl 24.00 börjar en ny dag också, tänk på det. Han kan ha tvättat tröjan den 15 och hur vet vi att HD inte var där hos honom den 15?
Att de ska jobba dagen efter säger inte mycket, då de är vana vid utespring om nätterna fast de jobbar.
I vilket fall var SD och LW nattugglor. Säkert HD också, vid behov.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-26 kl. 12:37.
Citera
2020-04-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Polisiärt uppklarat kallas det.
Nej, det gör det inte!
Visserligen "kallas" det nog ofta så i Polisens fikarum och när åkl diskuterar ett frikännade domslut, men begreppet "polisiärt uppklarat" som begrepp skall normalt vara begränsat till när en, ofta på mycket starka grunder!- misstänkt person avlidit, antingen genom suicid, sjukdom eller annat och man därför inte kan gå vidare.

Efter en sådan misstänkts död finns då inga skäl att fortsätta leta efter nån alternativ gärningsperson.

Då, men först då!- bör ett brott anses vara "polisiärt uppklarat".
Citera
2020-04-26, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
H var hemma hos sig när S satt anhållen på tisdagskvällen.
S har sagt att han tvättade den blå tishan på natten till den 15e, så då kan den inte ha packats. Det är ändå konstigt att H kan minnas att just den blå tröjan packades. Det såg hon? När? Hon har så många andra minnesförluster, men värsta kollen på vissa detaljer och som hon säger i rätten "det är sånt man minns"...

Är Hs mediciner någon form av preparat som kan ge biverkningar som ex svårigheter att skilja på dikt och verklighet?

Hon har ju sagt i förhör att SD hade en nytvättad blå T -shirt som skulle packas och att den var viktig för honom. De hade packat tillsammans en stund (hur lång eller exakt när stod inte).
Citera
2020-04-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Visst är sammanhanget av intresse. Och, som du påtalar, hur hon sa/uttalade det.

Men ändå: om hon hade kännedom om mordet så borde hon inte alls säga nåt sånt?

Nog borde hon då ha vett att bara tiga still?

Att hon skulle säga så för att man aldrig skulle tro att någon inblandad skulle säga så hamnar nog på nån form av mindre sannolik metanivå.
Tror jag.

Men det konstiga i sammanhanget är ju att hon VET att LW är försvunnen - innan hon har fått reda på det. Det är just det som är det konstiga. HD var redan på jobbet då NW ringde SD. Sen är hennes första kontakt med SD strax innan lunch.

11:06 skriver SD till HD
Noa ringde i morse ......., undrade om jag visste var Lena var. De skulle uppvakta Aron, men hon var ej hemma. ....

Nu skrev Uffe. Hon är fortfarande borta. Ville ha kontaktuppgifter till de hon brukar cacha med.

11:44 svarar HD
Oj...
Citera
2020-04-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tror du har väldigt fel nu.
Hur sjuka saker än SD gjort och ställt till med, hur skyldig han än är, så var LW den mest angelägna av de två, det - står ju utom rimligt tvivel!
Har du inte läst någonting av allt hon skrivit? Hon skriver sida upp och sida ner om sina svårigheter att ta avstånd från SD.
I långa dialoger med SD är SD den som håller fast vid att han ämnar stanna hos HD
och att känslorna som en gång var för LW är obefintliga och han vill att hon ändrar ton, att hon
sluta ställa krav och villkor och sluta hota honom med "avslöjande" om deras fortsatta otrohet.
Hon bör återgå till en trevligare ton om de ska kunna prata vidare.
(Eventuellt kunde han tänka sig ha sex med henne på hans egna villkor).
Han kan varit kränkt - men det var LW som gav uttryck åt att vara den mest kränkta, ihärdiga och ältande.
Hon diskuterar i timmar, dagar och nätter med vännerna om hur hon ska kunna låta bli att dras till SD men att han "manipulerar" henne. Gjorde han det (t ex sista tiden) eller är det till sitt försvar hon skriver så, för att inte framstå som riktigt efterhängsen?
Vidare ingår i alla kärleksrelationer ett visst mått av "manipulation", det ingår list, övertalningar, strategier... och många förförs av sådana tillvägagångssätt (kärleken är galen)

Tolkar du detta som att jag försvarar SD så tolkar du fel.
Han är precis så skyldig som han är!

Sen, dina okvädesord mot den du svarar är jättetråkiga att läsa, borde han ju anmäla.
Hur tänker du om att Stefan fotade Lena när hon satt i soffan med den där snubben? Att han stalkade henne sex gånger på en kväll? ”Jag kommer nog tillbaka senare.. Det blir en sjätte gång. Vi ses. Eller... jag ser...”

Det låter som att han hade släppt henne och ville att hon skulle träffa andra?

När han tejpade fast en lykta på hennes dörr när hon var på dejt var det såklart bara lite på skoj?
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-26 kl. 13:03.
Citera
2020-04-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det var bland det första jag läste, och som jag minns stod inte om det var 14 eller 15 maj,
kan varit förhör där jag fokuserade på den tvättade tröjan och vad just HD sagt om den,
nämligen att den var nytvättad och absolut skulle med på resan, viktig för SD.
Kan ha läst att de träffades den 14 så många gånger att jag tagit det för givet.
Eftesom han saknar vattentätt alibi så vet man ju inte om de träffades eller ej, så är min slutsats
efter allt jag läst i denna röra.
Kom ju sent in i tråden. Jo jag har läst delar av FUP.
Tror du själv på allt du läst så har du fler olika svar angående mordnatten.
Kl 24.00 börjar en ny dag också, tänk på det. Han kan ha tvättat tröjan den 15 och hur vet vi att HD inte var där hos honom den 15?
Att de ska jobba dagen efter säger inte mycket, då de är vana vid utespring om nätterna fast de jobbar.
I vilket fall var SD och LW nattugglor. Säkert HD också, vid behov.

