2020-04-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja det är helt enkelt inte riktigt klokt!
Finns en rad sådana uttalanden som både SD och HD gjort, i ansiktet på rätten,
FL, vänner o bekanta.

Är man skyldig borde man inte driva med omgivningen och erkänna på ett retoriskt sätt (göra uttalanden eller ställa frågor där svaren ingår, typ "Är jag mördaren då?", alltså att väcka frågan)
och är man oskyldig vill man kanske inte bli misstänkt i onödan eller orättvist dömd.
Jag tror dock inte någon av dem vill sitta i fängelse?
Det talar också för deras demonstrativt totala brist på empati beträffande LW:s försvinnande.
De har inte en enda fråga kring varför hon försvann, som om det inte angick dem.

Kan vara ett sätt att ventilera ett minimalt pyrande samvete, men bortom sökbarhet
för utomstående?
Eller ett sätt att kolla hur omgivningen reagerar.

Rättssystemet tycks ha brister, då en mördare nästan kan erkänna men sett till att spår och bevis saknas.
Ändå är det bra, att det inte går att fälla på lösa indicier.
Innebär ändå sorgligt nog att somliga mördare går lösa liksom kanske att någon
sitter inne oskyldig (någon ha t ex mördat för att ge en annan skulden, placerat falska bevis, har falska alibin osv), allt för att bevisen ska vara "oklanderliga".

Det där med alibin är en intressant sak i och för sig.
Ang min fetning:
Om vi för ett ögonblick gör tankeexperimentet att det är SD som skulle ha dödat LW, så är det ju inte han som "sett till att spår och bevis saknas".
Det är Örebropolisen.
Eller hur?
Citera
2020-04-26, 13:20
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
H var hemma hos sig när S satt anhållen på tisdagskvällen.
S har sagt att han tvättade den blå tishan på natten till den 15e, så då kan den inte ha packats. Det är ändå konstigt att H kan minnas att just den blå tröjan packades. Det såg hon? När? Hon har så många andra minnesförluster, men värsta kollen på vissa detaljer och som hon säger i rätten "det är sånt man minns"...

Är Hs mediciner någon form av preparat som kan ge biverkningar som ex svårigheter att skilja på dikt och verklighet?
Angående detaljer och det påstådda blodet:

Åklagaren: - Är det något som också SD har berättat för dig om?
HD: - Nej! (röstläget förändras och tonen blir skarp)
Åkl: - Det kommer du ihåg?
HD: - Jaa, därför att det är så udda, det sticker ut.

SD får frågan om han har berättat om blodet för HD: - Kanske.

Först efter mordet anförtror sig båda makar till vänner och bekanta om blodigt sex. Det, om något är anmärkningsvärt.
Varför talar HD inte om för sin man vad älskarinnan har berättat om blodet, det är ju udda och sticker ut? Däremot informeras väninnorna efter LWs bortgång, dryga året senare.

- Trovärdigt?
Citera
2020-04-26, 13:21
Medlem
landbandys avatar
Antar att SD var rädd att jaktinstinkten skulle ta överhanden på JG:s hund om den råkade springa på döttrarnas kaniner ??

Kanske rädslan för att det skulle hända gjorde att SD blev arg på JG ??
SD:s döttrar hade ju aldrig förlåtit den som ”råkade” göra så att någon kanin skulle ha blivit skadad , och det kan man ju förstå ....

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-04-26 kl. 13:23.
Citera
2020-04-26, 13:25
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det har sagts att Björn Lindén tog stor hänsyn till Härads-Psykopaten SD's Mållgan-historia, detta med anledning av att Härads-Psykopaten SD själv kontaktade Polisen vid det då aktuella tillfället och för dom klargjorde detta.

Detta visade också enligt Härads-Psykopaten SD att det fanns alternativa Gärningspersoner, vilket Björn Lindén tog hänsyn till.

Kan man verkligen utgå ifrån att Mållgorna mördade L*na Wesstr*m och att sålunda SD varit helt oskyldigt utpekad ?

Någon som tror på dessa Mållgor som mördare ?

Beträffande mig, jag gör det definitivt inte.

Mvh/ @JokerMannen

1. Har du hört det i Örebro? För det har väl inte skrivits någonstans i media?

2. Hur svårt ska det vara att kolla om det funnits 3-4 telefoner, till 3-4 män som sen förvandlades till kvinnor i området just då? För INGEN i världen tror väl ändå att 3-4 Mållgans från Vivalla skulle vara ute i buskarna UTAN mobil? Många Mållgans har både 2 och 3 mobiler på sig - hela tiden.

Och i den ekvationen får vi också lägga till att 2 poliser skulle ljugit om SD`s udda uppförande i så fall.

Nej, det går inte ihop alls. Jag tror inte att de som utrett detta i snart två år kommer att ge sig nu när han blir friad i TR. De vill få ett avslut och de vet vem/vilka som är skyldiga och inblandade.

Mvh
/FS

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
När var detta? Bör ha varit en väckarklocka ja!

Ja han hade ju inte gett upp äktenskapet iaf, eftersom han inte tog av sig ringen och inte berättade om skilsmässan för alla. Till vissa sa han väl även att det var ett gemensamt beslut? ”Drömresan med drömkvinnan”, ”Det ska bli så bra nu”.

Jag lutar nog faktiskt också åt det och att hennes pappa inte skyddar Stefan utan Hanna och barnen. Hennes kommentar till Jerry den 15:e(?): ”Vad har han gjort nu?!” och till chefen: ”Jag hoppas hon är död!” tycker jag tyder på att Stefan kan ha antytt saker till henne. Under USA-resan körde han sen stenhård manipulation.

