2020-03-30, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Tänkte se ozark säsong 3 nu . Varför är de ingen svensk text när de pratar mexikanska eller vad det är? Märkt på flera serier inte är svensk text ibland

Är det inbränd engelsk textning då? Jag har märkt att ofta saknas översättning i de fallen. Gäller andra streamingtjänster också. Jag antar de använder engelska textningen som mall.
Citera
2020-04-01, 04:36
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiz
Vad anser ni, värt med Netflix? Finns någon simpel lista med serier och annat kategoriserat innan man köper? Kikar på sidan, haft Netflix för över ett år sedan när jag bodde i UK och såg någon serie jag ej kan minnas vilken.
Brukar normalt se YouTube enbart någon timme eller två per kväll, men börjar lessna lite och funderar om man ska börja se någon serie innan man sover på TV'n, tänkte bara basic speciellt då de sänkt till SD kvalité.
Det är inte så Netflix har provtid på ett par dagar, vecka eller månad gratis? Googlade upp och läste nya konton, men prövade göra nytt konto men verkade fortfarande som det inte har någon period gratis.
Jag tycker det blir sämre och sämre. Förr så var det en streamingservice som ersatte vanlig tv. I takt med att de tappar serie efter serie och film efter film till anda streamingtjänster så är det inte samma sak. Ingen kan påstå att det är samma produkt längre. Jag gjorde en koll på vilka sitcoms de har kvar. Av de ca 20 största så kunde jag hitta två. Fresh prince in bel air och the office. Inget seinfeld,vänner,how i met your mother, family guy,simpsons, modern family osv.

Det blir mer och mer egenproducerat. Egenmassproducerat är nog rätt beskrivning. De sprutar ut halvdana serier för att få konsumenten att inte märka tappet av all kvalitet som har gått förlorad.
Citera
2020-04-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tycker det blir sämre och sämre. Förr så var det en streamingservice som ersatte vanlig tv. I takt med att de tappar serie efter serie och film efter film till anda streamingtjänster så är det inte samma sak. Ingen kan påstå att det är samma produkt längre. Jag gjorde en koll på vilka sitcoms de har kvar. Av de ca 20 största så kunde jag hitta två. Fresh prince in bel air och the office. Inget seinfeld,vänner,how i met your mother, family guy,simpsons, modern family osv.

Det blir mer och mer egenproducerat. Egenmassproducerat är nog rätt beskrivning. De sprutar ut halvdana serier för att få konsumenten att inte märka tappet av all kvalitet som har gått förlorad.

Då undrar jag hur du söker. För jag hittar då Vänner, Family Guy, Modern Family och How I met your mother på Netflix.

Sedan har ju alla olika smak. Jag är exempelvis inte särskilt förtjust i sitcom, eller andra humorprogram och liknande. Det måhända att jag gillar en del som du kallar halvdant. För jag gillar faktiskt vissa av deras egenproducerade serier och filmer.
Senast redigerad av Amberfly 2020-04-02 kl. 12:53.
Citera
2020-04-03, 19:30
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Har Netflix totalt slutat med att köpa in populära serier som började med
The 100 följde jag tyckte den var helt ok men no more, likaså med
Arrow
Blacklist
Gotham
mm
Citera
2020-04-05, 17:15
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Kan man slå av så Netflix slutar översätta titlarna på filmer? Kryper fan i hela kroppen när jag ser översatta titlar. Är det här 70-talet eller?
Citera
2020-04-07, 01:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Varför har Netflix börjat att sända indiska serier med endast engelsk text?
Och varför i helvete arabisk serie med endast arabisk text?
Citera
2020-04-07, 01:22
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Kan man slå av så Netflix slutar översätta titlarna på filmer? Kryper fan i hela kroppen när jag ser översatta titlar. Är det här 70-talet eller?

Man kan ändra språket på många serier till orginalspråket
Citera
2020-04-07, 01:23
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför har Netflix börjat att sända indiska serier med endast engelsk text?
Och varför i helvete arabisk serie med endast arabisk text?

Har bara sett sacred games (bra serie) och där kunde man välja på en del olika språk
Citera
2020-04-07, 01:34
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Har bara sett sacred games (bra serie) och där kunde man välja på en del olika språk

Vet inte vilken det är.
Den arabiska serien jag tycker verkar bra, har ett arabiskt namn. Så jag vet inte vad den heter.
Men vad den handlar om är på svenska.
Texten är endast på arabiska.

Bild: https://i.ibb.co/MnB7Cv0/foto-no-exif.jpg
Senast redigerad av GormDenGamle 2020-04-07 kl. 01:38.
Citera
2020-04-16, 10:17
Bannlyst
Jag är nöjd med Netflix, det är en bra streamingtjänst.

Serier och dokumentärer. De har ett bra urval av serier framförallt.
Citera
2020-04-18, 19:50
Medlem
R4hu7s avatar
Vill se på The Office US på Netflix men finns ej på den svenska marknaden. Hur löser man det? Har en VPN som kopplar upp mot USA men så fort man klickar på en serie så får jag upp ett felmeddelande som lyder: You seem to be using an unblocker or proxy. Please turn off any of these services and try again.
Går det inte att använda Netflix och VPN samtidigt?
Citera
2020-04-19, 13:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Vill se på The Office US på Netflix men finns ej på den svenska marknaden. Hur löser man det? Har en VPN som kopplar upp mot USA men så fort man klickar på en serie så får jag upp ett felmeddelande som lyder: You seem to be using an unblocker or proxy. Please turn off any of these services and try again.
Går det inte att använda Netflix och VPN samtidigt?

Om du inte får det att funka, så går det att serien hos Viaplay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in