2020-02-25, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nån som vet vilken aktbilaga JGs förhör ligger i?

Aktbilaga 150, sid 218 och framåt.
Citera
2020-02-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Aktbilaga 150

Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Aktbilaga 150, sid 218 och framåt.
Tack!
Citera
2020-02-25, 11:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det ska bli mycket intressant att se vad JG och HD har att förtälja under rättegången.

Läser just nu förhör med H*anna 29 maj-18:
(min fetning)

"F: Vad gjorde han innan det då? Om nu ....klockan 9 prataru om att han skulle på gym..va gör han innan det då?

V: Ja det ve..typ var ju en timma där mellan jobbet o...när han skrev att han var på jobbet fortfarande..va han gör där emellan..vet inte jag. Jag vet inte exakt hela tiden va han gör..

F: Äre nånting ni har pratat om?

V:Näe..

F: Ni har inte pratat om det?

V: Näe..jag har sagt till honom att jag vill veta så lite som möjligt.

F: Va saru..du har sagt att..

V: Nej men asså.. Jag vill inte att vi pratar om det här liksom o spekulerar ihop eller gör nånting sånt för jag har sagt att nej men jag vill inte veta.. eh.. jag vill inte veta vad du tänker om det här.. eh.. det är lka bra liksom att vi håller det var för sig.. du får tänka de du tänker o jag tänker de jag tänker, det här vill jag inte dela.

Det är konstigt att hon tänker så. På något sätt tyder det på att hon ändå kan ha tankar om att han har med det hela att göra?

Tänk själva.

Om du var i HDs kläder, skulle du inte fråga S*tefan rent ut, vilja veta var har han varit, varenda minut? Och om du skulle tro att han är oskyldig så borde du tänka på hur hans alibi ser ut, vem som kan ha gjort det, vad som har hänt borde ju vara den stora frågan att diskutera med SD. Han är ju misstänkt och konsekvenserna är ju enorma, för hela familjen.

Allt är som en stor trollverkstad.

Precis. Hon vet. Jag tror inte hon varit inblandad i själva mordet. Men hon har fått veta vad som hänt, dom är ju tajta och levt ihop i 23 år (1997) läser man varandra rätt bra.

Sen har vi ju den lilla detaljen att HD städat golvbrunnar kliniskt rena hos SD, och förklarat det med att det är så hon alltid gör. Men bilder från hennes egna golvbrunnar (visade av förhörsledarna) ser riktigt skitiga ut.

Aktbilaga 149 Förhör med Hanna, sidan 449:
Direktlänk

”FL1: Mm..ah..tänkte bara utifrån att du gjorde rent golvbrunnen där hemma hos Stefan hur.. i förhållande till hur du tänker hemma hos dig.. för här verkar det inte vara särskilt rent.. i dom här..

Hanna : (tystnad)

FL1: Det kan vi vara överens om.

Hanna: Det är du som tycker att det inte är speciellt rent, jag tycker att det är svårt och se på ett kort.

Fl1: Mm..ja..vi har också varit i din lägenhet och sett..det var inte särskilt rent i golvbrunnarna. I kvalitet till att ni gjorde den där städningen hos Stefan då.. och då man gjorde rent överallt och även golvbrunnen.”
Citera
2020-02-25, 11:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Jag hoppas verkligen att det är inne och läser nu, även om det inte orkar att traggla sig igenom mängder av förhör, vittnesuppgifter osv. Man ser i nästan alla chattar SD har med olika kvinnor, hur han sakta sakta glider över mot att anspela på sex m.m. Obehaglig jävel.

Undra hur många gifta kvinnor som är svettiga nu när detta kommer upp till ytan...

Jag hoppas innerligt att HD inte vill ha något mer med SD att göra, men jag har en känsla av att HD trots allt detta kan välja SD i slutänden... stackars barnen.

Om, jag hoppas ej, SD blir släppt så kommer han köra på som att ingenting har hänt, han skulle inte skämmas utan tvärtom. Medans alla i området är rädda och inte vill ha med honom att göra. Han kommer bli totalt utfryst. Mina farhågor är att HD tar tillbaka honom om han släpps, huset säljs och att det flyttar långt ifrån stan, återigen, stackars barn. Hoppas jag har helt fel.

