2020-04-25, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tror du misstar dig om du anser att SD ska bli dömd för mordet för att han inte charmar dig.

Tycker han verkar vara sansad och ovanligt tålmodig speciellt mot Lena som var osansad och jävlig. Återkommer till vad fan han såg hos henne. Var man med rätt huvud på skaft skulle aldrig någonsin ge sig i kast med henne. Om svaret är att den okvinnliga, asociala kvinnan ändå var en en jäkel på att knulla så tycker man det räckt med något enstaka skott i grottan.

För många är dom skenheliga som anser att Lenas dåliga beslut och elakheter postumt blev rätt beslut och ondskan blev älskvärd enbart för att hon mördades.

I vilket fall lutar det åt att att Adv, hade rätt när han sa att "jag vet att SD inte är skyldig till mordet".
Domskälen vilken vi förhoppningsvis får 05-06 misstänker jag kommer utveckla denna övertygelse.

Anar du inte att du satsat på fel häst Fröken Helsvensk?

Oj glömde kommentera en sak.
Hur ond och elak du eller andra tycker att LW var så är hon mördad, det finns inga rättigheter eller förmildrande omständigheter som ger dig eller någon rätten att mörda någon såvida det inte är bevisat att det var i nödvändigt försvar. Verkar det vara i försvar hon blev mördad?
Dessutom blev tre barn moderlösa.
Och ytterligare två barn har garanterat mått dåligt efter det som hänt.

Om SD inte mördade LW så vet han väl likväl vem som gjorde det? Vad kan han få för straff för skyddande av brottsling och för att ha försvårat utredningen?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2020-04-25 kl. 09:42.
Citera
2020-04-25, 09:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det finns så många indicier så att det knappast finns något rimligt tvivel.
Dessutom känner han till saker som bara mördaren kan känna till.
De har räknats upp flera gånger i tråden.
Trams, du inbillar dig att skvaller är indicier. Tur inte Örebro Tr håller med såna som dig ty då skulle det gå åt pipan med vårt rättsväsende.

Offentligt släpande inför skampålen som lynchmobben ägnar sig åt är vad vårt rättsystem är skapt för att undvika. Tyvärr har sociala media med allt fantastiskt även erbjudit ett nytt torg att skräna ut dom primitivaste av känslor..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-25 kl. 10:12.
Citera
2020-04-25, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var SD som stötte på LW under flera månader men LW var ointresserad. Han fick genom att registrera henne med nickname med henne på en cachetur sedan tog det månader innan nästa. HD var sjuk. LW nyskild.

Ja, han har i alla fall erkänt att det var han som var på LW när allt började. Synd att hon inte i längden lyckades stå emot hans uppvaktning. Hon var antagligen för snäll, ville stödja honom på den tiden.
Citera
2020-04-25, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, han har i alla fall erkänt att det var han som var på LW när allt började. Synd att hon inte i längden lyckades stå emot hans uppvaktning. Hon var antagligen för snäll, ville stödja honom på den tiden.

Ja och ändå sa LW hatarna att det var LW som gick emellan SD och HD.
Han nästlade in henne i härvan med lögner om HD tänker jag, det var nog aåååå synd om honom som hade en så sjuk fru och två små barn att ta hand om. LW genomskådade honom inte förrän flera år senare när HD plötsligt mot alla odds aldrig skulle bli densamma igen.
Drogade SD ner henne med dubbla doser eller vad hände egentligen med den förlorade HD som aldrig skulle bli sig lik igen?
Jag tror hon tog revansch..👍
Citera
2020-04-25, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja jag tror likadant. Men hon måste ju ändå förstått någonstans, ifrågasatt varför hon varit zombie i 5 år liksom, eller hur lång tid var hon som en zombie och när i tid?
Jag tror att hon tillfrisknade utan att SD märkte det, och det var tack vare LW mentala ohälsa som gjorde att HD verkligen förstod vem SD är.

