Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2020
SD berättar sin version i förhöret i TR. Man kan lyssna gratis på YT på vad han säger. Rätt brutalt. Precis som man kunde tro var HD väldigt deprimerad en tid men sedan blev hon förstås gradvis bättre.
Detta att de båda ( SD och LW) började en relation när de båda var väldigt utsatta känslomässigt ( nyskild resp m svårt sjuk fru) tror jag bäddar för den senare destruktiviteten. Men att avsluta m mord, det beror på att ngt slog rejält slint i huvudet på GM. Och där ser vi nog aldrig ngn vanlig logik. Det är inte en valbar lösning på problemet för de allra allra flesta. Som tur är!
Jag har aldrig sett SD klara motiv, jag har verkligen försökt. Skulle möjligtvis vara något ekonomiskt motiv i så fall som har med skilsmässan att göra men den är ju likväl inte LW skyldig till, det var inte LW som var gift med HD.
Är SD logik och verklighetsuppfattning så störd vid detta tillfälle att han ska mörda när han väl äntligen ska få åka på sin drömresa med sin drömkvinna?
Mördar man inte hela sin drömvärld då?
Där borde han bara haft fokus på HD och framtiden tänker jag.
Så vad gjorde LW denna kväll för att provosera SD till att lyckas mörda henne brutalt och oplanerat bakom
ett bullerplank i så fall?
Ja det måste varit något riktigt hemskt om vi ska utgå från Snoris att LW var grym elak och manipulativ.
Snoris har ju talat om motivet även om jag har svårt att tro att LW planerade sitt eget självmord för att hon inte fick SD och därmed ska döma honom för sitt stora svek? Så hur lyckades LW med det att förstöra allas framtid så lömskt?
Även sina barns framtid?
Är detta logiskt nånstans? NEJ!!
Försökte SD med att få komma till LW denna kväll 14 maj? Fick han komma dit?
Upptäckte HD eller någon annan det?
Jag har undrat så länge varför HD och SD inte tillbringade natten tillsammans om de ändå planerat resan dagen därpå?
Lockade någon ut LW som inget ont anade med ett sms att någon ville ge ett paket till A som fyllde år? Och SD satt lugnt kvar och väntade tills han blev orolig och gick ut och hittade henne bakom bullerplanket och han förstod att han skulle bli misstänkt?
Vet eller anar SD vem mördaren är?
Det är troligt, men skyddar han GM?
Har han inget behov av att skydda GM så behöver han ju inte ljuga om något.
Är GM tex HD som flippade pga att SD var där och hon trodde att SD kanske planerat att åka på USA resan med LW?
Kanske hade han faktiskt tänkt åka på USA resan helt ensam med tanke på bokning på hotell för endast en person?
Gud vet hur HD i så fall tänkte och hur det snurrade till i skallen på henne?
Att LW skulle åka gratis på hennes redan betalda resa?
Hur som, något utlöste grymt hat denna kväll, och jag har från första stund tänkt att det bör vara en kvinna.
Har svårt att se att en man med fysiskt övertag skulle ta med ett tillhygge, dränka sig frivilligt med blodstänk och sen osedd ta sig hem hela den vägen. Och bara en spermafläck på kjolen och blod under hennes ring, inget mer som binder honom än så? Och under ringen?? Hur hamnade det under ringen men ingen mer stans?
Det får mig att tänka gammalt blod gammal sperma?!
En GM som är osäker på sitt fysiska övertag garderar sig med tillhygge tänker jag, därav första anledningen till att jag tror att det är en kvinna som är GM.
Andra anledningen till att jag tror GM är en kvinna är våldet mot ansiktet, och tänker avund och svartsjuka och det bör ju HD känt. Såvida SD var hos LW denna kväll vill säga.
Eller så vet inte SD vem GM är men anar vem det kan vara. Men att ana och veta är två olika saker givetvis. Då kan man förstå varför SD skrattar åt allt mellan varven och tom uttrycker: de har ingenting på mig, de kommer aldrig lösa mordet. Nä han kanske känner sig uppgiven inför att polisen ska lösa mordet om de jagar fel GM?
Så om inte SD är GM, vem kan det då vara?