2020-04-25, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När han sa att HD kunde ta barnen, framförallt T, så är det hans maktbehov som talar. Det är hämnd på barnen och att framstå sig som offer för HD samtidigt som han visar vem som tar besluten. Alla ska ränna efter honom, böna lite, smörja. Han gillar att skapa osäkerhet. Han ska vara den som bestämmer. Här är det manipulation av HD med barnen som vapen. Han har utvecklat manipulationen till en hög nivå.

Vilken vidrig liten skit.

Jag tror att SD inte för sitt liv kunde tro att HD skulle välja att flytta ifrån honom.

Iom det fick han stort ansvar för barnen och det rådde han inte med därav bla hans eländiga förhör med den ena dottern (psykisk misshandel av barn enl mig).

Han hade inte längre sin frihet att komma och gå som han ville. HD hade varit hemma med barnen när han skulle ut på sina geo-äventyr (eller ev gå hem till LW).

Kommer ihåg när SD lämnade sin familj (innan separationen) när de tittade på Mellon för att det kom ut någon "burk" (detta enl inlägg på geo när den tiden begav sig).
Citera
2020-04-25, 10:38
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag begriper inte varför du är så aggressiv mot skribenten @Fröken_Sverige ?

Fast han var väl ändå inte aggressiv utan det var snarare sarkasm i inlägget du citerade. Jag har följt denna tråden i ungefär ett år och 95% av alla objektiva användare som gjort inlägg i tråden har blivit utmobbade av dårarna som bestämt sig sedan dag ett vad och hur detta mord har gått till.

Om jag inte missminner så tillhör du själv denna pöbel. Det enda jag kände när denna SD blev släppt från häktet var skadeglädje pga hur jag sett folk bli behandlade i denna tråden för att dom inte dömde ut SD från start.

För egen del tycker jag att han ska dömas för mordet om rätten finner det styrkt att han är mördaren. Vad jag läst om denna karl så verkar han inte vara mycket att hänga i granen, lämnar ännu mer att önska när man läser om hans stil av uppfostran på ena dottern. Men man ska inte döma oskyldiga till fängelse hur bristande i karaktär dom än må vara.
Citera
2020-04-25, 10:40
Medlem
Tidigare gjorda utsagor av Härads-Psykopaten SD och Golvbrunns-Håddan så och även L*na Wesstr*m samt Håddan:s fader.

SD: "Dom har ingenting på mig"

SD: "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet"

SD: "Ni kan bara gissa om jag är den som mördade Soft"

LW: "Nu har det skurit sig rejält mellan mig och St*fan"

HD: "Jag hoppas att hon [LW] är död"

HD:s fader: "Alla kan göra misstag"

Till de som ser Härads-Psykopaten SD som en rättfärdig person så som rättsinnad samt rättskaffens individ vill jag framföra följande sagt,

Gör lögnen stor, gör den enkel, fortsätt berätta den och så småningom kommer ni att tro på den.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-25 kl. 10:53.
Citera
2020-04-25, 10:50
Medlem
Citat:
Tidigare gjorda utsagor av Härads-Psykopaten SD och Golvbrunns-Håddan så och även L*na Wesstr*m samt Håddan:s fader.

Till de som ser Härads-Psykopaten SD som en rättfärdig person så som rättsinnad samt rättskaffens individ vill jag framför följande sagt,

Gör lögnen stor, gör den enkel, fortsätt berätta den och så småningom kommer ni att tro på den.

Mvh/ @JokerMannen
Det är en oerhört märklig konstellation av människor i den familjen. Men en väldigt mjuk plats för en mördare att landa hos nu när han troligen blir frikänd då man inte kan styrka fullt ut att SD är den som rått mosat sönder LWs huvud och ansikte.
Citera
2020-04-25, 10:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vågar jag hoppas på ett svar om jag ställer dig frågan om hur du tror du kommer att reagera när Örebro TR den 6 maj kommer att visa dig hur fel du hade?

Ingenting -absolut ingenting! -talar för att tingsrätten INTE skall visa sig ha funnit rimligt tvivel!
Varför skulle jag reagera på något särskilt sätt?
Det är rätt självklart att han blir friad i första instans eftersom de släppte ut honom.
Däremot ser jag inte att det här fallet kommer att avslutas i närtid.
Det finns flera instanser och utredningen kan fortsätta.