Jag tror att HD hämnades på dom båda två, SD tar på sig att bli anklagad för mordet eftersom det inte är han som gjort det och därför ändå räknar med att bli frikänd. Han tycker det är spännande dessutom.
Och HD får order om att inte minnas, vägra svara på frågor eftersom det är just HD som är GM.
HD lyckas med detta för hon lovar att ta SD tillbaka eller så har hon några exklusiva hållhakar på SD.
Skulle förklara varför hon vrålade och stretade emot så förbaskat när polisen hämtade in henne dessutom.
Vad tror du om det?

SD berättar sin version i förhöret i TR. Man kan lyssna gratis på YT på vad han säger. Rätt brutalt. Precis som man kunde tro var HD väldigt deprimerad en tid men sedan blev hon förstås gradvis bättre.

Detta att de båda ( SD och LW) började en relation när de båda var väldigt utsatta känslomässigt ( nyskild resp m svårt sjuk fru) tror jag bäddar för den senare destruktiviteten. Men att avsluta m mord, det beror på att ngt slog rejält slint i huvudet på GM. Och där ser vi nog aldrig ngn vanlig logik. Det är inte en valbar lösning på problemet för de allra allra flesta. Som tur är!
Citera
2020-04-25, 09:46
Medlem
Citat:
Vågar jag hoppas på ett svar om jag ställer dig frågan om hur du tror du kommer att reagera när Örebro TR den 6 maj kommer att visa dig hur fel du hade?

Ingenting -absolut ingenting! -talar för att tingsrätten INTE skall visa sig ha funnit rimligt tvivel!
Citera
2020-04-25, 09:51
Medlem
Jag tror att H började friskna till när hon fick bevis för att det hon misstänkte om S och L visade sig stämma när hon kontakta hotellet i Stockholm där de vistats ihop. S nekade och L erkände när hon ställde dem mot väggen en och en. S hade ju tidigare nästan fått H att tro att hon sett fel när hon råkat se nakenbilder på L i hans mobil.

Jag kan tänka mig att H lagt ihop ett och ett under lång tid. Bekräftelsen på otroheten blev kanske ett befriande bevis för att hon inte varit knäpp i huvudet. Just då, våren -17, förlorade nog S kontrollen över frun som började leva och ta för sig. När hon träffade S*llen i nov -17 tog hon nästa kliv och i feb -18 vill hon skiljas. Där och då började nog S att ångra att han inte varit tillräckligt uppmärksam på fru nr 1, men då var det försent och i mars flyttade hon ut i samband med att skilsmässan blev reggad hos TR.
Operation rädda äktenskapet startar?
Visa sin kärlek genom att ta bort hindret?

H vet allt, men säger inget för att hennes och barnens liv är i fara?
Polisens Orosanmälan i höstas om Barn i Fara är högst aktuell nu, även fast H höll honom om ryggen i rätten. S har fått veta saker om H som bekräftar att hans kontroll över henne inte fungerade hela vägen (sex m fiskegubben, ny mejladress för att S inte ska snoka).

S håller skenet utåt, men glöm inte hans tidigare tal om "bilolyckor. Hans fasad kan rymma en djup och livsfarlig avundsjuka eftersom hans liv aldrig mer kan komma i närheten till det som varit.

S är avslöjad - inför alla. Hans ego är kränkt hur mycket han än fnissar och skrattar åt andras grodor.
Senast redigerad av Ulanna 2020-04-25 kl. 10:11. Anledning: Rättelse årtal
Citera
2020-04-25, 09:55
Medlem
Citat:

Inte bara indicier. LWs blod på SDs sko och tvättmaskin säger mycket. Att TR inte tyckte det räckte med bevis och indicier blev en höjdare för SD. Kan se ut som om han slapp loss men mycket spännande kan hända än.
Citera
2020-04-25, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja och ändå sa LW hatarna att det var LW som gick emellan SD och HD.
Han nästlade in henne i härvan med lögner om HD tänker jag, det var nog aåååå synd om honom som hade en så sjuk fru och två små barn att ta hand om. LW genomskådade honom inte förrän flera år senare när HD plötsligt mot alla odds aldrig skulle bli densamma igen.
Drogade SD ner henne med dubbla doser eller vad hände egentligen med den förlorade HD som aldrig skulle bli sig lik igen?
Jag tror hon tog revansch..👍

Klart att det objektivt VAR synd om honom i det läget. Han säger i TR att han såg det som att äktenskapet m HD var slut, och han lyckades få LW att tro det också.

