2020-04-24, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag är förvånad över att folk glömmer bort att han även svamlade om blekmedel, vi lär troligen få se rapporter om folk som har prövat både blekmedel och desinfektionsmedel inom en rimlig tid ioförsig så är det nog samma idioter som köper Alex Jones tuggummi så vem vet..
Gick inte hälsomyndigheten ut och varnade folk för att följa Trumps råd?
Och om så är fallet så är det ju helt skogstokigt kaosstyre i USA just nu om man måste varna invånarna för presidentens uttalanden. Så här svagt styre av landet har väl USA aldrig upplevt i modern tid.
Trump skämmer ju ut USA som nation samtidigt som han vanhedrar presidentämbetet på ett sätt man nog aldrig tidigare upplevt i landets historia.
Citera
2020-04-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Gick inte hälsomyndigheten ut och varnade folk för att följa Trumps råd?
Och om så är fallet så är det ju helt skogstokigt kaosstyre i USA just nu om man måste varna invånarna för presidentens uttalanden. Så här svagt styre av landet har väl USA aldrig upplevt i modern tid.
Trump skämmer ju ut USA som nation samtidigt som han vanhedrar presidentämbetet på ett sätt man nog aldrig tidigare upplevt i landets historia.

Mmm, dessutom är det ju helt jävla vansinnigt att han försöker bussa en (kanske beväpnad) white-trash-mobb på folkvalda guvernörer som Trumpen råkar vara oense med. Dessa guvernörer är helt och hållet inom sitt lagliga mandat, sina uppgifter enligt författningen och hundratals års praxis.
Citera
2020-04-24, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det ytterligt stabila geniet Dr Trump spekulerar framför kamerorna i att man kan prova att injicera folk med desinfektionsmedel (sic!) för att rensa deras system från viruset, kan någon av Trumprunkarna här på forumet prova och berätta hur det gick?

“Supposing you brought the light inside the body - either through the skin or some other way,” Trump wondered. He also mused about ways to use disinfectants on people, “by injections inside or almost a cleaning.”

“It’d be interesting to check that,” the president said. “You’d have to use medical doctors.”

"The DHS’s Bryan is asked about the president’s suggestions that disinfectants be injected into a person.

“We don’t do that within our lab,” Bryan said.

“Maybe it works, maybe it doesn’t work,” Trump interjected — but disinfectants like isopropyl alcohol definitely has an effect on “stationary objects.”

Note: If you are not a stationary object and are, in fact, a person, please follow medical advice and do not inject disinfectant into your body."

Källa: https://www.theguardian.com/world/live/2020/apr/23/coronavirus-us-live-house-484bn-crisis-aid-package-trump-cuomo-latest-news-updates

Läs mitt inlägg från den 9 mars så inser du att Trumps tankegångar inte är så tokiga: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Shit vad utvecklingsstörda vissa är är. "Hahahahaha, Trump sa att man pumpa ner handsprit i lungorna på coronapatienter!!! Nu ska jag tipsa Agnes Wold så hon kan få en helsida i Aftonbladet!!!"

Du måste tänka utanför den befintliga verktygslådan om du ska kunna rädda svårt sjuka patienter i ett land där myndighetspersoner (som är svårt sjuka på sitt eget vis) eftersträvar flockimmunitet mot SARS. Problemet är att det uppfattas som opatriotiskt att inte offra gamla och multisjuka i dödskulten Sverige.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2020-04-24 kl. 13:14.
Citera
2020-04-24, 13:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Läs mitt inlägg från den 9 mars så inser du att Trumps tankegångar inte är så tokiga: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Shit vad utvecklingsstörda vissa är är. "Hahahahaha, Trump sa att man pumpa ner handsprit i lungorna på coronapatienter!!! Nu ska jag tipsa Agnes Wold så hon kan få en helsida i Aftonbladet!!!"

Du måste tänka utanför den befintliga verktygslådan om du ska kunna rädda svårt sjuka patienter i ett land där myndighetspersoner (som är svårt sjuka på sitt eget vis) eftersträvar flockimmunitet mot SARS. Problemet är att det uppfattas som opatriotiskt att inte offra gamla och multisjuka i dödskulten Sverige.

