2020-04-25, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Cry me a river, du läser hennes prat med kritik men skön ålar SD. Objektivt, nej.

Försvarar man slödder likt SD och hans anhang hör är man kanske av samma skrot och korn.

Försvarar inte LW, men sätter man henne i händerna på en siciopat likt SD blir det ett vrak. Det tog några år. Likaså blev HD ett vrak. Hoppas döttrarna flyr fort som fan.

Förstår inte din uppfattning om att jag skönmålar SD.
Har ingen anledning vara subjektiv i meningen personlig här, angående SD.
Jag skulle nog fort hamna i fejd med honom.

Här försöker jag titta på honom bara - i och för sig. Som han "står och går".
jag vet sociopater som kroniskt kallar sin omgivning för sinnessjuka, sina barn för ungjävlar, grannarna
för idioter och skryter mångfaldigt mer om sig själva än SD gjort i rätten i presentation av sig själv.
Därför vill jag nedtona allt överdrivet tyckande om vad han gjort och sagt innan jag vet bättre.
Jämfört med vad andra skrivit blir det skönmåleri.
Jämfört med vad jag verkligen sett blir det bara ett försök att vara mer saklig.

Jag hoppas också att döttrarna flyr fort som fan.

Det har du mitt ord på.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-25 kl. 01:04.
Citera
2020-04-25, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var SD som stötte på LW under flera månader men LW var ointresserad. Han fick genom att registrera henne med nickname med henne på en cachetur sedan tog det månader innan nästa. HD var sjuk. LW nyskild.

Aha ... hon låt sig långsamt infångas alltså.
Och efter den turen ville hon ha utbyte självklart.
Var det så att när hon ville göra allvar av affären, började han backa till bekvämt
avstånd - eller berodde det bara på att HD frisknat till?
Då som LW blev upprörd och krävande?
Citera
2020-04-25, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
I rätten vittnar både SD och HD om att deras äktenskap var över. Han vittnar även om att LW började acceptera, runt -17/18, att det inte skulle bli något mellan dom och hon hade ju gått vidare med andra. Med detta "bevisar" han att svartsjuka inte fanns.

Om äktenskapet var över och SD inte var svartsjuk, kan man ju undra varför inte HD stod för att hon blivit mer än vän (sex) med fiskegubben och varför hon ändrade sin mejl för att inte SD skulle snoka.

När det gäller LW måste ju SD svälja att som den otrogna parten kan han inte kräva trohet i retur. Det kan ha varit tärande för hans manlighet och han kan ha samlat på sig en hel del frustration för att flera hade option på hans andra "fru".

Någon vittnade om att paret D var som siameser - de var ett. När man skiljer riktiga siameser kan det hända att båda eller den ena får en mental knäck av separationen. SD var inte i balans efter att HD flyttat. Strösselförhör, hårt tag i dotters arm och att han inte ville att döttrarna skulle få bo hos honom är tydliga tecken på att han höll på att krackelera.

Ja det där känns som att det stämmer med råge.
HD ville nog helst ha tillbaka sin SD och göra parentes av historien med LW.
SD:s relation till döttrarna är inte normal.
Är det de som tog avstånd av sin pappa pga LW eller varför ville han inte ha dem hos
sig, rädd för kritik?
Men nu skulle vi ju inte orda så mycket om dem i tråden, för deras skull.
Citera
2020-04-25, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar vad SDs barn tycker om att han var otrogen mot deras mamma under 6 års tid

Djupa suckar över de vuxnas barnsligheter ...
Packa och studera på annan ort, med kaniner och med färdbiljett till ridstallet.
Hålla kontakten med sin mamma.
Den ena skriver kanske en bok "Jag, SD:s dotter" .... ...
Citera
2020-04-25, 01:59
Medlem
Draifoss avatar
Jag vet sedan förut att Nils Funcke som intervjuas i den låsta artikeln här är vettig, men jag har samtidigt fått känslan av att även SVT-journalistens wallraffande(?) i just det här fallet mycket väl kan försvaras. Är dock inte prenumerant, och kan alltså inte läsa artikeln. Hoppas därför på att någon NA-prenumerant kan citera de väsentliga delarna av artikeln:
Experten om SVT-journalistens agerande i Hjärsta-utredningen: "Så där gör man absolut inte"
https://www.na.se/logga-in/experten-om-svt-jornalistens-agerande-i-hjarsta-utredningen-sa-dar-gor-man-absolut-inte
Det jag undrar över är alltså vad SVT-journalisten egentligen har gjort, och vad i det här som Funcke kritiserar.
Senast redigerad av Draifos 2020-04-25 kl. 02:03.
Citera
2020-04-25, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Aha ... hon låt sig långsamt infångas alltså.
Och efter den turen ville hon ha utbyte självklart.
Var det så att när hon ville göra allvar av affären, började han backa till bekvämt
avstånd - eller berodde det bara på att HD frisknat till?
Då som LW blev upprörd och krävande?

