2020-04-24, 21:12
Medlem
Iman2014s avatar
Kan någon förklara för mig om Netflix har sänkt bildkvaliteten sedan corona viruset?

Fick icke-svar från chattsektionen i Netflix där dem säger att "bit rate" har sänkts men att man fortfarande kan titta på HD.

Vad betyder detta? Kan någon förklara om bildkvaliteten har sänkts på Netflix sedan coronaviruset?
Citera
2020-04-24, 22:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Kan någon förklara för mig om Netflix har sänkt bildkvaliteten sedan corona viruset?

Fick icke-svar från chattsektionen i Netflix där dem säger att "bit rate" har sänkts men att man fortfarande kan titta på HD.

Vad betyder detta? Kan någon förklara om bildkvaliteten har sänkts på Netflix sedan coronaviruset?
Diverse tjänster har sänkt kvalitén för att minska belastningen på nätet nu n'är så många sitter hemma.
Citera
2020-04-25, 00:05
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Diverse tjänster har sänkt kvalitén för att minska belastningen på nätet nu n'är så många sitter hemma.

Okej, så bildkvaliteten har sänkts. Med diverse tjänster menar du också HBO Nordic? Tycker mig se samma sak där.

Vet du när dem planerar att återgå till det vanliga? Det finns ingen anledning att betala för dålig kvalitet, så det är lika bra att avsluta alla abonnemang tills detta är över.
Citera
2020-04-25, 00:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Okej, så bildkvaliteten har sänkts. Med diverse tjänster menar du också HBO Nordic? Tycker mig se samma sak där.
En bunt olika tjänster vilka kan du googla fram.
Citera
2020-04-25, 01:08
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Vet du när dem planerar att återgå till det vanliga? Det finns ingen anledning att betala för dålig kvalitet, så det är lika bra att avsluta alla abonnemang tills detta är över.

HBO har alltid haft dålig kvalité.

Det var sagt att de skulle sänka det i en månad. Mer än så har jag inte läst.
Citera
2020-04-25, 01:34
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
HBO har alltid haft dålig kvalité.

Det var sagt att de skulle sänka det i en månad. Mer än så har jag inte läst.

Jag försöker få kontakt med Netflix via deras chatt men väntetiden är enorm.

Jag är väldigt intresserad när Netflix bildkvalitet återvänder till det normala, då det känns det värdelöst att betala 150 kronor per månad för något där kvaliteten är dålig.
Citera
2020-04-25, 20:20
Medlem
Går det att logga in hos en släkting med mitt netflix account och låta denna kolla samtidigt som jag kan kolla som vanligt hemma? Har Netflix Standard abbonemang. (109kr/mån)

Tänker mest för att låta denne ”prova på”, innan personen bestämmer sig för att skaffa eget account.
Citera
2020-04-25, 21:11
Medlem
Dexiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukelikukluxklan
Går det att logga in hos en släkting med mitt netflix account och låta denna kolla samtidigt som jag kan kolla som vanligt hemma? Har Netflix Standard abbonemang. (109kr/mån)

Tänker mest för att låta denne ”prova på”, innan personen bestämmer sig för att skaffa eget account.

Hur många enheter du kan vara inloggad på samtidigt hittar du i informationen om det abonnemang du betalar för.
Citera
2020-04-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexiator
Hur många enheter du kan vara inloggad på samtidigt hittar du i informationen om det abonnemang du betalar för.
Jag har ju givetvis googlat innan jag ställde frågan. Men det står bara att jag kan titta på si och så många skärmar samtidigt.

Tycker inte min fråga är orimlig. Dessutom måste folk ha testat sånt här förut.

Har du något svar på min fråga eller vill du bara få en till post under bältet?
Citera
2020-04-26, 00:09
Medlem
Citat:

Ja, det är inga problem att kolla två stycken samtidigt. Bor din släkting i ett annat land är jag mer osäker men sitter ni båda i Sverige kommer det att fungera.
Citera
2020-04-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1597536842
Ja, det är inga problem att kolla två stycken samtidigt. Bor din släkting i ett annat land är jag mer osäker men sitter ni båda i Sverige kommer det att fungera.
Vi bor absolut i samma land, men med olika internetleverantörer på olika adresser. Tänkte mest på att netflix lär ju se att det strömmas i från två olika IP adresser osv.

Vet du att det fungerar eller gissar du? Vill ju inte riskera att det blir nått skit med mitt abbonemang. Det handlar trots allt om 100 spänn så inte värt det om det blir en massa strul.
Citera
2020-04-26, 00:36
Medlem
Citat:
Vi bor absolut i samma land, men med olika internetleverantörer på olika adresser. Tänkte mest på att netflix lär ju se att det strömmas i från två olika IP adresser osv.

Vet du att det fungerar eller gissar du? Vill ju inte riskera att det blir nått skit med mitt abbonemang. Det handlar trots allt om 100 spänn så inte värt det om det blir en massa strul.

Mina föräldrar snyltar på mitt Netflix. De bor i en annan stad och har en annan ISP, de kollar samtidigt som mig med jämna mellanrum. Så inga gissningar här inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in