Å andra sidan raderade hon ju meddelanden från innan mordet också ja.. Berättade han något om det misslyckade försöket den 11:e kanske? Kanske bara ytterligare antydningar men som skulle säga polisen en hel del?

De kanske hoppades att han skulle torska ändå? Men vad ska Stefan säga om hemligheterna..?

Fy fan jag skulle inte vilja vara ett av vittnena nu.. Han lär ju känna sig oövervinnerlig.

Jag funderar på om HD helt enkelt är så fylld av skuldkänslor, för att hon genom sitt beteende, hat och önskningar om att LW "ska bort" ur hennes liv har drivit SD att mörda henne. Hon behöver inte rent juridiskt ha varit anstiftare. Jag tror inte SD i såfall har varit sen med att påpeka för henne att han gjort det för hennes skull.
Citera
2020-04-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antar att SD var rädd att jaktinstinkten skulle ta överhanden på JG:s hund om den råkade springa på döttrarnas kaniner ??

Kanske rädslan för att det skulle hända gjorde att SD blev arg på JG ??
SD:s döttrar hade ju aldrig förlåtit den som ”råkade” göra så att någon kanin skulle ha blivit skadad , och det kan man ju förstå ....

(Spekulation)

Tror du på det själv? Kaninerna sprang väl inte lösa omkring på tomten?
Citera
2020-04-26, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja av vem och var datorn öppnades säger loggarna inget om. Däremot att det är en person bakom händelsen är ganska säkert.

Inledningsvis hade jag svårt skaka fram samma beteende som SD-dator men när jag läste hans TR-brev på nytt och såg det där om öppna flikar föll det på plats. Jag laddade ner ett verktyg som i detalj visar när man haft access till cachen och då stämde det.

Att han gjorde en marginalanteckning om att detta är "viktigt" är lätt att förstå. Han skrev också att det inte var tillräckligt belyst och det kan jag hålla med om. Inte tillräckligt och kanske till viss del rentav felaktigt belyst.

MEN, han gjorde vidare analys som han presenterade i TR. Där vittnade han om att en dator som han satte på observation gjorde exakt samma uppdateringar på natten - utan mänsklig inblandning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag funderar på om HD helt enkelt är så fylld av skuldkänslor, för att hon genom sitt beteende, hat och önskningar om att LW "ska bort" ur hennes liv har drivit SD att mörda henne. Hon behöver inte rent juridiskt ha varit anstiftare. Jag tror inte SD i såfall har varit sen med att påpeka för henne att han gjort det för hennes skull.

Nej, tjugo år med sociopaten säger nej. Se förhören, ingen ånger bara krångel. SD säger och gör hon lyder. Sann kärlek till husse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Medveten om att du vänder dig till CarlJanne, vill jag ändå passa på att kommentera.
Det fetade:
Jag tror tingsrätten anser att det finns alldeles för liiiiite bevis.

Därför kommer tingsrätten i Örebro den 6 maj ge dig ett väääldigt surt äpple att bita i.
Bara för dig att se glad ut, tugga i dig viktiga bitar av svensk rättssäkerhet och svälja.
Vill du grimasera illa står det dig naturligtvis fritt.

#TeamÖrebroTingsrätt

Du verkar väldigt säker på hur detta mål kommer att sluta. Eller räknar du inte in hur HR kommer att döma?
Citera
2020-04-26, 13:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det som sticker i mina ögon är att han inte minns vad han sagt i förhör. Han säger ofta att, "jag läste i fupen att jag sagt..." Detta är sjukt. Om han talat sanning så behöver man inte läsa på vad man sagt.

Ja, det är mycket störande att höra. Och att de inte stenhårt ifrågasätter det han har sagt i förhör. Typ som hans blodiga sex över hela huset med LW, som sen till slut han modellerade om till att LW har snickrat i hans tvättstuga. Många gånger. Till och med när han inte var där. Tror folk på Tomten med?

Och varför har ingen frågat honom rätt ut: Kan du säga att du är oskyldig? För det har han aldrig sagt, såvida vi har kunnat läsa och lyssna oss till.

Hans dramastil när han säger att han sagt åt HD att "hon borde skilja sig från honom för han har varit otrogen", det är ett exakt detsamma som han sa till dottern när hon klagade på att han tagit henne i armarna:

"Har jag skadat dig så illa, så stänger vi av inspelningen och ringer 112, om du är svårt skadad". Det är psykisk terror och inget annat.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är en intressant fråga som jag tror att vi inte har fått något svar på (eller så har jag missat det).

Har hunden tidigare fått springa omkring på SD:s gräsmatta eller var det första gången det hände?
Om den tidigare har sprungit omkring men den här gången blev SD stortokig så kan man verkligen undra. Det skulle öka misstankarna mot SD.

Om den tidigare inte har fått springa omkring men JG den här gången släppte lös den så kan man också undra. Var JG misstänksam och ville se om hunden reagerade på något?

Som jag har förstått det hela så var familjen D ett andra hem för vovven. Flickorna älskade den och den var ofta där flera dagar i taget. Konstigt i så fall om den inte varit på gräsmattan och till och med vid kaninerna utan problem tidigare. Det är dessutom en gammal giktbruten vovve som inte vill gå långa promenader längre tror jag mig man kan utläsa ur JGs meddelanden.
Citera
2020-04-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Inga filer eller program öppnades. Uppdateringarna som gjordes görs även när ingen använder datorn. Därför kan det, utan att det utreds vidare, inte användas som alibi.

Hade han varit lite smartare så skulle han ha placerat HD vid datorn den kritiska tiden så hon hade kunnat göra något mer konkret än vad som nu synts i datorn. Men inte ens det hade gett just SD alibi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in