2020-04-25, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det finns ytterligare en typ: en dömd kan begära resning om nya omständigheter framkommit som kan leda annat domslut. Som Quick, Linna etc.
Jo, det vet vi. Får se vad som händer i det här fallet.
Citera
2020-04-25, 20:44
Medlem
Rastades avatar
Jag är övertygad att han kommer dömas för mord till livstidsstraff.
Har lyssnat på hela rättegången på youtub.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1lyR0y3cUO

Och läst stora delar av fup.

Det finns flera sätt och se på när det gäller styrkande i bevisning. Tyvärr verkar tingsrätten oeniga och det har nog varit en mycket vaken tid för dom själva och till slut var dom tvungna att bli eniga (trots att dom inte är) att släppa honom.
Citera
2020-04-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge

Nope, tyvärr! Det lär nog inte gå någonsin? Med fysiskt bevis alltså. Mordvapen däremot kanske kanske..

Ja o nej, som jag ser det ang ditt tyvärr. Tycker inte att man utifrån vad som framkommit i fallet kan landa i att SD bevisligen varit på BP vid mordet.
Den bedömningen, som man nu får anta att TR gjort, känns korrekt. Alltså inte tyvärr på det.

Däremot ett jättetyvärr på att man inte kunnat finna konklusiv bevisning på BP som klart visat på vem som är GM.

Och visst, skulle, mot all förmodan (tyvärr), mordvapnet dyka upp så kan allt ändras.
Citera
2020-04-25, 21:08
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Bra tänkt, och skrivet. I stort är det nog så som du funderar men jag är tveksam till att HD är så ovetande. SD kan mycket väl ljugit för HD så att hon deltar utan att vara säker på vad hon medverkar till. Det här med alibi genom aktivitet på natten hemma hos SD t ex. Eftersom ytterbelysningen var släkt kan ngn smugit hem till SD och verkställt lagom nätaktivitet. Det finns säkert fler små viktiga pusselbitar HD kanske lagt på plats, med eller utan insikt i varför. Men hade hon varit helt ovetande borde hon reagerat starkt och sannolikast negativ när hon fick kännedom om mordet. Jag tror han spelat kortet du och jag mot världen - jag fixar det här men du (HD) backar upp.
Och så tjafset med vattenspridaren...?!

Istället säger hon "Jag hoppas att hon är död" till sin chef klockan 07:40 på morgonen. Klart att hon är inblandad.

Tror också hon kan ha varit aktiv på olika sätt. Och tjafset med vattenspridaren är med all säkerhet för att den som mördat LW har spolat av sig med trädgårdsslangen på gräsmattan på natten. Och eftersom det var varmt och rejäl torka så blev man nervös för att inte allt blod (och annat) skulle ha tagit sig igen den torkade jordskorpan. "VATTNA! VATTNA! VATTNA!"

Därav fick även SD mentalt bryt på JG´s hund när den sprang runt på gräsmattan och nosade. För tänk om Bella börjat gräva? JG reagerade ju på detta, så uppenbarligen har inte SD brytt sig om om hunden nosade runt i trädgården innan. Men NU...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-25, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Tyvärr verkar tingsrätten oeniga och det har nog varit en mycket vaken tid för dom själva och till slut var dom tvungna att bli eniga (trots att dom inte är) att släppa honom.

Vad tyder på att TR är/varit oeniga? Bara undrar.

Tror du TR i sin dom kommer att vara oeniga?

Det är ju detta tråden nu väntar på: om TR är eniga i friandet av SD och givetvis hur domen är formulerad. Är TR helt eniga och domskälen stabilt grundade så lär åtalet mot SD ogillas hela vägen till laga kraft.
Citera
2020-04-25, 21:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vad tyder på att TR är/varit oeniga? Bara undrar.

Tror du TR i sin dom kommer att vara oeniga?

Det är ju detta tråden nu väntar på: om TR är eniga i friandet av SD och givetvis hur domen är formulerad. Är TR helt eniga och domskälen stabilt grundade så lär åtalet mot SD ogillas hela vägen till laga kraft.

Finns väl inget som tyder på någon oenighet åtminstone om man tänker på den korta tid som de behövde för att fatta just det beslutet, att släppa MGM, i princip en arbetsdag och med tanke på målets omfattning så är det snabbt.

Som du skriver, en välskriven och enig dom kommer att bli svårt att få ändring på även i HR så den här domen ser jag fram emot, kommer att bli djävligt intressant att läsa de domskäl som kommer att avges.
Citera
2020-04-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag begriper inte varför du är så aggressiv mot skribenten @Fröken_Sverige ?