Oavsett om hon tar tillbaka honom eller
inte så har de delad vårdnad av barnen.
Det är kanske därför hon inte törs gå emot
honom?
Citera
2020-02-25, 11:33
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
honom?

Man lär väl inte vara lämplig att ha vårdnaden för sina barn om man är dömd för mord? Socialen lär ju tilldela HD den fulla vårdnaden?
Citera
2020-02-25, 11:34
Medlem
Honan6s avatar
Jag har inte hunnit med att läsa i FUP och har bara överblickat i tråden, men det ser sannerligen ut som att både HD och JG medvetet undanhåller information, fabricerar och skyddar SD.

Om JG tidigare har haft ett högt anseende och förtroende i olika kretsar, så har han på egen hand sett till att totalt tappa detta - åtminstone bland de som har intresserat sig för att informera sig om vad som kan ha hänt L*ena.
Citera
2020-02-25, 11:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Man lär väl inte vara lämplig att ha vårdnaden för sina barn om man är dömd för mord? Socialen lär ju tilldela HD den fulla vårdnaden?

Jag menar om han inte blir fälld för
mord utan blir frisläppt.

Det måste vara en svår balansgång för
henne.

LW forsätter att förstöra hennes liv...
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-25 kl. 11:48.
Citera
2020-02-25, 11:44
Medlem
T34Panzers avatar
Detta är inte vackert...

Aktbilaga 149 sidan 449 Förhör med Hanna:
Direktlänk

”Vi prata lite om Ma*ria Th*or eller vi har pratat ganska mycket om henne och det här mötet som.. som hon återkopplar till morgonen den 15 maj och det här är ju i samband med att ni pratar om att.. eller när du berättar för henne att Lena är försvunnen som hon har återgett det då.. när du ska ha sagt då till henne jag hoppas att hon är död.. det här har vi pratat om flera gånger. Finns det nån anledning för henne och säga.. säga det här om det inte skulle stämma att du har sagt det här?

MT: Det tänker inte jag kommentera.

FL1: Är det.. Maria Thor är det en kvinna som du känner förtroende för? Har gjort?

MT: Tänker inte kommentera.

FL1: Har du känt förtroende för henne som..som din...

MT: Som chef
MT: Ja jag har känt förtroende som chef.
FLl: Mm.
FL2: Menduharocksåpratatmycketmedhenneomdittprivatliv. Du har anförtrott några av dina innersta.. belastningar för Maria.
FL1: Hon har ju tagit väldigt illa vid sig av dom här orden det har du förstått.
MT: (tystnad)
FL2: Finns det nåt du kan komma och tänka på som skulle ge Maria skäl att säga nåt sånt här om det inte stämmer?
MT: Nej jag kan inte säga nånting..”

SUMMA SUMMARUM:
Man kan sammafatta HDs insats i förhören med vägran att svar alternerat med SNÖMOS:

• Det tänker inte jag kommentera.

• Jag tänker inte säga nåt mer

• Jag kan inte svara på den frågan för jag.. alltså är.. jag vet inte vad jag har höll från er och vad som jag har fått återberättat och vad jag.. jag..jag vet inte.

• Men det är det jag inte vet ju.. jag vet inte.. eh... jag.. alltså jag har ingen aning.. jag vet inte.

• Nej jag kan inte säga nånting om det.. det.. jag vet inte.. jag vet inte ens nånting om jag vet det..
Citera
2020-02-25, 11:48
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
honom?

Tror hon kan få ensamvårdnad av barnen efter detta. Om soc tar del av hur han beter sig mot barnen, straffar dom osv osv. Ett riktigt svinbeteende mot döttrarna. Undra hur svärföräldrarna och hans egna ställer sig i detta. SD är ingen man vill ha i sin omgivning.
Citera
2020-02-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis. Hon vet. Jag tror inte hon varit inblandad i själva mordet. Men hon har fått veta vad som hänt, dom är ju tajta och levt ihop i 23 år (1997) läser man varandra rätt bra.

Sen har vi ju den lilla detaljen att HD städat golvbrunnar kliniskt rena hos SD, och förklarat det med att det är så hon alltid gör. Men bilder från hennes egna golvbrunnar (visade av förhörsledarna) ser riktigt skitiga ut.