Jag hör vad du "säger". MEN vi saknar 4 år av SDs kärleks- och äktenskapslöften till LW.

Så NEJ. Det var SD som "ägde problemet".

Löften skulle infrias från Flera Håll.

EDIT. JA. Jag tror det berodde på HDs tillfrisknande.
Senast redigerad av Remark 2020-04-25 kl. 02:30.
Citera
2020-04-25, 02:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Nu blandar du ihop Åsa Hiding med tingsrätten. Journalisten frågade alltså henne om deras beslut och hon hänvisade till dem, vilket journalisten inte följde upp.
Å fan. Så vi vet alltså ännu inte på vilka grunder tingsrätten nu har hållit SD som misstänkt i två år?
Citera
2020-04-25, 02:58
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det är hemskt att säga det men Corona och IVA har bättre odds än stroke och Håddan på avdelning 92. F_n vet om man får rätt vård och mediciner med den sjuksystern. Låt vara att golvbrunnarna kanske är polerade på 92:an. Tur man har privat vårdgivare via arbetsgivaren!

Och sällan har en bild sagt mer än 1000 ord apropå din länk! Har för mig att det även cirkulerade bild på dött djur som SD publicerade på sin Geo-sida? Det säger också en del.

1. Med tanke på att Golvbrunns-Hannas egna golvbrunnar mest såg ut som på en valfri campingplats i Dalarna på midsommardagen, så tror jag inte att 92:ans är mycket bättre på grund av henne, såvida inga spår ska saneras bort, såklart.

2. Inte ETT dött djur, utan fllera. En fågelskalle, en krossade groda, en mus med öppen mage och tarmar som väller ut samt en krossad,blodig broms är några smakprov som det lilla charmtrollet har bjudit på. Med dubbeltydiga kommentarer, som man LÄTT kan uppfatta som hot. Och så hot om blodiga barn. Blod, blod, blod.

Oavsett mord eller inte, så kan man göra en kilometerlång lista på anledningar till att inte ha den typen av människor fria i samhället.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-25, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
1. Med tanke på att Golvbrunns-Hannas egna golvbrunnar mest såg ut som på en valfri campingplats i Dalarna på midsommardagen, så tror jag inte att 92:ans är mycket bättre på grund av henne, såvida inga spår ska saneras bort, såklart.

2. Inte ETT dött djur, utan fllera. En fågelskalle, en krossade groda, en mus med öppen mage och tarmar som väller ut samt en krossad,blodig broms är några smakprov som det lilla charmtrollet har bjudit på. Med dubbeltydiga kommentarer, som man LÄTT kan uppfatta som hot. Och så hot om blodiga barn. Blod, blod, blod.

Oavsett mord eller inte, så kan man göra en kilometerlång lista på anledningar till att inte ha den typen av människor fria i samhället.

#TeamÅsaHiding

Japp, så kan vi ju inte ha det, skyldig eller oskyldig spelar ingen roll, det är bara å låsa in honom.
Har han inte gjort det här så har han säkert gjort något annat jävelskap, annars
så kommer han ju så klart å göra det.

Livstid minst va, eller vad tycker du?
Citera
2020-04-25, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

Att något är riktigt fasansfullt sjukt är helt klart, Frk Sverige (Oroa dig inte för var jag står,
är bara litet omständlig av mig pga sent in i tråden).
Och jag vet att du inte pratar utan grund.
Att han hotar på detta märkliga sätt som framkommer ovan, säger väl att han inte känner sig direkt vara på vänskaplig fot med folk. Måste visa vad som sker om omgivningen inte kan anpassa sig till hans direktiv? Kan man tolka det så?

Har sett en del geocashingbilder och några av dem är något jag skulle vilja diskutera.
En bild där SD har ansiktsmask smetat i ansiktet, en annars helt vanlig sommarbild.
Varför har just SD av alla människor sånt för sig helt oväntat, på, jag tror det var en badstrand?
Undrar om han gillar att kamouflera sig ...
En annan bild. Han står och pekar mot en äng någonstans utan andra människor.
Under bilden står det "Där är hon!" Menade han HD eller anspelade han på LW?
Att skriva så att folk får konstiga associationer ..för det borde han räkna ut att man kan få.