Om SD fortsätter att ragga på de flesta kvinnor han möter kanske HD får nog och berättar vad hon vet.
Då är han körd.
SD har aldrig varit nöjd med att bara hålla sig till HD.
Kan han verkligen ändra sitt beteende nu?

Om han inte anstränger sig i sitt bemötande av JG kanske JG också får nog och berättar vad han vet.
Kanske skulle SD också ta tillbaka dumförklaringen av JG som jag läste någonstans.
Han får nog anstränga sig lite nu.
Citera
2020-04-25, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag tror att H började friskna till när hon fick bevis för att det hon misstänkte om S och L visade sig stämma när hon kontakta hotellet i Stockholm där de vistats ihop. S nekade och L erkände när hon ställde dem mot väggen en och en. S hade ju tidigare nästan fått H att tro att hon sett fel när hon råkat se nakenbilder på L i hans mobil.

Jag kan tänka mig att H lagt ihop ett och ett under lång tid. Bekräftelsen på otroheten blev kanske ett befriande bevis för att hon inte varit knäpp i huvudet. Just då, våren -17, förlorade nog S kontrollen över frun som började leva och ta för sig. När hon träffade S*llen i nov -17 tog hon nästa kliv och i feb -18 vill hon skiljas. Där och då började nog S att ångra att han inte varit tillräckligt uppmärksam på fru nr 1, men då var det försent och i mars flyttade hon ut i samband med att skilsmässan blev reggad hos TR.
Operation rädda äktenskapet startar?
Visa sin kärlek genom att ta bort hindret?

H vet allt, men säger inget för att hennes och barnens liv är i fara?
Polisens Orosanmälan i höstas om Barn i Fara är högst aktuell nu, även fast H höll honom om ryggen i rätten. S har fått veta saker om H som bekräftar att hans kontroll över henne inte fungerade hela vägen (sex m fiskegubben, ny mejladress för att S inte ska snoka).

S håller skenet utåt, men glöm inte hans tidigare tal om "bilolyckor. Hans fasad kan rymma en djup och livsfarlig avundsjuka eftersom hans liv aldrig mer kan komma i närheten till det som varit.

S är avslöjad - inför alla. Hans ego är kränkt hur mycket han än fnissar och skrattar åt andras grodor.

Frågan är om hon bara ville slippa SD när hon förstått?
Eller var hon fullkomligt sårad och hämndlysten?
SD Säger under rättegången att HD inte fick veta att han börjat om med LW efter seperationen med HD.

Jag förstår verkligen HD oerhörda smärta och hat och förstår att flera års kränkande behandling som först kanske dessutom gjort henne mentalt sjuk fastän hon haft rätt hela tiden? Kanske har även SD mixtrat med hennes medicinering? Hans smygande otrohet med LW nattetid medans hon sov tungt av starka sömntabletter?
Å vad hon måste hatat SD, hon måste ju insett att det inte var LW som var problemet men att straffa LW för att komma åt SD känslomässigt kan hon tänkt många ggr....var det dörför SD frågade HD om att döda LW, för att han var HD på spåren vad HD planerade?
Och HD därför svarar, att LW får leva, för att SD ska sluta misstänka henne?

Varför fick då HD planer på att mörda LW, och varför skulle hon förverkliga dom och inte söka hjälp för sina farliga tankar?

Var hon rädd att få massa konstiga mediciner igen??
Var det någon inom kyrkan som påverkade HD till mord?
Umgicks HD med religiösa människor?
Ville HD veta något om LW som person så vände hon sig nog till någon inom kyrkan som hon säkert visste hatade LW för att försäkra sig om att personen inte avslöjade henne för LW.
Där är givetvis MH en perfekt match...och hon är duktig på manipulation dessutom, för minns jag inte fel hade hon skrivit en bok i ämnet och MH hatade dessutom
LW något kopiöst.
Kan MH utnyttjat HD känslor och utsatthet för att krossa LW och UW?
Kan MH gjort HD till en hämndlysten kallblodig mördare? Är det troligt?
Citera
2020-04-25, 11:14
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Till de som ser Härads-Psykopaten SD som en rättfärdig person så som rättsinnad samt rättskaffens individ vill jag framföra följande sagt,

Mvh/ @JokerMannen

Postat av dig 24/4 kl 11.32.

Vad jag vet ifrån säker källa, så hamnade Härads-Psykopaten SD i sänghalmen med HD efter sin frigivning.

