Citat:
Ursprungligen postat av
Ulanna
Jag tror att H började friskna till när hon fick bevis för att det hon misstänkte om S och L visade sig stämma när hon kontakta hotellet i Stockholm där de vistats ihop. S nekade och L erkände när hon ställde dem mot väggen en och en. S hade ju tidigare nästan fått H att tro att hon sett fel när hon råkat se nakenbilder på L i hans mobil.
Jag kan tänka mig att H lagt ihop ett och ett under lång tid. Bekräftelsen på otroheten blev kanske ett befriande bevis för att hon inte varit knäpp i huvudet. Just då, våren -17, förlorade nog S kontrollen över frun som började leva och ta för sig. När hon träffade S*llen i nov -17 tog hon nästa kliv och i feb -18 vill hon skiljas. Där och då började nog S att ångra att han inte varit tillräckligt uppmärksam på fru nr 1, men då var det försent och i mars flyttade hon ut i samband med att skilsmässan blev reggad hos TR.
Operation rädda äktenskapet startar?
Visa sin kärlek genom att ta bort hindret?
H vet allt, men säger inget för att hennes och barnens liv är i fara?
Polisens Orosanmälan i höstas om Barn i Fara är högst aktuell nu, även fast H höll honom om ryggen i rätten. S har fått veta saker om H som bekräftar att hans kontroll över henne inte fungerade hela vägen (sex m fiskegubben, ny mejladress för att S inte ska snoka).
S håller skenet utåt, men glöm inte hans tidigare tal om "bilolyckor. Hans fasad kan rymma en djup och livsfarlig avundsjuka eftersom hans liv aldrig mer kan komma i närheten till det som varit.
S är avslöjad - inför alla. Hans ego är kränkt hur mycket han än fnissar och skrattar åt andras grodor.
Frågan är om hon bara ville slippa SD när hon förstått?
Eller var hon fullkomligt sårad och hämndlysten?
SD Säger under rättegången att HD inte fick veta att han börjat om med LW efter seperationen med HD.
Jag förstår verkligen HD oerhörda smärta och hat och förstår att flera års kränkande behandling som först kanske dessutom gjort henne mentalt sjuk fastän hon haft rätt hela tiden? Kanske har även SD mixtrat med hennes medicinering? Hans smygande otrohet med LW nattetid medans hon sov tungt av starka sömntabletter?
Å vad hon måste hatat SD, hon måste ju insett att det inte var LW som var problemet men att straffa LW för att komma åt SD känslomässigt kan hon tänkt många ggr....var det dörför SD frågade HD om att döda LW, för att han var HD på spåren vad HD planerade?
Och HD därför svarar, att LW får leva, för att SD ska sluta misstänka henne?
Varför fick då HD planer på att mörda LW, och varför skulle hon förverkliga dom och inte söka hjälp för sina farliga tankar?
Var hon rädd att få massa konstiga mediciner igen??
Var det någon inom kyrkan som påverkade HD till mord?
Umgicks HD med religiösa människor?
Ville HD veta något om LW som person så vände hon sig nog till någon inom kyrkan som hon säkert visste hatade LW för att försäkra sig om att personen inte avslöjade henne för LW.
Där är givetvis MH en perfekt match...och hon är duktig på manipulation dessutom, för minns jag inte fel hade hon skrivit en bok i ämnet och MH hatade dessutom
LW något kopiöst.
Kan MH utnyttjat HD känslor och utsatthet för att krossa LW och UW?
Kan MH gjort HD till en hämndlysten kallblodig mördare? Är det troligt?