2020-04-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1597536842
Mina föräldrar snyltar på mitt Netflix. De bor i en annan stad och har en annan ISP, de kollar samtidigt som mig med jämna mellanrum. Så inga gissningar här inte!
Perfekt. Tackar och bockar. 👍🏻
Citera
2020-04-26, 05:24
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:
Ja, det är inga problem att kolla två stycken samtidigt. Bor din släkting i ett annat land är jag mer osäker men sitter ni båda i Sverige kommer det att fungera.

Det är inga problem för mig, jag delar med en person som bor i ett annat land. Där hon får utbudet för det land hon bor i & jag får utbudet i Sverige. Känns lite lagom roligt ibland, när hon sett någon film/tv-serie man själv vill titta på
Citera
2020-05-16, 00:49
Medlem
Scamps avatar
Kan man stänga trailers som börjar automatiskt när man bläddrar mellan filmerna? Så jävla störsamt.
Citera
2020-05-16, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Kan man stänga trailers som börjar automatiskt när man bläddrar mellan filmerna? Så jävla störsamt.

Yes. Ditt konto > "Klicka på din profil" > Uppspelningsinställningar > Där kan du bocka ur "Spela upp förhandsvisningar automatiskt vid bläddring på alla enheter"
Citera
2020-05-16, 01:14
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Yes. Ditt konto > "Klicka på din profil" > Uppspelningsinställningar > Där kan du bocka ur "Spela upp förhandsvisningar automatiskt vid bläddring på alla enheter"
Perfekt, tack så mycket!
Citera
2020-05-30, 19:30
Medlem
Jag letar efter en dokumentär som jag såg någon på Facebook rekommenderade som handlar typ om någon snubbe som fick veta statshemligheter och sattes på ett mentalsjukhus. Någon som vet vilken det är?
Citera
2020-05-30, 19:37
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Jag letar efter en dokumentär som jag såg någon på Facebook rekommenderade som handlar typ om någon snubbe som fick veta statshemligheter och sattes på ett mentalsjukhus. Någon som vet vilken det är?
Bob Lazar kanske? Det handlar om Area 51, minns inte hela historien så kan ej bekräfta om han satter på mentalsjukhus eller ej.
Citera
2020-05-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Bob Lazar kanske? Det handlar om Area 51, minns inte hela historien så kan ej bekräfta om han satter på mentalsjukhus eller ej.

Jag är inte säker men tror det ska ha hetat något med ”secrets” och vara en dokumentärserie men hittar inget med secrets som stämmer in på den. Tror det handlar om olika saker i dem olika avsnitten och något avsnitt ska också handla om något barn i Tyskland som försvinner.
Citera
2020-05-31, 02:04
Medlem
Nihiliserads avatar
Netflix tar populäraste sökorden och väver samman tramshistorier till serier?

Är det så det funkar? Känns mer och mer som det. Som att de t.o.m. anpassar omslagen till sina serier efter detaljer ur filmerna de vet du gillar, oavsett hur osignifikanta de är för historien, bara så du ska lockas klicka på skiten.

En serie kan helt plötsligt få en varg på omslaget, för att jag ska testa den, men vargfan råkar sen bara gå förbi i nån scen och har egentligen inget med serien att göra. Netflix vet dock att jag ofta sökt på varg och hundrelaterade grejer.

Antagligen har de väl skapat profiler på sina användare så om Kalle och Anna gillar x y z å a b och v, och Kalle sen även gillar d och ö, och Anna q och w, och så anpassar de i försök att tilltala så många som möjligt.

Såpaskådespelskvalitet på fler och fler av skådespelarna verkar det också som. Nä fyfan, nu tar det inte lång tid innan jag slutar betala för skiten.
Senast redigerad av Nihiliserad 2020-05-31 kl. 02:08.
Citera
2020-05-31, 03:35
Medlem
Ja, de vill ju få sitt utbud att framstå som så stort som möjligt. Antagligen finns det inte obegränsat med material om just vargar och hundar, så det fyller ut skiten med relaterat material som andra tittat på för att det ska se bra ut, även om det vore ärligare mot dig att låta halva sidan gapa tom i och med att du väldigt specifikt vill se en varghane yla i två timmar.

Kolla på Youtube istället. Vem går in på Netflix och söker på "varg" anyway...det känns lite speciellt
Senast redigerad av Aktien 2020-05-31 kl. 03:39.
Citera
2020-05-31, 08:12
Medlem
Fick precis den känslan när jag tittade på "Ozark", som höjts till skyarna av både kritiker och publik Den kändes verkligen utstuderat kalkylerad för att appellera till ett visst publiksegment.
Citera
2020-05-31, 08:16
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Har också märkt detta på sistone och har kommit fram till att Netflix har ett extremt litet utbud.
Stängde av mitt abonnemang hos dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in