Hur kan du veta detta. var din källa i sovrummet och iakttog sexakten?
Citera
2020-04-25, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför skulle jag reagera på något särskilt sätt?
Det är rätt självklart att han blir friad i första instans eftersom de släppte ut honom.
Däremot ser jag inte att det här fallet kommer att avslutas i närtid.
Det finns flera instanser och utredningen kan fortsätta.

Om SD fortsätter att ragga på de flesta kvinnor han möter kanske HD får nog och berättar vad hon vet.
Då är han körd.

SD har aldrig varit nöjd med att bara hålla sig till HD.
Kan han verkligen ändra sitt beteende nu?

Om han inte anstränger sig i sitt bemötande av JG kanske JG också får nog och berättar vad han vet.
Kanske skulle SD också ta tillbaka dumförklaringen av JG som jag läste någonstans.
Han får nog anstränga sig lite nu.
Även om hon berättar så måste det bevisas. Kan man bekräfta det hela mot de bevis man faktiskt har, så är han körd. Men går inte det så kan man förklara det som munväder från en ilsken före detta hustru. Jag tror för övrigt inte att JG vet speciellt mycket även om han misstänker en hel del. De flesta är dock inte beredda att skydda en mördare. SD är en mästermanipulatör - han kommer klara sig.

Jo, jag tror han kan hålla sig till HD så länge hon välkomnar honom i sänghalmen. När hon börjar sexvägra fullt ut, och han sviker henne genom att vänstra, då lever han kanske lite farligt. De där två är bundna till varandra i all framtid genom ett grovt brott, vetskap och tystnad. Sen kan de vara hur skilda de vill. Det är bara om SD fälls i HR som HD blir fri fullt ut.
Citera
2020-04-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har läst väldigt mycket av den sortens litteratur. Med så förenklade påståenden som skrivs här vet man inte hur en längre mer ingående (fördjupad) text hamnar (mottages) ...
därför tar jag seden dit jag kommer och svarar mer åt det kategoriska hållet.
Tycker inte heller riktigt det är på sin plats att skriva avhandlingar här.
Jag vet folk som lyckats separera sig från psykopater och sociopater - och jag menar att med
den skärpa och envishet LW besatt, hade hon kunnat distansera sig från både SD och den hopplösa livssituation hon på fler sätt befann sig i.
Flykten till männen, förhållandet till barnen, grannar, omgivning.
Hon hade kunnat flytta en bit bort. Barnen var inte småbarn och kunde väl resa en bit.

Fast du har i mycket av det du skrivit inte visat någon större empati för LW och hennes, situation om jag ska vara ärlig.
För varje person som orkar bryta, sig loss finns fler som är kvar i relationer med sociopater. Så nu orkade hon inte, svaret blev en sönderslagen LW och en slakt av hennes person här.
Citera
2020-04-25, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Förstår inte din uppfattning om att jag skönmålar SD.
Har ingen anledning vara subjektiv i meningen personlig här, angående SD.
Jag skulle nog fort hamna i fejd med honom.

Här försöker jag titta på honom bara - i och för sig. Som han "står och går".
jag vet sociopater som kroniskt kallar sin omgivning för sinnessjuka, sina barn för ungjävlar, grannarna
för idioter och skryter mångfaldigt mer om sig själva än SD gjort i rätten i presentation av sig själv.
Därför vill jag nedtona allt överdrivet tyckande om vad han gjort och sagt innan jag vet bättre.
Jämfört med vad andra skrivit blir det skönmåleri.
Jämfört med vad jag verkligen sett blir det bara ett försök att vara mer saklig.

Jag hoppas också att döttrarna flyr fort som fan.

Det har du mitt ord på.

Du bör vara lite tydligare om detta verkligen är vad du står för. För detta har du inte direkt gett intryck för. Kan tolkat fel.

SD din tid kommer, när den kommer så är vi många som kommer hånle.
Citera
2020-04-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag har aldrig sett SD klara motiv, jag har verkligen försökt. Skulle möjligtvis vara något ekonomiskt motiv i så fall som har med skilsmässan att göra men den är ju likväl inte LW skyldig till, det var inte LW som var gift med HD.
Är SD logik och verklighetsuppfattning så störd vid detta tillfälle att han ska mörda när han väl äntligen ska få åka på sin drömresa med sin drömkvinna?
Mördar man inte hela sin drömvärld då?
Där borde han bara haft fokus på HD och framtiden tänker jag.

