2020-04-26, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja av vem och var datorn öppnades säger loggarna inget om. Däremot att det är en person bakom händelsen är ganska säkert.

Inledningsvis hade jag svårt skaka fram samma beteende som SD-dator men när jag läste hans TR-brev på nytt och såg det där om öppna flikar föll det på plats. Jag laddade ner ett verktyg som i detalj visar när man haft access till cachen och då stämde det.

Att han gjorde en marginalanteckning om att detta är "viktigt" är lätt att förstå. Han skrev också att det inte var tillräckligt belyst och det kan jag hålla med om. Inte tillräckligt och kanske till viss del rentav felaktigt belyst.

Kanske var SD medveten om att det inte skulle gå att spåra var datorn öppnades, hemma hos honom eller i HD:s hem (för att få till ett alibi vid tidpunkten).
SD har verkligen gett sitt allt för att få till sitt alibi för kvällen... G-vik, hem till JG, tvätta, vattna gräsmattan, fixa cyklar (iaf innan han läst FUP och kommit på andra tankar).
Citera
2020-04-26, 09:41
Medlem
Det har sagts att Björn Lindén tog stor hänsyn till Härads-Psykopaten SD's Mållgan-historia, detta med anledning av att Härads-Psykopaten SD själv kontaktade Polisen vid det då aktuella tillfället och för dom klargjorde detta.

Detta visade också enligt Härads-Psykopaten SD att det fanns alternativa Gärningspersoner, vilket Björn Lindén tog hänsyn till.

Kan man verkligen utgå ifrån att Mållgorna mördade L*na Wesstr*m och att sålunda SD varit helt oskyldigt utpekad ?

Någon som tror på dessa Mållgor som mördare ?

Beträffande mig, jag gör det definitivt inte.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-26, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske var SD medveten om att det inte skulle gå att spåra var datorn öppnades, hemma hos honom eller i HD:s hem (för att få till ett alibi vid tidpunkten).
SD har verkligen gett sitt allt för att få till sitt alibi för kvällen... G-vik, hem till JG, tvätta, vattna gräsmattan, fixa cyklar (iaf innan han läst FUP och kommit på andra tankar).
Det som sticker i mina ögon är att han inte minns vad han sagt i förhör. Han säger ofta att, "jag läste i fupen att jag sagt..." Detta är sjukt. Om han talat sanning så behöver man inte läsa på vad man sagt.
Citera
2020-04-26, 09:49
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ungefär som mördarna i Columbo (den gamla TV-serien) som tänker på nästan allt.

Vete fan, då hade han lite tur med det där mejlet som kom 23.32 och som han menar ar anledningen till att han öppnade datorn.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-04-26 kl. 09:56.
Citera
2020-04-26, 09:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Ja det hade varit väldigt intressant att läsa deras första kommunikationer. Uthängandet av Hanna och hennes problem lär ju börjat ganska omgående. Eftersom hon vigde dem kanske hon kände extra ansvar att vara där för honom?

Folk verkar hela tiden glömma att den Lena vi ser är en helt annan än den hennes nära kände och beskriver. Det är Lena efter 6 års manipulation.
B-S var det någonn som manipulerade var det Lena. Om du lärt din läxa (om inte följt i tråden från start så läst FUP)hade du förstått att i detta fall var Lena den onda besatta "mannen" som var som en igel efter Stefan 24/7 i flera år.

Att hon blev mördad förändrar naturligvis inte detta vilket trådkaparna/genusfreakens avjävlande av LW i sin omedvetenhet vill åstadkomma.

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 112-113 (Jenny psykolog och har känt Lena sen gymnasietiden)

Jenny tror att Lena har någon sorts anknytningsproblem. Lena kom till Sverige när hon var ca 18 månader. Man vet inte exakt när hon är född och man tror att hon var något äldre men runt ett och ett halvt år gammal. Jenny upplever det som att Lena har haft anknytningsproblem och separationsångest i intima relationer. När hon blivit lämnad har hon alltid tagit det så hårt, så var det redan under gymnasietiden.

När hon träffade Ulf så kände Lena att hon träffat rätt. Lena bodde i Stockholm då och Ulf i Karlskoga och de träffades på helgerna. Varje gång de skildes åt var Lena helt förtvivlad och hon bara grät. Jenny upplevde att Lena aldrig var riktigt nöjd, hon letade alltid efter drömprinsen. 2013 var Lena på Jennys 40-årskalas och hade då med sig någon som hette Janne. Lena pratade om förlovning redan efter att de varit tillsammans i åtta veckor. Jimmy gjorde strax därefter slut och då var Lena helt förstörd
. Slut citat.

Stefan var inte Lenas problem dom var hennes alldeles egna.

