2020-04-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
En av bröderna, han som bytt efternamn? säger i FUP att familjen D var dysfunktionell och att föräldrarna bara tittade på när SD gav sig på honom fysiskt.

Den uppfattningen fick jag också då SDs 2 bröder berättade om sin uppväxt.

Föräldrarna tyckte tex att det var bekvämast att fira storhelger och födelsedagar för sig själva än att böka med övernattningar här eller där. För jobbigt ansåg de. Ett sånt resonemang låter väldigt kyligt och märkligt i mina öron. Varför sätter man 4 barn till världen om man sen inte vill träffa dem och barnbarnen?
Citera
2020-04-24, 23:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Föräldrarna tyckte tex att det var bekvämast att fira storhelger och födelsedagar för sig själva än att böka med övernattningar här eller där. För jobbigt ansåg de. Ett sånt resonemang låter väldigt kyligt och märkligt i mina öron. Varför sätter man 4 barn till världen om man sen inte vill träffa dem och barnbarnen?
När ens ene son sitter häktad, anklagad för mord, får man via sonens svärfar information om hur sonen mår. Det känns så där.
Citera
2020-04-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Som han svarar på varje fråga, ledtråden i en diskussion med SD är hur vet man han ljuger? Han öppnar käften.

Blir tufft, råkar du ställa samma fråga två gånger när man ses likt vart ska du på semester i år blir svaren flest Paris sedan Säffle.

Han struntar kanske blankt i att vara avslöjad på detta sätt också. Genom att strunta i det,
"ljuga öppet" vill han visa att han tycker folk inte är värda att få svar på sina frågor.
Att "servera fulkaffe" kanske några få är roade av någon gång, men säkert finns de som behöver sin ordinarie kaffetår ...
Det där är ju uppenbart uppmärksamhetsjäkt.
Att han klarade att sitta i häkte och bevista sina egna rättegångar kanske var tillfälle om något att få visa sig.
Något är helt snett.
Citera
2020-04-24, 23:50
Medlem
Citat:

Där finns ju en förklaring till mångt och mycket ...
Låter riktigt hemskt. Var finns att läsa om brödernas utsagor?
Citera
2020-04-24, 23:53
Medlem
Citat:
Undrar vad SDs barn tycker om att han var otrogen mot deras mamma under 6 års tid

Arv och miljö.
Som det framläggs i tråden så verkar det som att SD:s föräldrar och syskon tagit avstånd från honom.
När hans och HD:s barn blir lite större så kommer de kanske ta avstånd från sina föräldrar i sin tur?
Rimligtvis borde det finnas flera ton av situationer som påminner om strössel-förhöret. Jag har svårt att tro att de skulle känna någon känsla av förlåtelse i vart fall. Att vifta bort de, åtminstone, sex årens otrohet likt svärfar gör tror jag inte är en rimlig tanke hur som helst.
Kanske kan vi få lite input från sex-experten i tråden hur de ska förhålla sig när de växer upp och blir unga vuxna med ett självständigt och utvecklat sinne? Hoppas i vart fall att allas barn får det stöd de behöver, trots den enorma belastningen som vården har i dessa tider.
Citera
2020-04-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Vi tar elefanten i bitar som ordspråket lyder.

Kul ordspråk
Jo nu är det verkligen dags att lägga klart pusslet = de bitar av SDs barndom och omdömen om honom som person. Som barn och som vuxen. Som granne och arbetskamrat och som vän.

Precis allt, särskilt hans sexvanor, eventuella perversiteter, vilken typ av porrsidor han besöker och hans moral, mannen som skaffade en älskarinna när hans fru var svårt sjuk och behövde honom mer än nånsin. Både bra och dåliga sidor ska fram i ljuset.

Den otrogna svinpälsen ska vägas och mätas och skärskådas ända in i minsta detalj. Det är hans tur att schavotteras nu.