Så vad gjorde LW denna kväll för att provosera SD till att lyckas mörda henne brutalt och oplanerat bakom
ett bullerplank i så fall?
Ja det måste varit något riktigt hemskt om vi ska utgå från Snoris att LW var grym elak och manipulativ.
Snoris har ju talat om motivet även om jag har svårt att tro att LW planerade sitt eget självmord för att hon inte fick SD och därmed ska döma honom för sitt stora svek? Så hur lyckades LW med det att förstöra allas framtid så lömskt?
Även sina barns framtid?
Är detta logiskt nånstans? NEJ!!

Försökte SD med att få komma till LW denna kväll 14 maj? Fick han komma dit?
Upptäckte HD eller någon annan det?
Jag har undrat så länge varför HD och SD inte tillbringade natten tillsammans om de ändå planerat resan dagen därpå?

Lockade någon ut LW som inget ont anade med ett sms att någon ville ge ett paket till A som fyllde år? Och SD satt lugnt kvar och väntade tills han blev orolig och gick ut och hittade henne bakom bullerplanket och han förstod att han skulle bli misstänkt?

Vet eller anar SD vem mördaren är?
Det är troligt, men skyddar han GM?

Har han inget behov av att skydda GM så behöver han ju inte ljuga om något.
Är GM tex HD som flippade pga att SD var där och hon trodde att SD kanske planerat att åka på USA resan med LW?
Kanske hade han faktiskt tänkt åka på USA resan helt ensam med tanke på bokning på hotell för endast en person?
Gud vet hur HD i så fall tänkte och hur det snurrade till i skallen på henne?
Att LW skulle åka gratis på hennes redan betalda resa?

Hur som, något utlöste grymt hat denna kväll, och jag har från första stund tänkt att det bör vara en kvinna.
Har svårt att se att en man med fysiskt övertag skulle ta med ett tillhygge, dränka sig frivilligt med blodstänk och sen osedd ta sig hem hela den vägen. Och bara en spermafläck på kjolen och blod under hennes ring, inget mer som binder honom än så? Och under ringen?? Hur hamnade det under ringen men ingen mer stans?
Det får mig att tänka gammalt blod gammal sperma?!

En GM som är osäker på sitt fysiska övertag garderar sig med tillhygge tänker jag, därav första anledningen till att jag tror att det är en kvinna som är GM.
Andra anledningen till att jag tror GM är en kvinna är våldet mot ansiktet, och tänker avund och svartsjuka och det bör ju HD känt. Såvida SD var hos LW denna kväll vill säga.

Eller så vet inte SD vem GM är men anar vem det kan vara. Men att ana och veta är två olika saker givetvis. Då kan man förstå varför SD skrattar åt allt mellan varven och tom uttrycker: de har ingenting på mig, de kommer aldrig lösa mordet. Nä han kanske känner sig uppgiven inför att polisen ska lösa mordet om de jagar fel GM?

Så om inte SD är GM, vem kan det då vara?

Jag vet inte vad du har för syfte och avsikt med att skapa trådsanningar;

"med tanke på bokning på hotell för endast en person" - den påståendet presenterade
du för några dagar sedan, vad har du som bestyrker det?

"och blod under hennes ring" - det påträffades DNA på Lenas ring, det är
ej lika med blod som du skriver, DNA-spåren på ringen kan vara och är mest
troligt hudavskrapningar.
Citera
2020-04-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag vet inte vad du har för syfte och avsikt med att skapa trådsanningar;

"med tanke på bokning på hotell för endast en person" - den påståendet presenterade
du för några dagar sedan, vad har du som bestyrker det?

"och blod under hennes ring" - det påträffades DNA på Lenas ring, det är
ej lika med blod som du skriver, DNA-spåren på ringen kan vara och är mest
troligt hudavskrapningar.

Inlägget inte till mig men tänkte också kommentera det Du nu gjort (inlägget från trådskrivaren var för långt och med för mycket konstiga spekulationer).

Hotellet var bokat av SD med glutenfri frukost (HD är glutenallergiker). Uppenbart (som framkom för några dagar sedan) att det var bokat för SD/HD. Dessutom valde de att sova i bilen ist för en skön hotellsäng.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-04-25 kl. 11:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in