Han är hela tiden "övertonig", måste överträffa verkligheten på något sätt.
Göra mer av en situation än som finns material till. Clowner gör det bättre.

Han är udda (men vill helst inte ge det ordet negativ klang), den saken är klar. JG såg honom som sin bästa vän, vad kan JG ha tänkt
om alla udda yttringar SD kunde uppvisa, eller var han mer normal i JG:s sällskap?
Vad man måste undra om också är, vad såg LW hos honom?
Måste varit själva fighten hos drogs till.
Både LW och SD gillade att anta utmaningar och de gav varandra sådana.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-25 kl. 07:14.
Citera
2020-04-25, 08:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Att något är riktigt fasansfullt sjukt är helt klart, Frk Sverige (Oroa dig inte för var jag står,
är bara litet omständlig av mig pga sent in i tråden).
Och jag vet att du inte pratar utan grund.
Att han hotar på detta märkliga sätt som framkommer ovan, säger väl att han inte känner sig direkt vara på vänskaplig fot med folk. Måste visa vad som sker om omgivningen inte kan anpassa sig till hans direktiv? Kan man tolka det så?

Har sett en del geocashingbilder och några av dem är något jag skulle vilja diskutera.
En bild där SD har ansiktsmask smetat i ansiktet, en annars helt vanlig sommarbild.
Varför har just SD av alla människor sånt för sig helt oväntat, på, jag tror det var en badstrand?
Undrar om han gillar att kamouflera sig ...

En annan bild. Han står och pekar mot en äng någonstans utan andra människor.
Under bilden står det "Där är hon!" Menade han HD eller anspelade han på LW?
Att skriva så att folk får konstiga associationer ..för det borde han räkna ut att man kan få.

Han är hela tiden "övertonig", måste överträffa verkligheten på något sätt.
Göra mer av en situation än som finns material till. Clowner gör det bättre.

Han är udda (men vill helst inte ge det ordet negativ klang), den saken är klar. JG såg honom som sin bästa vän, vad kan JG ha tänkt
om alla udda yttringar SD kunde uppvisa, eller var han mer normal i JG:s sällskap?
Vad man måste undra om också är, vad såg LW hos honom?
Måste varit själva fighten hos drogs till.
Både LW och SD gillade att anta utmaningar och de gav varandra sådana.

Med en gnutta allmänbildning och världsvana förstår man nog att detta visar en mkt typisk turistbild från Blue Lagoon på Island

Han är knappast den förste att posera med en ansiktsmask av naturlig kisel i den berömda heta källan.

(Tips, prova att bildgoogla på "Blue Lagoon Iceland silica mud mask pictures").
Citera
2020-04-25, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
I rätten vittnar både SD och HD om att deras äktenskap var över. Han vittnar även om att LW började acceptera, runt -17/18, att det inte skulle bli något mellan dom och hon hade ju gått vidare med andra. Med detta "bevisar" han att svartsjuka inte fanns.

Om äktenskapet var över och SD inte var svartsjuk, kan man ju undra varför inte HD stod för att hon blivit mer än vän (sex) med fiskegubben och varför hon ändrade sin mejl för att inte SD skulle snoka.

När det gäller LW måste ju SD svälja att som den otrogna parten kan han inte kräva trohet i retur. Det kan ha varit tärande för hans manlighet och han kan ha samlat på sig en hel del frustration för att flera hade option på hans andra "fru".

Någon vittnade om att paret D var som siameser - de var ett. När man skiljer riktiga siameser kan det hända att båda eller den ena får en mental knäck av separationen. SD var inte i balans efter att HD flyttat. Strösselförhör, hårt tag i dotters arm och att han inte ville att döttrarna skulle få bo hos honom är tydliga tecken på att han höll på att krackelera.

Att döttrarna inte skulle få bo hos honom hänger förmodligen ihop med hans behov och ego, han ville kunna fortsätta att göra precis som tidigare, ränna ute och leta cacher när han fick lust eller allt annat han har behov av när han har lust. Samt att han nog mer än gärna ville att Hanna skulle ta allt ansvar för flickorna för att hon inte skulle kunna göra något när hon ville. Så just det vet jag inte om det tyder på att han höll på att krackelera men du har säkert rätt i att han mådde skit, det gör ju de flesta som separerar, av olika anledningar dock.
SD mådde nog mest dåligt av att ha förlorat kontrollen över sitt liv, att komma sina känslor nära var nog jobbigt för en person med kontrollbehov och egot fick sig nog rejäla törnar tänker jag. Självinsikten var nog inte rolig där, frustration och ilska bubblade över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in