Det här är inte frågan om något Kurt Olsson spektakel som du så gärna vill få det till, det här handlar om ett mord där en dåvarande 45 årig trebarns-moder vid namn: L*na Wesstr*m blev brutalt och hänsynslöst döds-misshandlad bakom ett bullerplank av en Gärningspersonen, och som vid det då aktuella tillfället brukade sig av ett tillhygge för att med hjälp av ett sådant tillfoga sitt offer minst 17 stycken kraftfulla slag mot offret:s huvud och ansikte,

vilket jag tror att du har väldigt svårt för att begripa och ta till dig.

Polisen har tillsammans med KammarÅklagaren Åsa Hiding lagt ned ett otroligt arbete med detta mordfallet gällande L*na Wesstr*m för att sålunda utröna alla omständigheter vilka jag anser att de lyckats väldigt bra med, du har svårt att absorbera sådan fakta på grund av att du lider av konfirmeringsbias.

Björn Lindén vägrade att ta hänsyn till vad KammarÅklagaren Åsa Hiding presenterade inom rätts-salen under den då pågående rättegången vilket i sin tur visat att Björn Lindén varit inhonnett.

Från Polisen:s ... och framförallt ifrån KammarÅklagaren Åsa Hiding:s sida, har deras arbete med styrka visat på att Härads-Psykopaten SD var den personen som tidigare bragt livet om L*na Wesstr*m, även om man inte lyckats med att kunna binda Härads-Psykopaten SD direkt till mordplatsen, så talar omständigheterna med styrka för att Härads-Psykopaten SD var❗ och är❗ rätt Gärningsperson.

Det har också visat med styrka att Härads-Psykopaten SD är en otroligt manipulativ individ med förkärlek till att sätta upp sig själv på piedestalen som hjälte och tillika en makalös individ på att bruka sig av lögner.

HD har klart och tydligt visat sig trampa i samma spår som Härads-Psykopaten SD.

JG och HD:s fader följer därefter.

Mvh / Kurt Jokern Olsson

Så ljög du då igen, den enda som jag har sagt påminner om
Kurt Olsson är du och ingen/inget annat, å det beror på det här.
[quote]
 Ursprungligen postat av JokerMannen

/.../ Var vänlig och leta upp en bild på ett så kallat Geocach-öron-smycke, därefter, ta sedan och förstora upp bilden någorlunda, och därnäst skall ni studera själva designen ytterst noggrant, tag sedan ett vanligt A4-papper och rita sedan upp en bild av smycket's design, studera den ritade bilden och se hur många olika stora bokstäver som ni kan få ut genom bilden som ritats upp på ett A4-papper.

Frågan lyder följande, hur många stora bokstäver kan tagas fram, och vilka bokstäver kan bli synliga ?[/
QUOTE]

Honan6 frågade mig vad jag tyckte om ditt inlägg,
hon fick det här svaret.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Jag kommenterade det med att jag tyckte det påminde om en
jävla lek, arrangerad av Kurt Olsson.

https://www.youtube.com/watch?v=CBOwrpXo29E

Sedan fortsätter du svamlandet med att jag skulle ha svårt å ta till mig
att LW är mördad.
Du däremot har uppenbara problem med att ta till dig att TR frifotade honom.
Dina inlägg har bara blivit knepigare å knepigare efter det.

Det gick väl din ära förnär, så mycket som du har skrivit att det va klappat å klart.
Du får ställa ditt hopp till HovR, om det nu blir något där.

Din "underbara KammarÅklagare Åsa Hiding" och hennes utredning kanske
kapas jäms med fotknölarna av TR.
I så fall blir det svårt att hävda att hon tror på fällande dom i HovR.

Men hon kör väl ändå, hon är ju en stor optimist, eller överoptimistisk
kanske man ska säga när man ser till hennes historik i det här fallet.

Tyvärr så tror jag att hon kör fallet rakt ner i diket, mycket tråkigt.
Citera
2020-04-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Bra tänkt, och skrivet. I stort är det nog så som du funderar men jag är tveksam till att HD är så ovetande. SD kan mycket väl ljugit för HD så att hon deltar utan att vara säker på vad hon medverkar till. Det här med alibi genom aktivitet på natten hemma hos SD t ex. Eftersom ytterbelysningen var släkt kan ngn smugit hem till SD och verkställt lagom nätaktivitet. Det finns säkert fler små viktiga pusselbitar HD kanske lagt på plats, med eller utan insikt i varför. Men hade hon varit helt ovetande borde hon reagerat starkt och sannolikast negativ när hon fick kännedom om mordet. Jag tror han spelat kortet du och jag mot världen - jag fixar det här men du (HD) backar upp.
Och så tjafset med vattenspridaren...?!