Visst kan HD ha varit hämndlysten, men som sagt är mord inte en OK lösning för de flesta. Att hon också skulle vara sådan... känns som för många på en plats, men hon kan ha blivit påverkad förstås. Hon sa ändå det där att hon hoppades att LW var död till sin chef den 15/5. Jag ser det nog ändå som ett tecken på att HD inte var på BP efter mordet, men att hon visste/anade mer än hon säger i förhör.
Citera
2020-04-25, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Japp, så kan vi ju inte ha det, skyldig eller oskyldig spelar ingen roll, det är bara å låsa in honom.
Har han inte gjort det här så har han säkert gjort något annat jävelskap, annars
så kommer han ju så klart å göra det.

Livstid minst va, eller vad tycker du?

Jag begriper inte varför du är så aggressiv mot skribenten @Fröken_Sverige ?

Det här är inte frågan om något Kurt Olsson spektakel som du så gärna vill få det till, det här handlar om ett mord där en dåvarande 45 årig trebarns-moder vid namn: L*na Wesstr*m blev brutalt och hänsynslöst döds-misshandlad bakom ett bullerplank av en Gärningspersonen, och som vid det då aktuella tillfället brukade sig av ett tillhygge för att med hjälp av ett sådant tillfoga sitt offer minst 17 stycken kraftfulla slag mot offret:s huvud och ansikte,

vilket jag tror att du har väldigt svårt för att begripa och ta till dig.

Polisen har tillsammans med KammarÅklagaren Åsa Hiding lagt ned ett otroligt arbete med detta mordfallet gällande L*na Wesstr*m för att sålunda utröna alla omständigheter vilka jag anser att de lyckats väldigt bra med, du har svårt att absorbera sådan fakta på grund av att du lider av konfirmeringsbias.

Björn Lindén vägrade att ta hänsyn till vad KammarÅklagaren Åsa Hiding presenterade inom rätts-salen under den då pågående rättegången vilket i sin tur visat att Björn Lindén varit inhonnett.

Från Polisen:s ... och framförallt ifrån KammarÅklagaren Åsa Hiding:s sida, har deras arbete med styrka visat på att Härads-Psykopaten SD var den personen som tidigare bragt livet om L*na Wesstr*m, även om man inte lyckats med att kunna binda Härads-Psykopaten SD direkt till mordplatsen, så talar omständigheterna med styrka för att Härads-Psykopaten SD var❗ och är❗ rätt Gärningsperson.

Det har också visat med styrka att Härads-Psykopaten SD är en otroligt manipulativ individ med förkärlek till att sätta upp sig själv på piedestalen som hjälte och tillika en makalös individ på att bruka sig av lögner.

HD har klart och tydligt visat sig trampa i samma spår som Härads-Psykopaten SD.

JG och HD:s fader följer därefter.

Mvh / Kurt Jokern Olsson
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-25 kl. 10:18.
Citera
2020-04-25, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Inte bara indicier. LWs blod på SDs sko och tvättmaskin säger mycket. Att TR inte tyckte det räckte med bevis och indicier blev en höjdare för SD. Kan se ut som om han slapp loss men mycket spännande kan hända än.
Usch, vad sorgligt att du inte kan se det som att det blev en "höjdare" för svensk rättssäkerhet.

Räcker inte bevis och indicier för en fällande dom, skall åtal ogillas.
Men du tillhör väl dem som skulle föredra folkdomstolar om jag får gissa?
Citera
2020-04-25, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
SD berättar sin version i förhöret i TR. Man kan lyssna gratis på YT på vad han säger. Rätt brutalt. Precis som man kunde tro var HD väldigt deprimerad en tid men sedan blev hon förstås gradvis bättre.

