Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiz
Vad anser ni, värt med Netflix? Finns någon simpel lista med serier och annat kategoriserat innan man köper? Kikar på sidan, haft Netflix för över ett år sedan när jag bodde i UK och såg någon serie jag ej kan minnas vilken.
Brukar normalt se YouTube enbart någon timme eller två per kväll, men börjar lessna lite och funderar om man ska börja se någon serie innan man sover på TV'n, tänkte bara basic speciellt då de sänkt till SD kvalité.
Det är inte så Netflix har provtid på ett par dagar, vecka eller månad gratis? Googlade upp och läste nya konton, men prövade göra nytt konto men verkade fortfarande som det inte har någon period gratis.
Jag tycker det blir sämre och sämre. Förr så var det en streamingservice som ersatte vanlig tv. I takt med att de tappar serie efter serie och film efter film till anda streamingtjänster så är det inte samma sak. Ingen kan påstå att det är samma produkt längre. Jag gjorde en koll på vilka sitcoms de har kvar. Av de ca 20 största så kunde jag hitta två. Fresh prince in bel air och the office. Inget seinfeld,vänner,how i met your mother, family guy,simpsons, modern family osv.
Det blir mer och mer egenproducerat. Egenmassproducerat är nog rätt beskrivning. De sprutar ut halvdana serier för att få konsumenten att inte märka tappet av all kvalitet som har gått förlorad.