Det där att HD kan ha varit hos SD och åstadkommit datoraktivitet har jag inte tänkt förr. Absolut en tanke. Fast borde hon inte legat i litet mer för att få till ett redigt alibi då? Detta att hon gömmer sig för granne i skogen 15/5 är också mysko. Var det ngt efter mordet som skulle grävas ner eller gömmas bättre? Janis myst....
Citera
2020-04-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, det vet vi. Får se vad som händer i det här fallet.

Det här fallet är inte över för fem öre......
Sorry ni SD dyrkare (Charlie Manson). Det finns en del saker som inte riktigt är outredda/fastställda/dna etc..... HR ser jag fram emot med glädje!!!!!
Citera
2020-04-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Istället säger hon "Jag hoppas att hon är död" till sin chef klockan 07:40 på morgonen. Klart att hon är inblandad.

Tror också hon kan ha varit aktiv på olika sätt. Och tjafset med vattenspridaren är med all säkerhet för att den som mördat LW har spolat av sig med trädgårdsslangen på gräsmattan på natten. Och eftersom det var varmt och rejäl torka så blev man nervös för att inte allt blod (och annat) skulle ha tagit sig igen den torkade jordskorpan. "VATTNA! VATTNA! VATTNA!"

Därav fick även SD mentalt bryt på JG´s hund när den sprang runt på gräsmattan och nosade. För tänk om Bella börjat gräva? JG reagerade ju på detta, så uppenbarligen har inte SD brytt sig om om hunden nosade runt i trädgården innan. Men NU...

#TeamÅsaHiding

Undrar hur den meningen uppstod som HD yttrade tidigt på morgonen: "Hoppas hon är död".
Måste ju ha sagts något innan.
"LW är försvunnen...Hoppas hon är död" ..?
Citera
2020-04-25, 21:26
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Det här fallet är inte över för fem öre......
Sorry ni SD dyrkare (Charlie Manson). Det finns en del saker som inte riktigt är outredda/fastställda/dna etc..... HR ser jag fram emot med glädje!!!!!

Charlie dödade ingen, eller det var kanske det du syftade på med Stefan?
Citera
2020-04-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Detta är inte vackert...

Aktbilaga 149 sidan 449 Förhör med Hanna:
Direktlänk

”Vi prata lite om Ma*ria Th*or eller vi har pratat ganska mycket om henne och det här mötet som.. som hon återkopplar till morgonen den 15 maj och det här är ju i samband med att ni pratar om att.. eller när du berättar för henne att Lena är försvunnen som hon har återgett det då.. när du ska ha sagt då till henne jag hoppas att hon är död.. det här har vi pratat om flera gånger. Finns det nån anledning för henne och säga.. säga det här om det inte skulle stämma att du har sagt det här?

MT: Det tänker inte jag kommentera.

FL1: Är det.. Maria Thor är det en kvinna som du känner förtroende för? Har gjort?

MT: Tänker inte kommentera.

FL1: Har du känt förtroende för henne som..som din...

MT: Som chef
MT: Ja jag har känt förtroende som chef.
FLl: Mm.
FL2: Menduharocksåpratatmycketmedhenneomdittprivatliv. Du har anförtrott några av dina innersta.. belastningar för Maria.
FL1: Hon har ju tagit väldigt illa vid sig av dom här orden det har du förstått.
MT: (tystnad)
FL2: Finns det nåt du kan komma och tänka på som skulle ge Maria skäl att säga nåt sånt här om det inte stämmer?
MT: Nej jag kan inte säga nånting..”

SUMMA SUMMARUM:
Man kan sammafatta HDs insats i förhören med vägran att svar alternerat med SNÖMOS:

• Det tänker inte jag kommentera.

• Jag tänker inte säga nåt mer

• Jag kan inte svara på den frågan för jag.. alltså är.. jag vet inte vad jag har höll från er och vad som jag har fått återberättat och vad jag.. jag..jag vet inte.

• Men det är det jag inte vet ju.. jag vet inte.. eh... jag.. alltså jag har ingen aning.. jag vet inte.

• Nej jag kan inte säga nånting om det.. det.. jag vet inte.. jag vet inte ens nånting om jag vet det..

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Undrar hur den meningen uppstod som HD yttrade tidigt på morgonen: "Hoppas hon är död".
Måste ju ha sagts något innan.
"LW är försvunnen...Hoppas hon är död" ..?
Här är bitar ur förhöret m HD om detta. Ngn stans finns säkert förhöret m hennes chef också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in