Det du citerar och länkar till i den tråden är en gas och varken UV ljus eller flytande rengöringsmedel, att andas in en gas är inte samma sak som att få något insprutat i lungorna...
Citera
2020-04-24, 13:27
Medlem
pansarbrittas avatar
Hahaha fick mig ett gott skratt när jag läste trumps uttalande. Tänk att injicera handsprit direkt in i blodet. Du är väl död inom några sekunder

Har väl förmodligen redan postats en massa om detta redan, men jag var tvungen
Citera
2020-04-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Hahaha fick mig ett gott skratt när jag läste trumps uttalande. Tänk att injicera handsprit direkt in i blodet. Du är väl död inom några sekunder

Har väl förmodligen redan postats en massa om detta redan, men jag var tvungen

Här det exakta citatet av hans yttrande. Det är ju fullständigt ovettigt att säga något. Det finns så mycket obildat okunnig och korkat folk att det är mer än dumdristigt att säga så här. Karln är ju idiot.

After a presentation Thursday that touched on the disinfectants that can kill the novel coronavirus on surfaces and in the air, President Trump pondered whether those chemicals could be used to fight the virus inside the human body.

“I see the disinfectant that knocks it out in a minute, one minute,”
Trump said during Thursday’s coronavirus press briefing. “And is there a way we can do something like that by injection inside, or almost a cleaning? Because you see it gets inside the lungs and it does a tremendous number on the lungs, so it would be interesting to check that.”
Citera
2020-04-24, 13:43
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=sqI5_jH-AbY
Jisses nog för att Trump är korkad men detta tar ju det hela till en ny jäkla nivå i svammel, Detta är ju mer eller mindre hur man kan begå ett mord som han pratar om Trump!
Citera
2020-04-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.youtube.com/watch?v=sqI5_jH-AbY
Jisses nog för att Trump är korkad men detta tar ju det hela till en ny jäkla nivå i svammel, Detta är ju mer eller mindre hur man kan begå ett mord som han pratar om Trump!
Bleach makes all the bad blood inside you disappear...beautifully! Not even that will save Trump from himself..
Citera
2020-04-24, 14:48
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Här det exakta citatet av hans yttrande. Det är ju fullständigt ovettigt att säga något. Det finns så mycket obildat okunnig och korkat folk att det är mer än dumdristigt att säga så här. Karln är ju idiot.

After a presentation Thursday that touched on the disinfectants that can kill the novel coronavirus on surfaces and in the air, President Trump pondered whether those chemicals could be used to fight the virus inside the human body.

“I see the disinfectant that knocks it out in a minute, one minute,”
Trump said during Thursday’s coronavirus press briefing. “And is there a way we can do something like that by injection inside, or almost a cleaning? Because you see it gets inside the lungs and it does a tremendous number on the lungs, so it would be interesting to check that.”

Han kände nog att han fick en snilleblixt och kom på något fantastiskt som ingen annan tänkt på, och att det kommer att lösa alla världens problem och han vinner nobelpriset i medicin och ekonomipriset En kallsup av handsprit var allt vi behövde.. Att vi inte kommit fram till detta än! Genialt
Senast redigerad av pansarbritta 2020-04-24 kl. 15:08.
Citera
2020-04-24, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Han kände nog att han fick en snilleblixt och kom på något fantastiskt som ingen annan tänkt på, och att det kommer att lösa alla världens problem och han vinner nobelpriset i medicin och ekonomipriset En kallsup av handsprit var allt vi behövde.. Att vi inte kommit fram till detta än! Genialt

Sånt här är ju ett bevis på att han har storhetsvansinne. Nog för att det är en egenskap som är bra men den måste ju följas åt av en faktiskt intelligens. Vilket han totalt saknar.

https://www.youtube.com/watch?v=qDDzE2b913I Det här verkligen roligt, man hoppas att alla ser det som enbart humor och inte faktiskt tar den där kallsupen av handsprit.

Att presidenten ödslar tid och energi på sånt trams är dock inte roligt. Han borde fokusera på att få fram mer medical equipment som det är stor brist på.
Citera
2020-04-24, 15:45
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell

Svårt sjuka patienter räddas av läkare och forskare, inte avdankade dokusåpsstjärnor som drar hemgjorda teorier ur röven.
Citera
2020-04-24, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Svårt sjuka patienter räddas av läkare och forskare, inte avdankade dokusåpsstjärnor som drar hemgjorda teorier ur röven.

Jag har hellre en president vill rädda människoliv än en statsminister som håller förinspelade begravningstal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in