Mannen som var så störd att han låg med pastorn som hade vigt honom och hans fru.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-25 kl. 00:00.
Citera
2020-04-25, 00:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Där finns ju en förklaring till mångt och mycket ...
Låter riktigt hemskt. Var finns att läsa om brödernas utsagor?
AB 148
Citera
2020-04-25, 00:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Ang SD och fllickvänner.

Ene broderns uppfattning:
148/11
"Anders vet inget om någon flickvän innan Hanna. Ryktet säger att det var mycket tjejer runt honom. Om han var tillsammans med någon tidigare har Anders ingen aning om. Anders minns inte att han tog hem några tjejer till bostaden under uppväxten. Anders kan inte minnas att någon av syskonen haft hem någon flick-eller pojkvän till hemmet. Anders kan inte säga varför det var på detta viset. För Anders del berodde det på att han inte hade något längre förhållande innan han flyttade hemifrån. I övrigt hade han inget behov av att visa upp någon i hemmet."

Andre broderns uppfattning:
148/19
"Martin känner inte till att Stefan hade flickvänner och så. Anders däremot hade många tjejer runt sig. Han var den populära i simgänget och kompisgänget."
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-04-25 kl. 00:29. Anledning: Fel sidnummer
Citera
2020-04-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Fast det verkar varit ömsesidig motvilja. LW skrev ngn stans att SD ständigt filade på sitt hus för att hans pappa dömt det som misslyckat.

Det visar ändå på en viss känslighet!
Han kan ta åt sig och visa att han kan ... Kanske jobbet han har kan härledas
till att han vet numera hur hus ska byggas ..
Citera
2020-04-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du verkar se upp till honom.
Kan du förklara varför du beundrar honom.

Förstår inte din fråga, är den ställd till mig?

Det är i negativ betydelse jag skrev att han kanske tyckte föräldrarna hade fel i saker
och att de tyckte att de inte hade något att komma med.
Att han framstod som en översittare gentemot dem.
Sedan jag nu läst mer om dem så kan man tänka sig att han hade viss anledning att
forma sitt eget liv, de verkade ju faktiskt litet väl bekväma.

Ånej, jag har nog andra kriterier när jag "beundrar".
Senast redigerad av Moschata 2020-04-25 kl. 00:49.
Citera
2020-04-25, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Du förenklar mycket, varför inte på riktigt vilja ta reda på vad en mångårig relation med en som SD kan leda til. Just nu har du knappast den viljan ytan söker felet i princip enbart LW. Det är enkelt och tryggt och ger dig säkert en kick att kunna döma hennes agerande. Men du har fortfarande inte förstått resan dit.

Vill du förstå, läs på om destruktiva relationer, hur sociopater söker de svaga, hur de svaga drivs framåt utav sociopater. Just nu är du inte ens nära.

Jag har läst väldigt mycket av den sortens litteratur. Med så förenklade påståenden som skrivs här vet man inte hur en längre mer ingående (fördjupad) text hamnar (mottages) ...
därför tar jag seden dit jag kommer och svarar mer åt det kategoriska hållet.
Tycker inte heller riktigt det är på sin plats att skriva avhandlingar här.
Jag vet folk som lyckats separera sig från psykopater och sociopater - och jag menar att med
den skärpa och envishet LW besatt, hade hon kunnat distansera sig från både SD och den hopplösa livssituation hon på fler sätt befann sig i.
Flykten till männen, förhållandet till barnen, grannar, omgivning.
Hon hade kunnat flytta en bit bort. Barnen var inte småbarn och kunde väl resa en bit.
Citera
2020-04-25, 00:59
Avslutad
Citat:
Undrar vad SDs barn tycker om att han var otrogen mot deras mamma under 6 års tid
Jag undrar det också
Hans reaktion med korsförhör ang strösselhärvan och påstådda brutna överrenskommelsen om vad man får eller inte får göra.. hand löfte när han ingick äktenskap med HD? Otroheten, är inte det ett brutet löfte om något? Vilken fantastisk förebild han är..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in