Detta att de båda ( SD och LW) började en relation när de båda var väldigt utsatta känslomässigt ( nyskild resp m svårt sjuk fru) tror jag bäddar för den senare destruktiviteten. Men att avsluta m mord, det beror på att ngt slog rejält slint i huvudet på GM. Och där ser vi nog aldrig ngn vanlig logik. Det är inte en valbar lösning på problemet för de allra allra flesta. Som tur är!

Jag har aldrig sett SD klara motiv, jag har verkligen försökt. Skulle möjligtvis vara något ekonomiskt motiv i så fall som har med skilsmässan att göra men den är ju likväl inte LW skyldig till, det var inte LW som var gift med HD.
Är SD logik och verklighetsuppfattning så störd vid detta tillfälle att han ska mörda när han väl äntligen ska få åka på sin drömresa med sin drömkvinna?
Mördar man inte hela sin drömvärld då?
Där borde han bara haft fokus på HD och framtiden tänker jag.

Så vad gjorde LW denna kväll för att provosera SD till att lyckas mörda henne brutalt och oplanerat bakom
ett bullerplank i så fall?
Ja det måste varit något riktigt hemskt om vi ska utgå från Snoris att LW var grym elak och manipulativ.
Snoris har ju talat om motivet även om jag har svårt att tro att LW planerade sitt eget självmord för att hon inte fick SD och därmed ska döma honom för sitt stora svek? Så hur lyckades LW med det att förstöra allas framtid så lömskt?
Även sina barns framtid?
Är detta logiskt nånstans? NEJ!!

Försökte SD med att få komma till LW denna kväll 14 maj? Fick han komma dit?
Upptäckte HD eller någon annan det?
Jag har undrat så länge varför HD och SD inte tillbringade natten tillsammans om de ändå planerat resan dagen därpå?

Lockade någon ut LW som inget ont anade med ett sms att någon ville ge ett paket till A som fyllde år? Och SD satt lugnt kvar och väntade tills han blev orolig och gick ut och hittade henne bakom bullerplanket och han förstod att han skulle bli misstänkt?

Vet eller anar SD vem mördaren är?
Det är troligt, men skyddar han GM?

Har han inget behov av att skydda GM så behöver han ju inte ljuga om något.
Är GM tex HD som flippade pga att SD var där och hon trodde att SD kanske planerat att åka på USA resan med LW?
Kanske hade han faktiskt tänkt åka på USA resan helt ensam med tanke på bokning på hotell för endast en person?
Gud vet hur HD i så fall tänkte och hur det snurrade till i skallen på henne?
Att LW skulle åka gratis på hennes redan betalda resa?

Hur som, något utlöste grymt hat denna kväll, och jag har från första stund tänkt att det bör vara en kvinna.
Har svårt att se att en man med fysiskt övertag skulle ta med ett tillhygge, dränka sig frivilligt med blodstänk och sen osedd ta sig hem hela den vägen. Och bara en spermafläck på kjolen och blod under hennes ring, inget mer som binder honom än så? Och under ringen?? Hur hamnade det under ringen men ingen mer stans?
Det får mig att tänka gammalt blod gammal sperma?!

En GM som är osäker på sitt fysiska övertag garderar sig med tillhygge tänker jag, därav första anledningen till att jag tror att det är en kvinna som är GM.
Andra anledningen till att jag tror GM är en kvinna är våldet mot ansiktet, och tänker avund och svartsjuka och det bör ju HD känt. Såvida SD var hos LW denna kväll vill säga.

Eller så vet inte SD vem GM är men anar vem det kan vara. Men att ana och veta är två olika saker givetvis. Då kan man förstå varför SD skrattar åt allt mellan varven och tom uttrycker: de har ingenting på mig, de kommer aldrig lösa mordet. Nä han kanske känner sig uppgiven inför att polisen ska lösa mordet om de jagar fel GM?

Så om inte SD är GM, vem kan det då vara?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2020-04-25 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in