Det lilla oförlåtligt svikna barnet sökte efter sin obestridliga rätt till oreserverad kärlek där kärlek inte fanns att få. Dom ändlösa monologerna i FUP om Stefans svek var Lenas rivande i den lilla fickans smärta av övergivenhet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-26 kl. 09:56.
Citera
2020-04-26, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det har sagts att Björn Lindén tog stor hänsyn till Härads-Psykopaten SD's Mållgan-historia, detta med anledning av att Härads-Psykopaten SD själv kontaktade Polisen vid det då aktuella tillfället och för dom klargjorde detta.

Detta visade också enligt Härads-Psykopaten SD att det fanns alternativa Gärningspersoner, vilket Björn Lindén tog hänsyn till.

Kan man verkligen utgå ifrån att Mållgorna mördade L*na Wesstr*m och att sålunda SD varit helt oskyldigt utpekad ?

Någon som tror på dessa Mållgor som mördare ?

Beträffande mig, jag gör det definitivt inte.

Mvh/ @JokerMannen
Kanske är även Björn Lindén en troende man? Tror man på Gud kan man väl lika gärna tro på Mållgans. Vi har ju i denna tråd sett många exempel på hur fanatiskt faktaresistenta troende kan vara.

Jag har dock inte sett ett enda rimligt försök till en förklaring till varför Stefan uppgav fel personuppgifter. Eller varför han, som är områdets vita riddare och drömmer om att få bli hjälte, lämnade Lena i sticket. Eller varför han försökte kartlägga sin grannes rörelsemönster och nattliga rutiner. Någon(troende kanske?) föreslog att båda poliserna och grannen måste ha ljugit i rättssalen men det duger inte för mig.
Citera
2020-04-26, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ungefär som mördarna i Columbo (den gamla TV-serien,) som tänker på nästan allt.

Vete fan, då han lite tur med det där mejlet som kom 23.32 och som han menar ar anledningen till att han öppnade datorn.

Svarade SD på det mejlet vid den tidpunkten? Eller öppnades det bara?
Citera
2020-04-26, 09:59
Medlem
Citat:
Inga filer eller program öppnades. Uppdateringarna som gjordes görs även när ingen använder datorn. Därför kan det, utan att det utreds vidare, inte användas som alibi.
Citera
2020-04-26, 10:01
Medlem
Citat:
Rätten får lov att låta mycket passera. Inte lätt att få med allt som hänt i 20 dagars rättegång (efter snart 2 års förhör med SD/vittnen).

SD får läsa FUP och det är tydligen enl lag OK, på något vis känner jag att det borde finnas en FUP2 som är skriven av SD:s advokater där svar finns på vad som framkommit i FUP (så rätten har en chans att jämföra).

Ps Jag är inte för dödsstraff... det vore för snällt för GM. likt Stefans namne som för 10 år sedan hängde sig i häktet i Örebro... han valde och tyvärr lyckades att ta den enkla vägen efter att han mördade och styckade sin älskarinna. Han jobbade på Örebro Universitet...Ds
Jag säger Nej, tack!
Försvarsadvokater får redan idag bra betalt för att göra sitt jobb, d v s tillvarata sina klienters intressen och det är helt i sin ordning (även om det är förfärligt med all brottslighet, såklart!). Det vore rent stolligt att därtill också be dem skriva alternativa, egna "FUP"! Skulle du vilja betala dem ur egen ficka?

Jag vet att du i likhet med många andra har fått förhållningsorder om att inte svara, men jag vill ändå ställa dig ett par frågor:

-Kan du inte bara acceptera den rådande svenska ordningen vad gäller FUP? Det blir lite tjatigt med dina märkliga "resonemang" om att det vore bättre om den misstänkte inte skulle få veta varför den är inför skranket

-Du som tydligen anser att ett dödsstraff för t ex SD är för "snällt", om vi tänker oss att du hade barn som blev dömt för mord, kanske oskyldigt? -skulle du då vilja att nån avlivade ditt barn?
Jag ser att du skriver att du inte är för dödsstraff, men du tycks ju inte vara motståndare heller.
Citera
2020-04-26, 10:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Som jag minns det så svarade han inte på det eller har inte läst nåt om det åtminstone.

Han öppnade ett pdf-dokument 00.00, om det hade koppling till det inkommande mejlet har jag inte heller sett något om.
Citera
2020-04-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det som sticker i mina ögon är att han inte minns vad han sagt i förhör. Han säger ofta att, "jag läste i fupen att jag sagt..." Detta är sjukt. Om han talat sanning så behöver man inte läsa på vad man sagt.

Speciellt när en vän misstänkts vara försvunnen (som han dessutom misstänker inte är borta frivilligt) kommer man ihåg vad man gjorde/sa.
Vad han sagt i de tidigaste förhören borde vara vad han hade närmast i minnet... sen "komma ihåg" efter att ha läst i FUP är bara så galet!
Citera
2020-04-26, 10:05
Medlem
Jag är övertygad om att man låst in SD omedelbart och slängt nyckeln om rätten haft tillgång till fupen. Detta är fan skandal. Inte rättssäkert nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in