Detta är inte vackert...
Aktbilaga 149 sidan 449 Förhör med Hanna:
Direktlänk
”Vi prata lite om Ma*ria Th*or eller vi har pratat ganska mycket om henne och det här mötet som.. som hon återkopplar till morgonen den 15 maj och det här är ju i samband med att ni pratar om att.. eller när du berättar för henne att Lena är försvunnen som hon har återgett det då.. när du ska ha sagt då till henne jag hoppas att hon är död.. det här har vi pratat om flera gånger. Finns det nån anledning för henne och säga.. säga det här om det inte skulle stämma att du har sagt det här?
MT: Det tänker inte jag kommentera.
FL1: Är det.. Maria Thor är det en kvinna som du känner förtroende för? Har gjort?
MT: Tänker inte kommentera.
FL1: Har du känt förtroende för henne som..som din...
MT: Som chef
MT: Ja jag har känt förtroende som chef.
FLl: Mm.
FL2: Menduharocksåpratatmycketmedhenneomdittprivatliv. Du har anförtrott några av dina innersta.. belastningar för Maria.
FL1: Hon har ju tagit väldigt illa vid sig av dom här orden det har du förstått.
MT: (tystnad)
FL2: Finns det nåt du kan komma och tänka på som skulle ge Maria skäl att säga nåt sånt här om det inte stämmer?
MT: Nej jag kan inte säga nånting..”
SUMMA SUMMARUM:
Man kan sammafatta HDs insats i förhören med vägran att svar alternerat med SNÖMOS:
• Det tänker inte jag kommentera.
• Jag tänker inte säga nåt mer
• Jag kan inte svara på den frågan för jag.. alltså är.. jag vet inte vad jag har höll från er och vad som jag har fått återberättat och vad jag.. jag..jag vet inte.
• Men det är det jag inte vet ju.. jag vet inte.. eh... jag.. alltså jag har ingen aning.. jag vet inte.
• Nej jag kan inte säga nånting om det.. det.. jag vet inte.. jag vet inte ens nånting om jag vet det..