Aktbilaga 149 Förhör med Hanna, sidan 449:
Direktlänk

”FL1: Mm..ah..tänkte bara utifrån att du gjorde rent golvbrunnen där hemma hos Stefan hur.. i förhållande till hur du tänker hemma hos dig.. för här verkar det inte vara särskilt rent.. i dom här..

Hanna : (tystnad)

FL1: Det kan vi vara överens om.

Hanna: Det är du som tycker att det inte är speciellt rent, jag tycker att det är svårt och se på ett kort.

Fl1: Mm..ja..vi har också varit i din lägenhet och sett..det var inte särskilt rent i golvbrunnarna. I kvalitet till att ni gjorde den där städningen hos Stefan då.. och då man gjorde rent överallt och även golvbrunnen.”

Det här tillsammans med en del igår är nog det absolut tråkigaste jag läst i tråden. Hon vet om att han är skyldig och skyddar honom genom att ljuga. Det är rätt uppenbart
Citera
2020-02-25, 11:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 164 IT-protokoll Lena Wesström del A. 2016/2017
PTT-20170413-WA0036
Lena: Jag förstår att du åker hem snart och då blir det ju också stängt i den här kanalen.
Så att de blir väl svårt att höra innan eventet. Jag kommer i fred. Jag hoppas det blir
trevligt för alla som är där, Jag tänker inte bråka men jag tänker heller inte finna mig i
om du ska göra något av det du skrev att du skulle. Så jag hoppas att du kommer i fred
och är trevlig och jag kommer vara i fred och vara trevlig. Vi ses.

PTT-20170413-WA0037
Stefan: Jag kommer att vara precis som vanligt och där ingår det att jag och tg håller
handen och det ingår att vi kramar på offentliga platser och tillställningar. Och jag kan
gissa att hon kommer vilja ha extra mycket sån fysisk kontakt och jag kommer inte
kunna undvika det helt av respekt för dig, men jag kommer att göra lite ansträngningar
så långt som det är rimligt mot henne. Och det får du bara finna dig i.

PTT-20170413-W A0038
Lena: Du och hon brukar säga ta nån gång i varandra men ni brukar inte gå i hand. Ni
brukar inte hålla på och kramas. De skulle vara en demonstration.

PTT-20170413-W A0039
Lena: Och du kommer ju inte att vara som vanligt. För du kommer ju att ignorera mig
så mycket som du bara kan.

PTT-20170413-W A0040
Lena: Så redan där är det inte som vanligt om du dessutom, som du antydde, som det
låter nu som att du har backat ifrån skulle extra mycket gulla med henne. Det skulle inte
vara annat än en demonstration och provokation. Glad om det stämmer, det jag anar, att
du backar ifrån det som du sa

PTT-20170413-WA0041
Stefan: Nä precis, där har du bevisat att du är inte intresserad av fred. Inte det minsta.
Saker blir som de blir. Och därmed så stänger jag kanalen. Nu inträder radiotystnad.
Utskrivna av utredare J. Sjögren.

Den perversa kontrollen Lena Wesström har av varje detalj SD företar sig med sin fru Hanna Davidson är bland det mest patologiska jag läst. Att SD låtit LW sitta på hans axlar och styrt, hotat och utövat kontroll av honom visar verkligen vilken moraliskt ömklig man han var. Mår illa av att läsa han säljer ut sin fru till en kvinna som är så besatt att inte bli avvisad som hon blev som barn att hon ohjälpligt sitter fast i det.

Att framställa honom som psykiskt sjuk för att han fick nog av henne blir så grovt missvisande att det går att ifrågasätta förståndet på dom som påstår det.

Nej han hade inte rätt att döda henne men ni som ljuger om skeendet ska veta att det är en skymf mot LW,s livstrauma att inte dra lärdom om vad som orsakade hennes tragiska död.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-25 kl. 12:07.
Citera
2020-02-25, 11:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Tror hon kan få ensamvårdnad av barnen efter detta. Om soc tar del av hur han beter sig mot barnen, straffar dom osv osv. Ett riktigt svinbeteende mot döttrarna. Undra hur svärföräldrarna och hans egna ställer sig i detta. SD är ingen man vill ha i sin omgivning.

Då tycker jag att soc ska ta det beslutet
ASAP så att HD kan känna sig säker på det
och att hon och döttrarna får skyddad
identitet. Då kanske vi får se en helt annan
HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in