Mordet var den 14:e och vad jag har läst har det inte framkommit i FUP eller i tråden att de skulle ha träffats den kvällen/natten. Kan de ha gjort men iaf inget de avslöjat.

Den 15:e träffades de innan SD åkte till sitt 2:a förhör och på kvällen sent innan avfärd till Arlanda.
Citera
2020-04-26, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Titta i Hannas hus. Sa JG.

Han sa det, ja. Men gjorde man det? Kollade man i HDs hus? Inte vad jag vet iaf. Och varför gjorde man inte det, trots att vittnet JG tipsade om det? Har vi fått någon förklaring till det?

Detta är bara en av alla taffligheter i inledningsskedet och JG har all anledning att vara orolig nu, kan jag tänka mig. Hade han sagt vad han visste redan från början så hade mordet kanske varit löst redan. I stället svamlade han och mumlade i skägget.
Citera
2020-04-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD gör inget som han vet att han inte klarar sig på.

Den gläntade ytterdörren till bostadsrätten förvillade Polisen kraftigt under det då aktuella tillfället, det vill säga, kidnappnings-klockan ringde, men sedan visade det sig, att L*na Wesstr*m låg avliden bakom ett bullerplank, dödsmisshandlad med tillhygge där Gärningspersonen hade tillfogat sitt offer med minst 17 slag mot offret's huvud och ansikte och tillika slitit av offret's ena öra.

Öronhänget som hade suttit fast i L*na Wesstr*m:s ena öra, kan ha varit det graverade öronhänget UG/471bp som jag tidigare sökt efter, men förgäves.

Mvh/ @JokerMannen

Bild finns i AB166/9.
Citera
2020-04-26, 12:56
Medlem
Ett särskilt gäng kanske går och väntar på nya order av sin ledare? De vet inte riktigt när han är allvarlig eller skojar på sitt säregna sätt?

Är de rädda att göra omedvetna fel?

Alla ska lyda blint - H, döttrarna, JG och L

Håller de Rt (radiotystnad) vid begäran och använder de Telegram?

Blir det fler inspelade förhör med dotter?

Låter han bli att ta barnen för hårt i armen?

Fortsätter han uttala dödshot som han sen förringar till att bli icke allvarligt menade önskningar såsom bilolyckor med dödlig blodig utgång

Kring vems hus ska han nu smyga i upprört tillstånd för att filma, fota, skicka bilder och lämna presenter med budskap på dörrhandtaget?

Vilken vän finns kvar som kan glömma koppla sin hund och riskerar se S vrede?

Är han beredd att slå sönder näven igen genom slag i väggen eller har han självkontroll?

Ska han fortsätta dokumentera rivsår på bild och hoppas ingen ska tro nåt eller inser han att det varit bättre om han låtit bli sånt som mordmisstänkt?

Fortsätter han hitta på egna tidslinjer för att fejklogga?

Fortsätter han snika till sig coords av andra (så som det går till i hela Team Fusk = S, H, JG och kanske näst bästa polaren ställföreträdande pappan SOA?)?

NW blev bestört och orolig när S släpptes, men hur är det med S närstående och vänner?
Citera
2020-04-26, 12:58
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Din sista mening...

Enl trådskrivare var vapendragarna (JG/SOA) ute på geotur tillsammans för någon dag sedan, skulle betala minst lika mycket för att få höra vad de pratade om som jag la till FUP! Nyfiken på om även SD var med vid tillfället!

Det kan han mycket väl ha varit utan att logga det, vem vet? Men han har ju också 8 månader att läsa ikapp i denna tråd. Det gör man inte i en handvändning.

SD har inte loggat några cacher sen han kom ut ur kurran. Men han är ju inne på sin sida på www.geocaching.com nästan dagligen.

HD har ju haft gott om tid att komma drygt 2 000 cacher före honom nu. Men enligt de helt självskrivna GeoCache-reglerna i familjen D, så kanske SD kan få logga de 2 000 cacherna för att "han var med henne i tankarna"?

HD är däremot fullt igång och har tagit många cacher sista veckan. Alltså tagit dem helt själv. Utan att logga 17 cacher som LW och SD har tagit ihop...Nej, just det, DE cacherna har ju hon redan registrerat. Flera gånger.

#TeamÅsaHiding

Och så lite extragodis att grunna på för alla:En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2020-04-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ja det var något JG tipsade polisen att göra när LW var försvunnen och enl polisen väldigt "på" när han ringde (under tiden SD/HD satt på planet till USA eller ev på väg norrut efter att ha blivit nekade inträde). Var kom JG:s misstanke ifrån som var så stark?

Undrar hur hans umgänge nu ser ut vad gäller HD och SD.
Hur förklarar han detta "tips" till polisen för SD/HD nu när SD är släppt och har läst om detta i FUP?

Man kan sluta sig till att JG lever ganska farligt nu...
Citera
2020-04-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Någon borde undersöka detta närmare så att de vet exakt vad som har hänt.

Forensikern är osäker i fup, men har gjort fler undersökningar inför rättegången där han säger att SAMMA uppdateringar gjordes på hans dator då den stod oanvänd över natten. Personligent tycker jag det är ett starkt indicium för att inget bevis finns för att SD satt vid sin dator vid sagda tidpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in