Citat:
Ang min fetning:Ja det är helt enkelt inte riktigt klokt!
Finns en rad sådana uttalanden som både SD och HD gjort, i ansiktet på rätten,
FL, vänner o bekanta.
Är man skyldig borde man inte driva med omgivningen och erkänna på ett retoriskt sätt (göra uttalanden eller ställa frågor där svaren ingår, typ "Är jag mördaren då?", alltså att väcka frågan)
och är man oskyldig vill man kanske inte bli misstänkt i onödan eller orättvist dömd.
Jag tror dock inte någon av dem vill sitta i fängelse?
Det talar också för deras demonstrativt totala brist på empati beträffande LW:s försvinnande.
De har inte en enda fråga kring varför hon försvann, som om det inte angick dem.
Kan vara ett sätt att ventilera ett minimalt pyrande samvete, men bortom sökbarhet
för utomstående?
Eller ett sätt att kolla hur omgivningen reagerar.
Rättssystemet tycks ha brister, då en mördare nästan kan erkänna men sett till att spår och bevis saknas.
Ändå är det bra, att det inte går att fälla på lösa indicier.
Innebär ändå sorgligt nog att somliga mördare går lösa liksom kanske att någon
sitter inne oskyldig (någon ha t ex mördat för att ge en annan skulden, placerat falska bevis, har falska alibin osv), allt för att bevisen ska vara "oklanderliga".
Det där med alibin är en intressant sak i och för sig.
Finns en rad sådana uttalanden som både SD och HD gjort, i ansiktet på rätten,
FL, vänner o bekanta.
Är man skyldig borde man inte driva med omgivningen och erkänna på ett retoriskt sätt (göra uttalanden eller ställa frågor där svaren ingår, typ "Är jag mördaren då?", alltså att väcka frågan)
och är man oskyldig vill man kanske inte bli misstänkt i onödan eller orättvist dömd.
Jag tror dock inte någon av dem vill sitta i fängelse?
Det talar också för deras demonstrativt totala brist på empati beträffande LW:s försvinnande.
De har inte en enda fråga kring varför hon försvann, som om det inte angick dem.
Kan vara ett sätt att ventilera ett minimalt pyrande samvete, men bortom sökbarhet
för utomstående?
Eller ett sätt att kolla hur omgivningen reagerar.
Rättssystemet tycks ha brister, då en mördare nästan kan erkänna men sett till att spår och bevis saknas.
Ändå är det bra, att det inte går att fälla på lösa indicier.
Innebär ändå sorgligt nog att somliga mördare går lösa liksom kanske att någon
sitter inne oskyldig (någon ha t ex mördat för att ge en annan skulden, placerat falska bevis, har falska alibin osv), allt för att bevisen ska vara "oklanderliga".
Det där med alibin är en intressant sak i och för sig.
Om vi för ett ögonblick gör tankeexperimentet att det är SD som skulle ha dödat LW, så är det ju inte han som "sett till att spår och bevis saknas".
Det är Örebropolisen.
Eller hur?
Många Mållgans har både 2 och 3 mobiler på sig - hela tiden.

Tror folk på Tomten med?